-
Wakacyjna Szkoła Dziennikarstwa
Portal internetowy poświęcony dziennikarstwu, komunikowaniu masowemu i mediom Slowawsieci.com poinformował o założeniu Wakacyjnej Szkoły Dziennikarskiej. Wakacyjna Szkoła Dziennikarska to szkolenie typu e-learning, w którym organizatorzy kładą duży nacisk na praktyczne podejście do tematu szkolenia oraz różnoraki kontakt z uczestnikami szkolenia. ...
Tematy: slowawsieci.com -
Sens pisania informacji prasowej
Szef działu PR w księgarni wysyłkowej w Warszawie pyta: "Pisanie informacji prasowych wydaje się pozbawione sensu. Dziennikarze i tak ich nie czytają. Dlaczego mam tracić na nie czas, skoro 90 procent informacji ląduje w koszu?" Wiele osób sądzi, że celem wywiadu jest zwrócenie na nich uwagi lub zwiększenie sprzedaży. Kompletne nieporozumienie. ...
Tematy: -
Pełen obraz mediów
Slowawsieci.com, serwis poświęcony dziennikarstwu dotyczy już nie tylko dziennikarstwa. Zgodnie z hasłem "Pełen obraz mediów" portal przywrócił serwis informacyjny. "Działający od przeszło dwóch lat serwis w początkowej fazie rozwoju miał w swoich zasobach również serwis informacyjny" - mówi wydawca i redaktor naczelny serwisu, Karol Bancerz. " ...
Tematy: slowawsieci.com -
Kilka słów prawdy o dziennikarzach
Jeszcze niedawno doświadczenia w mediach były podstawowym kryterium rozpoczęcia pracy w public relations. Wychodzono z prostego założenia, że ktoś kto zarabiał na chleb jako dziennikarz z łatwością znajdzie wspólny język z kolegami po fachu. Dzisiaj coraz trudniej jest znaleźć w public relations ludzi ze znaczącym dorobkiem zawodowym w ...
Tematy: -
Ranking newsletterów
Vortal internetowy poświęcony dziennikarstwu Slowawsieci.com opublikował w minioną środę Ranking Najlepszych Newsletterów Elektronicznych w Polsce. Pierwsze miejsce przypadło Dziennikowi Internetowemu Polskiej Agencji Prasowej. Prawie osiem tysięcy newsletterów wzięło udział w drugiej edycji Rankingu Najlepszych Newsletterów Elektronicznych w ...
Tematy: ranking newsletterów, newslettery -
Gorzka lekcja PR
Tydzień temu znajomy wysłał mi ekscytującą wiadomość. "Napiszą o mojej firmie w (tytuł dużego dziennika)", przeczytałem. Mnie też udzielił się jego entuzjazm. Udzieliłem mu kilku porad jak rozmawiać z dziennikarzem i spokojnie czekałem na artykuł. Kiedy go przeczytałem nie wierzyłem własnym oczom. Doskonale znam firmę kolegi. Ten artykuł nie był ...
Tematy: pr, public relations -
7 grzechów głównych w PR
Dziennikarze, zarówno ci pracujący dla mediów drukowanych, jak i ci z radia czy telewizji otrzymują codziennie dziesiątki, jeśli nie setki informacji prasowych. Żaden z nich nie chce dostawać wiadomości, które nie korespondują z tematyką medium, dla którego pracują lub swojej specjalizacji. Przykładowo, dziennikarz zajmujący się oprogramowaniem ...
-
Wywiad prasowy - jak się zachować
Kiedy dzwoni reporter masz prawo do milczenia, ale czy warto z niego korzystać? Nawet najbardziej doświadczony biznesmen może poczuć "miękko" w kolanach kiedy stanie oko w oko z dziennikarzem. Jedna nieprzemyślana odpowiedź może kosztować miliony złotych strat i utratę prestiżu. Każda moneta ma dwie strony. Słaby wywiad może doprowadzić do ...
-
Polacy chętnie czytają prasę
Według sondażu Estymatora 90 procent Polaków czyta prasę. Najczęściej rodacy sięgają po dzienniki (71 procent) oraz tygodniki (68 procent). Statystyczny Polak czyta jeden dziennik, jeden tygodnik oraz pół miesięcznika. 24 procent osób czyta „Gazetę Wyborczą”, 21 procent sięga po „Fakt”, a 7 procent deklaruje czytelnictwo „Rzeczpospolitej”. Na ...
-
PR w branży motoryzacyjnej
ITBC Communication oraz Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR opublikowały raport dotyczący oceny działań PR w branży motoryzacyjnej. Działania PR pomagają dziennikarzom w pracy - tak uznało aż 92% z pięćdziesięciu siedmiu dziennikarzy zajmujących się motoryzacją, którzy wypowiedzieli się w badaniu. Aż 73% procent dziennikarzy często lub ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2006
Gazeta Wyborcza, trzeci raz z rzędu, została liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów przygotowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Na kolejnych miejscach podium pozostają Rzeczpospolita i Życie Warszawy, które goni Dziennik. Wydawana od 18 kwietnia nowa gazeta wygrała już z tabloidami i dziennikami biznesowymi. W kwietniu ...
