-
Przyszłość, nadzieje i zagrożenia oczami CEO
... , przetwórstwo przemysłowe, sektor konsumencki i detaliczny, technologia i telekomunikacja, ubezpieczenia, zarządzanie aktywami. W raporcie zostały omówione wyniki polskiej wersji badania przeprowadzonego wśród osób zarządzających największymi firmami w Polsce (25), które zestawiono z odpowiedziami liderów z tzw. Core Countries (1 325). Core ...
-
Polacy a transformacja energetyczna. Są szanse na sukces?
... zmian w jej konsumpcji, to zaledwie 30% badanych przez EY Polaków jest skłonnych zainwestować w bycie bardziej zrównoważonymi – wynika z badania konsumentów energii „Nawigacja w transformacji energetycznej” przeprowadzonego przez EY. Indeks zaufania konsumentów energii EY opracował własny Indeks zaufania konsumentów energii EY (ECCI). Jego celem ...
-
Jak due diligence wpływa na wycenę firmy?
... . W zależności od rodzaju działalności mogą pojawić się potrzeby badania innych, specyficznych dla danej branży aspektów. Najczęściej analizowane są kwestie technologiczne, komercyjne, operacyjne, własność intelektualna oraz nieruchomości. Znaczenie prawidłowo przeprowadzonego procesu due diligence Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence ...
-
Budżet domowy polskiej rodziny
... Domowe Finanse. Z badania wynika także, iż potrzebne są działania informacyjne i edukacyjne dotyczące planowania domowych budżetów. Celem badania przeprowadzonego przez TNS OBOP była identyfikacja postaw, opinii i zachowań Polaków w zakresie planowania budżetów domowych i podejmowania ważnych decyzji finansowych. Wyniki badania dowodzą, że Polacy ...
-
VAT od paliwa do samochodu w leasingu z zagranicy
... 86 ust. 5 ww. ustawy spełnienie wymagań dla pojazdów samochodowych określonych w ust. 4 pkt 1-4 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania technicznego przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego zaświadczeniem wydanym przez tę stację oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu, zawierającego właściwą adnotację o spełnieniu ...
-
Rośnie sprzedaż samochodów używanych
... samochód. Największą popularnością cieszyły się samochody 6-letnie i starsze - od stycznia do grudnia 2006 roku kupiło je 65% nabywców - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP. Auta wyprodukowane w latach 2004-2006 nabyło 16% pytanych, kolejne 12% wybrało pojazdy 3-5 letnie. Średnia cena samochodu zakupionego ...
-
E-mail marketing w Polsce 2008
... różnych adresów e-mail. Nie jest zaskoczeniem, że największą liczbę adresów e-mail posiadają pracownicy działów IT (81 proc.) - wynika z przeprowadzonego przez SARE piątego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce. Liczba wiadomości e-mail otrzymywanych w ciągu dnia utrzymuje się na niemal niezmienionym, w stosunku do ubiegłego roku ...
-
Europa: uzależnienie od Internetu rośnie
Europa przekształca się w kontynent pożądających treści "siecioholików" - wynika z badania pt. "European Connectivity", przeprowadzonego wśród 5.000 użytkowników online przez firme Advanced Micro Devices - AMD, zajmująca się wdrażaniem innowacyjnych technologii komputerowych. Sponsorowane przez AMD badanie, ...
-
Zarobki w branży PR 2008
Polscy PR-owcy zarabiają coraz lepiej - można wywnioskować z III edycji badania portalu PRoto.pl, przeprowadzonego tym razem wspólnie z firmą badawczą Pretendent oraz serwisem GazetaPraca.pl. Z raportu PRoto.pl wynika, że w porównaniu z 2007 r. o ok. 3 proc. wzrosła ...
-
Branża PR: nastroje w III kw. 2009
... proc. mniej niż jeszcze w czerwcu 2009 - wynika z drugiej fali badania Fahrenheit PR przeprowadzonego przez firmę Pretendent, PRoto i Związek Firm Public Relations. Co więcej ... i rozdrobienia firm PR (po 36%). Z kolei według wskazań respondentów z badania październikowego największą barierą rozwoju jest brak zrozumienia specyfiki i niedostateczna ...
-
Niższe wynagrodzenia menedżerów w Polsce
Trudna sytuacja ekonomiczna wpłynęła na zmniejszenie wysokości premii wypłacanych prezesom, dyrektorom i menedżerom - wynika z badania "Top Executives" przeprowadzonego przez firmę doradczą Hay Group w ponad 270 polskich przedsiębiorstwach. Średnia wartość bonusów, otrzymywanych przez zarządy firm działających w Polsce, zmniejszyła się ...
-
Zakup samochodu 2010: intencje Polaków
... świadczyć o większym optymizmie potencjalnych nabywców co do swoich możliwości finansowych”. – komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP. Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w okresie 21 styczeń – 7 luty 2010 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej ...
-
Jak wykorzystujemy Internet w pracy?
