-
Jakie obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy?
... , tworzy własną służbę BHP. Komisję BHP należy natomiast bezwzględnie powołać w każdym przedsiębiorstwie zatrudniającym od 250 osób – mówi Hanna Zasłona. Pracodawca – w przypadku braku kompetentnych pracowników – może powierzyć wykonywanie zadań służby BHP specjalistom spoza zakładu pracy. Pracownik służby BHP oraz pracownik zatrudniony przy ...
-
Obowiązki pracodawcy zatrudniającego co najmniej 20 oraz 50 osób
... pracowników. W tej kwestii kluczowe jest precyzyjne zdefiniowanie liczby pracujących osób w przedsiębiorstwie w przeliczeniu na pełne etaty. Katalogi obowiązków są inne dla ... formy organizacyjne, do których należy wykonywanie zadań służby bhp: (i) może powierzyć wykonywanie zadań służby bhp pracownikowi zatrudnionemu przy innej pracy, pod warunkiem ...
Tematy: obowiązki pracodawcy, regulamin wynagradzania, regulamin pracy, PFRON, wpłaty na PFRON, zwolnienia grupowe, zwolnienie pracownika, zwolnienie z pracy, redukcja etatów, związki zawodowe, odprawa przy zwolnieniu, odprawa przy zwolnieniach grupowych, FGŚS, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Socjalnych, bhp, obowiązki pracodawcy w zakresie bhp, ubezpieczenie chorobowe -
Praca w Norwegii: infolinia dla Polaków
... , służbach BHP itp. Państwowa Inspekcja Pracy (Arbeidstilsynet) zamieściła również na swej stronie pięć podstawowych zasad obowiązujących przy zatrudnianiu się w Norwegii: Norweskie prawo dotyczy zarówno norweskich jaki i zagranicznych pracowników, Musisz mieć pozwolenie na pracę, chyba że jesteś zatrudniony w zagranicznym przedsiębiorstwie, Musisz ...
-
Zatrudnienie pracowników tymczasowych - nowe obowiązki
... pracy. Gdyby w przedsiębiorstwie doszło do wypadku przy pracy z uczestnictwem pracowników tymczasowych to pracodawca użytkownik musi zbadać okoliczności i przyczynę takiego wypadku. Nieprzestrzeganie przez pracodawców użytkowników nowych przepisów grozi sankcjami karnymi. Zgodnie z nowymi przepisami w zakresie obowiązków bhp pracodawca użytkownik ...
-
Praca zdalna: jak ocenić ryzyko zawodowe?
... jakość i efektywność ich pracy? I w końcu, w jaki sposób może zapewnić wysoki poziom kultury bezpieczeństwa pracy w swoim przedsiębiorstwie, kiedy pracownicy są rozproszeni poza siedzibą firmy i jak prawidłowo ocenić ryzyko zawodowe? Ocena ryzyka zawodowego ... zdrowy i zadowolony pracownik to wizytówka firmy. Jacek Andrzejewski - Kierownik Działu BHP ...
-
Działalność budowlana na Białorusi bez licencji
... dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy. SZ BHP stanowi co najmniej 13 powiązanych ze sobą procedur, które zostały opracowane na podstawie STB „System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Wymagania” i innych przepisów prawa, które muszą być opracowane i udokumentowane w przedsiębiorstwie. 5. Wykwalifikowani specjaliści Wymóg zatrudnienia ...
-
Telepraca: jakie obowiązki pracodawcy?
... stanowić podstawy dla wypowiedzenia umowy o pracę. Zasady funkcjonowania telepracy w przedsiębiorstwie Warunki stosowania telepracy określane są w porozumieniu zawieranym przez pracodawcę ... tej sytuacji, może ona obejmować wykonywanie pracy, a także weryfikację warunków pracy w zakresie BHP. Pracodawca może również dokonywać na miejscu ...
-
Ile firmy w Polsce tracą na jednym wypadku przy pracy?
... są ograniczone, a nierzadko również trudno dostępne i przechowywane wyłącznie w formie papierowej. Utrudnia to przepływ informacji w przedsiębiorstwie oraz wypracowanie skutecznego planu działań przez zespoły HR i BHP. Bez łatwego dostępu do kompletnych i właściwie opracowanych danych – na przykład dzięki wewnętrznym systemom lub korzystaniu ...
-
Społeczna inspekcja pracy. Warto ją mieć?
... – wyjaśnia Grzegorz Brylonek. Na straży bezpieczeństwa Kontrolując przestrzeganie w przedsiębiorstwie obowiązujących przepisów prawa pracy, społeczna inspekcja pracy ma prawo ... pracy - Kodeks pracy Społeczna inspekcja pracy powinna zwracać szczególną uwagę na kwestie bhp, na co składa się m.in. zapewnianie pracownikom sprawnego sprzętu, ochron ...
