-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
... to okres nieznacznego wzrostu sprzedaży samochodów osobowych w Polsce. Lecz obawa przed dalszym spowolnieniem gospodarczym jest na tyle silna, że branża motoryzacyjna ogranicza, po raz pierwszy od 2010 roku, budżety na wydatki reklamowe. Spadek wydatków reklamowych w tej branży może sięgnąć poziomu nawet 15 % - ostrzegają eksperci niezależnego ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
Branża motoryzacja odczuwa skutki kryzysu i utrzymuje wydatki na reklamę na poziomie sprzed roku. Po pierwszych 3 kwartałach br. całkowite wydatki na reklamę branży zamknęły się kwotą prawie 788 mln zł (dane cennikowe). Oznacza to, że średni koszt reklamy jednego, sprzedanego auta wśród ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę radiową
... Redestowicz, specjalista ds. reklamy w Citroën Polska. Branża motoryzacyjna najchętniej reklamuje w radiu auta osobowe – na ich promocję przeznaczono w ub.r. blisko 148 mln zł i było to prawie 15 proc. wydatków na reklamę produktów z tej kategorii we wszystkich mediach. Fiat wydał na promocje samochodów osobowych 19,8 mln zł, Citro ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2012
... na 1948 mln PLN, więc branża motoryzacyjna będzie alokować ok. 200 mln zł w to medium. Sezonowość wydatków Wzorzec sezonowości w tym roku został mocno zachwiany z powodu Euro 2012. W drugim kwartale branża wydała na reklamę ...
-
Branża motoryzacyjna nie żałuje na reklamę
... na reklamę w sieci, i medium to koncentruje już ponad 36% wszystkich wydatków, dystansując telewizję 35,8%. Te dwa czołowe media skupiają 72% wydatków. Trzecie, stabilne miejsce w rankingu zajmuje radio, które koncentruje ponad 15% udziału (15,5% rok wcześniej). W radiu branża motoryzacyjna ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... wydały na reklamę czołowe firmy z branży telekomunikacyjnej: Polkomtel i P4. Pomimo wyższych wydatków największych graczy branży finansowej, wydatki całego sektora są niższe w porównaniu z ubiegłym rokiem. To wynik dużego rozdrobnienia rynku i ograniczania wydatków reklamowych przez mniejsze firmy. Lekki spadek odnotowuje także branża motoryzacyjna ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
... , Media Expert i Żabka – zwiększyło swoje wydatki. Swoje wydatki na reklamę zmniejszyły natomiast największe firmy telekomunikacyjne, producenci żywności i napojów (w tym Grupa Żywiec i Coca-Cola). Spadki odnotowały także branża motoryzacyjna, z wyjątkiem Volkswagen, i finansowa, w której wydatki w porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększyły tylko BZ ...
-
Wydatki na reklamę: prognozy 2014
... na ... branża motoryzacyjna (-2,8%). Stabilne pozostaną wydatki takich branż jak żywność, telekomunikacja oraz higiena i pielęgnacja. Szczególną uwagę warto poświecić wydatkom internetowym, które całkowicie zmieniają układ w rankingu branż liderów wydatków. Analitycy Equinox Polska spodziewają się, że branżą alokującą najwięcej środków w reklamę ...
-
Wydatki reklamowe. Farmacja i długo, długo nic
... się branża farmaceutyczna, która odpowiadała za 48 proc. całości badanych wydatków reklamowych (tj. 417,5 mln zł). Droga pozycja przypadła w udziale handlowi (25 proc.), a pozostałe branże, tj. finansowa, motoryzacyjna i telekomunikacyjna, wygenerowały po 9 proc. całości uwzględnionych w analizie wydatków na reklamę. Wydatki reklamowe w podziale na ...
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
... na reklamę nie szczędził przede wszystkim sektor farmaceutyczny, której wydatki reklamowe stanowiły 35 proc. budżetów wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniej w reklamę zainwestował handel, jednak różnica pomiędzy nim a liderem była tak niewielka, że udział procentowy również sięgnął 35 proc. Na trzecim miejscu ex aequo uplasowały się branża ...
-
Reklamy przyspieszają: 2,9% wzrostu po 9. miesiącach br. Są szanse na 3,5%
... na reklamę we wszystkich „spadkowych” mediach skurczyły się o 55,1 mln zł. Internet Jak podaje Starcom, na przestrzeni trzech pierwszych kwartałów br. budżety na reklamę ... i turystyka, hotele i restauracje, branża motoryzacyjna (+1,0 mln zł, więcej o 19,6%) oraz pozostałe (+0,8 mln zł, +2,1%). Dla kondycji prasy coraz ważniejsze stają się wydatki firm ...
