-
Product placement w grach wideo
... także możliwości i zasadności wykorzystania w każdej fazie cyklu życia produktu. Co mówią badania Średnia ilość godzin spędzonych przed odbiornikiem telewizora wśród grupy mężczyzn w wieku ... w grach trybu zarówno off, jak i online. Pomiar efektywności przeprowadzonego działania w zakresie PP jest jednocześnie znacznie utrudniony. Dynamiczny PP ...
-
Zagrożenia z sieci: I-VI 2006
... ma zwykle na celu ukraść pieniądze nie dość ostrożnym osobom. Z przeprowadzonego niedawno badania dotyczącego technik phishingu wynika, że fałszywa witryna najbardziej przypominająca prawdziwą pod względem wizualnym była w stanie oszukać 90 % uczestników badania. W liczbie tej znaleźli się zaawansowani technicznie użytkownicy. Podstawową rolę ...
-
Szkolenia niedoceniane przez MSP
... Artur Rybka odpowiedzialny za małe firmy w polskim oddziale Microsoft. Z sondażu przeprowadzonego w głównych ośrodkach szkoleniowych wynika, że realizację szkoleń najbardziej utrudniają zmieniające się ... wykorzystano następujące źródła danych: - badania ilościowe (przeprowadzone w ramach 7. edycji badania MSI), - wywiady pogłębione z zastosowaniem ...
-
Skuteczny merchandising usług bankowych
... zakup reklamowanego produktu, a ponad 2/3 chce zgłębić wiedzę o produkcie u obsługi banku. W świetle "Badania efektywności przekazów i korzystania z merchandisingu w polskich bankach", przeprowadzonego w maju bieżącego roku przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor S.A., na zlecenie PMT Marketing System, rola merchandisingu usług bankowych jest ...
-
Polacy a zarządzanie domowym budżetem
... w pierwszej kolejności biorą pod uwagę potrzeby całej rodziny i z tego względu ostrożniej dokonują wydatków na własne przyjemności lub zainteresowania. „Na podstawie przeprowadzonego badania jakościowego można stwierdzić, że w większości rodzin obowiązuje ścisły podział obowiązków – jedna osoba zajmuje się opłacaniem rachunków, a za zakupy związane ...
-
Sprzedaż bezpośrednia niedoceniana
... działalności w przeciągu następnych 6 miesięcy byłby zapewne znacząco wyższy, o ile warunki ku temu byłby bardziej sprzyjające dla mikro przedsiębiorców. Wyniki przeprowadzonego badania wykazały także, że najważniejszym powodem podjęcia działalności gospodarczej przez respondentów jest pozycja określona jako „chęć bycia niezależnym” - aż 82 ...
-
Rynek budowlany: możliwa deflacja
... najmniej perspektywiczny uznano sektor mieszkaniowy (5% wskazań), budownictwo magazynowe (9%) oraz biurowe (12%). Polaryzacja oczekiwań wśród firm budowlanych Wyniki przeprowadzonego przez PMR badania różnią się istotnie od jego wcześniejszych edycji. Poważne rozbieżności występują zwłaszcza w przypadku oczekiwań firm budowlanych na najbliższe 12 ...
-
Zagraniczne serwisy społecznościowe mało znane
... Klasa nie daje szans konkurentom. W sześciomiesięcznym okresie poprzedzającym tegoroczne badania przynajmniej raz z serwisu skorzystało 81% internautów. Jednocześnie nazwę ... Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane za pomocą sondażu Capibus, przeprowadzonego przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC na zamówienie firmy D-Link w ramach projektu ...
-
Opinie internautów a decyzje zakupowe
... (66 proc.) zadeklarowało, że choć raz skorzystało z możliwości zakupu produktu lub usługi za pośrednictwem internetu – wynika z raportu na temat badania „E-commerce w Polsce” przeprowadzonego w 2009 roku. 85 proc. badanych internautów kupujących w sieci odpowiedziało, że internet jest dla nich głównym źródłem wiedzy o produktach i usługach ...
-
Polscy przedsiębiorcy: nastroje 2010
... edycji badania, które przeprowadzone zostało we wrześniu 2009 roku, udział wzięło 25 krajów członkowskich UE (UE–27 bez Litwy i Irlandii) oraz Chorwacja i Turcja a odpowiedzi udzieliło ponad 69 500 przedsiębiorstw z 95 regionów Europy. Niniejsze opracowanie prezentuje rezultaty badania wśród polskich firm, przeprowadzonego przez Krajową ...
-
Satysfakcja Polaków z pracy 2010
... Rynku w Sektorze Badań Finansowych i Usług Profesjonalnych TNS OBOP. Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania kondycji polskich pracowników prowadzonego cyklicznie przez TNS OBOP. Jest to badanie face-to-face typu omnibusowego, przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie Polaków, będących pracownikami najemnymi, pracującymi na umowę o pracę lub ...
