-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę w IV kw. 2015 r.
... reklama telewizyjna. W IV kwartale jeszcze większe inwestycje branży FMCG na reklamę Sektor FMCG zakończył 2015 rok z wynikiem ponad miliarda złotych wydanych ... SOS). W ujęciu rocznym, najwyższe wydatki przypadają reklamie telewizyjnej. W roku 2015 promocja produktów FMCG w pasmach telewizyjnych przyciągnęła budżety za ponad 700 mln złotych, co ...
-
W FMCG liczy się jakość produktu oraz customer experience
Dynamika, którą charakteryzują się współczesne rynki, wymusza na przedsiębiorstwach coraz większą elastyczność i konkurencyjność. Nie inaczej jest w przypadku sektora dóbr konsumpcyjnych. Z badania zrealizowanego przez KPMG we współpracy z organizacją The Consumer Goods Forum wynika, że aż 9 na 10 przedstawicieli kadry zarządzającej z branży FMCG ...
-
Branża FMCG: sprzedaż III 2009
... paczkowanych pozostał na tym samym poziomie (103% w stosunku do marca 2008), liczba transakcji wzrosła do 5% z poziomu 101% (r.r) w lutym br., jednak dynamika wzrostu sprzedaży, choć nadal pozytywna, lekko spadła ze 113% w lutym do 109 w marcu. Cztery spośród sześciu wyszczególnionych w badaniu kategorii zanotowały ...
-
Rośnie sprzedaż FMCG na wsi
... , iż w ciągu ostatniej dekady siła nabywcza mieszkańców wsi dla rynku FMCG znacząco wzrosła. Wynika to zarówno z wyższego, niż dotychczas, poziomu zamożności, ... powodu wzrostu uprzemysłowienia, gospodarstwa wiejskie coraz rzadziej produkują żywność na własne potrzeby, a dynamika wzrostu wydatków na produkty spożywcze jest na wsi znacząco wyższa (78 ...
-
Jak Chińczycy zmieniają globalny rynek FMCG?
... 52,6 proc.) Podwojenie udziału kanału online w rynku FMCG, w ciągu dwóch lat do poziomu 7 proc. Spadek wartości zakupów w hipermarketach o 2 proc. w 2016 r., podczas gdy tempo wzrostu sprzedaży w sklepach tradycyjnych zwolniło do 2 proc. nieznacznie wyprzedzając inflację. Jednocześnie dynamika sprzedaży w sklepach typu convenience wyniosła 7,4 proc ...
-
Spożycie alkoholu w Polsce: wino zyskuje amatorów
... ma przekroczyć 140 mln litrów. Wino zyskuje więc w naszym kraju coraz większą popularność, a dynamika jego spożycia rośnie w szybkim tempie. Jednak wiedza Polaków o winie i kulturze ... takie, które rekomenduje specjalista. Dwoma kolejnymi kryteriami, jak niemal zawsze w FMCG, jest cena. Tyle tylko, że w tym temacie hołdujemy skrajnie różnym opiniom. ...
-
Branża kosmetyczna: rośnie znaczenie e-commerce B2B
... w sprzedaży przemysłu kosmetycznego, w tym również w segmencie B2B. Ponad połowa badanych firm jest zdania, że dynamika obrotów online wyniosła w 2020 roku powyżej 15%. Poziom cyfryzacji branży kosmetycznej jest relatywnie ... kluczową rolę w dalszym rozwoju branży kosmetycznej – wyjaśnia Renata Dutkiewicz, dyrektor ds. sektora spożywczego i FMCG ...
-
IAB Polska: historyczny spadek wartości reklamy online
... drugim kwartale br. spadek wartości rynku sięgnął pokaźnych 12%, w efekcie czego dynamika dla całego I półrocza wyniosła -4,5%. Wzrosty odnotowano jedynie w trzech kategoriach. Odnotowany ... -2%) odnotował handel. Co ciekawe – podczas gdy wartość wydatków zgrupowanych branż FMCG spadła o około 15%, wydatki na dobra trwałe, pomimo znacznego ...
-
Rynek reklamy i mediów w I poł. 2014 r.
