-
Netto otwiera 178. sklep w Polsce
Duńska sieć Netto w czwartek 26 listopada, rozpocznie działalność w Pyskowicach. Będzie to już 178. sklep tej dyskontowej sieci w Polsce. Nowe Netto powstało w Pyskowicach przy ul. Szopena. Na standardowych 660 mkw. powierzchni handlowej zmieszczą się poddzierżawione stoiska piekarnicze, mięsne oraz kiosk z prasą. W pyskowickim Netto znalazło ...
-
Nieruchomości handlowe: będzie poprawa?
... aktywność będą prawdopodobnie wykazywać międzynarodowe sieci handlowe, skupiając uwagę na głównych miastach na nowych rynkach, szczególnie sieci spożywcze i dyskontowe korzystające z nadal sprzyjającego im nastawienia rynków i klientów”. Wojciech Pisz, Associate z Grupy Rynków Kapitałowych polskiego oddziału Cushman & Wakefield, powiedział ...
-
Spożywczy handel detaliczny 2009
... koniecznych inwestycji”, komentuje Patrycja Nalepa, Analityk handlu detalicznego w PMR. Według PMR drugim najszybciej rosnącym kanałem dystrybucji są w tym roku sklepy dyskontowe. „Atrakcyjna cenowo oferta, najbardziej dopasowana do aktualnych potrzeb konsumentów, oraz wzrost liczby placówek przełoży się w 2009 roku na 18,5% dynamikę ...
-
Produkcja przemysłowa w Polsce lepiej od oczekiwań
Wczoraj rynki zostały zaskoczone niespodziewaną decyzją Fedu o podwyżce stopy dyskontowej o 25 punktów bazowych. Jest to kolejny bardzo wyraźny sygnał dla rynków, że czas prowadzonej polityka kryzysowej się kończy. Sam efekt podwyżki jest głównie psychologiczny - stopa dyskontowa jest ceną jaką muszą płacić banki za pożyczanie pieniędzy ...
-
GPW: notowania sWIG80 wzrosły o 0,45%
Strach po czwartkowej wieczornej decyzji Fed o podwyższeniu stopy dyskontowej był dość powszechny, ale niezbyt duży i nietrwały. Najbardziej ucierpiały giełdy azjatyckie. Inwestorzy w Europie szybko ochłonęli i dali wiarę opiniom, że posunięcie amerykańskiej rezerwy federalnej nie jest przygrywką do zaostrzania polityki pieniężnej, lecz tylko ...
-
Wydatki Polaków na FMCG w 2009r. wzrosły
... . Jednym z trendów, jakie wykryło GfK Polonia, jest wybieranie przez konsumentów tańszych produktów i szukanie okazji: promocji i wyprzedaży. Zyskują na tym sklepy dyskontowe, takie jak Biedronka czy Netto, które notują duże wzrosty sprzedaży. Według GfK udziały rynkowe sieci dyskontowych w handlu detalicznym wzrosły o 2 proc ...
-
E-turystyka: gdzie na wakacje?
... . Końcówka kwietnia była przełomowa. Zarówno w maju jak i w czerwcu średnie ceny rezerwacji spadły o 9 proc. w stosunku do roku 2009. To pierwsze zjawisko dyskontowe na progu ścisłego „wysokiego” sezonu od wielu lat. Co ciekawe coraz częściej sięgamy po droższe oferty. Zdecydowanie najbardziej lubimy hotele ...
-
Polacy polubili marki własne
... detalicznym), Brytyjczycy (43 procent), Belgowie (42 procent) i Niemcy (40 procent). Dyskonty po swojemu Głównym dystrybutorem artykułów własnych marek są sklepy dyskontowe - odpowiadają za ponad 65 procent sprzedaży. Jest to zresztą cecha charakterystyczna tej formy handlu. W Biedronce, Lidlu, czy Netto na półkach ...
-
Jak General Motors podniósł wartość firmy
... finansową spółki, pewne zobowiązania General Motors stały się bardziej zagrożone niż wynikało to z ich wcześniejszej wyceny, dlatego przyjęto wyższe stopy dyskontowe. Ich wzrost pomniejszył wartość godziwą pasywów, więc powiększyła się luka w stosunku wartości wykazanych w bilansie, a tym samym powiększyła się pozycja „wartość ...
