-
Rośnie liczba ofert pracy w motoryzacji
... i części – zatrudniają około 81 proc. wszystkich osób związanych z przemysłem motoryzacyjnym. W tym sektorze widać największy wzrost liczby ofert. W 2009 roku branża motoryzacyjna gwarantowało zatrudnienie grupie ponad poziomie 120 tys. osób. Według danych Polskiej Izby Motoryzacji obecnie najczęściej poszukuje pracowników właśnie w firmach ...
-
Czy rozwój automotive zablokują Czechy, Słowacja i Węgry?
... Rozpędzone inwestycje to zdecydowanie główna siła napędowa rozwoju polskiej branży automotive. Z danych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (dawna PAIiIZ) wynika, że branża motoryzacyjna była pod względem inwestycyjnym najbardziej dynamicznym sektorem minionego roku. Wartość inwestycji zagranicznych w naszym kraju przekroczyła bowiem 916 mln euro ...
-
Świetne nastroje w automotive
... branża motoryzacyjna w świetnych nastrojach. 2/3 jej przedstawicieli spodziewa się, że nadchodzące miesiące ... łącznej wartości 870 mld zł, a motoryzacja odpowiadała za 12,3% tego eksportu. To jak istotna jest branża motoryzacyjna dla naszego eksportu potwierdzają dane z zestawienia „TOP10 polskich hitów eksportowych” opracowanego przez Bank Zachodni ...
-
10 największych firm motoryzacyjnych w Europie Wschodniej
... także on stoi przed wyzwaniami. Konkurencja na rynku światowym jest zacięta i firmy muszą stale się rozwijać, aby utrzymać swoją konkurencyjność. Branża ucierpiała również wskutek pandemii COVID-19 i napięć geopolitycznych, które doprowadziły do przerw w produkcji i spadków sprzedaży. Niemniej przemysł motoryzacyjny w Europie Wschodniej pozostaje ...
-
10 najbardziej atrakcyjnych branż do pracy
... że zarówno kobiety, jak i mężczyźni najchętniej podjęliby pracę w sektorze energetycznym. Na drugim miejscu znalazł się sektor surowców i paliw, a na trzecim branża motoryzacyjna. Co decyduje o atrakcyjności zwycięskich branż? Dlaczego największym powodzeniem wśród kandydatów cieszą się oferty pracy w branży energetycznej? Zdaniem badanych, sektor ...
-
Marki samochodowe w mediach: TOP10
... licznych publikacji w TV, radio czy prasie. Jak wskazują badania ( „Branża motoryzacyjna” - Raport kwartalny PZPM i KPMG), rok 2015 był bardzo dobrym okresem ... media są publikacje zabarwione negatywnie, które czerpią siłę z wpadek wizerunkowych firm. Branża samochodowa jednak nie musi się tym martwić, ponieważ publikacje o zabarwieniu negatywnym o ...
-
BIG InfoMonitor: motoryzacja długi miała już przed pandemią, będzie jeszcze gorzej
... do tego bardzo możliwe podwyżki cen aut. To realia, w których działa obecnie branża motoryzacyjna. Jej sytuacja z dnia na dzień może się pogarszać, a niewesoło było już ... 107 mln zł (9 proc.), przewyższając tym samym poziom 1,2 mld zł. Biorąc pod uwagę, że branża motoryzacyjna odpowiada za 3,4% polskiego PKB oraz zatrudnia 0,5 mln osób, skutki jej ...
-
Pandemia sprzyja dystrybutorom części samochodowych
... pojazd ich wymagał, a także preferowanie napraw z użyciem tańszych części. W 2021 roku branża wrzuci 6-ty bieg? Choć niepewność co do dalszego przebiegu pandemii i jej ... będą sprzyjały dobre nastroje i wyniki przemysłu czy handlu. Warto zwrócić też uwagę, że branża transportu drogowego towarów, przy dużym popycie na swoje usługi, ma obecnie problemy ...
-
Automotive: daleko do stabilności finansowej, ale prognozy są obiecujące
... Z jakimi wyzwaniami mierzy się obecnie rynek motoryzacyjny? Które grupy komponentów określane są komponentami najwyższego ryzyka? W jakim kierunku podążać będzie branża motoryzacyjna? Najnowsze badanie Deloitte Supplier Risk Monitor 2023 pozwala przedstawicielom branży motoryzacyjnej, w tym dostawcom, producentom, bankom i inwestorom monitorować na ...
-
Długi motoryzacji wzrosły do 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spadła
... regulować własnych zobowiązań. To tylko wycinek problemów, z jakimi mierzy się obecnie branża motoryzacyjna, bo jest ich więcej, jak wzrost kosztów surowców, energii ... a także z opolskiego, w którym dług opiewa na 6,9 mln zł. Względnie niskie zadłużenie branża ma również w Lubuskiem i województwie warmińsko-mazurskim, gdzie w każdym z regionów nie ...
-
Ropa, Rosja, dolar, strefa euro. Jak na tym tle wypadnie polska gospodarka?
