-
Zmiana siedziby firmy - formalności
... działalność, jak i aktywni przedsiębiorcy, większość formalności dopełniają za pośrednictwem systemu CEIDG. Przy czym mogą składać niezbędne wnioski elektronicznie z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego, jak i zakładając profil zaufany na portalu ePUAP, który w kontaktach z CEIDG taki podpis zastępuje. Można również wybrać tradycyjną ...
-
Sklep internetowy: baza klientów koniecznie do GIODO
... egiodo.giodo.gov.pl można również wypełnić i wysłać on-line (w przypadku posiadania bezpiecznego podpisu elektronicznego) lub wydrukować i przesłać na adres pocztowy GIODO. Zgłoszenia można dokonać również drogą elektroniczną bez użycia podpisu elektronicznego, a następnie uzupełnić zgłoszenie w formie papierowej. GIODO nie wydaje zaświadczenia ...
-
Ułatwienia w sądach - uproszczenia i informatyzacja
... stopniu sformalizowania. Chodzi o dokumenty w postaci np. e-maila, sms-a, które są coraz częściej używane. Brak podpisu będzie odróżniał formę dokumentową od dokumentu elektronicznego, który wymaga bezpiecznego podpisu elektronicznego. Treść formy dokumentowej będzie mogła być dowodem. W znowelizowanym Kpc zostanie określone, że forma elektroniczna ...
-
Zakładanie firmy: warto mieć zaufany profil na ePUAP
... , które staje się profilem zaufanym. Niezależnie od tego, że wiele deklaracji przedsiębiorca może obecnie złożyć przez internet bez konieczności uzyskiwania bezpiecznego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego (np. VAT-7), to jednak wciąż pozostają te obszary, do których konieczne jest posiadanie jednego z powyższych sposobów ...
-
Regulamin urzędowania sądów powszechnych: co się zmieniło?
... . Przydatne linki: Regulamin urzędowania sądów powszechnych Wówczas, gdy złoży ona zapytanie skierowane drogą elektroniczną, podpisane za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego lub innym rodzajem podpisu elektronicznego niż określony wyżej, jeżeli zapytanie zostało przesłane z adresu poczty elektronicznej, który został uprzednio wskazany przez ...
-
Kto może złożyć elektroniczne roczne zeznanie podatkowe
... Czy można złożyć PIT przez internet bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego? Przesłanie deklaracji PIT przez Internet jest wbrew obawom wielu podatników całkowicie bezpieczne i nie wymaga dodatkowych opłat. Nie ma też konieczności wyrabiania bezpiecznego podpisu elektronicznego - bez niego osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany IV 2016 r.
... Jednakże należy mieć na uwadze, iż dokonanie ww. czynności z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego, wymaga użycia bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu albo podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP. PRAWO WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ 15 kwietnia 2016 r. weszła w życie ustawa z dnia ...
-
Zamówienia publiczne: komunikacja między zamawiającym a wykonawcą
... przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu. Z treści nowelizacji nie wynika, co należy rozumieć przez środek równoważny spełniający wymagania dla bezpiecznego podpisu elektronicznego. Mając na uwadze treść omawianego art. 10a ust. 5, uznać należy, iż wątpliwa ...
-
Usługi elektroniczne, czyli tniemy koszty w małej firmie
... odbywa się za pomocą Profilu Zaufanego (PZ) obsługiwanego w ramach platformy ePUAP. PZ wykorzystywany jest do składania podpisu na wniosku i stanowi alternatywę dla bezpiecznego podpisu elektronicznego z certyfikatem kwalifikowanym. Warto go posiadać, ponieważ stanowi podstawową metodę potwierdzania tożsamości w wielu usługach elektronicznej ...
-
10 kluczowych zasad korzystania z bankowości elektronicznej
... Eksperci Banku BNP Paribas prezentują 10 kluczowych zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. Bank BNP Paribas podejmuje liczne i ... informacje zawarte w powiadomieniu push w aplikacji. W przypadku autoryzacji za pomocą podpisu elektronicznego lub tokena należy dokładnie zweryfikować szczegóły transakcji, aby mieć pewność ...
-
Więcej wolności w działalności
... wniosku rejestracyjnego. Przedsiębiorcom umożliwia się ponadto składanie wniosków na elektronicznych nośnikach informatycznych i drogą elektroniczną, z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego, jednak dopiero po zbudowaniu odpowiedniego systemu informatycznego. Najważniejszą zmianą jest ujednolicenie numeru, którym posługuje się ...
Tematy: wolność gospodarcza -
Internet wg przedsiębiorców
... w kwestii kontaktu on-line z instytucjami i urzędami jest złożony kilka dni temu przez Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji projekt zakładający składanie bezpiecznego podpisu elektronicznego przez telefon komórkowy. Od maja roku 2006 wszystkie urzędy w kraju powinny mieć, zgodnie z zapowiedziami, możliwość przyjmowania on-line wszelkich ...
