-
Inżynierowie liderami innowacyjności
Jak dowodzi badanie Smart Industry Polska 2019 (SIP), polscy inżynierowie w większości są przekonani, że to właśnie kadra techniczna powinna wziąć na swoje barki rolę lidera zmian w przedsiębiorstwach produkcyjnych i związaną z tym odpowiedzialność. Reprezentanci małych i średnich przedsiębiorstw są zdania, że zawód inżyniera nie tylko zyska na ...
-
Rosną obawy o bezpieczeństwo finansowe
Agencja badawcza SW Research przedstawia drugą odsłonę Indeksu Bezpieczeństwa Finansowego. Badanie zrealizowane na zlecenie Nest Banku ponownie dowodzi, że komfort finansowy Polaków nie należy do najbardziej imponujących. Jego posiadanie deklaruje 64% badanych. I wprawdzie odsetek ten jest 12 punktów procentowych wyższy, to jednocześnie niepokojem ...
-
Rodzice w pracy potrzebują wsparcia
Niemal połowa polskich matek przebadanych na potrzeby Pracuj.pl jest zdania, że kompetencje zdobyte przy wychowywaniu dziecka mogą okazać się przydatne w pracy. Przeciwnego zdania jest zaledwie co czwarta z badanych. Takie wyniki nie powinny zaskakiwać - rodzice to bardzo licząca się grupa pracowników, którą najczęściej charakteryzuje ...
-
Pakiety medyczne. 2/3 Polaków mówi "tak"
Publiczna służba zdrowia nie cieszy się wśród Polaków największym uznaniem - źle lub bardzo źle ocenia ją aż 29,2% z nas. Jak wynika z badania zrealizowanego przez SW Research na zlecenie AXA Partners, za taki obrót spraw odpowiedzialność ponosi przede wszystkim długi czas oczekiwania na wizytę i często gigantyczne kolejki w placówkach. Nie jest ...
-
Remont mieszkania. W trakcie jest 1/3 Polaków
Wiosna i lato to tradycyjnie już preferowane przez Polaków pory na przeprowadzanie prac budowlanych i remontowych. Jak wynika z badania zrealizowanego przez Centrum Badań i Analiz Rynku ASM na zlecenie ROCKWOOL, w ich trakcie jest obecnie niemal co trzeci Polak. 16,8% remontuje dom a 13,1% przeprowadza remont mieszkania. Co więcej, co dwudziesty z ...
-
Pokolenie Z intensywnie korzysta z bankowości
Czy polską młodzież interesują w ogóle kwestie związane z bankowością? Jak najbardziej. Z danych Santander Bank Polska wynika, że w grupie nastolatków pomiędzy 13 a 17 rokiem życia karta debetowa jest właściwie standardem. Posiada ją już 98,5% badanych. Młodzież najczęściej opłaca nią zakupy w sklepach spożywczych i supermarketach (45,2% ...
-
Wakacje niosą kłopoty finansowe
Idą wakacje, a wraz z nimi - kłopoty finansowe. Z upływem maja skończył się bowiem miesiąc, w którym najmniej osób w skali całego roku odczuwa problemy z budżetem domowym. Od czerwca przybywa Polaków, którzy utyskują na finansową sferę swojego życia. Badania zrealizowane dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wskazują, że w maju na kłopoty ...
-
Chcemy biometrii zamiast kodów jednorazowych
Przed nami wyniki opracowanego przez Mastercard badania pt. „Bezpieczne e-zakupy”. Opracowanie przygląda się m.in. postawom, jakie cechują polskich konsumentów w odniesieniu do zakupów online, również w kontekście zmian w płatnościach w e-commerce, które pojawią się już we wrześniu br. Wyłaniający się z badania obraz polskiego konsumenta ...
-
Wolimy aktywne wakacje?
Wydawać by się mogło, że po wytężonej pracy zawodowej Polacy chcieliby spędzić urlop dość leniwie. Tymczasem jest zgoła inaczej. Jak wynika z badania zrealizowanego przez Diners Club Polska, niemal 2/3 z nas stawia na aktywny wypoczynek, w tym zwiedzanie i aktywność fizyczną. Tzw. "plażing i smażing" wybiera 28 proc. badanych. Względem minionego ...
