-
Wydatki na gadżety reklamowe a koszty firmy
... charakterze reklamowym, które można uznać za koszt uzyskania przychodu firmy. Koszty reklamowe, w przeciwieństwie do kosztów reprezentacji, w całości stanowią koszty podatkowe (art. 16 ust ... rynku. Reklamę poprzez wszelkiego rodzaju upominki z logo firmy, takie jak: długopisy, kalendarze, otwieracze do butelek, a tym samym też i portfele oraz albumy ...
-
Gadżety reklamowe i upominki dla pracowników w trakcie dni otwartych
... działalności podatnik będący spółką kapitałową zorganizował dzień otwarty, w trakcie którego pracownicy i ich rodziny otrzymali upominki z logo spółki, takie jak kalendarze, długopisy, piłki, balony, smycze. Prezenty sfinansowane zostały ze środków obrotowych podatnika. Czy wartość przekazanych prezentów spółka powinna doliczyć do przychodu ze ...
-
Nieodpłatne świadczenia: przekazanie a podatki
... zawierające logo firmy. Są to najczęściej koszulki, bluzy, parasole, długopisy itp. Wszystkie te upominki posiadają logo wraz adresem internetowym. Czy ... naliczonego i jednocześnie przekazała je na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem (cele reklamowe). Natomiast ustawodawca w art. 7 ust. 2 ustawy o VAT nakazuje opodatkować tylko towary ...
-
Usługa marketingowa na gruncie przepisów o VAT
... przedstawicieli grupy docelowej, drukowane materiały promocyjne, informacyjne i reklamowe pozbawione dodatkowych walorów użytkowych jak i towary, które oprócz ww. cech posiadają dodatkowe funkcje praktyczne umożliwiające ich użycie w różnych sytuacjach życia codziennego np. długopisy, notesy, narzędzia wielofunkcyjne dla lekarzy (sprzęt medyczny ...
-
Gadżety z logo firmy a koszty podatkowe
... telefonów, adresem strony internetowej. Przekazywane gadżety to m.in. kalendarze, kubki, długopisy, notesy podkładki, breloczki, koszulki itd. – ich wartość jednostkową Spółka ... rodzaju informację handlową. W tym też rozumieniu, wydatki ponoszone na gadżety reklamowe o niskiej wartości jednostkowej oznaczone logo lub nazwą Spółki, jej adresem i ...
-
Harry Potter a kreowanie marki
... , bielizna, czapki, plecaki, kostiumy na Halloween), przybory szkolne (piórniki, długopisy, ołówki, zeszyty, segregatory), artykuły domowe (kubki, zegary, poduszki, plakaty, śpiwory, ... Kina są wypełnione, z czego cieszą się producenci popcornu i kinowe agencje reklamowe. Miejsca przedstawione w filmach stają się bardzo atrakcyjne turystycznie, choć ...
-
Świąteczne "prezenty" w kosztach podatkowych firmy
... lub potencjalnym kontrahentom m.in. różnego rodzaju kalendarze, długopisy, breloki, smycze, notesy, przenośne nośniki pamięci (pen-drive) itp. drobiazgi opatrzone logo firmowym, mają na celu rozpowszechnianie marki. Spełniają zatem przesłanki do uznania ich za wydatki reklamowe podlegające zaliczeniu do kosztów podatkowych. Trzeba jednak wyraźnie ...
-
Jak obniżyć podatek dochodowy w firmie?
... zaliczyć dostęp do aplikacji online, usługi księgowe, usługi marketingowe, reklamowe, prawnicze, utrzymanie domen, serwerów, usługi pozycjonowania stron, usługi kurierskie, transportowe i ... niedrogich gadżetów z logo firmy które będą przekazywane nieodpłatnie kontrahentom np.: długopisy, kubki czy breloczki. Nie ma przeszkód, aby właściciele firm ...
-
Prezenty świąteczne: koszty dla firmy ale z podatkiem dochodowym?
... kosztów uzyskania przychodów należy zatem uznać prezenty o małej wartości (długopisy, kalendarze, kubki, słodycze, etc.), które będą opatrzone stosownymi znakami identyfikacyjnymi (firma, ... funkcję reklamową? W mojej ocenie nadal można kwalifikować go jako koszty reklamowe, gdyż pracownik czy współpracownik noszący np. koszulkę z logiem stanowi „żywą ...