-
Komunikacja elektroniczna z urzędem
... tylko wtedy, gdy strona wyraziła na to zgodę. Może zaistnieć sytuacja, gdy ktoś złoży wadliwe podanie w formie elektronicznej (np. z brakiem bezpiecznego podpisu elektronicznego). W takim przypadku administracja nie może zwrócić się w formie elektronicznej o uzupełnienie braku z powody braku zgody strony, będzie zmuszona wysłać tradycyjne ...
-
Elektroniczny Urząd Podawczy ZUS
... ) (ZUS-EPW) a także zgłosić reklamację do informacji o stanie konta osoby ubezpieczonej (ZUS-ERU). Prawidłowo wypełniony wniosek należy podpisać przy użyciu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu. Do podpisania wniosku niezbędny jest więc czytnik kart kryptograficznych oraz odpowiedni podpis ...
-
KPP: podpis elektroniczny od 2012
... zabezpieczony. Ekspert Konfederacji Pracodawców Polskich i jednocześnie członek Rady Nadzorczej ZUS, Andrzej Węglarz, twierdzi, że obowiązek posiadania przez płatnika bezpiecznego podpisu elektronicznego powinien zostać odłożony w czasie, przynajmniej do roku 2012. – "W tym czasie należy prowadzić działania, które z jednej strony upowszechnią ...
-
Zmiana ustawy Prawo zamówień publicznych
... roboty budowlane. Zaproponowano, aby w postępowaniu prowadzonym w trybie licytacji elektronicznej wykonawcy mogli składać oferty elektronicznie bez konieczności posiadania bezpiecznego podpisu elektronicznego. Zmieniają się przepisy dotyczące zasad wnoszenia odwołań i protestów. Możliwe będzie wnoszenie odwołań w postępowaniach o wartości mniejszej ...
-
Prawo zamówień publicznych do korekty
... ma przyspieszenie korespondencji w zakresie protestów i odwołań. Można to zrealizować właśnie przez dopuszczenie ich składania drogą elektroniczną, oczywiście z zastosowaniem tzw. bezpiecznego podpisu, weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Równie ważną formą powinien być faks jeśli tylko zgodzi się na nią zamawiający ...
-
Certyfikaty niekwalifikowane ZUS: kiedy konieczny e-podpis?
... . certyfikatów niekwalifikowanych. Obecnie wszystkie Centra Certyfikacji razem obsługują dziennie ok. 1.300 klientów, zatem uzyskanie urządzenia do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz certyfikatu kwalifikowanego może wymagać czasu. Dlatego też powinniście śledzić daty wygaśnięcia Waszych certyfikatów niekwalifikowanych, tzn. terminy ...
-
Bieżące i nowe przepisy VAT: e-faktura
... faktur. Pojawi się również możliwość wyboru formatu elektronicznego, w jakim faktura może być przesyłana. Nie będzie już także wymogu stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego. Na podstawie nowego rozporządzenia faktury mogą być przesyłane w wersji elektronicznej, jeśli zapewniona zostanie autentyczność pochodzenia i integralność jej treści ...
-
Zbliżeniowa Visa CodeSure - wdrożenie komercyjne
... telefonu. Visa Europe podaje, że przy projektowaniu kart Visa CodeSure wykorzystano szereg dodatkowych rozwiązań technologicznych, umożliwiających np. złożenie bezpiecznego „podpisu” pod transakcją przelewu bankowości elektronicznej, czy też przechowywanie na karcie danych uwierzytelniających, dzięki którym jej użytkownik może potwierdzić ...
-
Faktura e-mailem: termin odliczenia VAT
... . 1 przytoczonego rozporządzenia. Z kolei w §2 ust. 2 ustawodawca wskazał, że autentyczność pochodzenia i integralność treści faktury są zachowane, w szczególności, w przypadku wykorzystania: bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450, z późn ...
-
Odwołanie od decyzji podatkowej
... ePUAP. Wystarczy wejść na stronę www.epuap.gov.pl, założyć konto i uzyskać tzw. profil zaufany. Taki profil jest odpowiednikiem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Potwierdzeniem wniesienia odwołania przez Internet jest urzędowe poświadczenie odbioru. Urząd skarbowy, do którego wpłynie odwołanie, musi ...
-
Wystawianie, przechowywanie i korygowanie e-faktur
... które powinna ona zawierać. Wskazano również, że autentyczność pochodzenia i integralność treści faktury są zachowane, w szczególności, w przypadku wykorzystania: bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, lub elektronicznej wymiany danych (EDI) zgodnie z umową w sprawie europejskiego modelu ...
-
Walne zgromadzenie akcjonariuszy: e-uczestnictwo
... . W tym kontekście pojawiła się wątpliwość, czy dopuszczalne jest wprowadzenie wymogu posiadania przez akcjonariusza biorącego udział w walnym zgromadzeniu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu art. 5 ust. 2 ustawy o podpisie elektronicznym oraz art. 78 § 2 k.c. W doktrynie ...