-
Cyfrowa reklama zewnętrzna wychodzi na pozycję lidera
... branża telekomunikacyjna, a dokładniej znane marki telefonii komórkowej, które od lat walczą o pozycję lidera na rynku. Z cyfrowej reklamy zewnętrznej chętnie korzysta również branża motoryzacyjna. Jak wynika z badań Posterscope, na które powołuje się firma Lamar Advertising, aż 87,5% fanów motoryzacji zwraca uwagę na ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... na wyróżnienie zasługują również sektory: czas wolny (+52 mln zł, dynamika +14,5%), podróże i turystyka (+28,4 mln zł, +11,5%), media (+28,4 mln zł, +5,8%). W sektorze czas wolny wydatki na reklamę ... wydał sektor podróże i turystyka, hotele i restauracje, zaś branża motoryzacyjna zainwestowała w reklamę 0,5 mln zł więcej (+6,6%). Czołowym ...
-
Reklama w Internecie 2012
... na to, że właśnie jesteśmy tego świadkami. Kto zostawia w sieci najwięcej pieniędzy? Z ostatnich danych IAB i PwC wynika, że liderem jest branża motoryzacyjna, przed finansową i telekomunikacyjną. Największą dynamikę odnotowali natomiast reklamodawcy z branży nieruchomości. Jeśli chodzi o porównanie poszczególnych mediów na ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
Rosną budżety przeznaczone na reklamę w Internecie. W I połowie bieżącego roku wydatki przeznaczone na ten cel wzrosły o niemal 1/5 (19,9%), dzięki czemu rynek komunikacji cyfrowej osiągnął wartość 1,7 mld zł. Najbardziej prężnymi reklamodawcami są branża motoryzacyjna oraz handel, które odpowiadają za odpowiednio 13% i 12% tortu reklamowego. ...
-
Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
... prawie o 9 proc. Dwudziestu wiodących reklamodawców obniżyło swoje wydatki na reklamę w pierwszym kwartale 2009 w stosunku do analogicznego ... branża motoryzacyjna (-22,3%) oraz usługi finansowe (-22%). Spadek wpływów z reklam odczuły również kampanie niestandardowe jak: reklamy na budynkach czy pojazdach. Do tej pory jedynie internet jest odporny na ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2012
... branża motoryzacyjna. - Na uwagę zasługują duże wzrosty w kategoriach branżowych: finanse i motoryzacja. Te branże globalnie zmniejszały swoje wydatki na reklamę, ale jeśli chodzi o internet ich wydatki wzrastały w tempie dwucyfrowym – dodaje prezes IAB Polska. Informacje o badaniu IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na ...
-
Jak rozreklamować warsztat samochodowy w Internecie?
... . motoryzacja. Tendencja ta znajduje potwierdzenie w raporcie domu mediowego Value Media, zgodnie z którym wydatki na reklamę w internecie rosną najbardziej dynamicznie (56 proc. wzrost w stosunku do roku 2013). 20 tysięcy reklamodawców Branża motoryzacyjna to nie tylko salony i komisy samochodowe, ale także – warsztaty naprawcze, których w Polsce ...
-
Multiscreening w popularnych talent shows
... branża farmaceutyczna (USP Zdrowie i Aflofarm), spożywcza (Ferrero) i kosmetyczna (L'Oréal). Branże, które wybrały jako idealny moment na reklamę czas emisji Mam Talent i wydały na nią najwięcej to: telekomunikacja (Grupa Orange, nc+), handel (Jeronimo Martins i Lidl Polska), branża ...
-
Rynek mediów i reklamy I kw. 2009
... rynku Dwudziestu wiodących reklamodawców obniżyło swoje wydatki na reklamę pierwszym kwartale 2009 w stosunku do ... branża motoryzacyjna (-22,3%) oraz usługi finansowe (-22%). Prognoza zmiany wielkości rynku MPG prognozuje skurczenie się rynku reklamy w całym roku 2009 o 10%, przy założeniu, że nie zmieni się do końca roku obecnie panująca sytuacja na ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... na platformach desktop. Jeśli chodzi o podział branżowy, największe spadki odnotowano u dwóch dotychczasowych liderów tortu reklamy w internecie (branża motoryzacyjna ...