-
Czas na wniosek o kredyt studencki
Kredyt studencki, jedyny kredyt, który warto zaciągnąć, nawet jeśli nie jest potrzebny. Oprocentowanie kredytu to połowa stopy redyskontowej Narodowego Banku Polskiego, która obecnie wynosi 3,75 proc. Podpowiadamy gdzie, kiedy i jak, czyli preferencyjna pożyczka krok po kroku. Rozpoczął się już nowy rok akademicki, a studenci mogą składać wnioski ...
-
Najtańsze dyskonty X 2010
... Kaufland będzie się pojawiał także w zestawieniu hipermarketów, przy czym do koszyka Handel-Net trafią tam towary znanych marek. Przygotowując poprzednie zestawienia "dyskontowe" przesadnie skupiliśmy się na cenie, niesłusznie pomijając jakość. Tymczasem jest ona dla wielu klientów kryterium decydującym o wyborze sklepu, wpływa na ...
Tematy: dyskonty, sklepy dyskontowe, ceny żywności, sieci dyskontowe, POLOmarket, Biedronka, Lidl, Netto, Kaufland -
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych XI 2010
... pkt.), który pogorszył notowania ze względu na obniżoną w ostatnich tygodniach konkurencyjność cenową. Z czołowej piętnastki największy postęp punktowy zanotowały dwie sieci dyskontowe: Lidl (72,33 pkt.) i Netto (69,75 pkt.). Lidl kontynuuje swoją ofensywę rynkowo-promocyjną, która nie tylko pod względem intensywności, ale ...
-
McCormick przejmie spółkę Kamis
... pełną gamę produktów, zarówno w segmencie premium jak i ekonomicznym. Klientami Kamis są zarówno tradycyjne sklepy spożywcze, jak i supermarkety, hipermarkety i oraz sieci dyskontowe, jak również w mniejszym stopniu także branża gastronomiczna i wytwórcy żywności pakowanej. Wzrost sprzedaży w całym portfolio produktów i klientów kształtuje się na ...
-
Debiut Raiffeisen Centrobank AG na GPW
... progu, efektywność certyfikatu naśladuje efektywność instrumentu bazowego w stosunku 1:1. W momencie emisji cena certyfikatu bonusowego odpowiada cenie instrumentu bazowego. Certyfikaty dyskontowe: W przypadku certyfikatu dyskontowego, w momencie jego kupna udzielane jest dyskonto ceny. Oznacza to, że inwestycja w certyfikat dyskontowy jest tańsza ...
-
Warranty i nowe certyfikaty strukturyzowane na GPW
... progu, efektywność certyfikatu naśladuje efektywność instrumentu bazowego w stosunku 1:1. W momencie emisji cena certyfikatu bonusowego odpowiada cenie instrumentu bazowego. Certyfikaty dyskontowe - w przypadku certyfikatu dyskontowego, w momencie jego kupna udzielane jest dyskonto ceny. Oznacza to, że inwestycja w certyfikat dyskontowy jest tańsza ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w III kw. 2011 r.
W trzecim kwartale 2011 r. na najważniejszych giełdach w Europie odnotowano 121 pierwszych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) o łącznej wartości 9,4 mld euro (w porównaniu do 85 IPO o łącznej wartości 2,5 mld euro w analogicznym okresie roku ubiegłego) - wynika z najnowszej kwartalnej ankiety PwC (wcześniej PricewaterhouseCoopers) ...
-
Sieci handlowe a rynki międzynarodowe
... z segmentu średniego i luksusowego. Na ograniczaniu wydatków przez konsumentów i wzroście zainteresowania jakością produktów najwięcej zyskały marki handlowe ze średniego segmentu i sklepy dyskontowe, oferujące dobrą cenę do jakości, takie jak Lidl, Aldi, Primark i H&M, które poszerzają swoje portfele. Oczekuje się, że marki luksusowe ...
