-
Europejski transport drogowy a emisja spalin. Jak daleko jest do "eko"?
... proc. przewiezionych towarów, a w całej UE - za około 49 proc. Z danych Europejskiej Agencji Środowiska (EEA), wynika, że w 2015 r. standardy odnośnie emisji dwutlenku azotu najtrudniej było utrzymać w obszarach miejskich charakteryzujących się dużym natężeniem ruchu drogowego. Mowa tu przede wszystkim o Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii ...
-
Ochrona Środowiska 2011
... 6% w stosunku do roku bazowego, tj. 1988. W 2009 roku uzyskaliśmy 32% redukcję emisji gazów cieplarnianych wyrażoną w ekwiwalencie dwutlenku węgla w stosunku do poziomu roku bazowego, w tym całkowita emisja dwutlenku węgla zmniejszyła się o 33%, metanu o 35%, a podtlenku azotu o 32% - podał Główny Urząd Statystyczny. Po 1989 r. najwyższy ...
-
Ochrona Środowiska 2010
... 6% w stosunku do roku bazowego, tj. 1988. W 2008 roku uzyskaliśmy 30% redukcję emisji gazów cieplarnianych wyrażoną w ekwiwalencie dwutlenku węgla w stosunku do poziomu roku bazowego, w tym całkowita emisja dwutlenku węgla zmniejszyła się o 31%, metanu o 33%, a podtlenku azotu o 21% - podał Główny Urząd Statystyczny. Po 1989 r. najwyższy ...
-
Tydzień 47/2008 (17-23.11.2008)
... Unii Europejskiej. W wyniku jego realizacji do 2020 r. emisja dwutlenku węgla w Unii będzie o 20% mniejsza. Przewiduje on, że po 2013 r. elektrownie i ... – klimatyczny to poważny obszar sporów w ramach Unii Europejskiej. W wyniku jego realizacji do 2020 r. emisja dwutlenku węgla w Unii będzie o 20% mniejsza. Przewiduje on, że po 2013 r. elektrownie i ...
-
Parlament Europejski ogranicza emisję CO2 w spalinach samochodowych
... ochrony środowiska. Podczas obrad Parlamentu Europejskiego jednym z głównych tematów była emisja dwutlenku węgla, związana z korzystaniem z samochodów. Głosowano nad ustawą, która ma nakazać producentom zmniejszyć emisję szkodliwego gazu. Obecnie jest to 130 gramów dwutlenku węgla na przebyty kilometr, przegłosowany przez PE przepis zmniejsza ten ...
-
PZWLP: CFM w III kw. 2018 r.
... niż przed rokiem (978 aut). Samochodów napędzanych silnikami elektrycznymi było dokładnie 41 (w porównaniu z 33 autami tego typu rok wcześniej). Średnia emisja dwutlenku węgla w przypadku kupowanych przez firmy PZWLP w trzecim kwartale na potrzeby wynajmu długoterminowego nowych samochodów osobowych była nieznacznie wyższa (o 3,7% i 4,5 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w 2021 r. Jakie wyniki?
... finansowane w ramach wynajmu długoterminowego. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w czwartym kwartale 2021 roku była o 1,4% i 1,8 g/km niższa niż rok wcześniej i wyniosła 130 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 129,2 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I kw. 2024
... stałym trendem w najbliższym czasie. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w pierwszym kwartale 2024 roku była nieznacznie (o 0,8% i 1 g/km) wyższa niż rok wcześniej i wyniosła 133,2 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 142,9 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I poł. 2024
... samochodów elektrycznych rośnie znacznie szybciej. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w drugim kwartale 2024 roku była niższa o 2,9 g/km i 2,1% niż rok wcześniej i wyniosła 131,5 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 135,5 g/km ...
-
Handel emisjami w Polsce i Europie
... gazów cieplarnianych i innych substancji. Schemat działania Limity ilości rozdysponowanych uprawnień do emisji dwutlenku węgla stwarzają deficyt potrzebny do wytworzenia wymiany handlowej. Utrzymująca się w Polsce na wysokim poziomie emisja CO2 powoduje, że firmy pozbawione określonej ilości uprawnień będą musiały kupować brakujące uprawnienia ...