Jak wiadomo, Internet jest narzędziem pozwalającym na bardziej wydajną pracę. Jednak wyniki I Ogólnopolskiego Badania Pracowników "Internet w Pracy", przeprowadzonego pod patronatem PBI, pokazują również, że wiele osób coraz częściej korzysta z sieci w miejscu pracy także w celach prywatnych. Badani robią to, ...
-
Europejczycy a mobilny Internet
... (odpowiednio 50% i 37%). 40% Europejczyków szybko sprawdza informacje na swoich urządzeniach mobilnych, a następnie czyta je dokładniej za pomocą komputera PC. Z przeprowadzonego badania wynika, że dostęp przez aplikacje jest najbardziej preferowany w Polsce, gdzie 45% użytkowników mediów mobilnych woli wyszukiwać informacje i treści za pomocą ...
-
Polscy konsumenci narzekają na terminowość firm
... braku rzetelności firm, jak nieterminowość dostaw towarów i usług oraz ich niska jakość - to ostatni wniosek płynący z badania "Rzetelność polskich firm okiem konsumenta", przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy. Najwięcej przypadków niesolidnego postępowania konsumenci odnotowali w handlu detalicznym i hurtowym ...
-
Badanie ciekawości kobiet
Znane są już wyniki badania kobiecej ciekawości przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie Ambasady Ciekawości Redd`s. Raport ukazuje wielopłaszczyznowy obraz młodej Polki - jej ciekawości, dążeń i ambicji. Badanie jest ...
-
Polski konsument lubi zakupy
... konsumenckie. Tak wynika z najnowszego badania firmy Henkel i GFK Austria przeprowadzonego w 10 europejskich krajach, w tym w Polsce. Jednak procentowy rozkład tych postaw w poszczególnych krajach różni się, często znacząco, ukazując różnice motywów i kryteriów dokonywania wyborów przy sklepowej półce. Z badania wyłania się wizerunek polskiego ...
-
Głosowanie w wyborach dyktowane emocjami
Interaktywny Instytut Badań Rynkowy zaprezentował wyniki badania motywacji wyborczych przeprowadzonego na zlecenie Kalkulatora Politycznego. Z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych dla Kalkulatora Politycznego w sierpniu 2011 r. wynika, że wśród osób zdecydowanych wziąć udział w tegorocznych wyborach parlamentarnych najczęściej ...
-
Firmy w Europie Środkowej: nastroje II kw. 2011
... znalazł się na takim samym poziomie jak w pierwszej edycji badania z września 2009 r. Może to oznaczać, że przestaniemy być zieloną wyspą na tle kontynentu - spadliśmy do europejskiej średniej” – mówi Rafał Antczak, Wiceprezes Deloitte. Z przeprowadzonego badania wynika, że polscy przedsiębiorcy wciąż wyjątkowo dobrze oceniają perspektywy ...
-
Inwestorzy indywidualni a konta bankowe
... o badaniu Przedstawione wyniki pochodzą z 9. edycji Ogólnopolskiego Badania Inwestorów przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych we współpracy z firmą badawczą PBS DGA. Badanie zostało zrealizowane w miesiącach maj – sierpień 2011 roku. Celem badania było stworzenie profilu inwestorów indywidualnych w Polsce. Badanie zostało ...
-
Mikroprzedsiębiorcy a usługi finansowe
... znacząco się różnią. Istotne różnice widoczne są zarówno w kwestii postrzegania, oczekiwań, jak i korzystania z konkretnych usług finansowych - wynika z badania Deutsche Bank PBC przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini. W relacji z bankami polskie mikrofirmy zwracają przede wszystkim uwagę na funkcjonalność bankowości elektronicznej oraz ceny ...
-
Raport Kryształy Symetrii: najbardziej innowacyjne serwisy e-commerce w Polsce
... proinnowacyjnych serwisów e-commerce w Polsce”. Badanie przeprowadzone na 100 najpopularniejszych stronach sprzedażowych[1] wyłoniło niekwestionowanego lidera – serwis Allegro.pl. Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że odwaga do wdrażania nowatorskich rozwiązań to ciągle domena największych graczy na rynku. Większość przebadanych serwisów nie ...
Tematy: e-commerce, rynek e-commerce -
Niestabilny system podatkowy kłopotem biznesu
... i Portugalia to kraje, w których przedsiębiorcy wytoczyli organom podatkowym najwięcej spraw sądowych - to główne wnioski z badania stabilności otoczenia podatkowego przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte w 24 krajach regionu EMEA. Z badania Deloitte wynika, że większość firm w regionie EMEA ma dobre relacje z władzami podatkowymi, aż 65 ...
-
Sektor MŚP zmierza w stronę cloud computing
Małe i średnie przedsiębiorstwa dojrzały do korzystania z profesjonalnych, odpłatnych aplikacji wspierających zarządzanie biznesem - wynika z badania Instytutu Keralla Research przeprowadzonego na zlecenie marki Quatra, należącej do Sygnity SA. Już co drugi polski przedsiębiorca z sektora MŚP rozważa korzystanie z oprogramowania online. Jak ...
