-
Martyna Wojciechowska - wzór dla internautów, ale nie wszystkich
Wśród 10 znanych osób, które wywierają największy wpływ na konsumentów pomiędzy 15 a 25 rokiem życia, aż 8 to reprezentanci świata online. Sytuacja przedstawia się zgoła inaczej w przypadku starszych Polaków - dla osób powyżej 35 roku życia influencerzy online zdają się w ogóle nie istnieć. To główne wnioski z badania zrealizowanego przez ARC ...
-
Zwierzęta w podróży. Czy pupila można ubezpieczyć?
Z badania TNS Polska wynika, że niemal połowa Polaków ma w domu zwierzę. Aż 83 proc. rodaków posiada psa, 44 proc. kota, a blisko 5 proc. przyznaje, że ma w domu ptactwo – najczęściej papużki lub kanarka. Czy zwierzęta można ubezpieczać? W jakich sytuacjach warto rozważyć takie rozwiązanie? Większość z nas podróżuje ze zwierzętami – zabiera je na ...
-
Kobiety usamodzielniają się szybciej
Polki decydują się na wyprowadzkę z rodzinnego domu w wieku 27 lat – wynika z najświeższych danych Eurostatu. To dość późno gdyby porównywać się do europejskiej średniej. Wciąż jednak Polkom dojrzewanie do usamodzielnienia się zajmuje ponad dwa lata krócej niż mężczyznom – wylicza Lion’s Bank. Płeć piękna znana jest z tego, że szybciej dojrzewa. ...
-
Polki na zakupach. Gdzie szukają inspiracji?
Gdzie Polki poszukują inspiracji zakupowych? Wszystko zależy od tego, co chcą kupić. W przypadku odzieży źródłem natchnienia najczęściej jest internet. Sytuacja wygląda inaczej np. przy wyborze destynacji wakacyjnych - w tym przypadku polskie kobiety najchętniej inspirują się opiniami znajomych. Sprawdź, jakie jeszcze wnioski płyną z badania ...
-
(Nie)świadomość prawna Polaków
Podstawowa wiedza prawna w polskim społeczeństwie niestety kuleje, a dobitnym na to dowodem mogą być chociażby wyniki „Diagnozy świadomości Polaków 2016” - badania, które z inicjatywy Kwartalnika Iustitia przeprowadziła agencja badawcza Maison&Partners we współpracy z Warsaw Enterprise Institute. Niski poziom wiedzy jest faktem Zaledwie nieco ...
Tematy: świadomość prawna, znajomość prawa -
Jakie dyscypliny sportowe wybierają Polacy?
Polacy starają się żyć aktywnie – jak wynika z badania Sponsoring Monitor, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, 61% Polaków uprawiało sport w 2015 r., z czego 70% częściej niż raz w tygodniu, a 17% – kilka razy w miesiącu. Jakie dyscypliny wybierają osoby młode, a jakie królują wśród osób po 45 roku życia? Czy preferencje mężczyzn i kobiet ...
-
Rozważna i (nie)romantyczna, czyli Polka w świecie finansów
Rozrzutna jak Polka? Raczej nie. Kłam temu stwierdzeniu zadają chociażby wyniki najnowszego badania Deutsche Banku, które dowodzą, że 8 na 10 kobiet przyznaje się do skrzętnego kontrolowania przychodów i wydatków budżetu domowego. Jeżeli dodać jeszcze do tego awersję do ryzyka inwestycyjnego, to zarzucenie Polkom trwonienia pieniędzy faktycznie ...
-
Volvo S90 i V90 w Polsce
Volvo pokazało w Genewie flagową limuzynę i jej praktycznego odpowiednika - S90 oraz V90. Tuż po tej premierze szwedzka marka pozwoliła na debiut.... w Polsce. Owszem, miłe zaskoczenie. Choć prezentacja była tylko statyczna, mogliśmy wstępnie sprawdzić czy nowe modele są równie udane, jak XC90. Polska premiera była na tyle ważna, że zjawiła się na ...
-
Ochrona danych: 10 najważniejszych zmian
Prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu zakończą się prace na trwającą od 2012 roku reformą przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. W efekcie na polski grunt zostaną zaimplementowane przepisy rozporządzenia obowiązującego we wszystkich krajach Unii Europejskiej, które zastąpią regulacje krajowe. Co rozporządzenie zmieni na gruncie polskim? ...
-
Płacowa Polska B? Wynagrodzenia we wschodnich województwach
Według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego w 2015 roku mediana wynagrodzeń całkowitych osób pracujących w Polsce Wschodniej wyniosła 3 080 PLN brutto miesięcznie. W tym samym roku przeciętne wynagrodzenie w pozostałych województwach było o 30% wyższe i wyniosło 4 000 PLN. Potocznie zwykło się mówić, że nasz kraj dzieli się na ...
-
Cena OC zależna od stylu jazdy. Czy polscy kierowcy są na to gotowi?
Wykorzystanie danych telematycznych w branży ubezpieczeń to (r)ewolucja. Choć polisy uzależniające składkę od stylu jazdy są oferowane już w wielu krajach Starego Kontynentu, w Polsce dopiero zaczyna się mówić o korzyściach z nimi związanych. Czy jesteśmy gotowi na dzielenie się z firmą ubezpieczeniową informacjami o tym, jak prowadzimy samochód? ...
-
Wielkanoc 2016 w domu i bez wielkich wydatków
Tegoroczna Wielkanoc nie będzie zbyt dużym obciążeniem dla polskich budżetów domowych. Z cyklicznego badania PAYBACK Opinion Poll wynika, że do wydatków podchodzimy dość racjonalnie - 53% z nas zamknie wielkanocne koszty w granicach 200-500 złotych, 1/5 wyda mniej niż 200 zł, a zaledwie 15% planuje wydać powyżej 500 zł. Bardzo podobna sytuacja ...
-
Kursy walut 21-25.03.16
Po świętach rynki finansowe powinny wrócić na tory mocnego apetytu na ryzyko, choć przepływy pod porządkowanie portfeli inwestycyjnych na koniec kwartału mogą zaburzać trendy. Na polu danych indeksy ISM/PMI oraz raport Tankan rzuca światło na kondycję światowej gospodarki, ale najlepsze zostało zostawione na koniec w postaci piątkowego raportu z ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2016
Instytut Great Place to Work ogłosił zwycięzców konkursu Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2016. Jak wynika z badania, nie zmieniają się priorytety pracowników – przy ocenie firmy podobnie jak rok temu największą rolę odgrywa uczciwe zarządzanie. W kategorii firm zatrudniających powyżej 500 osób tym razem zwycięża Cisco Poland. W tegorocznej edycji ...
-
Aktywizacja zawodowa seniorów jest koniecznością?
Szacunki GUS wskazują, że w 2050 roku 1/3 Polaków zaliczać się będzie do grupy wiekowej 65+. Obecnie grono pracujących wśród osób w wieku 65-69 lat sięga zaledwie 9%. To bardzo niewiele, zważywszy chociażby, że europejska średnia to 20%. Dlatego też aktywizacja zawodowa seniorów powinna stać się jednym z kluczowych wyzwań rodzimej gospodarki. Na ...
-
Paweł Kukiz i Ryszard Petru podbili marcowe media
Jak wynika z badania „Scena Polityczna”, przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, w marcu najpopularniejszym politykiem niezmiennie pozostawał Jarosław Kaczyński. Na uwagę zasługują jednak Paweł Kukiz i Ryszard Petru, w odniesieniu do których wzrost publikacji wyniósł odpowiednio 209 proc. i 137 proc. Liderem zestawienia po raz ...
-
Nowy pomysł PiS wstrząśnie sektorem budowlanym?
Zapowiadany przez rząd program mieszkaniowy, roboczo nazwany „Mieszkanie+”, przyczyni się do polepszenia sytuacji sektora budowlanego w Polsce. W obliczu wyższego zapotrzebowania na usługi branży poprawie ulegnie sytuacja płynnościowa budowlanki oraz koniunktura w sektorze. Branża, która przez ostatnie lata miała szereg problemów z płynnością ...
-
Zatory płatnicze to nie wina zagranicy
Zagraniczny kontrahent to nie problem, gorzej z rodzimym. Tak w dużym uproszczeniu można podsumować wyniki badania „Portfel należności polskich przedsiębiorstw” - cyklicznego opracowania realizowanego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów oraz Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Okazuje się bowiem, że zatory płatnicze to dość rzadki ...
-
Przenośność numerów w I kw. 2016 r.
Pierwszy kwartał tego roku przyniósł wiele znaczących zmian w liczbie przenoszonych numerów. P4 oddał więcej numerów niż Polkomtel i niewiele mniej niż Orange, z kolei T-Mobile znowu na poziomie netto zanotował niezadowalające wyniki – wynika z danych portalu o telekomunikacji TELEPOLIS.PL. W całym I kwartale numery zmieniło 411,1 tys. osób, o 7% ...
-
Wiosenne porządki to mit? Kiedy najchętniej remontujemy mieszkanie?
Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, Polacy wcale nie utożsamiają wiosny z koniecznością przeprowadzenia gruntownych porządków. Część osób wykonuje takie prace przed Wielkanocą, jednak z reguły sprzątamy wtedy, gdy dostrzegamy taką potrzebę. Remonty z kolei najchętniej wykonujemy latem. Porządki nie znają pór roku 47% zapytanych przez ...
-
Rynek biurowy w Polsce: liczy się nie tylko Warszawa
Na polskim rynku biurowym liczy się nie tylko Warszawa. Zdaniem firmy doradczej JLL, na celowniku inwestorów, najemców oraz firm deweloperskich znajduje się również sześć innych lokalizacji, którym sprzyja nie tylko wzrost PKB i duża aktywność najemców, ale również transparentność polskiego rynku biurowego oraz dostępność szerokiej gamy ...
-
Mamy boom na nowe mieszkania a mieszkamy w 50-letnich
W ostatnich 25 latach mieliśmy do czynienia z bardzo szybkim rozwojem budownictwa deweloperskiego. Dane GUS-u potwierdzają jednak to, co można zauważyć podczas zwiedzania polskich miast. Lokale i domy wybudowane w czasach PRL-u wciąż odgrywają największą rolę na rynku mieszkaniowym. W lokum pochodzącym z Polski Ludowej, mieszka około połowa ...
-
Czy banki muszą walczyć o dobre imię?
Reputacja rodzimego sektora bankowego nie wygląda najgorzej. Zaufania do instytucji finansowych nie są w stanie zachwiać ani doniesienia o upadłości, ani też niekorzystne opinie innych. Za dobrymi opiniami klientów stoją przeważnie ich pozytywne doświadczenia z bankami. To niektóre z wniosków płynących ze zrealizowanego przez TNS Polska badania „ ...
-
Praca w Niemczech pierwszym wyborem emigrujących Polaków
Obecnie w Niemczech pracuje 354 tys. Polaków, dwukrotnie więcej, niż miało to miejsce jeszcze cztery lata temu – wynika z danych niemieckiego urzędu statystycznego. Jak donosi Work Service, Niemcy prześcignęły Wielką Brytanię i są w tej chwili pierwszym wyborem Polaków rozważających emigrację zarobkową. Według Bundesagentur fur Arbeit w maju 2011 ...
-
Oswoiliśmy płatności bezgotówkowe
Czy Polacy zdołali już przyzwyczaić się do płatności bezgotówkowych? Jak z nich korzystają? Który ze sposobów płacenia w sieci cieszy się największą popularnością? Czy na polskim gruncie łatwo jest zaszczepić innowacyjne rozwiązania płatnicze? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi lektura raportu z badania przeprowadzonego przez MasterCard oraz ...
-
Polki kariera w IT
Do niedawna w polskim społeczeństwie pokutowało przekonanie, że branża IT to miejsce zarezerwowane głównie dla mężczyzn. Najwyższa pora dokonać rewizji tego poglądu. Okazuje się bowiem, że Polki coraz częściej robią karierę w sektorze teleinformatycznym. Co więcej, są z tego wyboru bardzo zadowolone, a oferowane im wynagrodzenie najczęściej ...
-
Ochrona danych osobowych - jak nie złamać prawa?
Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy ze spoczywającego na nich obowiązku ochrony danych osobowych swoich klientów i kontrahentów i dopuszcza się tym samym wielu uchybień w tym zakresie. Zjawisko to jest wręcz powszechne wśród przedsiębiorców, którzy zdecydowali się prowadzić swój biznes w Internecie. Nie bez przyczyny coraz częściej, poza ...
-
Nieruchomości komercyjne: inwestorzy ostrożni, ale nie bierni
Faza w cyklu rynku nieruchomości, ogólnoeuropejskie ruchy kapitału inwestycyjnego oraz sytuacja polityczna w Polsce. To - zdaniem przedstawicieli branży nieruchomości - główne czynniki które wywierają obecnie wpływ na sytuację tego sektora. Jednocześnie przyznają oni, że najmniej optymistycznie wygląda rynek biurowy, gdzie warunki dyktują najemcy. ...
-
Co robimy, aby nie popaść w długi?
Rozsądne gospodarowanie budżetem domowym, powstrzymywanie się od niekoniecznych wydatków i oszczędzanie pieniędzy. Takich zabiegów podejmują się Polacy, aby nie popaść w tarapaty finansowe - wynika ze zrealizowanego przez Lindorff SA badania „Finansowe zwyczaje Polaków”. Rozsądek przede wszystkim? Badanie Lindorff SA wskazuje na – przynajmniej ...
-
Projekty domów rozliczane w VAT jak usługi budowlane
Usługi w zakresie projektowania nieruchomości są zaliczane w VAT do usług na nieruchomościach. Oznacza to, że miejscem ich opodatkowania jest kraj, w którym znajduje się dana nieruchomość. Usług takich nie wykazuje się w informacji podsumowującej. Jeżeli zaś ich nabywcą jest firma polska, nie mają zastosowania polskie przepisy w zakresie ...
-
Inwestycje w nieruchomości w Europie Śr. I kw. 2016
Jak wynika z danych firmy doradczej Cushman & Wakefield, w I kwartale 2016 r. na rynkach nieruchomości komercyjnych w Polsce, Czechach, Rumunii oraz na Słowacji i Węgrzech zainwestowano 1,4 mld euro, tj. o 5% mniej niż w analogicznym kwartale minionego roku. Na tle całej Europy spadek ten (-14%) okazuje się jednak niewielki - wobec 881 mln euro w ...
-
Tiulówki na Facebooku, czyli moda w social media
Duże i małe problemy związane z ubiorem i modą Polki coraz częściej rozwiązują w mediach społecznościowych – wynika z badania IMM i modowego butiku Freeshion. W centrum zainteresowania są sukienki, a aż 15% pytań zadawanych w serwisach takich jak Facebook czy Twitter dotyczy polecanych marek odzieżowych, stylizacji, dodatków lub miejsc i sklepów, ...
-
Kredyt gotówkowy: na przyjemności czy bieżące wydatki?
Chociaż Polacy starają unikać się pożyczek bankowych, w niektórych sytuacjach zaciągnięcie zobowiązania staje się dla nich nieodzowne. Na co najczęściej pożyczamy pieniądze. Czy kieruje nam chęć zaspokojenia apetytu na przyjemności, czy raczej konieczność sprostania codziennym wydatkom? Odpowiedzi na to pytania udzielają wyniki badania „Finansowe ...
-
H&M bije Reserved. Gdzie kupujemy ubrania?
Polacy często i chętnie kupują ubrania. Ze zrealizowanego przez PMR badania "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2016" wynika, że w minionym roku zakupu odzieży dokonało 9 spośród 10 respondentów (91%). Okazuje się również, że modowych zakupów najczęściej dokonujemy w markowych sklepach na terenie galerii handlowych. Najczęściej ...
Tematy: odzież, obuwie, marki odzieżowe, H&M, Reserved, moda, handel detaliczny, odzież damska, moda męska -
Jak sprzedaż piwa "nakręca" rynek pracy
Polacy coraz częściej stołują się poza domem. Z badania zrealizowanego na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego wynika, że co trzeci gość restauracji do posiłku zawsze lub niemal zawsze wybiera piwo, co czyni je najpopularniejszym alkoholem polskiej gastronomii. Popularność piwa powinna cieszyć nie tylko browarników - okazuje się ...