-
Zalewają nas dane: w 2024 skończy się przestrzeń na dyskach?
... dane są wykorzystywane przez biznes, który dzięki temu może tworzyć i rozwijać produkty. Już dawno przekonał się o tym sektor reklamowy. Analizę Big Data ... oparciu o dane o zachowaniu internautów na serwisach streamingowych, firmy tworzą lepiej spersonalizowane produkty. Filmy czy muzyka stworzone pod dyktando algorytmów? Jak twierdzi serwis Medium. ...
-
Deloitte: polscy konsumenci kupują online, ale zakupy odbierają w sklepie
... i Wielkiej Brytanii – mówi Anita Bielańska, Dyrektor w dziale Konsultingu, Deloitte. Ekspertka zauważa, że znacznie spadła też liczba Polaków, którzy wybierają w sklepach produkty producentów, których postrzegają jako społecznie odpowiedzialnych (-4 pp.). Wciąż niemal połowa z nas chętniej kupuje lokalne marki, a jedna trzecia jest gotowa ...
-
Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów
... Cloud Architects w Capgemini Polska. Światowi giganci wytwarzają swoje flagowe produkty przy wsparciu taniej siły roboczej z Bangladeszu, Chin, Tajwanu i innych ... to wartości, które szczególnie w czasie pandemii – zyskały na znaczeniu. Klienci, którzy kupują produkty mając przekonanie, że są one produkowane w oparciu o świadomość ekologiczną i ...
-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
... ? Raport pokazuje, że największym wzrostem sprzedaży za pośrednictwem internetu cieszyły się produkty z kategorii Zdrowie i uroda. Ponad 34 proc. respondentów zadeklarowało, że w ... się odzież (34 proc.), a na trzecim książki i multimedia (31,1 proc.). Produkty z tej ostatniej kategorii były również najczęściej wskazywane jako kupowane wyłącznie ...
-
Oszczędności ciągle na lokatach. Które inwestycje zarobią lepiej?
... %). Natomiast 30% respondentów na pytanie „Czy posiadasz oszczędności?” odpowiedziało negatywnie. Produkty bankowe liderem Zapytani o sposób oszczędzania, Polacy najczęściej wskazywali tradycyjne rozwiązania - niezmiennie największą popularnością cieszą się 2 produkty oferowane przez banki. 44% ankietowanych przechowuje pieniądze na lokatach, a 38 ...
-
Polskie rolnictwo to 6% eksportu UE. Potrzebne innowacje
... ponad 23 mld USD. To najwięcej w krajach regionu i jednocześnie 2-3 krotnie mniej niż w krajach rozwiniętych. Eksport produktów rolno-spożywczych (obejmujących również produkty przetworzone) obejmował w 2019 r. ok. 14 proc. polskiego eksportu (żywność stanowiła 12,8 proc.). Czyniło to Polskę 15. największym eksporterem produktów rolno-spożywczych ...
-
Zarobki Polaków nie nadążają za inflacją
... radzą sobie ze wzrostem cen? Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że w odpowiedzi na coraz wyższe ceny, staramy się wybierać tańsze produkty i usługi. W pierwszej kolejności Polacy ograniczają wydatki na kulturę, gastronomię i turystykę, jak również na zakup słodyczy, alkoholu, ubrań czy obuwia. 33 ...
-
Internet i technologie cyfrowe: UE powinna określić zasady transformacji
... specjalnego badania Eurobarometr (518) przeanalizowano, w jaki sposób obywatele Unii postrzegają przyszłość narzędzi cyfrowych i internetu, a także spodziewany wpływ, jaki internet oraz produkty i usługi cyfrowe będą miały na ich życie w perspektywie 2030 r. Badanie to przeprowadzono między 16 września a 17 października 2021 r. w formie wywiadów ...
-
Tylko zakupy online? Co 4. konsument rezygnuje ze sklepów stacjonarnych
... spożywczych online. O 27 proc. wzrosło korzystanie z kas samoobsługowych i usług zbliżeniowych w porównaniu do okresu przed pandemią. 53 proc. konsumentów zaczęło kupować produkty nowych marek w czasie pandemii, a 11 proc. z nich będzie kontynuować korzystanie usług nowych producentów w przyszłości. W czasie kryzysu wywołanego pandemią wydatki na ...
