-
Co ma największy wpływ na satysfakcję z pracy?
... szereg działań, takich jak wyraźne wskazanie zalet pracy stacjonarnej, doposażenie biura ułatwiające wykonywanie pracy czy też poprawiające jej efektywność. Będzie to miało niekiedy znaczący wpływ na decyzję pracownika o pracy w biurze, tym bardziej że w obliczu nowych przepisów dotyczących pracy zdalnej, które weszły w życie z dniem 7 kwietnia ...
-
Jak wybrać lokalizację biura?
... do zaakceptowania przez właścicieli firm poszukujących biur. Dlatego szukając biura wybieramy takie lokalizacje, gdzie ponad połowa naszych pracowników może komfortowo dojechać do pracy za pomocą komunikacji miejskiej, kolejowej, bądź też mieszkając w pobliżu dojść do pracy na piechotę. Lokalizacja w centrum miasta nierozerwalnie wiąże się ...
-
Biuro szyte na miarę, czyli jak stworzyć idealne miejsce pracy
... końcu procesu optymalizacji biura podsumowujemy wnioski z dotychczasowych etapów procesu, czyli z badania wykorzystania przestrzeni, ankiety wydajności miejsca pracy, wywiadów z kadrą zarządzającą i grup fokusowych. Następnie opracowujemy strategię dla nowej aranżacji biura z uwzględnieniem stylów pracy, nowego rozkładu miejsc pracy, funkcji oraz ...
-
Jakiego biura pragną pracownicy?
... . Z kolei większy procent pracowników coworków i biur serwisowanych uważa, że ich obecne miejsce pracy poprawia ich efektywność, niż osób pracujących w tradycyjnych biurach. Wpływ biura na lojalność pracowników Zapewnienie jak najatrakcyjniejszego biura jest niezwykle ważne, gdyż aż 45% badanych deklaruje, że zamierza zmienić pracodawcę w przeciągu ...
-
Wynajem biura czy raczej coworking?
... , skanery czy fotokopiarki. Warunki umowy zależą od potrzeb danej firmy. W kupie raźniej Coworking to generalnie idea „wspólnej pracy”, „dzielenia biura”. Freelancerzy, start-upy oraz mikroprzedsiębiorcy wybierają biura coworkingowe, gdzie można przyjść, wynająć biurko na wybraną liczbę godzin, popracować niezależnie, ale już w znacznie bardziej ...
-
Wynajem biura: serwisowane, wirtualne, a może coworking?
... , a nawet obsługę księgową i serwis IT. Dużym plusem Instant Office jest możliwość networkingu we współdzielonych strefach pracy oraz częściach wspólnych, zaaranżowanych w sposób, który doskonale temu służy. Biura coworkingowe to także miejsca przygotowane do organizacji różnego rodzaju spotkań biznesowych i w takim celu wynajmuje je część ...
-
Coworking i biura serwisowane, czyli elastyczne miejsca pracy
... których wzrasta liczba projektów wymagających dynamicznej zmiany zatrudnienia. Tytułowe elastyczne miejsca pracy to nic innego niż biura serwisowane oraz przestrzenie służące coworkingowi. Te dwa pojęcia bywają mylone, ponieważ w obu przypadkach chodzi o wynajęcie biura na krótki czas. W praktyce jednak istnieje pomiędzy nimi kilka różnic ...
-
Home office a rynek biurowy i efektywność pracy
... wróciły do biur. Firmy badają sytuację, analizują środowisko pracy, by stworzyć nowy, jak najlepszy model pracy, przeprojektować biura i dostosować je do obecnych warunków. W ... jednostki, co nie sprzyja efektywności pracy. Jak nowy styl pracy wpływa na wydajność zespołów? Przez ostatnie lata biura projektowane były w sposób, który wspierał ...
-
Czy powszechność pracy zdalnej utrudnia nam powrót do biur?
