-
Umowa zlecenie: wynagrodzenie i ZUS w koszty firmy
... które są one należne, o ile ich wypłata nastąpi w terminie. Jest tak nawet wówczas, gdy wypłata ta następuje w miesiącu następnym, aniżeli ten, ... przez zakład pracy. Art. 12 ust. 1 przytoczonej ustawy odnosi się natomiast do przychodów ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz ... tego, z jakim wynagrodzeniem mamy do czynienia (czy ...
-
Ubezpieczenia w firmie: zasady i korzyści
... zalicza się także ubezpieczenia wypadkowe i chorobowe, w których świadczenie ubezpieczeniowe wypłacane jest z tytułu: następstw (np. śmierci bądź kalectwa) na skutek tzw. nieszczęśliwych wypadków, niezdolności do pracy, zwrotu kosztów leczenia czy ... stanowi dla przedsiębiorstwa koszt uzyskania przychodu. Wypłata zgromadzonych oszczędności dokonywana ...
-
Koszty na przełomie roku podatkowego
... mogą zaliczyć w ciężar kosztów podatkowych już w miesiącu, za który są należne. Wypłata lub postawienie do dyspozycji pracownika tych należności musi nastąpić w terminie ... koszt uzyskania przychodów (art. 14 ust. 2 pkt 13 updof oraz art. 12 ust. 1 pkt 5b updop). Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych Do kosztów uzyskania przychodów zalicza się ...
-
Koszty firmy: odszkodowanie dla ex-pracownika?
... zalicza się koszty, które nie zawsze mogą zostać jednoznacznie uznane za koszty poniesione w celu uzyskania przychodów, a przynajmniej taki ich cel nie jest oczywisty. Wobec powyższego przyjmuje się, że aby wydatek poniesiony przez podatnika mógł stanowić koszt ...
-
Wynagrodzenie za czas postoju a koszty podatkowe firmy
... się w pracy w dniu awarii i w dniu jej usunięcia. Pomimo nieobecności pracownicy otrzymali wynagrodzenie. Część osób, które zatrudnia firma to zleceniobiorcy prowadzący własną działalność gospodarczą. Czy ... wypłata jest obligatoryjna (na podstawie przywołanych powyżej przepisów prawa pracy). A zatem pomimo, że nie wiąże się ... koszt ... zalicza się natomiast ...
-
Odszkodowanie za wypadek przy pracy a koszty podatkowe
... się stolarstwem. W trakcie świadczenia pracy jeden z pracowników uległ wypadkowi. Obecnie w tej firmie już nie pracuje. Czy wypłacone mu odszkodowanie i zadośćuczynienie z tytułu wypadku przy pracy (zasądzone wyrokiem sądu) firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Odpowiedź Do kosztów uzyskania przychodów nie zalicza się ...
-
Wypadek w pracy: zwrot kosztów leczenia z podatkiem dochodowym
... zalicza się inne źródła. Artykuł 20 ust. 1 ww. ustawy stanowi, iż za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się ...
-
Polisa AC: remont samochodu a koszty firmy
... uzyskania przychodów. Stanie się tak jednak tylko w sytuacji, gdy przedsiębiorca wykupił dobrowolną polisę ... czy będą mieli prawo do odliczenia od VAT-u należnego podatku zawartego w koszcie naprawy, jeśli pokrył ją ubezpieczyciel. Podstawowym warunkiem umożliwiającym odliczenie podatku VAT jest nadal posiadanie wykupionego ubezpieczenia AC. Wypłata ...
-
Wykonywanie orzeczeń i ugód
... Wykonywanie tytułów zasadzających należności pieniężne: a) dobrowolnie - wypłata zasądzonej należności z kasy zakładu lub rachunku ... koszt dłużnika Przedawnienie roszczeń - istota i cele Istota - niemożność dochodzenia przedawnionego roszczenia przez pracodawcę lub pracownika - wyjątek - gdy strona przeciwko której roszczenie przysługuje, zrzekła się ...
Tematy: