-
Upadłości firm w Polsce 2017 r.
... przyspieszone postępowanie układowe. Natomiast postępowanie likwidacyjne toczy się wobec firm, których korzenie sięgają 1945 roku, są to: wspomniana wyżej Alma Market S.A oraz Centrala Zaopatrzenia Górnictwa S.A. Zatrudnienie Analizując zatrudnienie, na około 50 proc. przedsiębiorstw, o których dane posiadał Coface, zdecydowaną większość, bo aż ...
-
Rynek energii w Polsce 2010
... dzięki czemu w grudniu ub. roku uruchomiono z sukcesem pierwszy tzw. market coupling tj. połączenie rynków energii Polski i Szwecji. W ramach tego ... terenie Polski. W tym kontekście działania realizowane przez giełdy energii w postaci mechanizmu market coupling łączącego krajowe rynki energii nabierają ogromnego znaczenia. Jeśli dziś nie ...
-
Google Play: kolejne zmiany w sklepie Androida
... jest jednym z najpopularniejszych systemów operacyjnych dla urządzeń mobilnych. Pierwsza wersja systemu pojawiła się w 2008 roku. Uruchomiony w tym samym roku Android Market, internetowy sklep systemu, do lutego 2012 roku miał ponad 450 tysięcy dostępnych aplikacji. 6 marca 2012 we współpracy z Google powstał Google ...
-
Branża HoReCa a rozwiązania mobilne
... zamierza zainwestować w rozwiązania mobilne, aby lepiej wyposażyć personel, zwiększyć wydajność operacyjną i usprawnić obsługę klienta. Raport Motorola Solutions 2011 Hospitality Market Barometer pokazuje, że 91 proc. osób podejmujących decyzje w branży HoReCa uświadamia sobie rosnące znaczenie technologii mobilnej i bezprzewodowej, a 78 proc ...
-
Czy online marketing warto personalizować?
... nazwy nadawcy, tematu wiadomości, jej treści i układu graficznego oraz pory wysyłki zwiększają efektywność e-mailingów. Podobnie mało kto podważa zasadność rozwiązań Market Automation pozwalających wysyłać automatyczne targetowane e-maile, np. na podstawie działań użytkownika na stronie reklamodawcy. Są jednak ciekawe wyjątki, które warto ...
-
Robienie zdjęć i porównywanie cen to prawa konsumenta
... , w tym Auchan, Tesco, Carrefour, Biedronkę, Żabkę, Castoramę oraz do 11 innych przedsiębiorców, m.in. prowadzących sklepy Lewiatan, Rossmann, Piotr i Paweł, Top Market. W ich treści podniesiono, że uniemożliwianie klientom fotografowania czy skanowania może stanowić nieuczciwą, naruszającą zbiorowe interesy konsumentów praktykę rynkową. Taki czyn ...
-
USD jest słaby
... wywołały oburzenie wyższych rangą członków Partii Konserwatywnej. Dziś okaże się, czy w partii powstanie większa rewolta z szansą na całkowite odrzucenie Internal Market Bill. Co może być szybkim wygaszeniem dyplomatycznego skandalu, może także przerodzić się w konflikt wewnątrzpartyjny z całym z tym związanym zamieszaniem dla prowadzonych ...
-
Rosną obawy o bezpieczeństwo danych osobowych
... projektując nowe usługi – mówi Piotr Burzyk, Starszy Menedżer w Zespole ds. Cyberbezpieczenstwa w Dziale Consultingu w KPMG w Polsce. O RAPORCIE: W publikacji KPMG „European Privacy Market Research 2023” zebrano opinie mieszkańców osiemnastu krajów UE, w tym Polski, na temat zaufania do podmiotów zarządzających danymi osobowymi oraz wpływu ...
-
Czy małe sklepy przetrwają?
... odwiedzania go częściej niż kilka razy w tygodniu. Ważne jest również sąsiedztwo. Jeśli obok małego punktu pojawi się LIDL lub Polo Market, oferujące produkty w większej gamie i po niższej cenie, prawdopodobieństwo, że tradycyjny sklep upadnie jest bardzo duże. Pozostają jednak ogromne możliwości poszukiwania ...
-
Sklepy internetowe: jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?
... komunikacyjnych, takich jak newsletter czy social media, jest nieograniczona. Warto jednak maksymalnie zoptymalizować ich użyteczność – tłumaczy Kamil Brożek, Polish Market Manager w KodyRabatowe.pl. Powtarzające się zachowania klientów obserwujemy również w przypadku konkretnych godzin dokonywania zakupów online. Polscy internauci najczęściej ...
-
Fundusze inwestycyjne III kw. 2009
... tle innych rynków europejskich? W II kwartale rynek europejski wzrósł o 7,3%, najwyższy wzrost zanotowały fundusze akcji (19%), najniższy fundusze rynku pieniężnego (Money market 4%). Na arenie europejskiej w drugim kwartale 2009 roku polski rynek wciąż stanowi zaledwie 0,3% całego rynku europejskiego, co nas jednak wyróżnia to ...
-
Relacje inwestorskie: jak skutecznie robią to firmy?
... analyst relations, podkreślając ich opiniotwórcze, ważne znaczenie. W niemieckiej spółce energetycznej E.ON co miesiąc publikowany jest wewnętrzny newsletter pod tytułem Capital Market News, dystrybuowany do około 250 menedżerów. Na jego łamach zamieszczają oni pytania otrzymane z rynku finansowego, a następnie je analizują – dlaczego dane ...
-
Rynek funduszy inwestycyjnych w Polsce w 2013 roku
... uruchomiony przez Altus TFI inwestujący na rynkach tzw. nowej Europy) oraz fundusze powiązane z rynkiem funduszy hedgingowych (np. fundusze realizujące strategię market neutral uruchomione przez Forum TFI i AgioFunds TFI oraz fundusz inwestujący w udziały w innych funduszach hedgingowych zarządzany przez Investors TFI). Na rynku ...
-
Prawo UE: nowe przepisy przeciwdziałające nadużyciom na rynku kapitałowym
... na rynkach kapitałowych nadużyciom. Na nową legislację, która w sposób istotny zmienia otoczenia regulacyjne spółek publicznych składa się: Rozporządzenie MAR (Market Abuse Regulation), czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 596/2014 w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego ...
-
Czy wszyscy menedżerowie spółek giełdowych zarabiają miliony?
... średniej wynagrodzeń pozostałych menedżerów w danej spółce otrzymali Mariusz Wojdon i Tomasz Sadowski. Ich pensje stanowiły tylko 6% średniego wynagrodzenia w spółce. Wiceprezes Alma Market SA otrzymał roczną pensję w wysokości 84 tys. PLN , w porównaniu do prezesa zarządu Jerzego Mazgaja (roczne wynagrodzenie 2 ,9 mln PLN) otrzymał prawie ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 37/2018
... przeszło 100 € mniej niż np. inteligentny kask Lumos Smart Bike Helmet, oferując przy tym podobny zakres funkcji. Według raportu Persistence Market Research globalny rynek rowerowy do 2024 roku osiągnie wartość 62 mld dol. i będzie rozwijał się w tempie 37,5 proc. w skali roku ...
-
Ranking sieci handlowych. Jakie najlepsze sklepy w Google Maps?
... sklep z odzieżą sportową - Martes Sport z Lublina. Drugim najchętniej poddawanym ocenie był H&M w Gorzowie Wielkopolskim (4748), a na trzecim miejscu znalazł się market Tesco na warszawskim Bemowie (4652). Zdaniem Tomasza Szulkowskiego, eksperta w obszarze innowacyjnych technologii i szefa grupy roboczej Mobile Marketing w IAB Polska, komentarze ...