... gospodarka i polskie firmy z takich sektorów jak telekomunikacja, informatyka, handel, przemysł spożywczy, branża motoryzacyjna czy opieka zdrowotna - analizują DNB Bank Polska i firma doradcza Deloitte w ... sektory analizowane przez autorów raportu (przemysł spożywczy, branża motoryzacyjna, handel hurtowy i detaliczny, opieka zdrowotna) będą ...
-
Sektor samochodowy: kryzys w Europie pomoże Polsce?
... 2011 był bardzo trudny dla Japonii z uwagi na trzęsienie ziemi i tsunami, a produkcja samochodów dramatycznie spadła. Jednocześnie od połowy 2008 roku branża zmaga się z rosnącym kursem jena, powodującym gwałtowny spadek konkurencyjności i przeniesienie produkcji do Stanów Zjednoczonych i Europy. Załamanie w Europie Spadająca liczba rejestracji ...
-
Przemysł motoryzacyjny zdejmuje nogę z gazu?
... ludnościowym i - tym samym - dużym popytem na samochody. Ważne jest jednak, aby branża motoryzacyjna miała świadomość innych, istotnych dla niej aspektów. Na to, jak długo ... , że w przemyśle motoryzacyjnym w Polsce zaczyna się dziać coś niedobrego. Od kilku lat branża bije co roku nowe rekordy, zarówno pod względem produkcji, sprzedaży, zatrudnienia ...
-
Ceny energii elektrycznej uderzają w automotive. Jak przeciwdziałać?
... , a więc również inwestycji w elektromobilność. Do tego rosną również ceny energii elektrycznej, a motoryzacja musi przecież współpracować z najbardziej energochłonnymi partnerami, jak np. branża hutnicza czy chemiczna. To nie może pozostawać - i nie pozostaje - bez wpływu na jej działalność - pisze Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części ...
-
Automotive stawia na inwestycje w logistykę
... własnościowych lub obiektach starszego typu” – mówi Wioleta Wojtczak, dyrektorka działu badań i rozwoju w Savills." Prognozy dla rynku nieruchomości dla branży motoryzacyjnej Branża motoryzacyjna w Polsce stoi u progu rewolucji określanej jako Przemysł 4.0. To połączenie świata nowych technologii ze światem urządzeń i maszyn, które umożliwi szybszą ...
-
Euler Hermes ocenił rynek motoryzacyjny
... 2% i dopiero w przyszłości odzyskać dawny potencjał wzrostu w skali roku na poziomie 3% lub 4%. Autorzy raportu opracowanego przez Euler Hermes ostrzegają jednak, że branża stoi przed znaczącymi wyzwaniami, ponieważ producenci chcą zwiększać swój udział na kluczowych rynkach wzrostu, jednocześnie dostosowując działalność do nieobliczalnych zmian ...
-
Twardy Brexit, czyli 2 razy wyższe koszty homologacji
... na branżę z zachowaniem swobodnego przepływu towarów i usłu g -mówi Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. W przeciwnym wypadku, jak wskazuje branża, pojawią się spore kłopoty. Producent części, który zamierza wyeksportować produkt do kraju trzeciego (poza UE) jest zobowiązany do spełnienia wielu ...
-
Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?
... finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków pozostawała branża handlowa, ale po piętach deptała jej farmacja. Jednocześnie okazało się ... proc.). W lipcu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża handlowa wydała ponad, a goniąca ją branża farmaceutyczna – 227 mln zł. Kwoty te znacznie ...
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
... września do grudnia wydał ponad 74 mln na reklamę w mediach tradycyjnych zostając liderem zestawienia. Finanse: typy reklamowanych usług W 2018 roku branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (62 proc.), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych. Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych ...
-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
... i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków tym razem okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. ... są na promocję w prasie, gdzie np. branża telekomunikacyjna wydała niewiele ponad 893 tys. zł. Z kolei branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę w TV ponad 280,5 ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: czy 2020 rok to tylko straty?
... pod uwagę sytuację gospodarczą i wszechobecne, duże spadki, wzrost ten, choć niewielki, zasługuje na uwagę i mimo wszystko jest pozytywną informacją. Dodatkowo, branża wynajmu długoterminowego zanotowała relatywnie dużo niższy spadek liczby zakupionych nowych aut osobowych w minionym roku, niż konkurencyjne formy finansowania samochodów. W efekcie ...
-
Wydatki reklamowe we wrześniu. Kto i co reklamował?
... , handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków pozostawała branża handlowa, a po piętach - podobnie jak w minionych miesiącach - deptała jej farmacja ... miesiącu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża handlowa wydała ponad 396 mln zł, a goniąca ją branża farmaceutyczna – 330 mln zł. Sumy te ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w 2023 r.
... W jakim tempie rośnie rynek wynajmu długoterminowego aut w Polsce? Jakie wyniki osiąga branża Rent a Car? Dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży nowych samochodów utrzymywało się ... za wcześnie, wszystko wskazuje na to, że branża wypożyczalni samochodów może znów doświadczać szybszego wzrostu. Branża Rent a Car jest obecnie reprezentowana w PZWLP przez 8 ...
