-
Czym nie wypada jeździć szefowi?
... za kierownicą Mercedesa, odpowiedziało tak aż 37% szefów małych i średnich firm. W dalszej kolejności pożądanymi markami są: BMW (19%), Audi (14%) i Volvo ... temat zadowolenia z aktualnie użytkowanych aut są mocno podzielone. Mniej więcej taka sama liczba badanych odpowiada twierdząco i przecząco, z niewielkim wskazaniem na osoby zadowolone ze swojego ...
-
Ryzykowne wykorzystanie danych osobowych
... firm używających rzeczywistych danych klienta do swoich celów, nie podejmuje żadnych działań, które chroniłyby te dane. Pozostałe ważne wnioski wynikające z badania: 45% badanych stwierdziło, że dane użyte w ich firmie do testowania lub rozwoju, zostały zgubione albo skradzione; 17% badanych ...
-
Stacje paliw: marka i jakość najważniejsze
... . Odwiedziny na stacjach BP deklaruje 12%, a Shell - 9% badanych. Orlen wygrywa we wszystkich grupach badanych, ale największy sukces odnosi na wsi i w miastach poniżej 50 tys. ... należącymi do dużych sieci. W tych grupach wybiera je od 5 do 8% badanych. Wśród badanych z wielkich miast, stacje niezależne praktycznie w ogóle nie uzyskały wskazań. „W ...
-
Sektor IT: badania i rozwój 2008
... (razem 17 przypadków firm na 75 badanych). Drugim co do ... badanych firmach przeprowadzono z uwzględnieniem danych o zatrudnieniu w konkretnych oddziałach pionów B+R analizowanych 75 firm. Takie podejście ujawniło, że Kraków jest w Polsce najbardziej popularnym jeśli chodzi o sumaryczną wielkość zatrudnienia w działach B+R analizowanych firm ...
-
Polscy internauci a usługi turystyczne
... najczęściej poszukiwanych w Internecie produktów i usług turystycznych zarówno w 2006 jak i w 2007 roku stanowiły hotele i zakwaterowanie (63% badanych), domy wypoczynkowe (55% badanych) oraz usługi kolejowe (54% badanych). Z kolei najczęściej odwiedzane adresy WWW to strony przewoźników kolejowych (73%), działy turystyczne portali (53%) oraz ...
-
Nadużycia w firmach 2008
Blisko 75% prezesów największych polskich firm uważa, że nadużycia gospodarcze stanowią poważny problem i zagrożenie dla gospodarki. Zdecydowanie najpowszechniejszym nadużyciem jest łapownictwo i korupcja, które wskazuje 80% badanych. Jednocześnie firmy nadal nie podejmują aktywnych działań mających zapobiegać występowaniu nadużyć. To główne ...
-
Sytuacja na rynku nieruchomości 2009
... większość badanych, nie tylko samo pogorszenie koniunktury w Europie i na świecie, ale przede wszystkim utrudnienia w dostępie do kredytów. I to zarówno dla firm, które ... . Według ekspertów, zwiększenie podaży możliwe jest w segmencie logistycznym – tak odpowiedziało 43% badanych. Biorąc pod uwagę zmieniającą się sytuację na rynku nieruchomości, ...
-
60% pracowników dostrzega kryzys w firmie
... jest redukcja zatrudnienia, która według opinii badanych (9,2%), najrzadziej dotyka osoby na stanowiskach kierowniczych. W trudnej sytuacji ekonomicznej pracodawcy rezygnują z dodatków pozapłacowych, w tym najczęściej szkoleń i karnetów sportowych. Obniżenie wynagrodzeń nastąpiło w 4 na dziesięć firm, w których pracują respondenci. Mimo wpływu ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego II kw. 2009
... natomiast fakt, że występują duże różnice postaw w poszczególnych grupach firm. Wśród przedsiębiorców indywidualnych redukcję zatrudnienia przeprowadził lub planuje niemal co trzeci ankietowany, a wśród dostawców usług masowych działanie to deklaruje zaledwie 3% badanych. Wśród przebadanych spółdzielni mieszkaniowych aż dwie trzecie (66%) zgłosiło ...