-
Ożywa rynek nieruchomości handlowych na świecie
... , jak i sektorze dyskontowym, a w przypadku średniego segmentu rynku był on niewielki. W krajach wschodzących szybko rośnie popyt na produkty luksusowe. Natomiast sieci dyskontowe dobrze rozwijają się na dojrzałych rynkach, na których obserwuje się ograniczony wzrost dochodów i zmianę trendów w zakresie wydatków polegającą na zaspokajaniu ...
-
Nowe produkty strukturyzowane na GPW
... ) i sprzedaży (short). Do tej pory na GPW było notowanych 31 serii certyfikatów knock-out, również wyemitowanych przez Raiffeisen Centrobank AG. Certyfikaty dyskontowe (20 nowych serii) W przypadku certyfikatu dyskontowego, w momencie jego kupna udzielane jest dyskonto ceny. Oznacza to, że inwestycja w certyfikat dyskontowy jest ...
-
Handel detaliczny: konieczne nowe strategie rynkowe
... do rynków nowych jak i tradycyjnych. "Detaliści muszą mieć odwagę, aby aktywnie zmieniać przyzwyczajenia zakupowe konsumentów". - mówi Krzysztof Badowski. "Twarde modele dyskontowe i nieustanne promocje cenowe były kiedyś skutecznym modelem handlowym, obecnie na przykład usługi typu drive-in i punkty otwarte przez całą dobę stają ...
-
Nieruchomości komercyjne: Szczecin przyciąga inwestorów
... oraz wyprzedażowe, rozlokowane na terenie całego miasta, lokale handlowe wzdłuż głównych ulic w centrum Szczecina, a także osiedlowe centra handlowe, wolnostojące sklepy dyskontowe, markety budowlane oraz supermarkety. Obecnie w trakcie budowy znajduje się park handlowy Marcredo Szczecin o powierzchni około 14.000 mkw. Planowane są ...
-
Czym jest forfaiting?
... terminowych zmniejszenia nakładów na zarządzanie wierzytelnościami ujemną stroną są stosunkowo wysokie koszty - prowizje na gwarancje bądź awale pierwszorzędnego banku, odsetki dyskontowe dla firmy forfaitingowej
-
Jak e-commerce wpływa na centra handlowe?
... i rośnie znaczenie oferty gastronomiczno-rozrywkowej, międzynarodowych marek i lokalnych start-upów. W mniejszym stopniu zyskują na znaczeniu sklepy z niższego segmentu cenowego i dyskontowe. Rozwijają się także sieci paczkomatów, mimo iż nie zajmują priorytetowego miejsca w strategiach niektórych wynajmujących. Natomiast maleje znaczenie przede ...
-
Polacy piją mniej jogurtów
... w kategorii – w 2014 roku odpowiadały za 22 proc. wydatków na kategorię. Biorąc pod uwagę miejsce dokonywania zakupu, największe znaczenie mają sklepy dyskontowe, które w 2014 roku odpowiadały za 31 proc. wydatków i 34 proc. zakupów kategorii. Na drugiej pozycji uplasowały się hipermarkety, niewiele tracąc ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2015
... euro. W 2018 roku wart będzie 9 mld euro. Jak podkreśla Kruszyński, bardzo dobrze na tle rynku rozwija się segment dyskontowy. – Sklepy dyskontowe przejmują klientów, którzy do tej pory dokonywali zakupów w innych miejscach, m.in. na bazarach czy w hipermarketach. Widzimy, że specjaliści odzieżowi mają ...
-
Pijemy coraz więcej wina
... kolejnych 12 miesięcy. Jeśli przyjrzeć się miejscom, w których robimy zakupy, to okazuje się, że najważniejszym kanałem (w ujęciu wartościowym) są sklepy dyskontowe. Przypada na nie aż 39 proc. wartości wszystkich zakupów win gronowych. Nieco rzadziej odwiedzamy hipermarkety, które tracą udziały w dystrybucji kategorii ...