... społecznego i bezpieczne korzystanie z przestrzeni wspólnych jest po prostu łatwiejsze. WYZWANIE: ZACHĘCIĆ DO PRACY Z BIURA Choć koncepcja powrotu do biura niektórym może wydawać się nieatrakcyjna, to najtrudniejszy będzie początkowy okres. Pierwsze tygodnie pracy hybrydowej będą czasem dostosowania się do nowej sytuacji, co zapewne będzie wymagało ...
-
Ile kosztuje wykończenie biura w Polsce?
... węgla związanej z materiałami budowlanymi oraz eksploatacją budynku. Koszty aranżacji biura – w pigułce Co więc wpływa na koszty wyposażenia przestrzeni biurowej i organizacji pracy? Na finalne stawki aranżacji przestrzeni składają się bardziej skoncentrowane miejsca pracy, o układzie których decyduje się w oderwaniu od tradycyjnego układu biurek ...
-
Ile kosztuje wynajem biura w Warszawie?
... i wyposażanie kuchni. Warto przy tym mieć na uwadze, że obliczając powierzchnię biura potrzebną do pracy, czyli np. gabinety, sale konferencyjne, recepcja, itp., należy doliczyć ok. ... lokalizacje i centra biznesowe wypełniają się po brzegi. W tego typu powierzchniach cena biura liczy się od stanowiska pracy, a nie za mkw., i wynosi od ok. 800 zł w ...
-
Coworki i biura serwisowane nie zwalniają tempa
... biura serwisowane wykorzystywane są przede wszystkim przez duże korporacje, które lokują w nich swoje krótkoterminowe projekty. Elastyczne warunki najmu pozwalające na wynajem nawet jednego stanowiska pracy ... i spadający poziom pustostanów napędzi popyt na biura serwisowane i coworki. Z elastycznych miejsc pracy mogą zacząć korzystać firmy, które w ...
-
Biura przyszłości. Jak zmieni się środowisko pracy do 2029
... jest udział człowieka. Ta perspektywa nie pozostaje oczywiście bez znaczenia dla wyglądu i funkcjonalności środowiska pracy. Biura czekają zmiany Ulegające zmianie obowiązki, zawody przyszłości oraz przeformułowanie charakteru pracy sprawiają, że podstawowa funkcjonalność przestrzeni biurowej powoli zaczyna się dezaktualizować. Jak temu zapobiec ...
-
Idealne biuro zwiększa wydajność pracy
... , wykazały, że lokalizacja biura istotnie wpływa na decyzje respondentów o podjęciu nowej pracy. 72% badanych osób ... pracy (85%). Prawie jedna czwarta respondentów stwierdziła, że zrezygnowałaby z obecnej pracy, jeżeli ich czas dojazdu do biura wydłużyłby się. Około 42% respondentów kontynuowałaby obecną pracę, jeżeli musieliby dojeżdżać do biura ...
-
Biura w Warszawie żegnają się ze Służewcem?
... dobrej klasy biura. W odróżnieniu od tradycyjnych parków biurowych, w których brakuje zieleni, przestrzeni publicznej i miejsc spotkań, biurowce na Woli otacza żywa tkanka miejska, którą inwestorzy umiejętnie wzbogacają, by zapewnić najemcom ciekawsze warunki pracy. Wolskie kompleksy biurowe tętnią życiem także poza godzinami pracy biur, dzięki ...
-
Kiedy i jak wyprowadzić się z biura coworkingowego?
... pracy. A więc, decyzja o przeprowadzce z biura coworkingowego została podjęta. I co dalej? Dobrze zaplanuj czas Czas od momentu podjęcia decyzji o przeprowadzce do momentu wprowadzenia się do nowego biura ...
-
Gig economy - realny wpływ na rynek pracy w Polsce
... pracy, który często jest zadaniowy oraz w dostosowaniu przestrzeni pracy do potrzeb pracowników, a nie firmy. Gig space to podstawa…. Badania potwierdzają, że otoczenie jest jednym z ważniejszych czynników dla pracowników. Ludzie przy wyborze pracy coraz bardziej zwracają uwagę na komfort. W ubiegłym roku świętowaliśmy otwarcie nowego biura ...