-
Zgody marketingowe - fakty i mity
Od 25 maja 2018 r., czyli od dnia wejścia w życie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych tzw. RODO, zaostrzeniu uległy zasady określające granice dopuszczalnej komunikacji marketingowej. Przedsiębiorcy, firmy nawiązując relację z adresatem swojego przekazu marketingowego, zmuszeni są w pierwszej kolejności do pozyskania od niego ...
-
Usługa marketingowa na gruncie przepisów o VAT
Usługa marketingowa świadczona przez spółkę, gdzie wydawanie towarów podmiotom trzecim w ramach usługi marketingowej jest jednym z jej elementów, nie jest uznawana na gruncie przepisów o VAT za jedno świadczenie. Przekazanie zaś przedstawicielom grupy docelowej w ramach usługi marketingowej materiałów promocyjnych, informacyjnych i reklamowych, ...
-
Marketing wirusowy
Marketing wirusowy może być definiowany jako technika wykorzystująca sieć do wytworzenia u konsumentów świadomości marki w procesie podobnym do epidemii wirusa. Może się to wydać trochę zawiłe, ale klasycznym przypadkiem wykorzystania tego typu marketingu jest Hotmail, który szybko się rozwinąl, dzięki temu, że automatycznie generował reklamy na ...
-
Średnie miesięczne wynagrodzenie w działach firm
Według danych z najnowszego Raportu Płacowego firmy Advisory Group TEST Human Resources, w którym przebadanych zostało 65 tys. pracowników firm w Polsce, Finanse przegoniły Marketing jako najlepiej opłacany dział w firmach. Średnia pensja wynosi w nim 7413 zł brutto, a w Marketingu 7142 zł. Na dalszych miejscach znalazły się Działy Informatyki ( ...
-
Supermarkety a hipermarkety: co zwycięża w opinii konsumentów?
Polski Program Jakość Obsługi, zajmujący się badaniem satysfakcji klientów, zaprezentował wyniki dotyczące opinii polskich konsumentów odnośnie super- i hipermarketów. Okazuje się, że Polacy lepiej oceniają te pierwsze – supermarkety wygrywają zarówno pod względem cen, jak i obsługi. Do obszarów najmniej satysfakcjonujących zaliczono organizację ...
-
Kasjer, sprzedawca
Kasjer to osoba pracująca w sklepie, supermarkecie, centrum handlowym – mówiąc najogólniej, we wszystkich punktach handlowych, gdzie sprzedawane są towary. Osoba na tym stanowisku obsługuje kasę fiskalną, często również rozkłada towar i doradza klientom. Praca wymaga wielogodzinnego stania (zwłaszcza w mniejszych sklepach) lub siedzenia (w ...
Tematy: kasjer, sprzedawca -
Telemarketing a nowa ustawa o prawach konsumenta
25 grudnia 2014 roku weszła w życie nowa ustawa o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827), która wprowadziła zmiany m.in. do ustawy Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 243). Przede wszystkim istotna dla odbiorców jest zmiana treści art. 172 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego, który to przepis w obecnym brzmieniu wskazuje, że ...
-
Omnichannel marketing. Co przyniesie rok 2017?
Co czeka marketerów w 2017 roku? Jaką strategię powinni w tym czasie przyjąć, aby pozostawić swoją konkurencję daleko w tyle? Marek Włodarczyk, Country Manager Optivo, an Episerver Company, odpowiada szczegółowo na te pytania. Poddaje przy tym dokładnej analizie 6 zagadnień, które będą mieć wpływ na działania omnichannel marketingowe w ...
-
Zobacz, jak angażować pokolenie Z
Znamy wyniki najnowszej edycji badania AdReaction, cyklicznego projektu Kantar Millward Brown. Czego możemy się z niej dowiedzieć? Lektura raportu zatytułowanego "AdReaction: Engaging Gen X, Y and Z" pozwala m.in. lepiej poznać pokolenie Z, a konkretnie zaznajomić się z jego zachowaniami, postawami oraz reakcjami na przekaz marketingowy. To ...
-
Co nowe prawo komunikacji elektronicznej oznacza dla e-commerce?
Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące komunikacji marketingowej i przesyłania informacji handlowych. Jak wpłynie to na właścicieli sklepów internetowych i marketerów e-commerce? Eksperci Shoper analizują ...
-
Ochrona danych osobowych w Internecie
Internet jest aktualnie największym źródłem informacji i platformą przekazywania danych. Wkroczyliśmy w czasy, gdy nie potrafimy się już się bez niego obejść. Jest on między innymi prężnym narzędziem marketingowym, informacyjnym i wypiera z rynku popularne media typu telewizja czy prasa. Jak grzyby po deszczu pojawiają się nowe sklepy internetowe. ...
-
E-commerce cierpi przez porzucenie koszyka
Klient wchodzi na stronę sklepu, ogląda jego ofertę, wybiera odpowiadający mu produkt, wrzuca go do koszyka, a następnie ten koszyk porzuca. To scenariusz typowy dla aż 70 procent wizyt w sklepie internetowym. Okazuje się bowiem, że nawet zakrojone na szeroką skalę działania marketingowe, które są w stanie przyciągnąć na platformę dużą rzeszę ...
-
E-mail marketing: dbaj o swoją bazę
Pamiętam jak lata temu, w czasach wczesnej młodości, wychowawczyni w szkole, co jakiś czas zabierała dzieci do higienistki. Regularny przegląd zębów, szczepionki a nawet sprawdzanie włosów, były wtedy standardem. Dziś w ramach lepszego e-mail marketingu, nie będziemy badać uzębienia, ale za to zabierzemy nasze bazy do wirtualnej higienistki i ...
-
Jak prawo telekomunikacyjne paraliżuje telemarketing
Obowiązujący od ponad pół roku, artykuł 172 Prawa telekomunikacyjnego (PT) jest źródłem wielu wątpliwości nie tylko wśród firm telekomunikacyjnych i marketingowych. Zgodnie z tym przepisem przedsiębiorca oferujący np. usługi cateringowe nie może bez uprzedniej zgody zadzwonić do nowo otwartego centrum konferencyjnego z propozycją współpracy. ...
-
Dlaczego więcej niż 90% MSP nie podejmuje jeszcze wysiłków na rzecz wdrożenia CRM?
CRM - hasło pojawiające się w prasie informatycznej, marketingowej i portalach o tematyce biznesowej. Autorzy przytaczają dziesiątki definicji i trudno zarzucić, że są one ze sobą sprzeczne. Idea CRM - czyli jak przenieść mały sklepik warzywny do dużej firmy. Na poziomie strategicznym wygląda to bardzo obiecująco: wystarczy zmienić kulturę firmy, ...
Tematy: -
Internauci lubią hipermarkety
Wśród produktów zwykle kupowanych w hipermarketach znajdują się tzw. dobra szybkozbywalne: artykuły spożywcze, kosmetyki i artykuły przemysłowe. Jednocześnie jedynie co czwarty polski internauta nigdy nie kupił w tego typu sklepie sprzętu RTV (26 proc.), odzieży i butów (23 proc.) oraz artykułów budowlanych (23 proc.). Do zakupów skłania ...
-
UE: jeszcze bardziej bezpieczne samochody
Unia Europejska, dzięki głosowaniu Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego (ang. Committee on the Internal Market and Consumer Protection - IMCO), wprowadzi wkrótce prostszy i ujednolicony system wydawania świadectw dopuszczenia do ruchu pojazdów mechanicznych. Członkowie IMCO zdecydowali o potrzebie ...
-
Rynki wschodzące atrakcyjne w 2009 r.
Rok 2008 był końcem długiej hossy na rynkach wschodzących. W minionym roku indeks MSCI Emerging Markets stracił na wartości 51% (stan na dzień 18 grudnia 2008 r.), po pięciu kolejnych latach imponującego wzrostu, kiedy urósł aż 400%. W ciągu tych pięciu lat niektóre regiony radziły sobie jeszcze lepiej: BRIC i indeksy rynków Ameryki Łacińskiej ...