-
Rosną wydatki na dobra luksusowe
... % wiodących światowych marek luksusowych. Jeśli jednak uwzględnimy sklepy internetowe oferujące wysyłkę towarów do Polski, dostępność marek odzieżowych wzrasta do 70%. Z badania ankietowego przeprowadzonego na próbie 250 Polaków wynika, że aż 84% osób o dochodach miesięcznych powyżej 3,7 tysiąca złotych miesięcznie kupuje dobra luksusowe, z czego ...
-
Audyt finansowy: niedoceniane Listy do Zarządu
... informacji, właściwą wyceną aktywów i pasywów przedsiębiorstwa oraz poprawnym rozliczeniem cen transferowych”, mówi Marcin Diakonowicz, Dyrektor w Dziale Audytu Deloitte. Z przeprowadzonego badania wynika, że 70% polskich przedsiębiorstw ma problem z właściwą wyceną swoich aktywów i pasywów, a tym samym z realizacją obowiązków informacyjnych ...
-
Świadczenia pracownicze dyrektorów i specjalistów
... - i to nie zawsze na korzyść dyrektora - występują natomiast w obszarze świadczeń rzeczowych, podaje raport "Total Compensation Measurement" firmy Aon Hewitt. Z przeprowadzonego badania wynika, że dysproporcje najbardziej widoczne są w przypadku możliwości korzystania z samochodu służbowego. Dostęp do firmowego auta ma aż 53% dyrektorów a tylko ...
-
Rynek pracy w 2011 r. - prognozy
... prace na zlecenie dla wielu podmiotów. Jak wynika z badania „Freelancer w Polsce 2010” przeprowadzonego przez Infakt.pl, większość polskich freelancerów zarabia w ten sposób ... Warto w tym kontekście zwrócić również uwagę na bezpieczeństwo, podkreśla Michał Filipkiewicz – „Badania Panda Security w USA wykazały, że 77% pracowników korzysta z sieci ...
-
Polacy a specjalne strefy ekonomiczne
... Raport przygotowany przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez PBS DGA Sondaż został zrealizowany przy wykorzystaniu techniki CAPI (bezpośrednie wywiady kwestionariusze wspomagane komputerowo) w ramach badania Omnibus w dniach 17-19 września 2010 roku na 1072-osobowej reprezentatywnej, losowej ...
-
Komitety audytu w Polsce w 2010 r.
... członków (43%) - w spółkach z indeksu FTSE 100 otrzymują wynagrodzenie z racji pełnienia dodatkowych funkcji” – podkreśla Krzysztof Szułdrzyński, partner w PwC. Z przeprowadzonego badania wynika, że odpowiednio 42 % i 29% osób zasiadających w komitecie audytu, deklaruje spełnienie wymogów niezależności i kwalifikacji określonych w ustawie. „Należy ...
-
Samochody "ciężarowe": stare przeglądy VAT
... bądź najmie (o ile oczywiście służyło ono jedynie wykonywaniu czynności opodatkowanych). Spełnienie tych wymagań stwierdzało się na podstawie dodatkowego badania technicznego przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego zaświadczeniem wydanym przez tę stację oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu, zawierającego właściwą ...
-
Najem samochodu: zaświadczenie o badaniu
... stwierdza się na podstawie przeprowadzonego dodatkowego badania technicznego i wydanego na jego podstawie zaświadczenia. Nie mówią natomiast, kto takie badanie jest zobowiązany przeprowadzić (właściciel czy też użytkownik). Może to zatem być każdy z tych podmiotów. Istotny jest sam fakt przeprowadzenia tego badania a nie podmiot je ...
-
Zakupy książek i muzyki przez Internet
... . Warto też dodać, że spośród analizowanych książek w 75% przypadków, książki Empiku były o ponad 28,3% droższe, a w 5% przypadków różnica wynosiła ponad 40%. Z przeprowadzonego badania wynika, że również sklep Merlin.pl nie konkuruje intensywnie cenowo z innymi sklepami internetowymi, jakkolwiek jest on tańszy od sklepu Empik ...
-
Jak Polacy postrzegają chińskie samochody?
... , aby zwrócili uwagę potencjalnych nabywców na inne, pozacenowe walory swoich aut” – komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP. Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w okresie 14 – 17 kwietnia 2011 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie ...
-
Co 4 Polak nie ma czasu na posiłki w pracy
... tak, że nie mamy czasu na to, by z niej skorzystać. Z badania Praca.pl przeprowadzonego wśród 1027 użytkowników serwisu wynika, że aż 25% ankietowanych nie ... pracy niezdrowych fast foodów. Większość przygotowuje posiłek w domu (61%). Z tegorocznych badań Instytutu Badania Opinii Publicznej Homo Homini wynika, że 39,7% pracowników żywi się kanapkami ...
-
Sektor MSP a oferta banków
... ok. 6,6 mln osób). W ramach segmentu MSP istnieją znaczne różnice jeśli chodzi o oczekiwania wobec banków – to najważniejszy wniosek wynikający z badania Instytutu Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Deutsche Bank PBC wśród 800 przedsiębiorstw – firm małych (o obrotach do 5 mln zł rocznie) i większych (o obrotach pomiędzy 50 ...