-
Własne mieszkanie częściej w Polsce niż w UE
Polacy są w europejskiej czołówce pod względem odsetka osób posiadających własne mieszkanie - wynika z międzynarodowego badania "Finansowy Barometr ING", przeprowadzonego w 15 krajach na całym świecie. Ponad dwie trzecie dorosłych Polaków mieszka we własnych czterech kątach - to najwyższy wynik wśród badanych ...
-
Sektor TMT a bezpieczeństwo informatyczne 2012
... z szóstej edycji badania "2013 TMT Global Security Study" przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte. Jeszcze rok temu menedżerowie pracujący w branży TMT uważali, że zapewnienie zgodności z przepisami i procedurami jest decydującym czynnikiem zapewniającym ochronę danych przed atakami z zewnątrz. W najnowszej edycji badania odpowiedź ta nie ...
-
Usługi assistance 2013 oczami klientów
Po raz trzeci opublikowano wyniki badania Rynek usług assistance widziany oczami klientów zrealizowanego na zlecenie Mondial Assistance. Z roku na rok coraz więcej osób ma potrzebę skorzystania z assistance. Celem przeprowadzonego badania był monitoring potrzeb klientów w zakresie assistance. Sprawdzono sposoby rozumienia tych usług przez klientów ...
-
Firmy ubezpieczeniowe a gotowość na Solvency II
... przygotowań do spełnienia narzuconych przez nią wymogów? Z badania EY wynika, że do zakrojonych na najszerszą ... badania na temat stanu przygotowań do spełnienia warunków Solvency II przeprowadzonego przez firmę doradczą EY. W badaniu przeprowadzonym na przełomie 2013 i 2014 roku wzięło udział 170 ubezpieczycieli z 20 krajów. Podstawą wyników badania ...
-
Klienci banków w Polsce samowystarczalni
... klienci samowystarczalni, a więc tacy, których cechuje duża samodzielność w podejmowaniu decyzji w zakresie wyboru usług bankowych - czytamy w raporcie ze Światowego Badania Klientów Banków Detalicznych przeprowadzonego przez firmę doradczą EY. Dla banków to twardy orzech do zgryzienia - ten rodzaj klientów wyróżnia się dość niską lojalnością ...
-
Samochód ciężarowy: odliczenie VAT gdy spóźnione badanie techniczne
... ust. 16 i 17 ustawy o VAT Spełnienie wymagań technicznych dla pojazdów, o których mowa wyżej w pkt 1 i 2 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania technicznego przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego zaświadczeniem wydanym przez tę stację, oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu zawierającego odpowiednią adnotację ...
-
Karty płatnicze: jak płacą Polacy?
... korzysta z karty w ogóle lub robi to sporadycznie - wynika z drugiej edycji badania omnibusowego „Korzystanie z kart płatniczych”, przeprowadzonego w sierpniu 2014 roku na zlecenie VeriFone. Jak często i gdzie korzystamy z karty? Na początku badania uczestnicy mieli sprecyzować, jak często korzystają z karty płatniczej. Dla 8% kobiet i 4% mężczyzn ...
-
Zarobki w Warszawie i na Mazowszu 2013
... - wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak. Które branże były najlepiej opłacane w Warszawie? Warszawa vs województwo mazowieckie W 2013 roku mediana wynagrodzenia całkowitego brutto w województwie mazowieckim wyniosła 5 400 PLN. Połowa uczestników Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń pracujących na ...
-
Komitet audytu przed wyzwaniami
... % dokonało realokacji, a 32% rozważa taką możliwość. O raporcie: Raport KPMG pt. „Globalne badanie Komitetów Audytu 2015” został przygotowany na podstawie badania ankietowego, przeprowadzonego w 34 krajach na świecie wśród ponad 1 500 członków Komitetów Audytu. Badanie było realizowane w okresie od lipca do października 2014 r. W tegorocznej ...
-
CV okiem rekruterów
... sposób rekruterzy przeglądają CV kandydatów do pracy - wynika z raportu „CV okiem rekruterów” opracowanego przez Pracuj.pl na podstawie pierwszego w Polsce badania eyetrackingowego przeprowadzonego wśród specjalistów ds. rekrutacji. O tym, że dobrze przygotowany życiorys jest kluczem do sukcesu w pierwszym etapie rekrutacji i zarazem furtką do ...
-
Bezpieczeństwo firmowych danych to fikcja?
Przedsiębiorstwa nie dbają o bezpieczeństwo danych – taki główny wniosek płynie z 18. Światowego Badania Bezpieczeństwa Informacji, przeprowadzonego przez firmę doradczą EY. Znikoma część badanych firm ocenia swoje kompetencje w tym zakresie jako wysokie. Za największe zagrożenia respondenci uznali ...