-
Veracomp dystrybutorem firmy Freecom
Veracomp, dystrybutor rozwiązań IT, rozpoczął współpracę z firmą Freecom - producentem multimedialnych urządzeń do magazynowania i przenoszenia danych, przeznaczonych dla użytkowników indywidualnych oraz firm i korporacji. Dzięki podpisaniu umowy dystrybucyjnej Veracomp rozszerzył portfolio rozwiązań adresowanych do wymagających użytkowników ...
Tematy: Veracomp -
Pracuje tylko połowa
Polska zajmuje ostatnie miejsce w Unii Europejskiej pod względem zatrudnienia. Jakąkolwiek pracę ma tylko 51,2 proc. zawodowo czynnej populacji, czyli osób w wieku 15-64 lat - informuje "Gazeta Wyborcza", powołując się na dane Eurostatu, unijnego urzędu statystycznego. Polska jest ponadto jedynym krajem w Unii, gdzie pracujących na pełne etaty ...
-
Złoty znowu silny
W środę na naszym rynku walutowym złoty rano nadal tracił. Jednak chwila zawahania po informacji chińskiej gazety o możliwej rewaluacji juana przerodziła się, mimo dementi, w większe umocnienie walut naszego regionu. Nie zmieniła tego nawet nieudana aukcja obligacji. W drugiej części dnia nasza waluta pokazała, wydawałoby się wręcz zadziwiającą ...
-
Wyższa akcyza za prąd
Ministerstwo Finansów chce podwyższyć akcyzę na energię elektryczną - informuje "Gazeta Wyborcza". Resort finansów twierdzi, iż podwyżka nie wpłynie na cenę energii dla użytkowników końcowych, przeciwnego zdania są energetycy oraz Urząd Regulacji Energetyki. Projekt zmiany ustawy akcyzowej jest już opublikowany na stronach internetowych ...
-
Konserwatywni Polacy
Najnowsze badanie TNS OBOP pokazało, że spadła akceptacja Polaków dla aborcji, eutanazji i małżeństw homoseksualnych. Ten konserwatyzm przełamują głównie młodzi ludzie - podaje "Gazeta Wyborcza". Ośrodek Badania Opinii Publicznej podobne badania przeprowadził dwa lata temu. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące ich stosunku do antykoncepcji ...
-
Rynek mediów i reklamy VII 2005
Wskaźnik koniunktury na rynku komunikacji marketingowej - BriefIndex obniżył się o jeden punkt i obecnie wynosi 74,25 punktów. Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie magazynu "Brief" w lipcu br. Poziom BriefIndexu spadł z 75,25 do 74,25 jednak koniunkturę na rynku reklamowym można uznać za stabilną. Nadal rośnie ...
-
Wirusowi szpiedzy Chin
Jak donosi magazyn "Forbes", Chiny wykorzystują wirusy komputerowe w celu wykradania nowoczesnych technologii i poufnych dokumentów z amerykańskich oraz brytyjskich firm i agencji rządowych. Amerykańscy specjaliści ds. bezpieczeństwa zauważyli, że niektóre ostatnio odkryte wirusy odznaczają się dużo większym stopniem zaawansowania technologicznego ...
-
Kieszonkowe naszych dzieci
Dwie trzecie rodziców mających dzieci w wieku 4-18 lat daje swoim pociechom, przynajmniej od czasu do czasu, kieszonkowe - wynika z danych instytutu badawczego Ipsos. Średnio wynosi ono ok. 50 zł miesięcznie, przy czym najstarsze dzieci (16-18 lat) otrzymują średnio już 76 zł miesięcznie. Pieniądze te wydają przede wszystkim na słodycze, gazety, ...
-
Akcje PGNiG po 2,98 zł
Ustalono cenę za zakup akcji PGNiG (Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa). Minister skarbu ogłosił, że wyniesie ona 2,98 zł. Specjaliści są zdania, że jeżeli chodzi o wielkość, może być to trzecia publiczna oferta w dziejach warszawskiej giełdy. Cena emisyjna została ustalona na podstawie rekomendacji Bankowego Domu Maklerskiego PKO BP. 2, ...