-
Firmy inwestują w recykling odpadów. Oto dobre przykłady z Polski
... są odpowiednio posortowane, nie trafiają na wysypiska, tylko do sortowni. Następnie są transportowane do przetwórni, w których zostają przerobione na nowe produkty. Zastosowanie odpowiedniej technologii czy urządzeń, pozwala, aby z pozoru bezwartościowe materiały dostały „drugie życie”. Doskonale wiemy, jak recyklingować szkło czy plastik ...
-
Daikin Europe zbuduje fabrykę pomp ciepła w Polsce
... europejskim rynku, Daikin chce ułatwić społeczeństwom przejście od używania kotłów wykorzystujących paliwa kopalne, na pompy ciepła. Dlatego stale rozwijamy nasze produkty i usługi, a teraz podjęliśmy decyzję o uruchomieniu nowej fabryki w Polsce. Fabryka ta będzie miała największą w Grupie Daikin Europe zdolność produkcyjną grzewczych pomp ...
-
Coraz więcej ofert pracy w IT. Data Science na topie
... korporacji. Dzięki Data Science można generować olbrzymią wartość biznesową: nie tylko szybciej rozwijać produkty i więcej zarabiać, ale także minimalizować ryzyko czy mnożyć oszczędności w czasie - powiedział Michał Szum, ... do obsadzenia zaobserwowano m.in. w kategoriach ogłoszeń dla programistów języka Ruby czy specjalistów projektujących produkty ...
-
Jak przez 10 lat zmienił się polski e-commerce?
... 10 lat temu, czyli w 2013 roku. Kupujemy częściej i bardziej różnorodne oraz drogie produkty, wydajemy więcej, ale też więcej do e-commerce wymagamy. Ponad 90% konsumentów ... dostać towar szybko – najlepiej maksymalnie w ciągu 3 dni, o ile bardzo go nie potrzebujemy (produkty spożywcze) – ale też chcemy móc go łatwo i bez kosztów zwrócić. Co trzeci ...
-
Współczynnik konwersji, personalizacja i konwersacyjny AI, czyli skuteczne narzędzia w e-commerce
... typowych konwersje dla e-handlu można wymienić, m.in.: sprzedaż online, dodanie produkty do koszyka czy do listy życzeń, rejestracja nowego klienta, udostępnienia informacji o ... .com. Handel konwersacyjny napędzany przez AI wpływa nie tylko na sposób, w jaki produkty są sprzedawane, ale także jak są prezentowane – reklamowane konsumentom. Marketerzy ...
-
Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych
... charakter reklamowy istnieje zawsze, gdy influencer otrzymuje jakąkolwiek formę wynagrodzenia za rekomendację: zapłatę, zniżkę, partnerstwo, odsetki od powiązanych linków, darmowe produkty (w tym niezamówione), wycieczki czy zaproszenia na wydarzenia itp. Umowa i płatności pieniężne nie są tu konieczne. Aby oznaczenie materiału reklamowego było ...
Tematy: kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, reklama w internecie, oznaczanie reklam, UOKiK, influencerzy, social media, media społecznościowe, post sponsorowany, kryptoreklama, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing -
Tylko 31% młodych Polaków oszczędza na emeryturę
... ? Przekonanie, że ich pieniądze zainwestowane w IKE/IKZE/PPK będą bezpieczne. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy młodzi ludzie oszczędzają na emeryturę? Jakie produkty emerytalne wybierają najchętniej? Co może skłonić młodych ludzi do inwestowania w IKE/IKZE/PPK? Ocena oferty produktowej emerytalnych instrumentów finansowych Tylko co czwarty ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... reklamować tylko na warunkach wskazanych w art. 13(1) ustawy alkoholowej. O tym również należy pamiętać. Zakaz kryptoreklamy Jeśli przedmiotem reklamy nie są produkty wskazane w ustawie alkoholowej, to i tak należy brać pod uwagę ogólne zasady prezentacji i reklamy produktów, wynikające np. z ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
Polacy a ekonomia współdzielenia. Mieć czy płacić za używanie?
