-
Koniunktura wg MŚP. COVID nie psuje wiele, bo źle było już wcześniej?
... ZPP – To, co może zaskakiwać, to stosunkowo niewielka różnica spowodowana przez COVID. Od połowy 2018 roku, gdy gospodarka była w szczycie koniunktury, ... zwiększenie zatrudnienia, podczas gdy redukcje etatów i cięcia płac planuje odpowiednio 7% i 5% firm. Wyniki badania wydają się potwierdzać tezę, że polscy przedsiębiorcy nie przestraszyli się ...
-
Automotive: ceny samochodów rosną, Polska odporna na COVID
Przed nami najświeższa odsłona cyklicznego badania Exact Systems. „MotoBarometr 2021. Nastroje w automotive w Polsce i Europie” przygląda się sytuacji rynkowej w 11 krajach i prowadzi do dość optymistycznych dla naszej ...
-
Influencerzy podczas COVID-19: zyskał Lewy, stracił kontrowersyjny reżyser
... COVID 88 VS 101 w poprzedniej fali badania) i Patryk Vega. Szczególnie ten ostatni mógł „narazić się” konsumentom swoimi wypowiedziami i aktywnościami w tym wrażliwym momencie, odnotowując bardzo duże spadki na wielu wymiarach (IPI w czasie COVID 86 VS 98 w poprzedniej fali badania ...
-
Wakacje 2021 za granicą. O tym pamiętaj w czasie pandemii
... , zarówno przed wylotem, jak i przed powrotem do domu. W wielu krajach takie badania są konieczne, aby móc swobodnie poruszać się na terenie danego państwa albo ... nas jeszcze większej odpowiedzialności. Wiele osób zastanawia się, czy podczas zachorowania na Covid za granicą, kiedy mamy wykupione ubezpieczenie turystyczne działające także za granicą, ...
-
Fiskus wyjaśnia: jak sporządzić sprawozdanie finansowe w czasie COVID-19
... szczególną uwagę na zmiany przepisów prawa wprowadzane w celu łagodzenia negatywnych skutków epidemii COVID 19, gdyż mogą one w sposób bezpośredni lub pośredni oddziaływać na badanie. Źródła dodatkowych informacji Podczas sporządzania i badania sprawozdania finansowego (także podmiotów sektora finansowego) w trakcie epidemii COVID-19 pomocne mogą ...
-
Sektor MŚP: jesień lepsza niż wiosna
... ich sprzedaży i zaledwie co dziesiąty badany wskazuje, że ma większą konkurencję rynkową niż na początku pandemii. Odpowiedź na Covid Zdecydowana większość respondentów badania PARP i BŚ łagodniej przechodzi przez zawirowania wywołane koronawirusem dzięki wykorzystaniu wsparcia publicznego. Jesienią badani częściej niż wiosną wskazywali, że ...
-
Kobiety w biznesie. Co sądzą o bieżących wyzwaniach i możliwościach?
... będą miały jeszcze większe znaczenie w rzeczywistości post-COVID-19. Tymczasem w Polsce zaledwie 26% kobiet na kierowniczych stanowiskach wyraża podobne przekonanie. 58% respondentek badania w Polsce uważa, że temat ochrony środowiska pozostanie tak samo aktualny jak przed wybuchem pandemii. Migracja oraz integracja i zagadnienia dot. nierówności ...
-
Coface: gospodarka Chin w górę, mniej zaległych płatności?
... że ich firmom w niespełna rok uda się wrócić do poziomu sprzed pandemii Covid 19, a prawie jedna czwarta ocenia, że zajmie im to od ... ; w branży ICT oraz w transporcie było to odpowiednio 29 proc. i 19 proc. W podsumowaniu Badania Płatności Firm w Chinach 2021 Coface przewiduje, że przypadków zwłoki w wykupie obligacji korporacyjnych oraz ...
-
Aon: pandemia wymusza zmiany w zarządzaniu ryzykiem
... EMEA, Global Risk Consulting, Aon. Informacje o badaniu Nowe badanie internetowe Reprioritizing Risk and Resilience for a Post-COVID-19 Future jest uzupełnieniem Globalnego Badania Zarządzania Ryzykiem i zostało przeprowadzone w ostatnim kwartale 2020 roku z udziałem ponad 500 uczestników z organizacji różnej wielkości w 41 krajach na całym świecie ...
