-
Dotacje na e-biznes: kolejny nabór
... do urzędu osobiście lub wysłać pocztą, albo zarejestrować go za pośrednictwem Internetu, pod warunkiem jednak, że osoba składająca wniosek posiada podpis elektroniczny z certyfikatem kwalifikowanym. Ta druga forma nie była jednak ostatnim razem zbyt popularna. Według PARP w 2010 r. na 1850 złożonych wniosków tylko ...
-
EPU - elektroniczne postępowanie upominawcze
... być zarówno osoba fizyczna, jak i przedsiębiorca, powinien posiadać aktywne konto użytkownika oraz dysponować ważnym certyfikatem, za pomocą którego złoży tzw. podpis elektroniczny. Jeżeli przedsiębiorca zdecyduje się wnieść pozew elektronicznie, wówczas każde następne pismo również musi złożyć w takiej formie. Niezachowanie tego warunku sprawia ...
-
Prowadzenie działalności gospodarczej - zmiany
... wymagać będzie skorzystania z wzorca umowy udostępnionego w systemie teleinformatycznym i opatrzenia go podpisem elektronicznym. Przy czym nie musi być to bezpieczny podpis elektroniczny. Z dniem 1 stycznia 2012 r. odpisy, wyciągi czy zaświadczenia wydane przez Centralną Informację KRS zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej mają uzyskać ...
-
Eksport pośredni w VAT: potrzebne dokumenty
... wówczas dokumentem tym będzie kopia wydruku komunikatu IE-599, na którym zamieszczony będzie podpis i pieczęć urzędu celnego. W sytuacji, gdy towar odprawiany jest w Polsce, ... dokumenty SAD), ale również dokumentów w postaci zapisu elektronicznego. Zdaniem sądu, to elektroniczny komunikat IE-599 przesłany eksporterowi przez urząd celny wywozu jest ...
-
KIG a sytuacja gospodarcza
... gdy na Słowacji funkcjonowało ich w tym czasie ponad 40 tysięcy a w Republice Czeskiej ponad 33 tysiące. Należy niezwłocznie wdrożyć powszechny podpis elektroniczny dla ludności, przy wykorzystaniu którego obywatele mogliby załatwiać większość spraw wymagających obecnie fizycznej obecności w urzędach i innych instytucjach publicznych. W ocenie ...
-
Dobór personelu w interesie przedsiębiorcy
... ), warto wcześniej zapoznać się z właściwym regulaminem, szczegółowo określającym warunki, w tym formę jej zawarcia. Dodatkowo warto wyposażyć się w bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, o którym mowa w ustawie o podpisie elektronicznym. W praktyce opatrzenie takim właśnie podpisem stosownego ...
-
Wpłatomaty Euronet dla wszystkich
Z usługi wpłatomatów sieci Euronet może już korzystać każdy - bez względu na to, w jakim banku posiada rachunek. Do tej pory usługa ta była dostępna tylko dla klientów pięciu banków, które miały podpisane umowy z firmą Euronet. Równolegle światowy lider w dziedzinie przetwarzania bezpiecznych elektronicznych transakcji finansowych rozpoczyna ...
-
Płatnicze Karty Miejskie mBank w Bydgoszczy
... płatnicze, pełniące rolę Bydgoskiej Karty Miejskiej. Sprawdzą się one m.in. jako bilet miesięczny, honorowany w środkach komunikacji publicznej, ale również jako elektroniczny portfel. Mieszkańcy Bydgoszczy będą mieć do wyboru kartę przedpłaconą, której wyrobienie nie wymaga podpisywania umowy z bankiem, oraz kartę debetową, połączoną ...
-
Ryczałt ewidencjonowany: PIT-28 za 2012 r. do dzisiaj
... w formie dokumentu elektronicznego do organu podatkowego, a nadawca otrzymał urzędowe potwierdzenie odbioru. W przypadku zeznań rocznych nie jest do tej czynności wymagany podpis elektroniczny. Weryfikacja podatnika odbywa się za pomocą jego danych personalnych oraz kwoty przychodu za poprzedni rok podatkowy (czyli tutaj 2011) wykazany ...
-
Jak wybrać konto osobiste?
... będzie dla niego najbardziej odpowiednia. Wśród zabezpieczeń oferowanych przez banki mamy do dyspozycji: kody SMS, tokeny, tokeny GSM, kwalifikowany podpis elektroniczny i odchodzące powoli w przeszłość kody drukowane (jawnie lub w postaci zdrapek). Najpowszechniejszym i najwygodniejszym zabezpieczeniem w przypadku konta osobistego są hasła sms-owe ...
-
Elektroniczne zwolnienie lekarskie receptą na oszustwa?
... , a docelowo zlikwidowane mają być formularze zwolnień ZUS ZLA. Elektroniczny system zaświadczeń lekarskich o czasowej niezdolności do pracy wyeliminuje również ... pacjent będzie mógł też otrzymać kopię zaświadczenia (wydruk e-zwolnienia) zaopatrzoną w podpis i pieczątkę lekarza. Kopia byłaby sporządzana na prośbę pacjenta, np. w przypadkach, ...
-
Sklep internetowy a dane osobowe i prawa autorskie
... formularzu zgłoszeniowym. Wzór formularza zgłoszenia zbioru danych osobowych do GIODO można pobrać z strony egiodo.giodo.gov.pl (dla posiadających bezpieczny podpis elektroniczny istnieje możliwość wypełniania go on-line; w innym przypadku należy wysłać go pocztą). Rejestracja powinna nastąpić przed rozpoczęciem procesu przetwarzania danych, przy ...
-
Spółka z o.o. zakładana w 24h
... teleinformatycznym; Wpisać dane, o które prosi system teleinformatyczny; System generuje wszelkie dokumenty, tj. umowę spółki, listy wspólników, wnioski KRS; Zaopatrzyć dokumenty w podpis elektroniczny; Uiścić opłaty sądowe od wniosku o wpis do KRS. Należy nadmienić, że 24 godzinny termin na rejestrację spółki jest wyłącznie terminem ...
-
Rejestracja REGON VIII 2013
... wyboru cztery drogi. Najszybsza i najprostsza procedura jest dostępna dla tych osób, które posiadają albo zaufany profil na ePUAP, albo bezpieczny podpis elektroniczny. W ich przypadku do otrzymania statusu przedsiębiorcy wystarczy zalogowanie się i wypełnienie wniosku na stronie CEIDG (ceidg.gov.pl). W pozostałych przypadkach samo ...
-
Zagraniczne zakupy przez Internet
... ma taką funkcję? Na odwrocie karty, tuż obok miejsca, gdzie widnieje podpis posiadacza, znajduje się trzycyfrowy kod zabezpieczający zwany CVV2 lub CVC2, w ... klikniemy przycisk „Kupuję”, zwróćmy uwagę na kilka poniższych podpowiedzi: Kupując sprzęt elektroniczny np. z Wielkiej Brytanii, należy dokupić do niego przejściówkę, ponieważ wtyczki ...
-
Getin Bank uruchamia samoobsługowy Getin Point
... generacji, Klienci mogą w prosty i bezpieczny sposób zalogować się do Bankowości Internetowej, zatwierdzić transakcje oraz podpisać umowę. Ponadto, Bank wprowadził podpis rysikiem – elektroniczny skan podpisu odręcznego, składany na tabletach w Getin Point. Jest on nanoszony na umowę i dodatkowo zabezpieczony certyfikatem. Weryfikację Klienta można ...
-
Przymusowe elektroniczne deklaracje podatkowe?
... na e-deklaracje wiąże się zaś przede wszystkim z odpowiednim dostosowaniem posiadanych systemów komputerowych. W wielu przypadkach przedsiębiorca będzie się też musiał zaopatrzyć w podpis elektroniczny (gdy jeszcze go nie ma). To może oczywiście spotkać się z niechęcią ze strony firm, niemniej cyfryzacja i tak docelowo wejdzie w życie ...
-
Papierowy PIT przechodzi do historii. Zeznania wypełni fiskus
... popełnianych błędów w rozliczeniach. Duzi płatnicy będą mogli wysyłać urzędom skarbowym zbiorczą informację o dochodach wielu podatników, podpisaną jednym podpisem elektronicznym. Podpis elektroniczny nie będzie wymagany od płatników będących osobami fizycznymi. Z kolei płatnicy, którzy nie mają dostępu do sieci, w celu przesłania danych ...
-
Bezpieczne płatności elektroniczne – jak to zorganizować?
Rozważny sprzedawca powinien przed podpisaniem umowy pochylić się dłużej nad tym, co szczegółowo oferuje dostawca rozwiązań i urządzeń do akceptowania bezpiecznych płatności elektronicznych. Pozwoli to uniknąć wielu problemów. Dostawca Płatności elektroniczne, płatności bezgotówkowe – oba te terminy odnoszą się do niematerialnych przepływów ...
-
E-deklaracje w natarciu czyli informatyzacja obowiązków podatkowych
... mogli wysyłać urzędom skarbowym zbiorczą informację o dochodach wielu podatników, podpisaną jednym podpisem elektronicznym. W przypadku płatników będących osobami fizycznymi, podpis elektroniczny nie będzie wymagany. Natomiast podatnicy i płatnicy podatku dochodowego od osób prawnych będą składać zeznania podatkowe CIT-8 oraz informacje o wysokości ...
-
Działalność gospodarcza: czy rzeczywiście będzie łatwiej?
... portach morskich, prawa celnego, prawa podatkowego, ubezpieczeń społecznych, prawa ochrony środowiska, administrowania danymi osobowymi oraz przepisów regulujących podpis elektroniczny. Zmiany koncentrują się co do zasady na trzech obszarach tematycznych: poprawieniu płynności finansowej przedsiębiorców oraz wsparciu inwestycji, ograniczeniu ...
-
E-faktura tylko za zgodą klienta
... pochodzenia, integralności treści i czytelności. Autentyczność oznacza pewność co do tożsamości wystawcy faktury. W celu zapewnienia autentyczności wykorzystuje się bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Faktura integralna zaś to taka faktura, która zawiera wszystkie wskazane ustawowo dane ...
-
Własna firma: jednoosobowa albo spółka z o.o.
... zacząć od założenia konta na stronie https://ems.ms.gov.pl . Wpisane login i hasło będą następnie służyć jako tzw. zwykły podpis elektroniczny, służący zarówno do rejestracji spółki, jak i do wypełniania innych dokumentów. Po rejestracji w systemie pojawia się możliwość założenia spółki z o.o. z użyciem wzorca ...
-
Zwrot podatku na konto bankowe: konieczny ZAP-3?
... ma możliwości podpisania tego formularza danymi autoryzującymi). Podatnicy będący osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej natomiast bardzo rzadko zaopatrują się w podpis elektroniczny. Jest to bowiem wydatek rzędu kilkuset złotych, który z reguły nie będzie odpowiednio wykorzystany. Dlatego też w przypadku zgłoszenia zmian za ...
-
Kolejne e-deklaracje bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego?
Resort finansów chce zwiększyć liczbę deklaracji, które można przesyłać przez internet bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W projekcie rozporządzenia proponuje się, aby w ten sposób mogły być przesyłane m.in. formularze dotyczące informacji podsumowującej lub korekty informacji podsumowującej w obrocie krajowym ...
-
Rejestracja zbiorów danych osobowych (procedura, wyłączenia, odpowiedzialność)
... prawem forma. Administrator może posłużyć się również formą elektroniczną. Oczywiście w grę wchodzi tutaj znany, choć nadal niezbyt popularny certyfikowany podpis elektroniczny. W tym przypadku, procedura zgłoszeniowa jest w zasadzie identyczna z procedurą „papierową”, a jedyną różnicą jest właśnie forma w jakiej dokument – zgłoszenie jest składany ...
-
500 zł na dziecko – ustawa przyjęta przez Sejm
... będzie można składać wnioski w urzędzie gminy lub miasta. Można będzie to zrobić również on-line, o ile posiadamy profil zaufany lub bezpieczny podpis elektroniczny. Jeżeli rodzice złożą wniosek do 30 czerwca 2016 r., otrzymają wyrównanie za maj i kwiecień. Jeżeli nie zdążą, środki będą wypłacane od ...