... naszej kieszeni Współdzielenie jest jednym z elementów gospodarki cyrkularnej. Według jego założeń produkty mogą być wykorzystywane przez wielu użytkowników odpowiednio do ich potrzeb, aż ... . Liczba użytkowników grup i aplikacji, które łączą kupujących i sprzedających używane produkty stale rośnie. Istnieją już platformy, na których przedmioty ...
-
Producenci słodyczy coraz bardziej zadłużeni
... produkty czekoladowe i ciastka jest duże, nie tylko w święta. Dlatego przybywa producentów słodkości. Niestety ... konsumentów i spadku sprzedaży. 91 proc. Polaków informuje bowiem, że z powodu rosnących cen oszczędza na żywności. Produkty, z których rezygnują rodacy lub których ilość ograniczają, aby zaoszczędzić to przede wszystkim alkohol (52 proc ...
-
6 pytań i odpowiedzi przed inwestowaniem w złoto
... w Polsce, ale na całym świecie. Z perspektywy stricte inwestycyjnej to właśnie produkty z tej puli powinny w pierwszej kolejności przyciągnąć naszą uwagę. Pozwoli to na komfort w postaci łatwej odsprzedaży w razie potrzeby. Istotne, aby produkty pochodziły od znanych mennic. Najlepiej więc kupować je u sprawdzonych dealerów, którzy są ...
-
Ochrona konsumentów. Oto rekomendacje ECC-Net na lata 2024–2029
... w tej dziedzinie, ECC-Net rekomenduje podjęcie przez Parlament Europejski następujących działań: Zwiększenie odpowiedzialności przedsiębiorców: ułatwienie kontaktu kupujących ze sprzedającymi. Firmy oferujące produkty w UE powinny być łatwe do identyfikacji oraz umożliwiać konsumentom szybki i efektywny kontakt. Ważne jest by dostępne na rynku UE ...
-
Powstanie nowa fabryka Sika w Brześciu Kujawskim koło Włocławka (największa w Polsce)
... oraz centrum badań i rozwoju (R&D). Łączna powierzchnia obiektów wyniesie 11 tys. mkw. Fabryka Sika w Machnaczu, w gminie Brześć Kujawski, będzie produkowała produkty sypkie oraz domieszki na nowoczesnych liniach produkcyjnych wysokiej jakości oraz efektywności. Jesteśmy w trakcie uzyskiwania decyzji środowiskowej. Przed nami wiele pracy ...
Tematy: Sika, Brześć Kujawski, Włocławek, nowe inwestycje, fabryki, fabryka, nowa fabryka, chemia budowlana, SSE -
Polskie bombki górą. Jesteśmy 3. eksporterem ozdób choinkowych na świecie
... świąteczne o wartości 68,2 mln EUR, osiągając wysokie 5. miejsce na świecie i 3. w Europie. Największym globalnym eksporterem ozdób choinkowych są Chiny, jednak ich produkty często ustępują pod względem jakości – polskie bombki, ręcznie malowane i pełne precyzyjnych zdobień, zyskały status luksusowych dekoracji. W Europie wyprzedzają nas tylko ...
-
Hipoteka odwrócona - prognozy na 2025 rok
... osób w wieku 55+ wzrośnie do 12,2 mln, czyli ok. 1/3 społeczeństwa. Wzrost liczby seniorów będzie oznaczał większe zapotrzebowanie na usługi i produkty dedykowane tej grupie, co będzie napędzać srebrną gospodarkę. Jej rola będzie rosła z każdym rokiem, już dziś jest ona zresztą stałym ...
-
Mikrofirmy w Polsce, czyli niska produktywność pracy i wysokie koszty
... . Pandemia COVID-19, wojna w Ukrainie oraz towarzyszące im wzrost inflacji i kryzys energetyczny przyczyniły się m.in. do spadku popytu na oferowane produkty i usługi, wzrostu cen produktów i usług, wzrostu kosztów prowadzenia działalności, szczególnie w zakresie kosztów pracowniczych oraz surowców, zwiększonego ryzyka działalności gospodarczej ...
-
Redukcja etatów najczęściej z przyczyn ekonomicznych
... przyczyniają się do ograniczenia liczby pracowników w przypadku 30% firm. Wiele organizacji dostosowuje poziom zatrudnienia do zmieniającego się popytu na ich produkty i usługi (24%) lub przeprowadza restrukturyzacje (23%). Automatyzacja również wpływa na rynek pracy, zmniejszając zapotrzebowanie na niektóre stanowiska (23%). Dodatkowo ...
-
Flextronics inwestuje
... dostępność i wysoka jakość pracy polskich pracowników. Park Przemysłowy Flextronics w Tczewie jest pierwszym zakładem amerykańskiego koncernu na świecie oferującym kompleksowe produkty dla infrastruktury telekomunikacyjnej. Park jest położony na terenie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Tczewie, w odległości 30 kilometrów od Gdańska i 30 ...
-
Telepraca nasza powszednia
... specjalnie z myślą o telepracy. Dotychczas w sprzedaży pojawiały się pakiety do telepracy wykonywanej w drodze (tzw. telepracy mobilnej). Istnieją również produkty do telepracy stacjonarnej z funkcjami monitorowania pracownika zdalnego, analizy jego wyników i optymalizacji jego pracy. Dzięki możliwości wykorzystywania nowoczesnych technik ...
-
Billing Deutsche Telekom na BEA WebLogic
... w zarządzaniu nią. Firma T-Systems opracowała platformę bilingowania i inkasowania przychodów, która zbiera dane od regionalnych usługodawców i lokalnych działów firmy. Oferuje dwa produkty do obsługi międzynarodowej działalności: T-VPN i Global Call Center. W środowisku BEA WebLogic Server w Niemczech pracuje już osiem klientów obsługujących min ...
-
ASUSTeK przekształca sie w giganta?
... będzie najpotężniejszym dostawcą produktów komunikacyjnych i internetowych, z ponad 40% udziałem w globalnym rynku. Najnowsze analizy finansowe wskazują, że dochód ASUS-a generowany przez produkty komunikacyjne i internetowe wyniesie ok. 352,94 mln rocznie, natomiast wyniki firmy Askey szacowane są na 882,35 mln USD.
Tematy: ASUSTeK, Askey Computer Corporation -
Tydzień 1/2007 (01-07.01.2007)
... też wprowadzić system kwot eksportowych dla producentów aut, by wyeliminować z eksportu najmniejsze firmy, niezdolne do globalnej rywalizacji. Południowa Korea wyeksportowała produkty zaliczane do technologii informatycznych za 113,4 mld USD (to wzrost o 10,8% r/r). W 2007 przewiduje się wzrost o dalsze 12% do 127 ...
-
Polska gospodarka w 2008 r. w opinii KPP
... polskiej polityki zagranicznej na unijnej i międzynarodowej arenie. Widać to na przykładzie ułożenia relacji z Rosją, która zdjęła embargo na polskie mięso i produkty roślinne. To dzięki Polsce powstała i odniosła sukces koalicja państw, nie zgadzających się na restrykcyjne dla ich społeczeństw ustalenia dotyczące pakietu ...
-
TFI: sprzedaż i umorzenia II 2009
... . W lutym dodatnie saldo odnotowała jeszcze jedynie grupa funduszy pozostałych (+5 mln PLN). Dominującą rolę dla przepływów środków w funduszach inwestycyjnych odegrały ponownie produkty mieszane (zrównoważone, aktywnej alokacji, stabilnego wzrostu itp.), które kolejny miesiąc z rzędu odnotowały przewagę umorzeń nad wpłatami. Tym razem było to ...
-
Sektor spożywczy a systemy BI
... Microsoft Dynamics z firmy Microsoft, uważa, że duża presja na rabaty i obniżki cen ze strony sieci handlowych oraz klientów wybierających tańsze produkty wymusza na producentach i dostawcach znaczne upusty, mimo wzrostu cen poszczególnych składników. - W tym obszarze kluczowego znaczenia nabiera precyzyjna analiza procesów, które ...
-
Silna pozycja branży mięsnej
... kanału dystrybucji. Moim zdaniem, najlepszym rozwiązaniem są sklepy firmowe. Jeżeli do takiego sklepu przychodzi dziennie 600 klientów, w ich odbiorze nasze produkty zyskują dodatkowe pozytywne konotacje chociażby z miłą obsługą czy estetycznym wnętrzem - ocenia prezes ZM Nowak. Sklepy mięsne często sprzedają towar po ...