-
Jak pandemia i szczepienia wpływają na zachowania konsumentów?
... będą kupować produkty i usługi w taki sam sposób, jak wcześniej. Wyniki badania SAS ukazują jednoznaczny trend w zakresie tzw. emancypacji klientów. Wraz z ... średnio 47% zapytanych w innych krajach. Podczas pandemii ponad połowa polskich respondentów badania zdecydowała się na skorzystanie z usług innych dostawców. Najczęściej powodem tej zmiany ...
-
W 2020 roku płynność finansowa problemem 69 proc. firm
... badania przeprowadzonego przez BIG InfoMonitor wynika, że w 2020 roku aż 69 proc. firm miało problem ... W 2020 roku najcięższy dla przedsiębiorców był kwiecień (21 proc.) oraz marzec (11 proc.). Wydaje się, że pandemia COVID 19 nie tylko spowodowała faktycznie spowolnienie lub wręcz zatrzymanie działalności niektórych firm, ale także przyczyniła się ...
-
Firmy widzą skutki pandemii, ale nie nowe zachowania konsumentów
... badania Kantar Global Business Compass, które stanowi "biznesowy" odpowiednik realizowanego pośród konsumentów projektu Covid ...
-
Wakacje 2021: czy Covid-19 wystraszył polskich turystów?
... wybierali zarówno wakacje w kraju jak i za granicą. Jak bardzo turystów wystraszył Covid? Aż 82 proc. zaszczepionych wyjeżdżało na tegoroczne zagraniczne wakacje. Jak ... kolejnego poszukiwania ofert od początku. Radosław Damasiewicz, prezes Travelplanet.pl Badania pokazują, że tegoroczny, bardzo dobry wynik sprzedaży oferty krajowej w biurach ...
-
COVID-19. Jakie testy przesiewowe można wykonać pracownikom?
... się z umów. Jakie testy można wykonać? Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), a także polskie Ministerstwo Zdrowia rekomenduje dwa rodzaje badań: badania genetyczne RT-PCR oraz badania antygenowe. Badanie RT-PCR wykrywa materiał genetyczny koronawirusa w materiale biologicznym, przy wykorzystaniu metody RT-PCR, czyli reakcji łańcuchowej polimerazy ...
-
Polacy martwią się o oszczędności bardziej niż o własne zdrowie
... Care, Deloitte. Po wzrostach poczucia bezpieczeństwa podczas typowych aktywności konsumenckich, jakie zauważalne były w wynikach ankiet przeprowadzonych miesiąc temu, w najnowszej edycji badania ten trend wyraźnie zwolnił. O 2 p.p. wzrosła liczba osób, które deklarują, że czują się komfortowo podczas podróży samolotem (28 proc.) i gdyby miały ...
-
11 pytań dot. szczepień przeciw COVID-19
... przez niezależne od producenta państwowe laboratorium kontroli jakości. Prace nad szczepionkami obejmują badania przedkliniczne, w tym badania na zwierzętach, badania kliniczne u ludzi, w których w zależności od fazy badania oceniane jest bezpieczeństwo szczepień, odpowiedź układu immunologicznego, skuteczność, występowanie niepożądanych odczynów ...
-
Rynek pracy stabilizuje się. Co planują pracodawcy?
... 50 proc. pracowników (z 16 proc. w 2019 roku do 22 proc. obecnie). Wyniki badania wyraźnie pokazują, że dynamiczny wzrost płacy minimalnej wpływa na wynagrodzenie ... do poprzedniego stanu – z ulgą wrócimy do znanych sposobów firmowego świętowania. Wyniki badania wskazują, że pracodawcy są gotowi wydać więcej na inicjatywy bożonarodzeniowe niż w 2019 ...
-
Polacy boją się o zdrowie rodziny najbardziej w Europie
... czują się bezpiecznie korzystając właśnie z usług wymagających bezpośredniego kontaktu oraz tych, którzy bez obaw zatrzymaliby się w hotelu, jest najwyższa w historii badania polskich konsumentów. O 5 p.p. wzrosła także liczba konsumentów, którzy czują się bezpiecznie w restauracjach (42 proc.). Prawie jedna trzecia z nas nie ma natomiast ...
