-
Oszczędzanie pieniędzy, czyli poduszka finansowa na czarną godzinę
PAYBACK przedstawia wyniki badania dotyczącego oszczędności Polaków. Nie jest zaskoczeniem, że inflacja odbija się na grubości naszych portfeli. Niemal 47% Polaków jest zdania, że ich sytuacja finansowa przedstawia się gorzej niż rok temu. Dla porównania, na początku minionego roku taką deklarację składało 38% badanych. To w naturalny sposób ...
-
Karp na święta: czy i jak kupujemy ryby?
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Już wkrótce Polacy spotkają się przy stołach wigilijnych, na których królować będą tradycyjne dania. Z badania Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS, opracowanego dla Organizacji Producentów - Polski Karp wynika, że nie zabraknie na nich oczywiście ryb, w tym właśnie karpia. Z tego ...
-
Polak jednak umie oszczędzać pieniądze?
Badania zwyczajów finansowych Polaków niejednokrotnie już dowiodły, że żadni z nas mistrzowie oszczędzania pieniędzy. Najnowsze doniesienia płynące z analizy zrealizowanej po raz trzeci przez Bank Millennium dowodzą jednak, że nasze oszczędności wykazują tendencję wzrostową. Odsetek Polaków deklarujących, że na przestrzeni ostatnich sześciu ...
-
2/3 Polaków nie angażuje się w wolontariat
5 grudnia obchodzimy święto osób zaangażowanych w wolontariat. Światowy Dzień Wolontariusza to sprzyjająca okazja, aby przyjrzeć się skali zaangażowania w tego rodzaju działania. Tego zadania podjęła się prof. Dominika Maison, przeprowadzając badanie na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. Okazało się m.in., że posiadanie doświadczenia w pomocy ...
-
Bezpieczeństwo ekonomiczne Polaków przeciętne, wiedza finansowa niedostateczna
48 proc. Polaków ocenia swoje bezpieczeństwo ekonomiczne jako przeciętne, a co trzeci badany ocenia swoją wiedzę ekonomiczną jako małą lub bardzo małą - wynika z corocznego badania zrealizowanego na zlecenie Fundacji Warszawski Instytut Bankowości i Fundacji GPW. Jakie jeszcze wnioski na temat poziomu wiedzy finansowej Polaków płyną z tego badania ...
-
Największe badanie Internautów
Firma badawcza Global eMarketing (GeM), specjalizująca się w badaniach Internetu, rozpoczęła na zlecenie Polskich Badań Internetu (PBI) największe dotychczas badanie użytkowników Sieci w Polsce. Projekt ten jest bezprecedensowy na polskim rynku ze względu na skalę prowadzonej akcji rekrutacyjnej oraz zamierzoną, docelową wielkość panelu, który ma ...
Tematy: badania internautów -
Seminaria promujące rozwój przedsiębiorczości
Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce (IAA) rozpoczęło kolejną już społeczną kampanię (po ogólnopolskiej kampanii "Pij mleko! Będziesz wielki") - "Postaw na swoim - przedsiębiorczość", organizowaną w ramach programu "Marketing dla Przyszłości". Tym razem dotyczy promowania przedsiębiorczości, poprzez zachęcenie i danie impulsu młodym ...
-
Edukacja dzieci
Badania przeprowadzone przez Gfk Polonia pokazują, że osiemdziesiąt procent rodziców marzy o tym, aby ich dzieci zdobyły wyższe wykształcenie. Połowa badanych uważa, że polska szkoła "wymaga, ale nie pomaga" - czytamy w "Rzeczpospolitej". Rodzicom zależy na wykształceniu dzieci, bo wiedzą, że osoby wykształcone mają większe szanse na pracę, że ...
-
Polacy o pakcie stabilizacyjnym
CBOS zbadał opinie Polaków dotyczące zawarcia pomiędzy Prawem i Sprawiedliwością a Ligą Polskich Rodzin i Samoobroną paktu stabilizacyjnego. 36 procent ankietowanych oceniło ten fakt pozytywnie, a przeciwnego zdania jest 30 procent respondentów. Co trzeci Polak nie ma zdania na ten temat. W grupie osób, które oceniają pozytywnie powstanie paktu ...
