-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2012
... w branży farmaceutycznej 5,1% vs. 20,8%, załamanie sprzedaży w I kwartale 2012 roku coraz bardziej daje się we znaki koncernom farmaceutycznym. Branża, której spada dynamika, choć w ujęciu procentowym wydatki są porównywalne, należy do wiodących na rynku reklamy (prawie 12,6% udziałów w całości wydatków reklamowych w Polsce) może mieć ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2013
... przez dom mediowy Equinox Polska. To juz kolejny raz, kiedy branża farmaceutyczna znalazła się w czołówce największych reklamodawców. Gdyby nie niski udział ... Hasco-Lek i Polpharmy wszyscy gracze z pierwszej dziesiątki zwiększyli swoje wydatki reklamowe. Jak podkreślają analitycy Equinox Polska, cennikowe wydatki powyżej 50 mln zł przekroczyło w ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę
... na rynku – US Pharmacia. W 2009 i 2010 roku wydatki reklamowe w branży charakteryzowały się jasnym rozkładem. Wydatki na TV rosły (z 76% do 79%), radio ... mylnego - dynamika sprzedaży chociaż wciąż dodatnia jest na bardzo niskim poziomie, zaś branża notuje solidne wzrosty wydatków (trzykrotnie przekraczające średnią dynamikę dla całego rynku) w ...
-
Branża farmaceutyczna a polska gospodarka
... rynku. NFZ – wydatki na refundację W 2010 roku całkowite wydatki NFZ na refundację leków w Polsce ... Branża farmaceutyczna znacząco zasila budżet państwa wpływami z podatków oraz różnego rodzaju opłat, zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio poprzez swoich pracowników, firmy współpracujące, itd. Wyniki ankiety PwC pokazują, że cała branża farmaceutyczna ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2017 r.
... . W ślad za tymi wzrostami pójdą zapewne wydatki na promocję tego typu środków, czego potwierdzeniem są zresztą kolejne publikowane przez nas analizy – podkreśla Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia. Branże i kategorie Lwia część budżetu (96%), który branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę w I kwartale br., posłużyła ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... o około 14 milionów więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Całoroczne wydatki sięgnęły 870 milionów złotych, co względem 2014 roku oznacza wzrost o ... o 21% w porównaniu do ostatniego kwartału 2014 roku. To drugi kanał, w którym branża farmaceutyczna lokowała największe budżety. Zdecydowanie najwyższy wzrost przypadł w czwartym kwartale ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
... branża farmaceutyczna wydała na reklamę przeszło 262 miliony złotych, co jest wynikiem o 5 proc. wyższym od ... – III 2015 r, Codemedia). Kampanie reklamowe były emitowane głównie w takich stacjach jak Polsat, TVN, TVP1 i TVP2. Wydatki na telewizję spadły o 12% w stosunku do ostatniego kwartału 2014, a w stosunku do okresu styczeń – marzec 2014 o ...
-
Branża farmaceutyczna w dobrej kondycji
... Branża farmaceutyczna na świecie: nadal w dobrej formie, lecz potrzebuje wsparcia" ("The pharmaceutical sector ... , iż: 1. Strukturalny wzrost wydatków krajów rozwiniętych na służbę zdrowia przewyższa wzrost PKB. „W latach 1970-2010 wydatki na służbę zdrowia wyrażone jako odsetek PKB w Europie Zachodniej i Japonii podwoją się, a w Stanach ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
... do grupy celowej. Nic zatem dziwnego, że reklamodawcy z branży farmaceutycznej podnoszą wydatki właśnie na reklamę w tym medium. Ta kategoria jest bardzo silnie reprezentowana - co ... Aflofarm na reklamę w telewizji przeznaczył mniejszą cześć budżetu niż cała branża – 45% udziału. To o 20 punktów procentowych mniej niż w analogicznym okresie ...
-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
... . W dziesiątym miesiącu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża farmaceutyczna wydała ponad 409 mln zł, czyli o 170 mln zł więcej niż podążająca za nią branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż. Wydatki reklamowe w podziale na media Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal ...
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
... miesiącu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża farmaceutyczna wydała ponad 422 mln zł, czyli o niemal 167 mln zł więcej niż podążająca za nią branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż. Wydatki reklamowe w podziale na media Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal ...
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
... branża handlowa. Sumy te w istotnym stopniu przekraczają budżety pozostałych branż. Wydatki reklamowe w podziale na media Największe kwoty inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio po 60 proc.), gdzie np. branża farmaceutyczna ...
-
Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013
... , telekomunikacyjnej i finansowej. Łączne przedświąteczne wydatki reklamowe w tych pięciu topowych branżach to ponad 1,2 mld złotych, o 73 mln złotych więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Markowe święta przed telewizorem Za największy kawałek tortu reklamowego odpowiada branża farmaceutyczna, której wydatki stanowią 27 proc. wszystkich ...