-
Serwisy społecznościowe a wizerunek firmy
... chwilowy trend, ale nieunikniona zmiana sposobu komunikacji oraz pozyskiwania i przetwarzania informacji, w tym również danych o pracy i pracodawcach. Wyniki badania "Kandydaci 2.0", przeprowadzonego przez Employer Branding Institute, wskazują, że aż 96% studentów i absolwentów w wieku średnio 23 lat, informacje o pracodawcach sprawdza w Internecie ...
-
Rynek chemii budowlanej w Polsce 2012-2014
... najnowszy raport firmy PMR pt. "Rynek chemii budowlanej w Polsce 2012 - Prognozy rozwoju na lata 2012-2014". Wyniki badania wśród 400 małych i średnich polskich firm budowlanych przeprowadzonego na potrzeby raportu „Rynek chemii budowlanej w Polsce 2012 – Prognozy rozwoju na lata 2012-2014” opublikowanego przez firmę badawczą ...
-
Opłata interchange w transakcjach bezgotówkowych
... barier ograniczania wykluczenia finansowego i rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce. Analiza czynników wpływających na akceptację kart płatniczych była przedmiotem badania akceptantów przeprowadzonego w 2008 r. na zlecenie NBP. Wśród czynników decydujących o rozpoczęciu akceptowania danej metody płatności decydujące znaczenie dla kierownictwa ...
-
Komitety audytu w Polsce w 2011 r.
... spółki, podczas gdy to wraz z wielkością przedsiębiorstwa rośnie zaangażowanie czasowe i potrzeba dodatkowych kompetencji” – zauważa Mirosław Kachniewski. Wyniki najnowszego badania PwC przeprowadzonego wśród spółek notowanych na Londyńskiej Giełdzie Papierow Wartościowych (Badanie PwC UK) wskazują, że funkcja szefa komitetu audytu jest na drugim ...
-
Kobieta na rynku pracy - mity
... , w przypadku kobiet, im wyższe i bardziej specjalistyczne wykształcenie, tym większe są dysproporcje płac w stosunku do wynagrodzenia mężczyzn. Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak w 2011 roku, im wyższy szczebel zarządzania, tym większa była różnica pomiędzy zarobkami pań i panów. W przypadku ...
-
Zakup mieszkania - preferencje Polaków
... zanegowana tylko w jednej, trójmiejskiej lokalizacji, gdzie mieszkań najmniejszych, do 40 mkw., poszukiwała dokładnie połowa użytkowników portalu. Przy okazji przeprowadzonego badania sprawdzono stosunek odsetka kobiet i mężczyzn korzystających z przeglądarki portalu RynekPierwotny.com. Okazało się, że kobiety zdecydowanie górują nad mężczyznami ...
-
Źle działające firmowe strony www odstraszają
... działań konserwacyjnych. Jak wynika z badania, 42% respondentów postanowiło unikać firmy w przyszłości z powodu trafienia na źle działającą witrynę. Ponad połowa Polaków podchodzi dziś bardziej krytycznie do błędów w witrynach niż pięć lat temu. Z przeprowadzonego na grupie ponad 1000 konsumentów badania wynika, że tylko niecałe 20 ...
-
Płace w Polsce i na świecie
... się mogą również pracujący w branży budowlanej, ubezpieczeniowej, a także mediach, reklamie i PR. 7. Wynagrodzenia wg stanowisk Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak w 2011 roku mediana całkowite wynagrodzenia na stanowiskach kierowniczych wyniosła 5 500 PLN. Nie zaskakuje fakt, iż ...
-
Polacy a płatne treści w Internecie
... jest płatny, treści w nim umieszczane powinny być darmowe. Z sondażu przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu wynika, że Internetu wciąż używa się głównie do ... z map i nawigacji, skrzynki pocztowej i gier. Informacje o badaniu Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius oraz z sondaży realizowanych przez PBI w okresie od 23. ...
-
Polacy a ubezpieczenie na narty
... są niebezpieczne, a koszty leczenia po wypadku na stoku, w opinii ponad połowy osób, bardzo wysokie. Takie wnioski płyną z badania „Świadomość ubezpieczeniowa Polaków na stoku” przeprowadzonego w listopadzie br. na zlecenie Towarzystwa Ubezpieczeń Europa S.A. przez ośrodek IMAS wśródniemal 1400 internautów, z czego ponad pół tysiąca aktywnie ...
-
Postanowienia noworoczne a domowy budżet
... wypracować. Prawie jedna piąta badanych nie ma żadnych finansowych postanowień na Nowy Rok. Nie zaoszczędziliśmy nawet złotówki Z innego badania dotyczącego zarządzania domowym budżetem, przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Grupy KRUK wynika, że ponad 50% Polaków martwi się o swoje bezpieczeństwo finansowe ...
-
Pracownicy tymczasowi: co ich motywuje?
... i października ubiegłego roku. Wzięły w nim udział osoby zatrudnione w ManpowerGroup i świadczące pracę dla różnych pracodawców użytkowników. Z przeprowadzonego przez ManpowerGroup badania „Motywacja Pracownika Tymczasowego: wyzwania i korzyści” wyłania się obraz cennego, zaangażowanego oraz lojalnego pracownika. Zdecydowana większość respondentów ...