-
Firmy kosmetyczne o Tarczy Antykryzysowej: nie trafia w potrzeby
... to w przyszłości. 15% deklaruje natomiast, że nie zamierza z nich skorzystać. To dane zbieżne z wynikami badania przeprowadzonymi na ogóle przedsiębiorców wszystkich branż przez Konfederację Lewiatan. - Wyniki naszego badania potwierdzają, że skutki mrożenia gospodarki były bardzo odczuwalne dla większości firm, a branża kosmetyczna równie mocno ...
-
Małe i średnie firmy chcą szczepić pracowników przeciw COVID-19
... jedynie niecałe 3 proc. przedsiębiorców. Jest to wynik najbliższy pierwszej fali badania, kiedy zadeklarowało tak zaledwie 2 proc. Obecnie co 9. firma nie podjęła jeszcze ... nie planuje tego zrobić w najbliższych trzech miesiącach. VII edycja ogólnopolskiego Badania „KoronaBilans MŚP” została przeprowadzona przez IMAS International w lutym 2021 r. ...
-
Lewiatan: zwolnienie ze składek ZUS wybierane najczęściej
... z Funduszu Pracy i FGŚP mogą zostać przeznaczone dodatkowe środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID. Jeżeli chodzi o postojowe wypłacane ze środków ZUS, to do 9 czerwca ... pomoc pozwoli uniknąć wielu zagrożeń. Druga fala badania odbyła się na przełomie maja i czerwca. - Wczytując się w wyniki badania powinniśmy dostrzegać, że realne zagrożenia ...
-
Pandemia COVID-19 a rynek pracy w Polsce
... może dodatkowo ułatwić firmom rekrutację. Najmniejszy problem z pozyskaniem pracowników ma handel, największy – przedsiębiorstwa przemysłowe i firmy działające w usługach. Metodologia badania - XV edycja badania Barometr Rynku Pracy została przeprowadzona przez ARC Rynek i Opinia sp. z o.o. na zlecenie Work Service. Zostało zrealizowane w dniach 21 ...
-
PARP: jakie skutki pandemii wśród pracowników i pracodawców?
... nie tylko rozwojowi kompetencji związanych z wykonywaną pracą, ale wpływa również na posługiwanie się Internetem, także dla samodzielnego uczenia się. Wyniki badania PARP potwierdzają wyraźne oddziaływanie wieku jako czynnika różnicującego korzystanie z Internetu. Jednocześnie pokazują, że wśród osób starszych wzrasta odsetek posługujących się ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... , to co piąta z nich najprawdopodobniej zniknie z rynku jeszcze w tym roku - czytamy w raporcie z ostatniego badania IAB Polska. Jakie konsekwencje pandemii odczuwa rynek reklamy? Wśród skutków krótkoterminowych respondenci badania wskazali m.in. na: zmniejszenie przychodów (4 na 5 respondentów), konieczność zmiany planów budżetowych (70%), zmiana ...
-
Polacy po pandemii: pomoc jest nietrafiona, a normalność nie wróci szybko
... ze zrealizowanego w kwietniu br. badania Związku Przedsiębiorstw Finansowych i Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH. Jak czytamy w komunikacie z badania, zaledwie 22% gospodarstw domowych ... ścieżkę wzrostu po pandemii - komentuje wyniki badania Andrzej Roter, Prezes Zarządu ZPF. Wyniki badania nie są też optymistyczne, jeśli chodzi o oczekiwania co ...
-
Pokolenie Lockdown: na czym polega nowy problem rynku pracy?
... kształcących, czy to pracy czy nauki, będą miały długoterminowe, negatywne konsekwencje. Z badania ILO wynika, że około połowa studentów na świecie twierdzi, że pandemia ... stopniu - większa wszechstronność pracodawców jest wyraźnie widoczna w całej Polsce. Jak wynika z badania CIONET, Deloitte i VWMare aż 88 proc. dużych i średnich firm w Polsce ...
-
Hotelarze kontra pandemia. Jakie działania naprawcze podjąć?