... wspomagające układ trawienny, jak również preparaty odchudzające. Pozytywnym sygnałem dla rynku jest dodatnie saldo wydatków na reklamę sektora FMCG (więcej o 1,6 mln złotych, dynamika +0,2%), choć to wciąż niewielki wzrost. Z czterech składowych sektorów wydatki zwiększył segment higiena i pielęgnacja (więcej o 3,6%) oraz napoje i alkohole (wzrost ...
-
Handel detaliczny w Polsce ma się dobrze
... uczestników rynku, którzy będą w stanie zapewnić im stabilizację i płynność finansową. Dlatego, procesem który zdominuje najbliższe miesiące, a nawet lata, w Polskiej branży FMCG, będzie intensywna konsolidacja. Polski handel detaliczny będzie nadal się rozwijał Wyniki ostatnich miesięcy wskazują na ogólne pogorszenie kondycji sektora handlu ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w 2017 r.
... ze do końca roku ilość transakcji może jeszcze wzrosnąć o 5%. W roku 2018 utrzyma się podobna dynamika jak w 2017, w 2019 spodziewamy się spowolnienia. Ożywienie na rynku potrwa jeszcze ... za ok. 4,3 mld PLN. Na szczególna uwagę zasługuje konsolidacja rynku FMCG. W roku 2017 doszło do aż 8 przejęć spółek z branży mięsnej – liderem przejęć w tym ...
-
Producenci napojów a kryzys
... świecie jest to jedna z najszybciej rozwijających się kategorii FMCG. W ubiegłym roku polski rynek napojów energetyzujących i sportowych według firmy badawczej Nielsen odnotował wzrost ... wzrost o 6,2 proc. w porównaniu z wynikiem osiągniętym w poprzednim roku. Jednak dynamika branży piwowarskiej w Polsce ostatnimi czasy słabnie - mówi Katarzyna ...
-
Rynek reklamowy nieco rozczarował
... FMCG, między innymi Unilevera, Mondeleza i Maspeksu. Sektory, które podobnie jak żywność mocno zmniejszyły swoje wydatki reklamowe to: finanse (-33 mln zł, dynamika -8,9%); podróże i turystyka (-13,4 mln zł, dynamika -10,8%); produkty do użytku domowego (-7,4 mln zł, dynamika ...
-
GfK: 6 na 10 Polaków spodziewa się 2. fali pandemii
... już fali badania „GfK Corona Mood: dynamika zachowań konsumenckich na rynkach FMCG, dóbr trwałych i usług finansowych”. Dane na potrzeby realizacji tego ... dynamika rozwoju epidemii – komentuje Dominika Grusznic-Drobińska, Team Manager w GfK. O badaniu Przedmiotem trackingu są informacje o postawach, decyzjach i zachowaniach zakupowych na rynkach FMCG ...
-
Zakupy spożywcze w sieci, czyli o wyzwaniach ostatniej mili
... dynamika wzrostu globalnego handlu dobrami FMCG sięga 18%. Do 2022 roku wolumen sprzedaży w tym sektorze ma wynieść 400 miliardów dolarów. Najwyższy udział dóbr FMCG w handlu ... pracy) stwarzają dogodne warunki dla konsumpcji. Do 2022 roku udział handlu FMCG w ogóle transakcji dokonywanych elektronicznie może podskoczyć do 1,9% (637 milionów dolarów ...
-
Ratując budżet domowy, 2/3 Polaków zaciska pasa
... pytania przynosi najświeższe badanie „GfK Corona Mood: dynamika zachowań konsumenckich na rynkach FMCG, dóbr trwałych i usług finansowych”. Oto, co udało się ustalić ... trudny do oszacowania wpływ na obroty wszystkich detalistów i producentów z sektora fmcg, dóbr trwałych, elektroniki użytkowej, RTV, AGD. Badanie dowodzi również, że innym sektorem ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
... sektory wciąż generujące prawie 40% wydatków na reklamę online. Artykuły FMCG, zgrupowane na podstawie poniższej klasyfikacji, stanowią łącznie niemal jedną siódmą ... wydatków pochodzą z historycznych raportów rocznych oraz pomiaru H1’2011, zaś dynamika wzrostów została obliczona na podstawie porównywalnej bazy uczestników badania biorących udział w ...