-
Wydatki na reklamę w I kw. 2013 r.
... wydatków reklamowych w poszczególnych sektorach, dokonanych przez ekspertów Equinox Polska, wyraźnie wynika, iż niekwestionowanym liderem w 2013 roku pozostanie branża farmaceutyczna, która mimo kryzysu zwiększyła wydatki o 9%. Jej udział w torcie reklamowym wzrósł do ponad 18%. - To dowód na to, że opłacalność ekonomiczna wydatków reklamowych ...
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
... Największe pieniądze, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w podziale na branże Jak dowodzą ... branża finansowa, motoryzacyjna i telekomunikacja (po 10 proc.). W minionym roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża farmaceutyczna wydała ponad 4 mld 215 mln zł, czyli o 4 mln zł więcej niż podążająca za nią branża ...
-
Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
... .). W dziesiątym miesiącu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża farmaceutyczna wydała ponad 484 mln zł, czyli o 100 mln zł więcej niż podążająca za nią branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż. Wydatki reklamowe w podziale na media Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal ...
-
Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?
... roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża handlowa wydała ponad, a goniąca ją branża farmaceutyczna – 227 mln zł. Kwoty te znacznie przekracza budżety pozostałych branż, wśród których zanotowaliśmy spadki względem ubiegłego miesiąca. Wydatki reklamowe w podziale na media Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są ...
-
Wydatki reklamowe w listopadzie. Którzy reklamodawcy zaszaleli?
... rozdysponowała branża farmaceutyczna, co jednak jest dość typowe dla schyłku roku i okresu przeziębień i chorób. Jej wydatki stanowiły aż 38% budżetu wszystkich analizowanych sektorów. Druga pozycja przypadła w udziale branży handlowej, która nieco zwiększyła swoje wydatki względem poprzedniego miesiąca, a trzecia - branży finansowej. Wydatki ...
-
Wydatki reklamowe. Farmacja i długo, długo nic
... . Okazuje się również, że niemal wszyscy postawili przede wszystkim na reklamę telewizyjną. Wydatki reklamowe wg branż Najświeższe dane zaprezentowane przez Instytut Monitorowania Mediów dowodzą, że najprężniejszym reklamodawcą lutego okazał się branża farmaceutyczna, która odpowiadała za 48 proc. całości badanych wydatków reklamowych (tj. 417 ...
-
Wydatki reklamowe w sierpniu. Kto i co reklamował?
... W sierpniu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża handlowa wydała ponad 282 mln zł, a goniąca ją branża farmaceutyczna – 254 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż. Wydatki reklamowe w podziale na media Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio ...
-
Wydatki reklamowe we wrześniu. Kto i co reklamował?
... miesiącu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża handlowa wydała ponad 396 mln zł, a goniąca ją branża farmaceutyczna – 330 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż. Wydatki reklamowe w podziale na media Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio ...
-
Przedświąteczne wydatki reklamowe. Kto i co reklamował?
... pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży handlowej. W analizowanym okresie (1.11-15.12 2018) stanowiły one 37 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołała osiągnąć branża farmaceutyczna (33 proc.). Podium zamknęły finanse (11 proc ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... reklamodawcy z branży FMCG, do ograniczenia wydatków zmuszona jest także branża farmaceutyczna, która poniosła bardzo duże straty w wyniku zmiany ustawy refundacyjnej. Wydatki na reklamę zmniejszają także firmy z branży finansowej. W trudnej sytuacji jest też branża telekomunikacyjna, jednak pojawienie się na rynku nowego operatora zmniejszyło ...
-
Wydatki na działania PR nie spadają
... z komunikacją: 29,4% – wzrost, 51,4% – bez zmian, 4,6% – spadek. Wydatki na usługi agencji PR w ramach współpracy stałej i projektowej: wsparcie ... Energetyka, przemysł i ochrona środowiska; 7,2% – Sektor konsumencki i handlu detalicznego; 5,6% – Branża farmaceutyczna i ochrona zdrowia; 4,2% – Transport, motoryzacja i logistyka; 18,3% – Pozostałe ...
-
Wydatki na reklamę radiową III kw.2011
... marketerów, którzy wykorzystali je w swoich kampaniach. Na tak dużą dynamikę przychodów reklamowych radia miała wpływ branża farmaceutyczna, która stała się głównym radiowym reklamodawcą, prawie podwajając swoje wydatki na promocję w tym medium. W trzecim kwartale br. marketerzy reklamujący produkty farmaceutyczne i leki wydali cennikowo w stacjach ...