-
Downsizing – czy jest się czego bać?
... Krakowskiej: Jednym z ważniejszych problemów rozwoju silników spalinowych jest emisja dwutlenku węgla, która jest bezpośrednio związana z wielkością zużycia paliwa. W myśl założeń Europejskiego Związku Producentów Samochodów ACEA do roku 2020 średnia emisja dwutlenku węgla dla produkowanych samochodów osobowych powinna zostać ograniczona do ...
-
PZWLP: CFM w I kw. 2019 r.
... zanieczyszczeń. Średnia emisja dwutlenku węgla w przypadku kupowanych przez firmy PZWLP w pierwszym kwartale 2019 r. na potrzeby wynajmu długoterminowego nowych samochodów osobowych była niższa (o 25,2% i 41,7 g/km), w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej i wyniosła 124 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich ...
-
PZWLP: CFM w I poł. 2019 r.
... w stolicy. Średnia emisja dwutlenku węgla w przypadku kupowanych przez firmy PZWLP w drugim kwartale 2019 r. na potrzeby wynajmu długoterminowego nowych samochodów osobowych była na poziomie niemalże identycznym jak rok wcześniej (nieznaczny wzrost o 0,5% i 0,6 g/km). Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: jest spowolnienie, ale nie recesja
... i EV), aut elektrycznych było 550. Średnia emisja dwutlenku węgla samochodów osobowych zakupionych w drugim kwartale 2020 roku była o 11,9% i 15,94 g/km niższa niż rok wcześniej i wyniosła 118,04 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 160,72 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: czy są już oznaki ożywienia?
... taksówkowe, czy nawet firmy kurierskie. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w pierwszym kwartale 2021 roku była o 3,3% i 4,3 g/km wyższa niż rok wcześniej i wyniosła 132,9 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 146,2 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: powrót na ścieżkę wzrostu?
... jest ich stanowczo zbyt mało. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w trzecim kwartale 2021 roku była o 1,7% i 2,2 g/km niższa niż rok wcześniej i wyniosła 128,5 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 158,8 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I kw. 2022 r. Jest odbicie?
... samochodów tego typu w wynajmie długoterminowym. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w pierwszym kwartale 2022 roku była o 5,4% i 7,5 g/km niższa niż rok wcześniej i wyniosła 130,3 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 123,9 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I poł. 2022 r. Padł kolejny rekord
... elektrycznymi w wynajmie jest coraz większe. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w drugim kwartale 2022 roku była o 0,6% i 0,8 g/km niższa niż rok wcześniej i wyniosła 133,9 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 134,5 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w III kw. 2022 r.
... dofinansowanie, będzie coraz krótsza. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w trzecim kwartale 2022 roku była identyczna jak w analogicznym czasie rok wcześniej i wyniosła 130,9 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 146,8 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w IV kw. 2022 r.
... martwić się o naprawy. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w czwartym kwartale 2022 roku była wyższa o 2,9% i 3,7 g/km niż w analogicznym czasie rok wcześniej i wyniosła 132,7 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 110 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I poł. 2023 r.
... w ciągu roku, a więc o 0,7 p.p. (z poziomu 0,9%). Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w drugim kwartale 2023 roku była o 1,1% i 1,5 g/km niższa niż rok wcześniej i wyniosła 133,9 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 108,1 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy rośnie o 4,6%, Rent a Car o 12,5%
... infrastruktury ładowania, wciąż cena zakupu. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w drugim kwartale 2021 roku była o 6,3% i 8 g/km wyższa niż rok wcześniej i wyniosła 134,3 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 169,2 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w III kw. 2023 r.
... w ciągu roku się podwoił. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w trzecim kwartale 2023 roku była o 2,6% i 3,4 g/km wyższa niż rok wcześniej i wyniosła 133,1 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła zaledwie 87,6 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w III kw. 2024
... urósł w ciągu roku o 1,1 p.p. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w trzecim kwartale 2024 roku była niższa o 13,6 g/km i 10,4% niż rok wcześniej i wyniosła 116,8 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 127,3 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w 2024 roku
... niż rok wcześniej. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w czwartym kwartale 2024 roku była niższa aż o 28,8 g/km i 22,3% niż rok wcześniej i wyniosła 100,3 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 138 ...