-
Jak zakaz handlu oceniają pracujący w weekendy?
Jak dowodzą badania zrealizowane przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research, 55 proc. Polaków jest zdania, że każdy powinien mieć możliwość pracy w niedzielę, a 47 proc. uważa, iż nie powinno być na tym polu żadnych ograniczeń. Tymczasem wolne niedziele znacznie zmieniły zarówno organizację pracy w handlu, jak i życie tych, którzy pracowali ...
-
Połowa Polaków ryzykuje na wakacjach
Okazuje się, że Polacy najwyraźniej lubią nieco zaryzykować – na tegoroczne wakacje żadnego ubezpieczenia nie wykupiło aż 54 proc. z nas. Ci, którzy się na nie zdecydowali, wybierali przede wszystkim (13,5 proc.) Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz ubezpieczenie zaproponowane przez biuro podróży. Zaledwie 8 proc. badanych zadeklarowało ...
-
Gospodarowanie odpadami. Wysypiska nie płoną i nie płacą
Ogień trawiący wysypiska śmieci już nie płonie. Wśród firm gospodarujących odpadami przybywa jednak takich, które wzbudzają pożary w finansach swoich dostawców. Z danych BIG InfoMonitor oraz BIK wynika, że na przestrzeni roku zaległości finansowe branży wzrosły aż o 2/3, sięgając tym samym 237 mln zł. Faktur i rat kredytów nie opłaca terminowo już ...
-
Regionalne biurowce w pogoni za Warszawą
Polskiemu rynkowi biurowemu nie można odmówić dynamiki. Biurowce pojawiają się niczym grzyby po deszczu i sytuacja ta nie dotyczy jedynie Warszawy - wysoka aktywność deweloperów i najemców widoczna jest również w regionach. Jak wynika z danych BNP Paribas Real Estate Poland, łączne zasoby biurowe rynków regionalnych już teraz porównywalne są z tym ...
-
Polski eksport czekają trudne czasy?
Dane publikowane przez GUS wskazują, że w I połowie br. polski eksport liczony w euro zanotował wzrost na poziomie 4,3% r/r. Biorąc pod uwagę spowolnienie gospodarcze, które zatacza na naszym kontynencie coraz to szersze kręgi, dotykając również naszego głównego partnera handlowego, taki wynik ciągle jest zadowalający. Jak podkreśla dyrektor ...
-
Ile zarabia niania w Polsce w 2019 roku?
Nianie i płatna opieka nad dziećmi w Polsce to zajęcia odpowiedzialne, lecz wciąż szara strefa dominuje w tym zawodzie. Według portalu zielonalinia.gov.pl w 2015 na rynku mogło pracować około 350 tys. niań, natomiast według ZUS-u zarejestrowanych było zaledwie 10% z nich (35 000 osób). Z kolei w 2017 ZUS prezentuje dane o 9 111 legalnie ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I kw. 2019 r.
Rynek reklamy online w Polsce ma się całkiem dobrze - w pierwszym kwartale bieżącego roku wydatki na reklamę w sieci wzrosły o 9% rdr, osiągając tym samym pułap 1,1 mld zł. Dodatkowe, poparte badaniami Starcom, analizy, wskazują, że wydatki na działania marketingowe w internecie przewyższyły nakłady na reklamę telewizyjną. Zobacz, do jakich ...
-
Gdzie Polacy szukają oszczędności?
Przed nami wyniki zrealizowanego przez Quality Watch dla BIG InfoMonitor badania „Zwyczaje finansowe Polaków”. Czego dowodzą? Okazuje się, że Polacy lubią poszukiwać sposobów na oszczędności i kochają obniżki. Ponad połowa z nas zakupy robi głównie na promocjach, 40 proc. będzie krążyć autem dopóty, dopóki nie znajdzie darmowego miejsca do ...
-
Utrata danych Jak to się robi w MŚP?
Aż 18% polskich firm z sektora MŚP przyznaje, że na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy musiało zmierzyć się z przypadkiem utraty danych - wynika ze zrealizowanego na zlecenie One System badania "Bezpieczeństwo przechowywania danych w MŚP". Jednocześnie okazuje się, że przedsiębiorców cechuje coraz większa świadomość przyczyn kryjących się za tego ...
-
Koniunktura gospodarcza wg MŚP II poł. 2019
Nastroje przedstawicieli sektora małych i średnich przedsiębiorstw ulegają pogorszeniu. Najnowszy odczyt Busometru, cyklicznego badania publikowanego przez Związek Pracodawców Polskich, wskazuje obecnie 48,8 pkt., a więc o niemal 7 pkt proc. mniej niż w poprzednim półroczu. Obecnie jedynie 8% ankietowanych jest zdania, że koniunktura gospodarcza w ...
-
Oszczędzanie pieniędzy. Czy, ile i na co odkładamy?
Jak prezentują się finanse gospodarstw domowych w Polsce? Odpowiedzi na to pytanie udziela co kwartał wspólne badanie KPF i IRG SGH. Przy okazji jego ostatniej edycji respondentów zapytano również o kwestie związane z oszczędzaniem pieniędzy. Wskazania respondentów mogą napawać optymizmem - 30,2% zakłada bowiem, że w przyszłym roku zdoła ...
-
Polacy gotowi na e-urząd, administracja mniej
Polacy są gotowi na e-urząd, jednak e-urząd nie jest jeszcze gotowy na Polaków. Taki wniosek można wysnuć z ostatniej odsłony badania Autopay Research. Z deklaracji 56% respondentów wynika, że woleliby sprawy urzędowe załatwiać przez internet. Najwyraźniej jednak nie mają takiej możliwości, skoro 60% badanych nadal w tym celu udaje się do urzędu. ...
-
Jakie wynagrodzenia w e-commerce w 2019 roku?
W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń w 2019 roku branże e-commerce reprezentowało 1 874 osoby. Niemal wszyscy z nich (98%) byli zatrudnieni w firmach prywatnych. W badaniu dominowały także podmioty z przewagą kapitału polskiego (65%). Wśród uczestników najliczniejszą grupę stanowiły osoby z wykształceniem wyższym magisterskim (36%) oraz wyższym ...
-
Polacy wybierają nowe mieszkania
Polacy najczęściej w Europie wybierają nowe mieszkania, a nie używane – wynika z danych Eurostatu za 2019 rok. Udział rynku deweloperskiego w całym obrocie mieszkaniami jest w Polsce m.in. 36 razy większy niż w Danii, 4 razy większy niż we Francji i 3 razy większy niż w Niemczech. Lepsze wyniki niż nad Wisłą zanotowały tylko dwie wyspy o liczbie ...
-
Redukcja zatrudnienia sposobem na kryzys? Niekoniecznie
Doniesienia o trudnej sytuacji finansowej firm, nie dziwią już chyba nikogo. Ich potwierdzeniem są również rezultaty badania zrealizowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny i Polski Fundusz Rozwoju. Wynika z nich, że spadek przychodów dostrzega już ponad 60 proc. firm, co dziesiąta deklaruje, że posiadane fundusze wystarczą jej na zaledwie ...
-
BIG InfoMonitor: Polacy bez planów na wakacje 2020?
Za nami długi, czerwcowy weekend, który bardzo wyraźnie pokazał, jak bardzo Polacy spragnieni są odpoczynku i oderwania się od codzienności. Turystów nie brakowało ani w górach, ani nad morzem. Nadchodzące wakacje ciągle jednak planujemy z dość sporą powściągliwością. W połowie maja posiadanie planów urlopowych deklarowało 34 proc. Polaków, ...
-
BIG InfoMonitor: 2 miesiące pandemii i długi wyższe o 1,2 mld
Przed nami najnowsza odsłona "InfoDługu - Ogólnopolskiego Raportu o Zaległym Zadłużeniu i Niesolidnych Dłużnikach". Dane zaprezentowane przez BIG InfoMonitor wyraźnie wskazuje już na efekty, jakie niesie za sobą pandemia. Tylko w kwietniu i w maju długi Polaków podskoczyły o przeszło 1,2 mld zł. To dwukrotnie wyższy wzrost od zanotowanego w całym ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na sytuacji polskich firm z sektora MŚP. Potwierdzeniem tego są rezultaty badania „COVID-19 Business Pulse Survey – Polska”, z których wynika, że spadków sprzedaży doświadczyło blisko 7 na 10 badanych przedsiębiorstw. Pewnym optymizmem może napawać jednak fakt, że biznes nie zamierza się poddawać. Na redukcję ...
-
Czy szkoły zdały egzamin ze zdalnego nauczania?
Polskie szkoły ponownie szykują się na przyjęcie uczniów. Po miesiącach zdalnego nauczania, rządzący zapowiedzieli, że od 1 września dzieci wrócą do ławek. Jeżeli jednak sytuacja epidemiczna w danym regionie ulegnie pogorszeniu, wówczas możliwy jest powrót do lekcji przez internet lub wdrożenie trybu hybrydowego. A jak Polacy oceniają swoje ...
-
GUS: w II kw. 2020 potężny spadek PKB i załamanie konsumpcji
W I kwartale br. polski PKB spadł o 2,0%. Niestety wstępne dane za kolejne trzy miesiące są o wiele bardziej dramatyczne - w II kwartale spadek sięgnął 8,2%. Za taki obrót spraw odpowiedzialność bierze przede wszystkim mocno pikująca konsumpcja. Wprawdzie pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem w Polsce odnotowano dopiero 4 marca, to jednak ...
Tematy: PKB, Produkt krajowy brutto -
Wynagrodzenia w największych miastach Polski
W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń w okresie od stycznia 2019 do czerwca 2020 roku zapytaliśmy respondentów, między innymi, o ich miejsce pracy. Większość badanych pochodziła z największych miast w Polsce. Przyjrzyjmy się bliżej ich wynagrodzeniom oraz sprawdźmy jakie czynniki wpływają na wysokość ich zarobków. Najwięcej zarabiały osoby pracujące ...
-
Aktywa niematerialne to 27 proc. całości inwestycji firm
W 2018 roku wydatki polskich firm na reklamę, badania rynku, B+R, oprogramowanie, bazy danych, szkolenia pracowników itp. przekroczyły 133 mld PLN, co oznacza, że inwestycje w aktywa niematerialne to już ponad 27 proc. wszystkich inwestycji w polskiej gospodarce. I wprawdzie w latach 2014-2018 ich wartość ciągle się zwiększała, to jednak na tle ...
-
Zachowania konsumentów: znowu boimy się pandemii i utraty pracy
Rekordowe wzrosty liczby osób zakażonych koronawirusem nie pozostają bez wpływu na poziom deklarowanego przez polskich konsumentów niepokoju, który od końca sierpnia wzrósł o 12 pp. Z najnowszej edycji badania firmy doradczej Deloitte Global State of the Consumer Tracker wynika, że wzrosły także obawy Polaków o kwestie finansowe oraz te związane z ...
-
Cyfryzacja w bankowości: mamy 4. miejsce na świecie
Aż 5 z 13 polskich banków, którym przyglądano się przy okazji badania "Digital Banking Maturity 2020. How banks are responding to digital (r)evolution?" firmy doradczej Deloitte okazało się cyfrowymi liderami. To pozwala stwierdzić, że nasz sektor bankowy to awangarda w zakresie cyfryzacji usług bankowych. Tempo tego procesu przyspieszyło wyraźnie ...
-
Praca marzeń: dzieciństwo vs dorosłość
Policjant, strażak, lekarz, nauczyciel, sportowiec. Jak wynika z badania zrealizowanego przez serwis kariery InterviewMe.pl, tak właśnie prezentuje się czołówka zawodów, o których marzymy w dzieciństwie. Okazuje się jednak, że dziecięcą pracę marzeń podejmują jedynie nieliczni. 82% Polaków pracuje w innym zawodzie, ale nie jest to też powodem ich ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
2. fala pandemii wzbudza w polskim społeczeństwie poważne obawy. Z najnowszych danych Deloitte wynika, że niepokój towarzyszy już 85 proc. polskich konsumentów, a jego poziom jest nie tylko rekordowy, ale również najwyższy wśród wszystkich respondentów z 18 przebadanych krajów. Jednocześnie wyraźnie zaznacza się zwrot ku zakupom online. Największe ...