-
Niewypłacalności firm w Polsce mocno w górę
... wynikający z mniejszych wydatków na wyjazdy wakacyjne. Dystrybucję detaliczną FMCG cechowała z kolei wysoka konkurencja ze strony dyskontów, w których Polacy pokochali ... i wynosi 10% wszystkich przypadków zarejestrowanych w trzech kwartałach bieżącego roku. Dynamika wzrostu zmniejszyła się w stosunku do wyników po I półroczu 2021 i obecnie ...
-
Siła nabywcza Polaków - gdzie sprzedawać?
... ? Czy i gdzie są takie obszary, w których mieszkańcy mogą nabywać więcej produktów z poszczególnych kategorii towarowych: FMCG, odzież i obuwie, a może artykuły wyposażenia wnętrz? I w końcu… Gdzie znajdują się obszary, w których dynamika wzrostu potencjału nabywczego jest wyższa lub niższa od przeciętnego wzrostu w kraju? Takie pytania nasuwają ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... zmiany zmniejszając inwestycje w media. Spadły wydatki na reklamę firm z branży telekomunikacyjnej i FMCG. Na stabilnym poziomie utrzymują się wydatki branży finansowej i ... media, w szczególności na Facebooku, oraz na reklamy w wyszukiwarce Google, choć ich dynamika jest nieco niższa niż w ubiegłych latach. Lekki spadek odnotowuje natomiast ...
-
Mapa Rynku Pracy - Wrzesień 2004
... poprawiają. Rośnie eksport, oraz inwestycje zagraniczne, duża jest także dynamika wzrostu PKB. Praca w internecie Średnia liczba nowych ofert pracy, które pojawiły ... oraz sektora publicznego. Na stabilnym poziomie kształtowała się liczba ogłoszeń w FMCG (7% udział we wszystkich ogłoszeniach) i motoryzacji (3% udział). W tej ostatniej pogarszają się ...
-
Rynek detaliczny: kryzys uszczuplił zyski
... i rekreacyjnych rentowność sprzedaży spadła o ponad połowę – z 6,8 proc. do 3,1 proc. Dynamika sprzedaży na rynku odzieżowym zdecydowanie się pogorszyła, a rentowność zmalała aż o połowę i wyniosła 4,1 proc. Nawet w sektorze FMCG, obejmującym supermarkety i detalistów działających w branży spożywczej, zyskowność spadła z poziomu 3 proc. do ...
-
Rynek magazynowy w III kw. 2016 r.
... e-commerce, wzrost biznesu w sektorze logistycznym oraz ekspansje i relokacje firm z branży FMCG i produkcyjnych sprawiają, że na koniec br. możemy oczekiwać pobicia ... r. całkowita podaż nowoczesnej powierzchni magazynowej w Polsce zbliżyła się do 11 mln mkw. Dynamika podaży utrzymała tempo z ubiegłego roku – podobnie jak w III kwartale 2015 ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2017
... możliwość szerokiego wyboru miejsca zakupów produktów pierwszej potrzeby. Handel detaliczny FMCG w Polsce stanowi zatem dziedzinę, w której wyprzedziliśmy inne kraje UE, gdzie rynek ... tylko wygląd, poziom cenowy czy oferta sklepów, ale również skala działania, dynamika rozwoju, strategia właściciela czy jego skłonność do inwestowania. Z tego względu ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2019
... i zatrzymywaniu pracowników pozostają również podwyżki i oferowanie kandydatom atrakcyjnego wynagrodzenia. Aż 83% firm zdecydowało się na podwyżki w 2018 roku, a dynamika nie zwalnia tempa i również w nadchodzących miesiącach trzech na czterech pracodawców chce podnieść wynagrodzenia swoich pracowników – w większości przypadków o 2,5%-5 ...
-
GfK: Polacy coraz mniej boją się o zdolność spłaty rat kredytu
... nami 5. już edycja badania „GfK Corona Mood: dynamika zachowań konsumenckich na rynkach FMCG, dóbr trwałych i usług finansowych”. Jej pierwsza fala, którą zrealizowano ... – przedmiotem trackingu są informacje o postawach, decyzjach i zachowaniach zakupowych na rynkach FMCG, dóbr trwałych i usług, w tym usług i produktów bankowych w trakcie pandemii. ...
-
Rynek pracy: handlowcy w czasie COVID-19
... bezpośrednio na zyski firmy – mówi Justyna Bereza, konsultant HRK FMCG. Wyzwanie dla tego zawodu rozpoczęło się w momencie odgórnego wprowadzenia obostrzeń, m.in ... Handlowcy wspominają okres między marcem a czerwcem, kiedy ich energia, codzienna aktywność i dynamika pracy została zamknięta w czterech ścianach. Z dobrych wiadomości - coraz więcej ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2012
... jedną trzecią tortu reklamowego online. - Warte odnotowania są też solidne wzrosty reklamy wideo. Dynamika w tym segmencie mogłaby być jeszcze większa, gdyby na rynku było ... Finanse, motoryzacja i handel wygenerowały 42% wydatków na reklamę online. Artykuły FMCG, zgrupowane na podstawie poniższej klasyfikacji, stanowiły łącznie 11%, podczas gdy ...
-
Polskie firmy a ekspansja na rynki zagraniczne
... 29%). Co interesujące, w roku 2009 (pierwsza fala kryzysu) oraz 2012 dynamika wzrostu sprzedaży zagranicznej była zbliżona do krajowej, podczas gdy w latach ... również wśród firm handlowych – sieci detaliczne i hurtownie zajmujące się produktami z sektora FMCG działają raczej lokalnie, podczas gdy dystrybutorzy produktów farmaceutycznych (Farmacol, ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... utrzymuje poziom są instytucje finansowe. Podobnie jak w innych sektorach, np. FMCG czy farmacji, w kategorii kanałów mediowych prym niezmiennie wiedzie telewizja, która ... DFE. Kanały mediowe W czwartym kwartale utrzymana dominacja telewizji i znacząca dynamika wzrostu radia. Podmioty sektora finansowego najchętniej reklamują swoje produkty i usługi ...
-
Reklama internetowa 2005 wg IAB
... dynamika ta utrzyma się do wartości około 210 mln zł. Na koniec 2007 roku obroty polskich wydawców internetowych powinny zbliżyć się do pułapu 300 mln zł. Główną zmianą na rynku reklamy internetowej w 2005 roku był wzrost znaczenia reklamodawców z branży FMCG ... jak Włochy czy Hiszpania. Dynamika wzrostu Internautów - inaczej na świecie, inaczej w ...
-
Sektor ubezpieczeń zwiększy zatrudnienie
... towarzystwa funduszy inwestycyjnych – 67% przedsiębiorstw działających w tej branży zwiększyło zatrudnienie. Nowych pracowników często poszukiwały także firmy z sektora FMCG oraz sprzedaży detalicznej – 57% przedsiębiorstw reprezentujących każdą z ww. branż zwiększyło dotychczasowy poziom zatrudnienia. Na ograniczenie liczby pracowników najczęściej ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... spowolnienia wzrostu gospodarczego. W II kwartale 2012 polska gospodarka wyraźnie zwolniła. Dynamika wzrostu PKB była niższa niż się spodziewano – zaledwie 2,4%, podczas ... największych reklamodawców z branż lokujących znaczną część budżetów w telewizji – FMCG i telekomunikacyjnej. Dlatego w 2012 roku spodziewany jest spadek wydatków reklamowych w ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... rynku reklamy jest pierwszą od czerwca 2012 roku, która nie została obniżona. Dynamika wzrostu globalnego rynku utrzymała się na tym samym poziomie co w 2012 roku ... do higieny i pielęgnacji. Spadają natomiast wydatki reklamowe największych graczy z branży FMCG – Unilevera i P&G, oraz firm telekomunikacyjnych. Nakłady na reklamę ograniczyli wszyscy ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów I kw. 2014
... & Operations. W pogoni za liderami Nieco w tyle z planami rekrutacji pozostają pracodawcy z branż: FMCG, Handel Detaliczny, Budownictwo oraz Elektronika. Należy jednak zauważyć, że ... sąsiedzi plasują się w rankingu wysoko z wynikiem 57%. Zdecydowanie niższa dynamika spodziewana jest w krajach południowych – Włoszech (33%) i Hiszpanii (23%). „Polscy ...