-
E-faktura możliwa także po akceptacji elektronicznej
... podkreślić, że podatnik wystawiający elektroniczne dokumenty sprzedaży może zastosować dowolne środki zapewnienia autentyczności i integralności wystawionej faktury, w szczególności w przypadku wykorzystania bezpiecznego podpisu elektronicznego, czy też systemu elektronicznej wymiany danych (EDI). Elżbieta Węcławik, Małgorzata Jawińska, księgowa
-
O zwrot nienależnie opłaconych składek - wniosek do ZUS
... Organizacyjnej ZUS osobiście lub pocztą. Wniosek ten można również wypełnić i wysłać przy pomocy Elektronicznego Urzędu Podawczego (wymagane jest posiadanie Bezpiecznego Podpisu Elektronicznego). Płatnik składek będący osobą prowadzącą działalność gospodarczą, który opłaca składki zdrowotne wyłącznie za siebie lub też za osobę współpracującą ...
-
E-faktura: dlaczego warto ją stosować?
... pochodzenia i integralności elektronicznych faktur. – Nadal jednak najbezpieczniejszym sposobem zapewnienia e-fakturze mocy prawnej jest zaszyfrowanie jej przy pomocy bezpiecznego podpisu elektronicznego. Taką możliwość oferują nowoczesne systemy do wystawiania i zarządzania e-fakturami, jak chociażby udostępniony przez KIR S.A. system invooclip ...
-
Paragon fiskalny gdy faktura elektroniczna?
... ww. rozporządzenia, poza wykorzystaniem kontroli biznesowych, określonych w ust. 3, autentyczność pochodzenia i integralność treści faktury są zachowane, w szczególności, w przypadku wykorzystania: 1. bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r., o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 ...
-
Odliczenie VAT ze skanu faktury w PDF lub faksu?
... ww. rozporządzenia, poza wykorzystaniem kontroli biznesowych, określonych w ust. 3, autentyczność pochodzenia i integralność treści faktury są zachowane, w szczególności, w przypadku wykorzystania: 1. bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 ...
-
E-faktury są opłacalne
... np. zapisując plik w formacie PDF. Jednak eksperci podkreślają, że najbezpieczniejszym sposobem zapewnienia e-fakturze mocy prawnej jest zaszyfrowanie jej przy pomocy bezpiecznego podpisu elektronicznego. – Decydując się na wdrożenie e-faktur w firmie warto pamiętać, że na rynku dostępnych jest dużo, mniej lub bardziej zaawansowanych, systemów ...
-
Podatek VAT: faktura (elektroniczna) w 2014 r.
... pochodzenia oraz integralności danych zawartych w treści faktury elektronicznej. Warunki te zostaną spełnione w szczególności, w przypadku wykorzystania: bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu przepisów ustawy o podpisie elektronicznym , weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, lub elektronicznej wymiany danych ...
-
E-zeznanie podatkowe do urzędu skarbowego
... się samodzielnie, osobę samotnie wychowującą dziecko, czy małżonków wspólnie, w tym także gdy jedno z małżonków zmarło przed złożeniem PIT-a) składanego bez bezpiecznego podpisu elektronicznego opiera się tutaj na określonych danych podatnika (w przypadku małżonków rozliczających się wspólnie trzeba pamiętać, aby podać dane tego małżonka ...
Tematy: e-deklaracje, deklaracje podatkowe, e-deklaracje podatkowe, elektroniczne deklaracje podatkowe, składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną, zeznania roczne, zeznania podatkowe, zeznanie podatkowe, zeznanie roczne, PIT-y, rozliczenia roczne, rozliczenia podatkowe, pit 2013, rozliczenie roczne 2013, PIT-36, PIT-37, pity 2013, rozliczenie pit, rozliczenie pit 2013, podatki 2013, rozliczenie podatku za 2013 -
Elektroniczne deklaracje i zeznania podatkowe w 2015 roku
... urzędom skarbowym zbiorczą informację o dochodach wielu podatników, podpisaną jednym podpisem elektronicznym. Płatnicy będący osobami fizycznymi nie będą musieli korzystać z bezpiecznego podpisu elektronicznego. Płatnicy, którzy nie mają dostępu do sieci, dane do uruchomienia usługi wstępnego wypełnienia zeznań, będą mogli wysłać internetowo ...
-
e-Faktura: moda czy konieczność?
... firmie e-faktury muszą współistnieć z fakturami papierowymi. Wskazywane przez przedsiębiorców powody techniczne to wysokie koszty implementacji odpowiedniej technologii oraz brak bezpiecznego podpisu elektronicznego do podpisywania faktur. Ten ostatni powód jest szczególnie interesujący, bowiem od 2010 roku nie ma już obowiązku podpisywania faktur ...
-
E-faktura: jakie zasady obowiązują przy jej wystawianiu?
... prześledzić całą drogę jaką przebywa faktura elektroniczna – od momentu zamówienia, przez zapłatę i wystawienie, po przechowywanie. Przepisy pozwalają także na stosowanie bezpiecznego podpisu elektronicznego bądź systemu elektronicznej wymiany danych (EDI). Istotne żeby konkretne procedury pozwalały powiązać daną fakturę ze sprzedanym produktem lub ...