-
Polski przemysł motoryzacyjny - wiraże i miraże
... , General Motors, Fiat i licznych kooperantów, czym szczycą się kolejni ministrowie resortu gospodarki. Prymus gospodarki I nic dziwnego, że się szczycą. Dziś branża motoryzacyjnadaje Polsce ok. 8 proc. PKB, z czego ponad połowę stanowi bezpośrednio przemysł motoryzacyjny, nieco mniej wnoszą dostawcy, powiązani poprzez łańcuch zaopatrzeniowy ...
-
Przedświąteczne wydatki reklamowe. Kto i co reklamował?
... proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołała osiągnąć branża farmaceutyczna (33 proc.). Podium zamknęły finanse (11 proc.), a tuż za nimi ... BP oraz BGŻ BNP Paribas. Finanse: typy reklamowanych usług W badanym okresie branża finansowa wciąż w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (tym razem ...
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
... motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków w Q1 okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. ... inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio po 60 proc.), gdzie np. branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę ponad 882 mln zł. Najmniejsze budżety przeznaczane ...
-
Co wspólnego mają "alternatywka" i "elektromobilność"?
... wprowadzanych przez znane marki oraz infrastrukturze umożliwiającej ich ładowanie, a także o czasie ładowania. – Na trzecim stopniu podium znalazło się słowo „suwak”. Branża żyła nie tylko nowinkami technologicznymi, ale także aktualnymi tematami prawnymi. W drugiej połowie 2019 roku zdecydowanie wzrosła liczba tekstów i wyszukiwań dotyczących ...
-
Automotive w kryzysie: wyższe ceny samochodów i koniec wyprzedaży
... samochodów? Jakie konsekwencje kryzysu w automotive ponosić będą klienci salonów samochodowych? Branża motoryzacyjna do pewnego stopnia wyciągnęła wnioski z kryzysu sprzed ... w innych gałęziach przemysłu, przede wszystkim elektroniki użytkowej. To najbardziej konkurencyjna branża, jeśli chodzi o zapotrzebowanie na chipy. Po drugie, nie tylko Europa ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I poł. 2023 r.
... analogicznego czasu rok wcześniej, z nieznacznym spadkiem na poziomie 3% r/r. Branża wynajmu długoterminowego samochodów zakupiła w Polsce w pierwszym półroczu 2023 r. na ... większej ilości dostawczych samochodów elektrycznych na potrzeby realizowanych kontraktów. Branża Rent a Car z niewielkim wzrostem na koniec półrocza – wypożyczalnie aut wciąż ...
-
Rynek pracy: najatrakcyjniejsze branże 2014
... , ze względu na specyficznie wysoko rozwiniętą, międzynarodową kulturę organizacyjną, która jest z zasady bardzo przyjazna i otwarta na różnorodność kadry. Jest to branża, w której szansa zatrudnienia kobiety i jej rozwoju zawodowego jest – jak się wydaje – bardziej wspierana przez organizację.” Ogólna poprawa wizerunku przedsiębiorców Atrakcyjność ...
-
PR w branży motoryzacyjnej
... dobre działania PR przekładają się na to, że dana marka jest widoczna w mediach i dzięki temu może zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. "Branża motoryzacyjna w Polsce przeżywa ostatnio trudne czasy. Wzrost importu używanych samochodów z zagranicy sprawia, że walka o udziały w rynku staje się coraz bardziej ...
-
Firmy produkcyjne: złożoność produkcji rośnie
... (49 i 50 procent), a także na zastosowanie programów sześć sigma (45 procent). Branża urządzeń przemysłowych odzwierciedla ten trend, ale umieszcza spełnianie oczekiwań klientów ... procent), niż poprawę planowania popytu (51 procent). Podczas gdy branża nowoczesnych technologii i elektroniki za główny cel stawia sobie zwiększenie zaopatrzenia z krajów ...
-
Zróżnicowana płynność finansowa firm
... w związku z rosnącą konkurencją ze strony niskokosztowych przewoźników znad Zatoki Perskiej. Branża ta dodatkowo ucierpi na spowolnieniu w globalnym ruchu towarowym oraz na ... dobrze, jak oczekiwano jeszcze sześć miesięcy temu. „Chociaż między 2000 a 2015 r. branża ta powinna rosnąć we Francji w średnim tempie 4% rocznie, to krótkoterminowe prognozy ...
-
Ford - najbardziej ekologiczna marka na świecie
Branża motoryzacyjna dba o ekologię. Najdobitniej świadczyć o tym mogą wyniki najnowszej, czwartej już edycji rankingu „Best Global Green Brands” opublikowanego przez globalną ...
-
Polski przemysł motoryzacyjny: w 2014 r. eksport za ponad 17,1 mld euro
... silników wysokoprężnych w eksporcie przemysłu motoryzacyjnego w okresie styczeń-listopad 2014 r. Eksport tej grupy wzrósł o 1,3 proc. do poziomu prawie 2 mln euro. Branża motoryzacyjna w Polsce to 1,3 tys. producentów i 85 tys. firm handlowo-usługowych. Ponad pięćset motoryzacyjnych firm produkcyjnych działających w Polsce zatrudnia powyżej 9 osób ...