-
Polacy przeciwni agentom w mediach
Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia dla "Rzeczpospolitej", większość Polaków jest przeciwna werbowaniu dziennikarzy przez służby specjalne. 52 procent respondentów jest zdania, że wprowadzenie zakazu werbowania dziennikarzy jest dobrym pomysłem. Ankietowani są zdania, że zakaz werbowania powinien obowiązywać również w ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2006
W czerwcu o pierwszą lokatę w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów rywalizowały główne dzienniki ogólnopolskie. Rzeczpospolita awansowała z trzeciego miejsca na pierwsze, detronizując Gazetę Wyborczą i wyprzedzając Dziennik. W zestawieniu Instytutu Monitorowania Mediów na podium zabrakło Życia Warszawy, majowego vice-lidera. Czerwcową ...
-
Sprzeciw do zmiany cennika TP
Prezes UKE nie zgodził się na wprowadzenie w cenniku TP zmian niekorzystnych dla użytkowników. W dniu 31 lipca 2006 r., Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wydał decyzję o sprzeciwie wobec przedłożonego przez Telekomunikację Polską S.A. projektu zmiany cennika usług telekomunikacyjnych. Projekt TP przewidywał zamknięcie obsługi planów ...
-
Cennik dzierżawy łącz TP do zmiany
Prezes UKE zamierza zmienić decyzję o zatwierdzeniu projektu nowego "Cennika usługi krajowe łącza dzierżawione tp". Urząd Komunikacji Elektronicznej rozpoczął z urzędu postępowanie w sprawie zmiany decyzji wydanej 6 czerwca 2006 r. zatwierdzającej projekt nowego cennika. Decyzja o wszczęciu postępowania w sprawie zmiany decyzji, została podjęta ...
-
Najczęściej cytowane media X 2006
Rzeczpospolita powraca na szczyt rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", Gazeta Wyborcza i Dziennik ostro rywalizują o kolejne miejsca na podium. To wyniki październikowej analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Niespodzianką są wysokie lokaty Gazety Polskiej i Naszego Dziennika, cytowanych w kontekście współpracy M. Suboticia i K. ...
-
Springer uruchomił Dziennik.pl
Materiały wideo autorstwa telewizji CNN to jeden z atutów serwisu Dziennik Online, który jest od dzisiaj dostępny pod adresem dziennik.pl. Serwis został podzielony na główne działy: wydarzenia, gospodarka, świat, polityka, opinie, społeczeństwo, kultura i sport. Uzupełniają go m.in. sekcje: życie na luzie, auto i horoskop. Dziennik.pl będzie także ...
-
Prasowy sukces Google?
Efekty pomysłu Google na sprzedaż miejsca reklamowego w prasie codziennej znacznie przekroczyły oczekiwania koncernu. System, który firma testuje od listopada, umożliwia reklamodawcom zamawianie reklam w dziennikach prasowych. Wyniki wstępnych prób, w których udział wzięło stu reklamodawców oraz 66 dzienników, trzykrotnie przewyższyły zakładaną ...
-
Ceny połączeń telefonicznych spadają
UKE przedstawił analizę zmian cen połączeń w telefonii stacjonarnej. Analiza została opracowana na podstawie cenników przedsiębiorców telekomunikacyjnych którzy posiadają największy - pod względem liczby abonentów i przychodów - udział na rynkach połączeń krajowych i międzynarodowych dla użytkowników końcowych, tj. na podstawie cenników ...
-
Najczęściej cytowane media III 2007
W marcowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowanym przez IMM, Dziennik wyprzedził dotychczasowych liderów - Rzeczpospolitą i Gazetę Wyborczą. Tym samym Dziennik drugi raz w historii rankingu IMM-u zajął pierwsze miejsce. Co ciekawe, w pierwszej piętnastce znalazły się aż trzy stacje radiowe - RMF FM, PR 1 i Radio ZET. Do ...
-
Warunki pracy w 2006 roku
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w 2006 r. badaniem warunków pracy objęto 61,1 tys. jednostek zatrudniających 5 086,6 tys. osób. Spośród tej grupy - 590,5 tys. osób pracowało w warunkach zagrożenia, co stanowiło 11,6% zatrudnionych w przebadanych zakładach (liczonych jeden raz w grupie czynnika przeważającego tzn. zagrożenia środowiskiem ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2007
W kwietniowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowanym przez IMM, Dziennik utrzymuje pozycję lidera. Druga na podium jest Rzeczpospolita, a trzecia - Gazeta Wyborcza. Wśród tygodników opinii prowadzi Wprost. Do pierwszej piętnastki wróciły Polityka i Nasz Dziennik. RMF FM i TVN24 są niezmiennie najbardziej opiniotwórcze ...