-
Lepiej niż w domu. Jak zadbać o komfortowe i twórcze środowisko pracy
... i twórcze środowisko pracy”. Raport powstał w oparciu o analizę trendów i najnowszych badań dotyczących środowiska pracy oraz blisko 200 dobrych praktyk pracodawców z kraju i ze świata. Eksperci Well.hr przekonują, że wdrożone w biurze zmiany mogą się przełożyć na efektywność pracy w organizacji. - Przeprowadzka lub remont biura może być okazją ...
Tematy: -
Powrót z home office już za chwilę. Jak będą działać biura?
... pomiaru temperatury ciała i pracują nad zabezpieczeniem podróży pracowników do pracy. Proces powrotu do biura powinien uwzględniać trzy kluczowe elementy: regulacje na linii pracodawca-pracownik dające możliwość pracy zdalnej, lub zmianowej – częściowo z biura, częściowo z domu; dostosowanie operacji firmy i celów biznesowych do funkcjonowania ...
-
Środowisko pracy: podstawą elastyczność
... Rewolucja w dziedzinie uelastycznienia środowiska pracy staje się coraz bardziej widoczna. Zrywając łańcuchy przykuwające nas do stałych miejsc pracy, doszliśmy punktu zwrotnego w historii biznesu, w którym oczywistym stał się fakt, że istniejący model pracy nie jest modelem zrównoważonym. Przez połowę czasu biura pozostają puste, marnując energię ...
-
5 kroków do wynajmu biura. Praktyczny poradnik najemcy
... pracy, okresów wakacji oraz procedury, które mogą wydłużyć proces decyzyjny. Jeśli planujemy duże zmiany w organizacji biura ...
-
9 pytań, które powinny poprzedzić wynajem biura
... z miejscem pracy. 4. Jaki wpływ na firmę ma komfort, jaki zapewnia budynek i jego zaplecze? Największe korporacje inwestują dziś w wynajem biura przyjaznego pracownikom, czyli ... space. Zbyt duże zagęszczenie powierzchni nie sprzyja pracy w skupieniu. Bardzo istotne jest prawidłowe rozplanowanie biura, które powinno mieć miejsca odpowiednie do spotkań ...
-
Przeprowadzka do nowego biura: 5 zadań office managera
... , bardziej funkcjonalnego i lepiej zlokalizowanego biura z pewnością może budzić ekscytację. Najpierw czeka nas jednak szereg działań, których pominąć niestety nie możemy - od znalezienia odpowiedniej powierzchni biurowej, poprzez negocjacje umowy, ustalenie planów powierzchni, projektowanie środowiska pracy, aż po fizyczną przeprowadzkę. Jak ...
-
Praca zdalna trafia do Kodeksu pracy, ale traci popularność?
... do pracy z biura, dane wskazują wyraźną zmianę w przypadku niechęci do pracy stacjonarnej. ... pracy stacjonarnej. Widać, że na rynku pracy mamy obecnie do czynienia z dwoma skrajnymi podejściami. Najlepszym rozwiązaniem zdaje się być dziś elastyczne podejście do form zatrudnienia i tworzenie środowisk pracy, które sprzyjają współpracy zarówno z biura ...
-
Office Manager, kierownik biura
... w zakresie prowadzonej przez pracodawcę działalności. Czym się zajmuje Office Manager, kierownik biura (Zakres obowiązków): motywowanie, ocenianie i premiowanie podległych pracowników organizowanie i nadzorowanie pracy podległych pracowników sporządzanie instrukcji, procedur i regulaminów w zakresie czynności biurowych współpracowanie i zawieranie ...
Tematy: Office Manager, kierownik biura -
Wynajem biura: renegocjacja umowy czy zmiana lokalizacji?
... biura. Co nam się podoba w obecnym biurze, a co chcemy zmienić? Czy nasze biuro spełnia wytyczne korporacyjne np. dotyczące komfortu pracy? Gdzie i jakie biura ...
-
Przyjemne miejsce pracy równie ważne jak wynagrodzenie
... pracy. Pora zakończyć szablonowe myślenie o miejscu pracy. Publikacja Knight Frank dowodzi, że biura ...