-
Na majonezy i ketchupy wydaliśmy 1,3 mld zł
... zimnych. Wynika to z faktu, że około 85 proc. zakupów tego segmentu w ujęciu wartościowym było skoncentrowanych w handlu nowoczesnym (hipermarkety, supermarkety i sklepy dyskontowe). W przypadku pozostałych segmentów wskaźnik ten nie przekroczył 79 proc. O badaniu Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad ...
-
Certyfikaty strukturyzowane. Duży zysk, małe ryzyko?
... to cała rodzin instrumentów finansowych. Najprostsze są trackery, certyfikaty odzwierciedlające zachowanie instrumentu bazowego. Short trackery umożliwiają grę na spadki. Certyfikaty dyskontowe sprzedawane są po niższej cenie, przy czym wysokość zysku z inwestycji jest organiczna tzw. capem, czyli górnym limitem ceny, jaki może ...
-
Ulice handlowe, osiedla, biurowce. Nowe preferencje zakupowe
... jeśli nowoczesne osiedle powstaje w miejscu, gdzie oferta sklepów, czy restauracji jest dość skromna, w ślad za nową inwestycją podążają duże sieci dyskontowe, gastronomiczne, a także prywatni przedsiębiorcy. Najlepszym przykładem jest Miasteczko Wilanów, na terenie którego działają przedszkola, szkoły językowe, prywatna klinika medyczna oraz ...
-
Biedronka i Lidl zyskują lojalność klientów
... spontanicznych. Renata Twardowska, ekspert GfK w dziale Consumer Panel & Shopper, komentuje: „Specyfika kanału sprzedaży warunkuje realizację określonej misji zakupowej. Sklepy dyskontowe coraz częściej stają się miejscem dokonywania bieżących rutynowych zakupów, odwrotnie niż ma to miejsce w supermarketach, gdzie w przypadku tego rodzaju misji ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 31/2018
... bezpośredniej współpracy z producentami, sztywnej polityce kosztowej i minimalnej marży. Warto dodać, że w Polsce działa wiele sieci dyskontów, super- i hipermarketów. Największe firmy dyskontowe to: portugalska Biedronka (ok. 2830 sklepów), niemiecki Lidl (ok. 650 placówek) oraz duńskie Netto (ok. 360 sklepów). Co nas czeka ...
-
Centra handlowe dojrzewają, w siłę rosną małe miasta
... nowych marek warto wymienić np. Bebe, Kocca, Hunkemoller, Brax, Fissmann, Hummel, Miniso, Daft Cafe. Bardzo dynamicznie rozwijają się debiutujące sieci dyskontowe TEDI, Dealz i Action, a na przyszły rok zapowiedziano wejście do Polski odzieżowego giganta Primark. W najbliższych kwartałach możemy być natomiast świadkami pogłębiającej ...
-
Rynek handlowy w Polsce, czyli interesujące perspektywy
... na rynek dostarczono 10 tys. mkw. GLA. W sumie rozbudowy odpowiadają za 15% ubiegłorocznej podaży. - Na rynku dynamicznie rozwijają się sieci dyskontowe i to nie tylko w segmencie spożywczym, ale też odzieżowym i wyposażenia wnętrz. Sieci, które koncentrują się na największych rynkach, zwolniły nieco tempo ...
-
Wolne niedziele, czyli zero rezultatów?
... ankiety zleconej przez „Solidarność”. W rezultacie, sprzedaż w dyskontach w okresie od stycznia do lipca 2018 roku wzrosła o ponad 8 proc., a największe sieci dyskontowe zwiększyły swój udział w rynku, otwierając nowe sklepy. Niektóre sieci prowadzące placówki wielkopowierzchniowe decydują się natomiast na ograniczanie uczestnictwa w polskim rynku ...
-
Jak aplikacje lojalnościowe wpływają na zachowania klientów?
... jednak zauważyć w analizie średniej liczby wizyt w wybranych sklepach w miesiącu. Osoby, które nie korzystają na co dzień z aplikacji lojalnościowych odwiedzają sklepy dyskontowe blisko 3 razy w miesiącu (średnio 2,98). W przypadku osób używających tych aplikacji liczba odwiedzin jest dwukrotnie większa ( średnio 6,20). Również w przypadku sklepów ...