-
Najczęściej cytowane media V 2007
Rzeczpospolita zwyciężyła w majowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowanym przez IMM. Druga lokata należy do Gazety Wyborczej, trzecia - do Dziennika. Wśród tygodników opinii prowadzi Wprost. Do góry pnie się Nasz Dziennik. RMF FM i TVN24 są niezmiennie najbardziej opiniotwórcze spośród stacji radiowych i telewizyjnych, a ...
-
ZKDP: Dziennik Zachodni na czele
Dziennik Zachodni był najchętniej kupowanym dziennikiem regionalnym w maju br. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Jak pokazują dane ZKDP opublikowane przez Press w wydaniu internetowym, liderem zostaje Dziennik Zachodni, którego średnia sprzedaż wynosiła w maju br. 86 170 egz. (spadek o 7 proc. w porównaniu z analogicznym ...
Tematy: prasa, czasopisma, gazety, czytelnictwo czasopism, dzienniki, tabloidy, dzienniki regionalne -
Od dziś MF oferuje 52-tygodniowe bony skarbowe
Sytuacja w piątek rozwinęła się dokładnie według naszych oczekiwań. Dodatkowym czynnikiem były oczywiście dane z rynku pracy, które były nieco gorsze od oczekiwań, podobnie jak indeks ISM dla usług, jednak podstawowym czynnikiem była pogarszająca się sytuacja fundamentalna i zły sentyment do dolara. Podłoże pod osłabienie USD w piątek zaczęło się ...
-
Ulga podatkowa na dzieci zrujnuje budżet?
Zyta Gilowska w "The Wall Street Journal - Dzienniku Finansowym" wskazała, że tak wysoka ulga prorodzinna może zniszczyć polski budżet - informuje "Dziennik". Hojność posłów może doprowadzić do tego, że kilka milionów polskich rodziców przestanie płacić podatek dochodowy od osób fizycznych. Może to doprowadzić do dwumiliardowej dziury w budżecie. ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2007
TVN24 była najczęściej cytowaną stacją telewizyjną w grudniu - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Na czele całego zestawienia znajduje się "Dziennik", a najczęściej cytowanym artykułem jest publikacja z dziennika "Polska". Od 1 do 31 grudnia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów ...
-
ZKDP: Gazeta Wyborcza traci czytelników
Fakt był w kwietniu liderem sprzedaży wśród dzienników. Dziennik, Puls Biznesu i Gazeta Wyborcza straciły najwięcej - wynika z danych ZKDP. Pierwsze miejsce w kwietniowym rankingu sprzedaży największych dzienników zajmuje Fakt (513 126 egz., spadek o 0,55 proc. w porównaniu z kwietniem 2007). Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza (412 890 egz., ...
-
Stopy procentowe wyższe już w czerwcu?
Podczas wczorajszej sesji notowania rodzimej waluty przebiegały w raczej spokojnej atmosferze. Brak zdecydowanego kierunku zmian wynika z dwóch równoważących się czynników. Z jednej strony umocnienie dolara na światowych rynkach powoduje spadek popytu na polską walutę, z drugiej wciąż rosną oczekiwania na podwyżki stóp procentowych w Polsce, co ...
-
Dziennik telewizyjny: co przyciąga widza?
Oglądalność programów informacyjnych we wrześniu spadła. Także dzienniki telewizyjne tracą widzów. Jak podaje dziennik Polska, widownia "Wiadomości" w zeszłym miesiącu wynosiła 4,4 mln osób - to o 12 proc. mniej niż rok wcześniej. Podobne spadki zanotowały "Wydarzenia" (2,3 mln widzów - mniej o 11,7 proc. niż rok wcześniej) i "Panorama" (1,4 mln ...
-
Jak branża PR ocenia dziennikarzy?
Co najbardziej interesuje dziennikarzy? Czy są dociekliwi, odważni i dokładni? Czy potwierdzenia swoich informacji szukają u kilku źródeł? Na co mogą liczyć z ich strony PR-owcy? Czy bywali stawiani wobec propozycji korupcyjnych? Portal PRoto postanowił sprawdzić co specjaliści ds. komunikacji sądzą o dziennikarzach. 31% PR-owców przyznało, że ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2008
Najbardziej opiniotwórczym dziennikiem w grudniu jest Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 - wynika z najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się w sumie dwie stacje telewizyjne, dwa ...
-
Najczęściej cytowane media I 2009
Najbardziej opiniotwórczym dziennikiem w styczniu jest Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 - wynika z najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się aż trzy dzienniki biznesowe, w tym po raz ...
-
Najczęściej cytowane media III 2009
W marcu najczęściej cytowanym tytułem prasowym był Dziennik, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 – wynika z najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się po dwie stacje telewizyjne i radiowe oraz trzy ...
-
Najczęściej cytowane media V 2009
Według najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowanego przez Instytut Monitorowania Mediów najczęściej cytowanym tytułem prasowym w maju był Dziennik, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową Radio ZET, zaś telewizyjną TVN24. W zestawieniu obejmującym pierwszą piętnastkę powoływanych tytułów znalazły się dwie stacje ...