-
Składka wypadkowa, czyli o ukrytych oszczędnościach
... Zazwyczaj składka wypadkowa znajduje się w obszarze kompetencji wielu działów, począwszy od działu BHP i HR, poprzez finanse i księgowość, a na dziale prawnym kończąc. Każdy ... na ubezpieczenie wypadkowe. Przykładowo, sprawdzenie poprawności rozliczenia składki w przedsiębiorstwie budowlanym zatrudniającym 1500 osób może przynieść oszczędności w ...
Tematy: składka wypadkowa, składki ZUS -
Coaching a oszczędzanie
... natura nie obdarowała ludzkości nadmiarem diamentów do oszlifowania, tak i nie w każdym przedsiębiorstwie znajdą się pracownicy wykazujący interesujące nas predyspozycje. Niemniej jednak, kiedy ... o „głowę”. Postanowiłem wprowadzić go w tajniki kontaktów i współpracy z organami BHP, Państwowej Inspekcji Pracy, czy Urzędu Dozoru Technicznego. Razem ...
-
Od kwietnia zmienia się składka wypadkowa
... takich jak liczba osób zatrudnionych w warunkach zagrożenia czy poziom wypadkowości w przedsiębiorstwie. Warto zauważyć, że stawki składek na ubezpieczenia wypadkowe są różnicowane, aby motywować przedsiębiorstwa do przestrzegania zasad BHP i podejmowania działań zwiększających bezpieczeństwo pracowników – podkreśla Robert Adamczyk, Project Manager ...
-
Od kwietnia składka wypadkowa w nowej wysokości
... składkowy na ubezpieczenie wypadkowe to dobry moment, aby dokonać przeglądu panujących w przedsiębiorstwie warunków pracy (na czele z warunkami zagrożenia) oraz zadbać o poprawę bezpieczeństwa pracowników. Warto przyjrzeć się, czy dotychczasowe działania BHP przekładają się na zmniejszenie liczby wypadków lub ograniczenie szkodliwych warunków pracy ...
-
Telepraca: korzyści i problemy
... specyficznych cech telepracy. W kwestiach nieprecyzyjnie uregulowanych przez prawo (jak zagadnienia BHP, gdy stanowisko pracy jest w domu) pracodawcy nie mogą liczyć na ... zależne od wielu czynników. Nic zatem dziwnego, że w stabilnym, dobrze funkcjonującym przedsiębiorstwie niechętnie wprowadza się telepracę; z drugiej strony firm mających problemy ...
-
Raport szkolenia w Polsce
... ułamek firm. Potrzeby szkoleniowe firm Największe potrzeby szkoleniowe dotyczą zagadnień administracyjnych i obowiązkowych szkoleń z zakresu BHP (53 proc. wskazań), a także szkoleń zawodowych, bezpośrednio związanych z pracą wykonywaną w przedsiębiorstwie (49 proc. wskazań). Oznacza to, że osoby odpowiedzialne za sprawy szkoleń dostrzegają potrzebę ...
-
Pracujący Polacy 2007
... oceniło ją jako złą. Pracownicy wysoko oceniają organizację pracy i warunki bhp, a także fachowość i autorytet przełożonych, natomiast nieco gorzej wypowiadają się o ... więcej), „tradycyjny pracownik”(preferujący pracę najemną w dużym przedsiębiorstwie, przekonani, że pracownicy wymagają nadzoru i dyscypliny, zwolennicy członkowstwa pracowników ...
-
Kompetencje i rozwój zawodowy specjalistów
... firmie za tzw. zintegrowany system zarządzania, a więc system jakości, bhp i ochronę środowiska. Za głównego specjalistę można także uznać radcę prawnego ... tych przejściowych stanowiskach osiągnięte. Na przykład przyszły specjalista technolog w dużym przedsiębiorstwie przemysłowym mógłby wcześniej pracować jako technolog w centralnym biurze głównego ...
-
PARP: telepraca wciąż niepopularna
... związanych z wdrożeniem telepracy; zagadnienia: prawne, kadrowe, psychologiczne oraz z zakresu BHP. „Nasze działania szkoleniowe i doradcze mają na celu promowanie i edukowanie rodaków w zakresie telepracy, jako nowej formie organizacji zatrudnienia w przedsiębiorstwie. Wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się więcej zapraszamy na szkolenia i na ...
-
Jak otworzyć sklep spożywczy?