-
Ericsson: jaki ślad węglowy zostawiają urządzenia cyfrowe?
... . przyjęta przez UE polityka klimatyczna, która zakłada, że do 2030 roku europejska emisja CO2 zmniejszy się o 40%. Cel dość ambitny, zważywszy chociażby intensywność, z jaką ... . W momencie, gdy świat co dekadę musi o połowę redukować ogólną emisję dwutlenku węgla, właściwe zrozumienie śladu węglowego ma kluczowe znaczenie dla rozwoju - czytamy w ...
-
Wdrożenie 5G podwyższy zużycie energii o 170%
... pokryciu obszaru, zmniejszy się średnia emisja dwutlenku węgla przypadająca na użytkownika końcowego. Według raportu SMARTer 2030 , opracowanego przez Accenture dla GeSI (Global E-sustainability Initiative), pomimo oczekiwanego rozwoju sektora ICT, obejmującego operatorów telefonii komórkowej, względna emisja dwutlenku węgla przez tę branżę do ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 39/2012
... w gruzach. Unia Europejska musi wymyślić nowy sposób na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, oparty o ekonomiczne i techniczne możliwości danego okresu – uważa prof. Władysław Mielczarski ... rozwiązanie. To szkodzi środowisku – podkreśla. Równocześnie podważa dowody mówiące o wpływie dwutlenku węgla na zmianę klimatu. – Nie widzę takich dowodów, a te, ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 9/2013
... gazu łupkowego spadły ceny energii i zmniejszyła się emisja CO2. Analitycy zwracają uwagę na to, że dziś amerykańska emisja CO2 jest dwukrotnie wyższa niż w UE, ... bardziej utrwala się pogląd, że technologia CCS (wychwytywania i geologicznego składowania dwutlenku węgla), którą rekomenduje Komisja Europejska jako przyszłościowa w walce z emisją CO2, a ...
-
PZWLP: CFM w 2018 r.
... – zaledwie 63 pojazdy. Liczba samochodów hybrydowych i elektrycznych bardzo szybko jednak rośnie – w ciągu roku uległa bowiem niemalże podwojeniu. Średnia emisja dwutlenku węgla w przypadku kupowanych przez firmy PZWLP w czwartym kwartale 2018 r. na potrzeby wynajmu długoterminowego nowych samochodów osobowych była niższa (o 4,8% i 6,4 g/km ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: czy 2020 rok to tylko straty?
... 0,4% ogółu aut w wynajmie długoterminowym. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w czwartym kwartale 2020 roku była o 2,8% i 3,6 g/km wyższa niż rok wcześniej i wyniosła 131,5 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 154,6 g/km i była ...
-
PZWLP: CFM w III kw. 2019 r.
... przyjazne dla środowiska naturalnego, aniżeli w porównywalnym okresie rok temu. Średnia emisja dwutlenku węgla samochodów osobowych była o 0,9% i 1,16 g/km niższa niż rok wcześniej i wyniosła 125,57 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 140,63 g/km i była niższa o 8,1% i 12 ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car. Trudny rok zakończony sukcesem
... przyjazne dla środowiska naturalnego, aniżeli w porównywalnym okresie rok temu. Średnia emisja dwutlenku węgla samochodów osobowych była o 1,7% i 2,12 g/km niższa niż rok wcześniej i wyniosła 124,05 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 142,13 g/km i była niższa o 6% i 9,14 ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w 2023 r.
... ładowania samochodów elektrycznych w naszym kraju. Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w czwartym kwartale 2023 roku była o 7% i 9,7 g/km niższa niż rok wcześniej i wyniosła 128,2 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 131,2 g/km ...
-
Handel emisjami CO2 w 2009r.
... państwa systemu ETS. Ostatnimi czasy oczy całego rynku uprawnień do emisji dwutlenku węgla skierowane były w stronę Kopenhagi, gdzie odbywał się szczyt klimatyczny COP 15. ... Kopenhaga, zgodnie z oczekiwaniami, nie wpłynęła znacząco na ceny uprawnień do emisji dwutlenku węgla na rynku europejskim. Zgodnie z zawartym na szczycie porozumieniem na pomoc ...