-
Jak nie przepłacić za wynajem biura?
... przestrzeni wspólnych są znacznie mniej korzystne pod kątem efektywnego miejsca do pracy. Przykład: W mieszkaniu o powierzchni 100 mkw. jest nawet 40 mkw. (40%!) ... oferty biur „pod klucz”. To pozwoli Ci uniknąć nakładów inwestycyjnych, bo umeblowane biura z pakietem usług (biura serwisowane) są gotowe do wprowadzenia. Firma, która chce skorzystać z ...
-
Wynajem biura: jak obniżyć koszty eksploatacyjne?
... Średnia wysokość czynszu w stołecznych biurowcach wynosi 15,5 EUR/mkw./mies. Najtańszy wynajem biura kosztuje 7 EUR/mkw./mies., ale budynki oferujące powierzchnie w cenie poniżej 10 ... standardy odnośnie powietrza, czy oświetlenia powodują, że zapewniając odpowiedni komfort pracy są jednocześnie bardziej energochłonne – przyznaje. Ostatnie podwyżki ...
-
Biura na rynkach regionalnych. 70% umów w 3 miastach
... rozwagi i ostrożnego planowania i to zarówno w gronie najemców, jak i deweloperów. Dobrymi prognostykami mogą być już wypracowane i powoli wdrażane strategie powrotów do pracy z biura, a także całkiem nieźle przystosowane i zabezpieczone do nowych realiów powierzchnie. Coraz częściej słyszy się też o pomysłach na to, jak zachęcać pracowników ...
-
Czego pokolenie Z oczekuje od miejsca pracy?
... który ma podstawowy wpływ na decyzję o wyborze nowego biura są oczekiwania pracowników związane z miejscem pracy. Dostęp do talentów jest dla najemców nie ... do gier wideo, czy pokoje bilardowe. Powierzchnia biura powinna być przestrzenią elastyczną, przystosowaną do różnych trybów pracy, a jej aranżacja iść w stronę tworzenia przestrzeni aktywnych, ...
-
Zwierzęta w pracy. Dobry czy zły pomysł?
... nowoczesne biura (hot-desking, open space), zasady pracy (praca zdalna, dress code), kulturę firmową (zwierzęta w firmie, CSR, wspólne obiady) czy w końcu - relacje międzyludzkie (przyjaźnie i związki w firmie). Zaprezentowane materiały wieńczyć mają rekomendacje ekspertów odnośnie stylu życia w pracy. Otwartość na zwierzęta w pracy Według ...
-
Polacy nie chcą tracić czasu na dojazdy do pracy. Wolą mniej zarabiać
... pracy zwraca uwagę na lokalizację biura. Co więcej, większość zaakceptowałaby mniejsze wynagrodzenie w zamian za wyższy komfort biura i krótszy czas dojazdu do pracy ...
Tematy: dojazd do pracy, mobilność pracowników -
Antal: elastyczność pracy ważna jak nigdy, nawet kosztem wynagrodzenia
... W przypadku pracy indywidualnej oraz kreatywnej ankietowani preferują wykonywanie swoich obowiązków z domu – odpowiednio 78% i 56%. Jest wiele argumentów za i przeciw pracy zdalnej, ma ona tyle samo przeciwników, co zwolenników. Z badania “Elastyczność specjalistów i menedżerów w dobie zmiany” wynika jednak jasno, że łączenie pracy z biura i domu ...
-
Pracownicy wierzą w produktywność pracy hybrydowej, pracodawcy niekoniecznie
... do biura przychodzimy dla ludzi. Motywacja do pracy ... biura, gdyby wiedzieli, że będą tam członkowie ich bezpośredniego zespołu (73 proc.) lub gdyby byli tam ich znajomi z pracy (74 proc.). Co ciekawe, szczególnie chętni do korzystania z biura są młodzi ludzie (Gen Z). Dopatrują się oni w tym szansy na stanie się częścią społeczności w miejscu pracy ...