-
Zmiana danych firmy? Obędzie się bez wizyty w urzędzie
... w organie ewidencyjnym (urzędzie miasta lub gminy) lub za pośrednictwem Internetu. Aby móc skorzystać z elektronicznej wysyłki formularza, musimy posiadać bezpieczny podpis elektroniczny z certyfikatem (płatny) lub profil zaufany na platformie ePUAP (bezpłatny). Rejestracji profilu dokonujemy pod adresem epuap.gov.pl. Następnie będziemy zobowiązani ...
-
Druk A1 złożysz przez internet
... PUE ZUS dostępnej pod adresem pue.zus.pl. Aby móc to zrobić niezbędne jest posiadanie płatnego certyfikatu kwalifikowanego (tzw. bezpieczny podpis elektroniczny) lub potwierdzenie bezpłatnego profilu zaufanego ePUAP (epuap.gov.pl). Czytaj także: - Planujesz przetarg? PUE upraszcza sprawę - PUE bez tajemnic - ePłatnik ...
-
Banki nie powinny się spodziewać, że hakerzy odpuszczą
... oddziale, przez telefon, komputer czy aplikację mobilną na smartfonie i tablecie) przy dziesięciu dostępnych metodach autoryzacji. Są to m.in.: kody SMS, podpis elektroniczny, tokeny sprzętowe, tokeny programowe, kody jednorazowe, kody PIN, pytania kontrolne czy parametry biometryczne (odcisk palca). „W związku z wieloma kanałami dostępu i metodami ...
-
PKO BP: profil PUE ZUS założysz przez bankowość internetową
... sprawie. Mają też możliwość składania online wniosków i dokumentów ubezpieczeniowych. Do wysyłania i odbierania z ZUS większości korespondencji i prowadzenia rozliczeń potrzebny jest podpis elektroniczny, czyli certyfikat kwalifikowany lub profil zaufany ePUAP. Jak założyć profil na PUE przez bankowość on-line? Osoby, które zdecydują się założyć ...
-
Zaległe alimenty idą jak burza
... alimentacyjne ma Mazowszanin. Ma 44 lata, jest mężczyzną i zalega z zapłatą alimentów na kwotę ponad 400 tys. zł. Czytaj także: - Masz podpis elektroniczny? Alimenty załatwisz przez internet - Zaległe alimenty ściągnie tylko komornik - Średni dług alimentacyjny to ponad 29 tys. zł Na podstawie danych ...
-
E-administracja w Polsce, czyli ogon Europy
... cyfrowych, zwłaszcza w odczuciu osób z niższym wykształceniem. Dla osób z wyższym wykształceniem znaczenie ma również brak określonych funkcjonalności, takich jak podpis elektroniczny. Warto zauważyć, że statystyczny Polak jest znacznie bardziej nieufny w kwestii bezpieczeństwa w sieci niż statystyczny mieszkaniec UE. Cyfrowi przedsiębiorcy: ZUS ...
-
Nowelizacja Kodeksu cywilnego: forma dokumentowa czynności prawnej
... w postaci dokumentu, w sposób umożliwiający ustalenie osoby składającej to oświadczenie. Podpis w takim przypadku nie jest elementem koniecznym dla zachowania tej formy czynności ... ma drugorzędne znacznie, bo może to być zarówno papier, jak też elektroniczny nośnik danych. Treść dokumentu może zostać zatem dowolnie ujawniona (np. znaki graficzne, ...
-
Bank Millennium wprowadza Profil Zaufany
... przed ekranem i korzystać z możliwości nowego rozwiązania. Do zalogowania potrzebne są te same dane, których wymaga Millenet. Profil Zaufany to bezpłatny podpis elektroniczny, który umożliwia jego posiadaczowi załatwianie wielu spraw urzędowych bez konieczności wychodzenia z domu, a za pośrednictwem elektronicznych serwisów urzędów, jak np. ePUAP ...