-
Assureon w ofercie Polcom Storage
Assureon - najnowsze rozwiązanie w zakresie magazynowania i ochrony danych Nexsan Technologies - znajdzie się ofercie Polcom Storage. Krakowski integrator będzie jedyną firmą oferującą Assureona w Polsce, co zapewnia mu niedawno podpisana umowa o współpracy z Nexsanem. Assureon jest kompletnym rozwiązaniem hardwarowo-softwarowym określanym jako ...
-
Programy lojalnościowe w Polsce
Już ponad 30 proc. Polaków korzysta z programów lojalnościowych koncernów paliwowych, hipermarketów i sieci komórkowych. Zdaniem specjalistów boom na tego typu produkty dopiero przed nami - czytamy w "Gazecie Wyborczej". Według badań Instytutu ARC Rynek i Opinia, w ciągu dwóch lat ilość klientów biorących udział w programach lojalnościowych ...
-
Polacy nie dbają o zdrowie
Według Diagnozy Społecznej 2005 Polacy są narodem, który nie dba o zdrowie. Jesteśmy społeczeństwem, które zażywa ogromne ilości leków i choć odwiedzamy lekarzy i robimy badania, za naszym postępowaniem nie idzie zdrowy tryb życia i aktywny wypoczynek - czytamy w "Gazecie Wyborczej". Okazuje się, że 65 procent Polaków uważa, że zdrowie jest ...
-
Studenci mało kreatywni
Studenci uważają, że potrafią samodzielnie podejmować decyzje, są kreatywni i świetnie organizują swoją pracę. Pracodawcy z kolei są zdania, że studenci przeceniają swoje umiejętności, są mało kreatywni i kiepsko komunikują się z innymi - pisze "Gazeta Wyborcza". Firma SMG/KRC przeprowadziła wśród studentów badanie na temat ich wyobrażeń o sobie i ...
-
Handel organami w Internecie?
Nieznana fundacja zachęca w Internecie do oddania swojej nerki, powołując się na umowę ze stowarzyszeniem Życie po Przeszczepie, z którym tak naprawdę nie ma nic wspólnego - informuje "Gazeta Wyborcza". Na swojej stronie internetowej fundacja reklamuje usługi, polegające na nawiązywaniu kontaktu między biorcami i dawcami organów na całym świecie. ...
-
SMS zamiast wizyty w urzędzie?
W Gdyni w ramach usprawnienia usług publicznych trwa opracowywanie specjalnego programu dzięki, któremu mieszkańcy miasta będą mogli otrzymywać SMS-em informacje o korkach na drogach, badaniach profilaktycznych, terminach wizyt w urzędzie czy też postępach szkolnych swoich dzieci - czytamy w "Gazecie Wyborczej". Na stronie internetowej miasta ...
-
Najpopularniejsze media wg interneutów
Stacja TVN, radio RMF FM, dziennik Gazeta Wyborcza oraz tygodnik Newsweek to ulubione media internautów - wynika z trzeciej fali badania "Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów wśród internautów" zrealizowanego przez firmę Gemius SA we współpracy w IAB Polska. Celem zrealizowanego w listopadzie 2005 roku badania było określenie zwyczajów ...
-
Badanie Wikipedii "fatalnie wadliwe"?
Badanie dokładności umieszczonych w sieci, bezpłatnych zasobów Wikipedii wykonane przez prestiżowy magazyn "Nature" zostało określone jako "fatalnie wadliwe". Opublikowany w grudniu ubiegłego roku raport, porównał dokładność propozycji pochodzących z Encyklopedii Britannica i Wikipedii. "Nature" stwierdził, że obie były mniej więcej tak samo ...
-
Rośniemy za unijne euro
Od 1 maja 2004 roku Polska przyjęła już prawie cztery miliardy złotych funduszy strukturalnych. Pieniądze te pozwoliły na zwiększenie polskiego PKB w ubiegłym roku o 8,3 mld złotych - informuje "Gazeta Wyborcza" na podstawie danych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Efekty wykorzystywania przez Polskę unijnych pieniędzy są najlepiej widoczne w ...