-
Firmy farmaceutyczne - wyzwania 2014
... . Eksperci Deloitte przewidują, że Europa Zachodnia nadal będzie starała się ograniczać wydatki na opiekę zdrowotną, choć w praktyce może się to okazać trudne ... roku będzie to już 10,3 proc. W 2012 roku w wyniku wygaśnięcia ochrony patentowej branża farmaceutyczna straciła 38 mld dolarów. W Polsce udział w sprzedaży leków generycznych sięga prawie 60 ...
-
Reklama leków nie trafia w target?
... . Intensywna reklama w mediach to kolejna przyczyna tak dużej sprzedaży w tej kategorii. Branża farmaceutyczna jest jednym z największych reklamodawców na rynku, na jej kondycję nie wpłynął nawet kryzys gospodarczy. Od 2008 roku wydatki reklamowe systematycznie rosną. Porównując tylko okres od stycznia do sierpnia bieżącego roku ...
-
Multiscreening w popularnych talent shows
... branża farmaceutyczna (USP Zdrowie i Aflofarm), spożywcza (Ferrero) i kosmetyczna (L'Oréal). Branże, które wybrały jako idealny moment na reklamę czas emisji Mam Talent i wydały na nią najwięcej to: telekomunikacja (Grupa Orange, nc+), handel (Jeronimo Martins i Lidl Polska), branża ...
-
Firmy farmaceutyczne - wyzwania 2016
... krajami. Z raportu „Sektor farmaceutyczny i Med-tech”, przygotowanego przez Deloitte i DnB Bank Polska wynika, że w Polsce wydatki na opiekę zdrowotną stanowią 6,8 proc. PKB (dane za 2012 rok). Od lat branża farmaceutyczna uznawana jest za jedną z bardziej dochodowych, choć także wyjątkowo konkurencyjnych. W 2015 roku jej przychody ...
-
Rynek pracy specjalistów w 2009 r.
... branża farmaceutyczna. To jedyny sektor, w którym popyt na pracowników w całym 2009 roku rósł z kwartału na kwartał, nawet w końcówce roku. Choć udział w całkowitej liczbie ofert pracy jest stosunkowo niewielki (3,7%), warto zwrócić uwagę na ten odwrotny w stosunku do całego rynku trend. Edukacja i szkolenia Branża ...
-
Systemy informatyczne w biznesie: realne koszty problemów
... w minionym roku firmy poniosły nieplanowane wydatki średnio w wysokości 410 tys. funtów (ponad 2 ... branża technologiczna, medialna i telekomunikacyjna oraz sektor publiczny (odpowiednio 24,6% oraz 24,2% odnotowanych w prasie zdarzeń). W dalszej kolejności znajduje się sektor usług finansowych (11,8%) oraz opieka medyczna i branża farmaceutyczna ...
-
Firmy farmaceutyczne - wyzwania 2018
Branża farmaceutyczna nie bez powodu uznawana jest za jedną z najbardziej dochodowych. Mimo ... indywidualne terapie – zaznacza Piotr Arak, Menedżer w Zespole Analiz Ekonomicznych Deloitte. Konkurencja cenowa przyspiesza produkcję Według prognoz wydatki firm na leki na receptę wzrosną w najbliższych latach prawie na wszystkich rynkach. Wzrost ten ...
-
Orlen znowu na szczycie Coface TOP 500 CEE
... farmaceutyczna – wracają one na właściwe tory po wzroście cen ropy naftowej w 2017 r. Branże mineralna i naftowa skorzystały na odbiciu cen ropy i rosnącym popycie. Branże chemiczna i tworzyw sztucznych odnotowały zwiększenie produkcji za sprawą nowych inwestycji i solidnego popytu krajowego, jak i zagranicznego. Branża farmaceutyczna ...
-
Firmy farmaceutyczne w kryzysie
... ustawy refundacyjnej i presję na obniżkę cen leków refundowanych. Od lat branża farmaceutyczna uznawana jest za jedną z bardziej dochodowych, choć także za wyjątkowo konkurencyjną. W 2011 ... mld dolarów, rok później już o 2 mld mniej. Szacuje się, że w 2012 r wydatki te obcięto o kolejne 5,7 proc. Najwięksi gracze sektora szukają środków finansowych ...
-
Warto inwestować w sektor ochrony zdrowia
... rat kredytowych i innych kosztów „obowiązkowych”). W latach 1960-1990 stopa oszczędności sięgała 8,9%. Wydatki konsumpcyjne stanowiły 63% PKB, a nie przeszło 70%, jak obecnie. ... widać znaczący wzrost z 282 USD do 377 USD). Niezauważana przez rynek branża farmaceutyczna jest dobrym tematem inwestycyjnym. Próbą wykorzystania wyżej opisanych tendencji i ...