-
Wydajność pracy a sieci WAN
... rozległych (WAN) do scentralizowanych danych i aplikacji. Coraz więcej firm posiada oddziały, które oddalone są setki, a nawet tysiące ... badanych traci przez spowolnienia tygodniowo godzinę, dwie, podczas gdy prawie jedna trzecia badanych pracowników czeka od trzydziestu minut do jednej godziny. W rzeczywistości jedynie 14% procent badanych ...
-
Firmy w Europie Środkowej: nastroje III kw. 2010
... fakt, że w poprzednich edycjach badania najbardziej optymistyczne wyniki, spośród sześciu badanych krajów, uzyskiwała Polska, a obecnie o 8 punktów procentowych wyprzedziła ją Słowacja. ... Sentiment Indeks jest analizą opartą na badaniu opinii i oczekiwań prezesów największych firm w Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Polsce, Rumunii i Słowacji. ...
-
Budownictwo w Polsce I poł. 2011 r.
... te wynikają z dużej niepewności panującej na rynku – dla 2011 roku blisko 11% badanych nie było w stanie podać prognoz, dla 2012 roku liczba respondentów, ... , marżę zerową lub ujemną jest w stanie zaakceptować 30% dużych firm, 18% małych i średnich przedsiębiorstw, 24% firm z budownictwa ogólnego oraz 21% przedsiębiorstw z budownictwa inżynieryjnego. ...
-
Samochody elektryczne coraz popularniejsze
... chińscy konsumenci są największymi entuzjastami „zielonych samochodów”na świecie. Wśród badanych aż 93% to potencjalni „pierwsi nabywcy” elektrycznych aut. Na grupę ... elektryczne składana jest przez przedsiębiorstwa, wzmacniając tym samym działania wizerunkowe firm. Obecnie najważniejszy jest wzrost świadomości polskich konsumentów dotyczący wpływu ...
-
Social media a poszukiwanie pracy
... celach prywatnych – do śledzenia wiadomości dotyczących ich rodzin, bliskich i znajomych. - Odpowiedzi polskich badanych nie odbiegają w tej kwestii od średniej dla pozostałych krajów biorących udział ... pracownikom, lecz również niosą za sobą pewne ograniczenia, a nawet zagrożenia. Wizerunek firm zależy już nie tylko od tego, w jaki sposób firma ...
-
Monitor Rynku Pracy V 2011
... firm są głównym powodem utraty pracy wśród Polaków - wynika z czwartej fali sondażu ... procentowych (21,2% V/11 vs. 27,1% II/11). Również w skali wszystkich badanych krajów dynamika rotacji zmalała, jednak zmiana ta była zdecydowanie bardziej łagodna. Obecnie we wszystkich badanych krajach odsetek osób, które zmieniły pracę w okresie ostatnich 6 ...
-
Europejskie firmy a strategia bezpieczeństwa IT
... i XML. 43 proc. badanych stosuje lub planuje korzystanie z technologii zabezpieczającej aplikacje internetowe. Najwyższy wskaźnik świadomości na temat funkcjonalności firewalli nowej generacji jest w Wielkiej Brytanii (aż 60 proc. respondentów używa tej technologii). W Niemczech i Włoszech jest to 54 procent. 69 proc. badanych firm korzysta ze ...
-
Firmy turystyczne i gastronomiczne weryfikowane w sieci
... jest też wykorzystywany przez konsumentów do sprawdzania usług finansowych oraz ofert sklepów detalicznych i hurtowni. Tylko 4 proc. badanych nie szukało w Internecie żadnych informacji na temat firm. Najczęściej wyszukiwane są informacje o firmach z branż gastronomicznej, turystycznej i hotelarskiej. Aż 65 proc. respondentów, przyznało, że w ciągu ...