... miejskiej branży hotelarskiej, na początku musieliśmy zbadać, jak działały hotele w Polsce w okresie bezpośrednio poprzedzającym wprowadzenie stanu zagrożenia epidemicznego – wyjaśnia współautor badania, dr Tomasz Napierała, WNG UŁ. Dane GUS wskazują, że przed wybuchem epidemii koronawirusa działało w Polsce ponad 2,6 tys. hoteli, z czego blisko ...
-
Zachowania konsumentów inne niż przed pandemią. Co się zmieniło?
... ogromny wzrost konsumpcji streamingu video online, a także gier. W czwartej fali badania pod koniec maja telewizja i portale horyzontalne coraz rzadziej są wymieniane przez ... niewiadomej w skutkach zarazy, spowodowało wybuch lęku i poczucie braku kontroli nad sytuacją. Badania pokazują, że powoli przyzwyczajamy się do epidemii w naszym kraju, ale lęk ...
-
Zachowania konsumentów: strach przed pandemią maleje, chcemy na wakacje
... Pieprzny, Lider branży Consumer w Polsce, Partner Deloitte. Odpoczynek podczas epidemii Od początku badania podróże pociągami cieszyły się zaufaniem Polaków, jednak w ciągu ostatnich dwóch ... sportowych grach wideo. – Sezon wakacyjny sprawił, że po małym spadku w przedostatniej edycji badania, teraz sporo, bo o 5 pp., do 25 proc. wzrosła liczba osób, ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
... (69 proc.) doświadczyło spadku sprzedaży w ciągu ostatnich 30 dni przed przeprowadzeniem badania wobec analogicznego okresu w 2019 r. Dla około jednej czwartej firm (23 proc.) ... oczekiwało na rozpatrzenie swojego wniosku, a niespełna 15 proc. wskazywało, że w momencie badania, nie kwalifikowało się do wsparcia. Za najbardziej potrzebną pomoc sektor ...
-
Bankructwa w 2021 roku obawia się co trzecia firma
... gospodarki. Jak bardzo ciężki był to czas dla przedsiębiorców, świadczą badania przeprowadzone na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Pod koniec roku ... zeszłego roku ustanowiła rekord dekady. Jeśli spełnią się przewidywania przedsiębiorców z badania zrealizowanego dla BIG InfoMonitor, w tym roku może być jeszcze gorzej. Widma bankructwa w ...
-
Rynek M&A: fuzje i przejęcia w dobie pandemii
... technologię i cyfryzację, 57% skoncentruje się bardziej na zaangażowaniu klientów. Efekty COVID będą odczuwalne jeszcze w 2022 r. 88% respondentów na całym świecie w związku z ... Consulting, firmę należącą do Euromoney Institutional Investor. Tegoroczna edycja badania została przeprowadzona w okresie od listopada 2020 do stycznia 2021 i wzięło w ...
-
Uprawianie sportu w czasie pandemii straciło na popularności
... . W roku pandemicznym sport uprawiało 69% Polaków, rok wcześniej było to 81%. Z badania wynika, że aktywność sportowa spadała z miesiąca na miesiąc. Najbardziej spadła w grupie ... przez 14% pań i tylko 4% panów. Druga – przez 10% kobiet i tylko 5% mężczyzn. Z naszego badania za 2020 rok wynika, że Polacy w roku pandemicznym częściej niż w poprzednich ...
-
10 globalnych zagrożeń wg AON. Cyberataki na szczycie rankingu
... cyber znalazło się na szczycie listy jako najważniejsze ryzyko w skali globalnej – obecnie i przewidywalnie w przyszłości, zajmując najwyższą pozycję od początku istnienia badania. Cyberbezpieczeństwo było również wymieniane na liście 10 największych ryzyk w każdym regionie, branży i wśród respondentów każdego stanowiska. Świat jest coraz bardziej ...
-
Wojna motywuje do oszczędności, boimy się o jutro i emerytury
... globalne i ich niekorzystny wpływ na światową gospodarkę znajdują odzwierciedlenie w zmianie deklarowanych przez konsumentów postaw w obszarze finansów osobistych. 55 proc. respondentów badania Deloitte na świecie postanowiło więcej oszczędzać i co ciekawe, takie plany deklarują konsumenci niezależnie od poziomu osiąganego dochodu. Może to oznaczać ...