-
Odżywianie i zdrowie Polaków 2006
Ipsos, międzynarodowa firma badawcza, po raz drugi przeprowadziła badanie "Fakty i mity. Odżywianie i zdrowie Polaków w kontekście międzynarodowym". Badanie przeprowadzono w Polsce, Szwecji, Belgii, USA i Kanadzie. Podobnie jak w zeszłym roku, Polacy okazali się być społeczeństwem najbardziej narzekającym na zdrowie. Jesteśmy jednak wciąż „dość ...
-
Młodzież z Internetem za pan brat
96 proc. badanych uczniów w Polsce korzysta z Internetu, a tylko niecałe 3 proc. nigdy się nim nie posługiwało - wynika z raportu "Wykorzystanie nowych mediów przez młodzież w Polsce", który jest częścią międzynarodowego projektu Mediappro polegającego na zbadaniu stopnia i sposobu wykorzystania nowych mediów (Internetu, telefonów komórkowych, ...
-
Polskie firmy i zarządzanie kryzysowe
Organizatorzy VI Kongresu Public Relations wraz z agencją ALERT MEDIA Communications opublikowali wyniki badania dotyczącego wizerunkowych sytuacji kryzysowych przeprowadzonego wśród największych polskich przedsiębiorstw. W badaniu wzięły udział 202 firmy z rankingu 500 największych polskich przedsiębiorstw dziennika Rzeczpospolita. Wśród badanych ...
-
Perspektywy zatrudnienia I kw. 2009
Wyniki badania Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia w Polsce wskazują, że mimo spodziewanego spowolnienia rynku, pracodawcy nadal wykazują optymizm co do zwiększania zatrudnienia w badanych regionach i sektorach rynku. 7 z 10 polskich pracodawców nie planuje żadnych zmian zatrudnienia, a 1 z 5 deklaruje zwiększenie zatrudnienia w ciągu I ...
-
Polscy emigranci a życie za granicą
Eksperci z PBI zaprezentowali wyniki drugiej edycji raportu "Emigranci". Pierwsza edycja badania, zrealizowanego w 2007 roku, przedstawiła obraz polskich emigrantów jako konsumentów oraz odbiorców polskojęzycznych mediów. Nowa edycja objęła swoim zasięgiem aspekty emocjonalne życia na emigracji oraz perspektywy powrotu rodaków do Polski. Raport ...
-
Najlepsi pracodawcy wg pracowników 2009
Hewitt Associates, firma doradcza i outsourcingowa, specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim, ogłosiła wyniki czwartej edycji Badania Najlepsi Pracodawcy (Best Employers Study) w Polsce. W tegorocznej edycji Badania udział wzięło 126 firm reprezentujących różne branże, skale działania i regiony. Zwycięzcą w ...
-
Perspektywy zatrudnienia III kw. 2009
Z badania Manpower Polska wynika, że pracodawcy wykazują nieznaczny optymizm, jeśli chodzi o zatrudnianie nowych pracowników w III kwartale 2009 r. Na podstawie deklaracji reprezentatywnej grupy polskich pracodawców ustalono prognozę netto zatrudnienia na poziomie +9%. Oznacza to, że 18% pracodawców w Polsce planuje zwiększenie całkowitego ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2009
Wartość polskiego rynku reklamy online osiągnęła w I półroczu 2009 roku 658 milionów złotych - wynika z badania firm PricewaterhouseCoopers (PwC) oraz IAB Polska. Oznacza to 12-procentowy wzrost w porównaniu do pierwszej połowy roku 2008, wykazywany w badaniu przeprowadzonym na 27 podmiotach porównywanych rok do roku. Suma przychodów największych ...
-
Bezrobocie większe w aglomeracjach
Najnowsze dane GUS o bezrobociu potwierdzają to, o czym wcześniej informowała Konfederacja Pracodawców Polskich w raporcie dotyczącym rynku pracy. Jak wynika z danych GUS, liczba bezrobotnych w dużych aglomeracjach rośnie znacznie szybciej niż w całej Polsce. Stosunkowa stabilność na polskim rynku pracy to głównie zasługa mniejszych miast i wsi - ...
-
Zakup kosmetyków: Internet ważnym medium
Rola Internetu w procesie zakupu kosmetyków to nowe badanie rynku zlecone przez IAB Polska, a zrealizowane przez PBI i GfK Polonia. Wyniki badania potwierdzają przewidywania IAB dotyczące polskiego Internetu - jego użytkownicy niezwykle chętnie wykorzystują sieć szukając informacji, które ułatwiają im podejmowanie decyzji zakupowych. Głównym celem ...
-
Ubezpieczenia OC/AC ma tylko 1/4 Polaków
Na zlecenia portalu AlertFinansowy.pl, instytut badania opinii publicznej Homo Homini przeprowadził ogólnopolskie badanie dotyczące wykorzystania przez Polaków ubezpieczeń OC/AC. Jak się okazało przeważająca większość (prawie 65 proc.) właścicieli aut posiada tylko obowiązkowe ubezpieczenie OC. Pakiet AC/OC ma jedynie co czwarty polski kierowca. ...
-
Assistance komunikacyjny najpopularniejszy
Europ Assistance Polska przeprowadziła drugie ogólnopolskie badanie świadomości assistance. Celem badania było określenie poziomu świadomości assistance wśród Polaków oraz preferowanych usług assistance, jak również sposobów ich komunikacji i dystrybucji. Wyniki badania pokazują, że 27% Polaków posiada ubezpieczenie assistance, zaś co czwarty ...
-
Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
71,1% polskich internautów twierdzi, że w mediach jest za dużo reklam, a kupując produkty kieruje się przede wszystkim opinią znajomego. Znajomi oraz rodzina mają największy wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Ponad 50% z badanych unika reklam w Internecie i telewizji, stosując rozmaite strategie - od programów typu Adblock po wychodzenie z pokoju. ...
-
Spożycie alkoholu nawet wśród ciężarnych
Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy w ramach kampanii edukacyjnej "Lepszy start dla Twojego dziecka", 10% Polaków uważa, że kobiety mogą spożywać alkohol w trakcie ciąży. Z kolei 14% badanych jest zdania, że niewielkie ilości alkoholu wypijanego przez kobietę w ciąży nie szkodzą ...
-
Przedsiębiorstwa handlowe a outsourcing
Jak wynika z badania "Dojrzałość outsourcingowa polskich przedsiębiorstw" zainicjowanego przez firmę CWS-boco Polska we współpracy z Outsourcing Magazine, 90% polskich przedsiębiorstw handlowych najczęściej outsourcuje szkolenia, a 75% usługi transportowe. Głównym motywem korzystania z tego typu usług jest przede wszystkim obniżenie i kontrola ...
-
Polacy a satysfakcja z pracy
Z wielu badań wynika, że dla Polaków najważniejsze w życiu są rodzina, dzieci oraz czas wolny. Praca zajmuje kolejne szczeble hierarchii wartości. Z roku na rok rośnie jednak liczba osób, które spędzają w pracy większą część dnia. Pod tym względem upodabniamy się do Amerykanów. Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych słyną bowiem z przedkładania życia ...
-
Firmy w Europie Środkowej: nastroje I kw. 2011
Polska nadal jest liderem wśród państw Europy Środkowej pod względem poziomu optymizmu. 91% kadry kierowniczej w naszym kraju pozytywnie ocenia perspektywy finansowe dla swojej firmy w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Przedsiębiorstwa nie planują natomiast znacznego zwiększania poziomu zatrudnienia. Kluczowe w budowaniu konkurencyjności polskiej ...
-
Przedsiębiorstwa z udziałami za granicą w 2009 r.
W 2010 roku Główny Urząd Statystyczny przeprowadził po raz drugi roczne badanie podmiotów z siedzibą w Polsce (w dalszej części nazywane podmiotami sprawozdawczymi), posiadających za granicą udziały, oddziały lub zakłady (zwane dalej jednostkami zagranicznymi). Badanie umożliwia: zidentyfikowanie kraju w którym polskie przedsiębiorstwo ma udziały, ...
-
Inwestorzy a społeczna odpowiedzialność biznesu
62,5% polskich inwestorów twierdzi, że działania podejmowane przez firmy w sferze odpowiedzialności społecznej (CSR) przekładają się na ich wyniki finansowe. Mimo tego ponad połowa badanych nie widzi bezpośredniego wpływu działań CSR na obniżenie ryzyka biznesowego w przypadku spółek działających na polskim rynku. 82,5% ankietowanych jest świadoma ...
-
Polacy a własna działalność
"Od 1 lipca br., po wprowadzeniu ułatwień przy zakładaniu firm, działalność gospodarczą zarejestrowało w Polsce 80 tys. osób. Nowi przedsiębiorcy najczęściej wybierali branże budowlaną i handlu elektronicznego" - poinformował Dariusz Bogdan, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki, w czasie konferencji "Czy Polacy są na pewno przedsiębiorczy ...
-
Kredyt konsolidacyjny się opłaca?
Polacy chętnie zaciągają różnego rodzaju zobowiązania finansowe i tym samym coraz częściej preferują zachodni styl zarzadzania finansami, w którym kupujemy za pożyczone, a nie za oszczędzone środki finansowe. Oczywiście w zaciąganiu kredytów nie ma nic złego, jeśli tylko rozsądnie nimi zarządzamy. Jednak jak pokazują badania, ponad dwa miliony ...
-
Targi branżowe w Polsce 2011
Rynek targowy w Polsce w 2011 r. był udany dla branży. Potwierdzają to wstępne wyniki rynku targowego monitorowanego przez Polską Izbę Przemysłu Targowego. Biorąc pod uwagę cykliczność kilku wiodących imprez targowych organizowanych, co dwa lata, dane porównywane są w układzie dwuletnim tj. 2011 rok z 2009. Rynek targowy w Polsce w 2011 r. w ...
-
Marki kojarzone z Euro 2012
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez On Board PR i Instytut Badania Opinii Homo Homini, markami z którymi najbardziej Polakom kojarzy się reprezentacja Polski są Biedronka oraz Nike. Natomiast najczęściej wymieniane marki, z którymi Polacy kojarzą Euro 2012 to: Adidas, Nike, Coca-cola, Warka, PKN Orlen, Orange, Biedronka i McDonald's. Marką ...
-
Spożycie alkoholu w Polsce niższe od średniej UE
W Polsce notuje się mniejsze spożycie alkoholu niż w wielu europejskich państwach - wynika z najnowszych danych WHO. W rankingu wyprzedza nas kilkanaście krajów, w tym Niemcy, Hiszpania, Francja, Czechy i Wielka Brytania. Polska z konsumpcją na poziomie 10,6 l 100% alkoholu na mieszkańca powyżej 15 roku życia plasuje się poniżej unijnej średniej ...
-
Przedsiębiorstwa z udziałami za granicą w 2010 r.
Główny Urząd Statystyczny przedstawił wyniki badania podmiotów z siedzibą w Polsce (w dalszej części nazywane podmiotami sprawozdawczymi), posiadających za granicą udziały, oddziały lub zakłady (zwane dalej jednostkami zagranicznymi). Badanie umożliwia: zidentyfikowanie kraju, w którym polskie przedsiębiorstwo ma jednostki zagraniczne, określenie ...
-
Polacy a Euro 2012
Fakt, że Polska jest organizatorem Euro cieszy aż 2/3 Polaków. 1/5 nie ma zdania, ale co ósmy jest z tego powodu niezadowolony. Płeć różnicuje satysfakcję. Wśród mężczyzn jest 84% osób zadowolonych, a wśród kobiet tylko 54%. Satysfakcja z faktu, że Polska organizuje Euro rośnie wraz z wykształceniem i maleje wraz z wiekiem - wynika z badania ...