-
Nowe technologie a bezpieczeństwo informacji
... przez polskie i międzynarodowe firmy, zmienił się trwale model prowadzenia biznesu. Niewiele firm dostrzega jednak ryzyko związane z tym, że dane w prosty sposób opuszczają dziś tradycyjne ... mobilnych, które wykorzystywane są przez mniej niż połowę (47%) badanych organizacji. Małe zaufanie do chmury Tegoroczne wyniki Światowego Badania Bezpieczeństwa ...
-
Polscy konsumenci a żywność funkcjonalna
... , że Polacy nie kupują produktów należących do tej kategorii. Poproszono badanych o wymienienie kategorii żywności, które według informacji zawartej na opakowaniu ... margaryny ze stenolami i sterolami roślinnymi jako produkty funkcjonalne, gdyż kampania świadomościowa firm produkujących tę grupę produktów była bardzo silna. Wybory konsumentów ...
-
Branża budowlana w mediach
... świat social media W mediach społecznościowych proporcje liczbowe przekazów na temat poszczególnych firm oraz wypowiedzi na tematy związane z upadłości w porównaniu z publikacjami po prostu dotyczącymi sektora budowlanego wyglądają zupełnie inaczej niż w innych badanych mediach. Najczęściej wspominaną firmą w roku 2012 była PBG, która zostawiła ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego I kw. 2013
... firm, które otrzymały w terminie ponad 90% należności. Na koniec lutego było to 16% wszystkich badanych firm. Warto dodać, że na koniec maja zeszłego roku, grup ta liczyła 13% badanych ...
-
Rachunek firmowy powinien być tani
... badanych cechą decydującą o atrakcyjności konta, poza ceną, jest dostęp do zaawansowanej bankowości elektronicznej – jest to kwestia istotna dla 30 proc. firm ...
-
Sektor MSP: obrót bezgotówkowy zyskuje popularność
... bankowości internetowej, ok. 23% kartami i ok. 29% w gotówce. 70% badanych małych i średnich firm zadeklarowało, że chciałoby akceptować karty, a 51% stwierdziło, że w porównaniu ... oferowanie wraz z kartą dodatkowych korzyści, przy czym najwięcej, bo prawie 70% badanych zadeklarowało, że używaliby karty częściej, gdyby mogli otrzymać zwrot części ...
-
Polscy mężczyźni ciągle w pracy
... stanowiska pracy. Zadowolenie z poziomu wynagrodzeń deklaruje 2/3 badanych. Swoją pracę nieco gorzej oceniają młodsi, niższa kadra zarządzająca, mężczyźni pracujący w wolnych zawodach oraz słabiej zarabiający. Na przeciwnym biegunie są osoby z większą ilością czasu wolnego, właściciele firm i lepiej zarabiający. Pieniądze ważniejsze niż czas Na ...
-
Polacy a zakup telewizora
... 3000 złotych. Droższe modele wybrałoby tylko około 23 proc. badanych. Co ciekawe, połowa badanych kobiet na nowe urządzenie przeznaczyłaby maksymalnie 2000 złotych, podczas gdy większość ... domów Polaków. W 2011 taki telewizor znajdował się w domu dwóch na pięciu badanych, obecnie już tylko niespełna jedna trzecia (31 proc.) deklaruje posiadanie ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2012
... były fundusze własne, a w 3,0% emisje papierów dłużnych. Najczęściej występującą formą zabezpieczenia leasingowanych środków były weksle in blanco, które przyjmowało 85 badanych firm, 54 firmy wykazały poręczenie majątkowe osób fizycznych. Bardzo popularnym sposobem zakończenia umowy leasingu w przedsiębiorstwach leasingowych okazał się wykup ...