-
Portret polskiego podatnika-przedsiębiorcy
Zdecydowana większość osób zajmujących się działalnością gospodarczą jest niezadowolona z obecnego systemu podatkowego - wynika z badania przygotowanego przez PBS DGA na zlecenie Gazety Prawnej, prezentującego opinie osób prowadzących działalność gospodarczą na temat podatków. W Polsce istnieje kilka możliwych sposobów rozliczania działalności ...
-
Polityka energetyczna Rosji bardziej restrykcyjna?
Na znak rosnącej polityki nacjonalistycznej dotyczącej zasobów energetycznych, jeden z wysokich rangą ministrów rosyjskich zaproponował zaostrzenie ograniczeń nakładanych na zagraniczne firmy paliwowe i zwiększenie liczby obszarów związanych z ropą naftową i gazem, które rząd uzna za strategiczne. Przemawiając na międzynarodowym forum ekonomicznym ...
-
Ufamy Unii
Z najnowszego badania Eurobarometru wynika, że Polacy obdarzają większym zaufaniem Unię Europejską oraz unijne instytucje niż polskich rząd, Sejm oraz partie polityczne. Nieufność wobec polskiego rządu zadeklarowało aż 71 procent respondentów, 81 procent przyznało, że nie ufa parlamentowi, a 85 procent partiom politycznym - podaje "Gazeta Wyborcza ...
-
Ulubione media internautów
Polscy internauci są aktywnymi odbiorcami mediów - wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Gemius. Najchętniej oglądanym przez nich kanałem telewizyjnym jest TVN, najczęściej słuchaną stacją radiową RMF FM, a do ulubionych tytułów prasowych należą Gazeta Wyborcza, Newsweek oraz Claudia. Warto pamiętać także o tym, że zarówno kobiety, jak i ...
-
Reklama w prasie IX 2006
Gazeta Wyborcza miała we wrześniu największe cennikowe wpływy netto z reklam, które wzrosły do 89,4 mln zł, czyli o 14 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku - wynika z danych firmy Expert Monitor. Drugą pozycję zajął Fakt, który zanotował przychody reklamowe na poziomie 16,7 mln zł, o 2 mln zł mniej niż rok wcześniej. Trzecie ...
-
Zagraniczne giełdy pomogą zakończyć korektę?
Według Gazety Wyborczej ubiegły rok był wyjątkowo udany, nie tylko dla klientów funduszy inwestycyjnych, lecz także dla zarządzających funduszami, którzy po dobrych wynikach mogą liczyć na rekordowe premie. Autor artykułu - Tomasz Prusek - twierdzi, że zarządzający mogą liczyć na premie sięgające od 100 do nawet 250 proc. rocznego wynagrodzenia, ...
-
Tydzień 11/2007 (12-17.03.2007)
W tegorocznym rankingu firm mających największe uznanie i szacunek organizowanym przez magazyn "Fortune", GE zajął pierwsze miejsce. W tej rywalizacji wyprzedził takich potentatów jak Toyotę, Procter & Gamble i Microsoft. Wyniki rankingu są wynikiem badania opinii kilku tysięcy ludzi biznesu z całego świata. MFW jest zdania, że motorem wzrostu ...
-
Rynek reklamy telewizyjnej zyskuje na wartości
Dynamicznie rosną wydatki firm na reklamę w telewizjach. Z przygotowanych na zamówienie "Gazety Prawnej" danych cennikowych AGB Nielsen Media Research wynika, że do połowy kwietnia trzy największe telewizje w Polsce - TVP, TVN i Polsat - zwiększyły swoje wpływy reklamowe o blisko 16 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Liderem na rynku reklamy ...
-
Trendy w zarządzaniu IT w Polsce
CIO Magazyn Dyrektorów IT oraz firma CA w lutym i w marcu 2007 r. przeprowadziły badanie dotyczące podstawowych obszarów pracy wśród polskich dyrektorów IT. Wśród najchętniej komentowanych były wyzwania, jakie ankietowani zakładają sobie na najbliższy rok. Jak pokazują wyniki, postawią oni głównie na zapewnienie bezpieczeństwa oraz nadążanie za ...