... działalności i przewidywanej liczbie pracowników. Poza wypełnionym formularzem (kartą zgłoszenia) należy także złożyć pisemną informację o przyjętych w przedsiębiorstwie środkach i procedurach, wynikających z przepisów bhp, dotyczących danej dziedziny działalności. Zgodnie z Ustawą z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy, do jej ...
-
Dotacje dla mikrofirm na Mazowszu
... w istniejącym przedsiębiorstwie. Jest to więc typowe działanie inwestycyjne, które zostało jeszcze wsparte możliwością uzyskania usług doradczych w zakresie projektowania, wdrażania i doskonalenia: nowego produktu lub usługi; systemów zarządzania jakością i innych wspomagających zarządzanie; zarządzania środowiskiem, BHP oraz w zakresie ...
-
Jak otworzyć sklep spożywczy?
... działalności i przewidywanej liczbie pracowników. Poza wypełnionym formularzem (kartą zgłoszenia) należy także złożyć pisemną informację o przyjętych w przedsiębiorstwie środkach i procedurach, wynikających z przepisów bhp, dotyczących danej dziedziny działalności. Pamiętać należy, że zgodnie z ustawą o Państwowej Inspekcji Pracy, do jej obowiązków ...
-
Kierowca samochodu służbowego: jak rekrutować?
... czynione przy powierzaniu obowiązków kierowcy firmowego? Bo takie stanowisko w przedsiębiorstwie nie istnieje lub dotyczy tylko pojedynczych osób (np. szofer prezesa). Spotkamy takie funkcje jak handlowiec, kierownik rejonu, szkoleniowiec, prawnik, specjalista ds. BHP, itp. Bardzo często większość dnia pracy Ci ludzie spędzają prowadząc ...
-
4 grzechy zarządzania
... się, że warto badać realny poziom "wolności słowa" w danym przedsiębiorstwie - m.in. poprzez zewnętrzne audyty, analizę przypadków informowania o nieprawidłowościach czy pogłębione ... , takich jak Belgia, Wielka Brytania i USA, dość restrykcyjne przepisy prawa budowlanego i BHP są, zapewne ze względu na brak istotnych problemów w tych kwestiach ...
-
Biznes plan jako narzędzie sprawnego zarządzania
... akcjonariuszy do zainwestowania w przedsiębiorstwo swoich pieniędzy. Większość inwestorów nie lokuje kapitałów w przedsiębiorstwie jeżeli nie zobaczy planu jego działania. Plan ukazujący pozytywny obraz firmy, prezentujący ... przekonywania o tym zainteresowanych inwestorów lub kredytodawców. Grzegorz Faluszczak, Ekonomista, Specjalista ds. BHP ...
-
Jak wycofać regulamin pracy i regulamin wynagradzania?
... pracy ustalenia związane z organizacją pracy, przepisami BHP itp. Wskazane jest opublikowanie nowych zasad na tablicach ogłoszeń i wewnętrznych kanałach informacyjnych firmy, w celu zabezpieczenia się przed ryzykiem zarzutu ze strony pracowników o braku wiedzy o obowiązujących w przedsiębiorstwie normach. Czy na pewno warto? Zanim zdecydujemy ...
-
Własna działalność gospodarcza. Kiedy warto ją założyć?
... piszemy w Poradzie: Inne formy handlu w mikro i małym przedsiębiorstwie). 3. Rozpoznanie uwarunkowań danej dziedziny Konieczne jest także rozpoznanie ... z konsumentami (o ile są potrzebne), dokumentów gwarancyjnych, regulaminów wewnętrznych: pracy, organizacyjnego, bhp, ppoż, a także umów związanych z wynajmem wyposażenia, maszyn, urządzeń, lokalu, ...
-
Praca zdalna w Kodeksie pracy od 7 kwietnia 2023
... zdalną jest obowiązkowe, pracodawca ma pełną swobodę i dowolność w zakresie wprowadzenia w swoim przedsiębiorstwie pracy zdalnej. Jeżeli u danego pracodawcy można wyodrębnić grupy pracowników, ... kontrolę wykonywania pracy zdalnej przez pracownika, przestrzegania wymogów BHP lub kontrolę w zakresie bezpieczeństwa i ochrony informacji, w tym procedur ...
-
Jak zapewnić bezpieczne warunki pracy nauczycielom?
... czasie w ponad 50% szkół poziom hałasu wynosi ponad 80dB, a w kolejnych 30% powyżej 75dB. W przedsiębiorstwie produkcyjnym czy magazynie takie wartości były by już silnym ... przede wszystkim głosem. W związku z tym na szkoleniach dla nauczycieli czy szkoleniach BHP należy przypominać o sposobach dbania o głos. Bardzo dobrym rozwiązaniem są warsztaty ...