-
Pracownicy IT potrzebują nowych wyzwań
... słabe, ograniczone jedynie do sporadycznej współpracy z innymi działami biznesowymi. „W Polsce połowa badanych czuje się w tym obszarze mocna. Jednocześnie jednak aż 63 proc. ... partnerami biznesowymi dla swoich zarządów i być źródłem innowacji dla swoich firm. Jednocześnie jednak ich zespołom brakuje kompetencji personalnych, które pozwoliłby im ...
-
Pokolenie Y a rynek pracy 2014
... powinien to być jeden z podstawowych celów działania przedsiębiorstwa. Młodzi ludzie interesują się działalnością charytatywną i udziałem w „życiu publicznym”. Aż 63 proc. badanych zadeklarowało, że przekazuje pieniądze na cele charytatywne, 43 proc. działa w wolontariacie lub organizacjach społecznych, a 52 proc. podpisuje różnego rodzaju petycje ...
-
Korupcja w Polsce mniej powszechna?
... skłonności do nieetycznych zachowań nie znikają. Mimo, że większość firm przyznaje, że posiada procedury antykorupcyjne, to już znacznie mniejsza ... korupcyjne są powszechnym zjawiskiem w ich kraju, w Polsce tylko 14% badanych. Dla porównania – powszechność praktyk korupcyjnych w biznesie w ocenie przedstawicieli kadry kierowniczej wyniosła 72% w ...
-
Europa Środkowa: największe firmy 2013
... - przychody firm w minionym roku utrzymały się praktycznie na tym samym poziomie, co w poprzednich dwunastu miesiącach. Co więcej, ponad połowa badanych ... . Jak w ubiegłym roku poradziły sobie największe spółki w Europie Środkowej? Łącznie przychody 500 badanych przez Deloitte przedsiębiorstw wyniosły 712 mld euro, co oznacza spadek o 0,4 proc. (3 ...
-
Przywództwo: nr 1 w organizacji
... Afryka Południowa oraz region Azji i Pacyfiku. Było ono także numerem jeden dla wszystkich badanych branż. W badaniu Deloitte jedynie 13 proc. respondentów uważa, że ich firmy ... Liderzy na dziś – Liderzy na jutro. Jakie kompetencje mają szefowie polskich firm , przeprowadzone wiosną w Polsce. Pozwoliło ono po raz pierwszy stworzyć nowy Model ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej V 2015
... także solidne wyniki spółek portfelowych i nadzieje na osiągniecie wzrostu w segmencie firm mid-market.” – tłumaczy Mark Jung, Partner w Dziale Doradztwa Finansowego, Lider Private ... się odsetek inwestorów oczekujących pogorszenia warunków. Natomiast sześciu na dziesięciu badanych przewiduje, że sytuacja gospodarcza się nie zmieni. Pierwszy raz w ...
-
CSR modernizuje gospodarki w Europie Środkowej
... upatrują w oddziaływaniu biznesu na wzrost konkurencyjności gospodarki (96 proc.), wpływie firm na poprawę aktywności zawodowej (94 proc.) oraz ich wpływie na ... wydaje się być brak zrozumienia idei CSR u kadry zarządzającej (66 proc.). Znaczna część badanych menedżerów w Europie Środkowej optymistycznie patrzy w przyszłość CSR – niemal połowa wierzy ...
-
Innowacyjność albo śmierć
... badanych, co pokazuje, że respondenci coraz bardziej doceniają swoją rolę jako liderów w rozwoju firm ...
-
Na co stawia polski CIO 2015?
... Polsce najbardziej istotnym priorytetem biznesowym jest wzrost, który wskazało aż 55 proc. badanych. Może się to wiązać z ekspansją organizacji, w których pracują, na nowych rynkach. ... reprezentuje firmy z przychodami poniżej 500 milionów dolarów. 13% szefów pochodzi z firm generujących przychody w przedziale od 11 do 50 miliardów dolarów, 10% od ...