-
ZUS kontra emeryci
Jak podaje Gazeta Wyborcza, Zakład Ubezpieczeń Społecznych postanowił obciążyć kosztami emerytów, którzy dopominali się o wyrównanie zaniżonych świadczeń. Jedna z mieszkanek warszawskiej Pragi, otrzymująca świadczenie w wysokości 909 zł, dowiedziała się, że ma prawo do ubiegania się o wyrównanie emerytury za kilka lat. Kobieta wysłała do ZUS ...
-
Gazeta tradycyjna czy online?
Większość użytkowników internetu, którzy odwiedzają strony gazet codziennych czyta również ich papierowe wydania - wynika z badań Scarborough Research. 81 proc. respondentów, którzy czytają serwisy internetowe dzienników czytało także drukowaną wersję gazety w ciągu ostatnich 7 dni. Czytelnicy obu wydań: drukowanego i internetowego są przywiązani ...
-
Tydzień 26/2007 (25.06-01.07.2007)
Komisja Europejska nie akceptuje ustawy w sprawie "złotej akcji". Jej zdaniem nie jest ona zgodna z unijnym prawem dotyczącym swobody przepływu kapitału. Według ustawy specjalne uprawnienia Skarbu Państwa dotyczą 15 spółek z kluczowych gałęzi przemysłu (petrochemia, gazownictwo, energia elektryczna, górnictwo, koleje i branża audiowizualna). ...
-
Gazeta Wyborcza: wysoki poziom czytelnictwa
Gazeta Wyborcza miała najwyższy poziom czytelnictwa, spośród wszystkich dzienników - wynika z danych (za okres grudzień 2006 - maj 2007 r.) PBC przygotowanych przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. Gazeta Wyborcza miała w tym okresie czytelnictwo na poziomie 20,05 proc., Fakt - 19,2 proc., Super Express - 9,06 proc., Metro - 8,36 proc., Dziennik - ...
-
Uniwersalny PDA Pegaso Datalogic Mobile
Firma Datalogic Mobile wprowadziła na rynek palmtop Pegaso - przenośne urządzenie przeznaczone dla pracowników w magazynach i centrach dystrybucji, gdzie praca wymaga zarówno przekazu jak i zapisu danych. Pegaso Datalogic Mobile został wyposażony m. in. w zintegrowany interfejs sieciowy Wi-Fi, wyświetlacz VGA LCD oraz moduł Bluetooth. Pegaso ...
-
Reklama w prasie I-VI 2007
Tygodniki opinii - Wprost, Polityka i Newsweek - zarobiły w I półroczu br. na reklamach najwięcej spośród wszystkich magazynów prasowych - wynika z danych Expert Monitor. Wprost zarobił na reklamach w I półroczu br. 55,48 mln zł. Pismo miało o 7,39 proc. mniejsze wpływy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Druga pozycja przypadła Polityce, ...
-
Rynek pracy: oferty w Internecie I-VI 2007
Według raportu opracowanego przez GazetaPraca.pl w pierwszym półroczu 2007 roku ukazało się ponad 860 tys. ogłoszeń w 8 największych serwisach rekrutacyjnych w Polsce. Badania wykazują, że 94% stanowiły oferty pracy dotyczące zatrudnienia na terenie kraju, a 6% oferty pracy za granicą, natomiast najbardziej poszukiwaną grupą zawodową byli ...
-
Ponad połowa Polaków nie ma oszczędności
Nadal ponad połowa Polaków nie posiada oszczędności, a niemal jedna trzecia odkłada pieniądze na rachunkach bankowych i na lokatach. Wśród źródeł wiedzy o inwestowaniu ważną rolę odgrywają znajomi, media oraz specjaliści finansowi. Wskazują na to wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Open Finance i "Gazety Prawnej" przez PBS DGA. 58 proc. z ...