-
Inflacja w USA traci impet. PLN słaby przez ryzyko polityczne
... . Polska może stracić wizerunek wiarygodnego partnera handlowego. Ponownie ryzyko polityczne bierze górę. Ustawa o radiofonii i telewizji niepokoi międzynarodowych inwestorów. Podwyższona premia za ryzyko jest teraz uzasadniona. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w niniejszym opracowaniu są jedynie wyrazem opinii autorów w dniu publikacji.
-
4 kluczowe kwestie przed inwestycją w obligacje korporacyjne
... swoje obligacje znacznie mniej niż małe i średnie spółki. Kluczem jest uzyskanie jak najlepszej premii (dodatkowego zarobku) za dodatkowe ryzyko. Jeżeli premia jest niska – być może lepiej wybrać obligacje dużych i stabilnych firm. W Polsce oprocentowanie obligacji korporacyjnych w większości przypadków oparte jest o stałą marżę ...
-
Czas na dolary?
... te najbardziej płynne – „ulubione” przez zagraniczny kapitał) dają 4,85 proc. (już po ostatnim wzroście rentowności). To zbyt mała premia za ryzyko inwestowania w Polsce. Era dolara Jest więc oczywiste, że w tej sytuacji inwestorzy zagraniczni będą woleli inwestować w amerykańskie obligacje niż w polskie, a co za ...
-
Wynagrodzenia inżynierów I 2010
Jak pamiętamy koniec roku 2009 zaowocował wyraźnym wzrostem płac. Część podwyżek była podyktowana jednak wypłaconymi premiami, trzynastkami, nagrodami okresowymi. Zgodnie z przewidywaniami, w styczniu tego roku wynagrodzenia inżynierów wróciły do poziomu sprzed grudnia - podaje Bank Danych o Inżynierach (BDI). 8,3-procentowy spadek płac spowodował ...
-
Profesjonalista lubi swoje miejsce pracy
... pracy. Najbardziej jest to widoczne w deklaracjach przyjęcia większej ilości obowiązków, zmiany miejsca zamieszkania, a także w przypadku rezygnacji ze świadczeń typu premia czy wynagrodzenie. Czynnikami, które najbardziej motywują profesjonalistów do pracy u obecnego pracodawcy są możliwość rozwoju zawodowego (52% wskazań) oraz wynagrodzenie (50 ...
-
Supermarkety a hipermarkety: co zwycięża w opinii konsumentów?
Polski Program Jakość Obsługi, zajmujący się badaniem satysfakcji klientów, zaprezentował wyniki dotyczące opinii polskich konsumentów odnośnie super- i hipermarketów. Okazuje się, że Polacy lepiej oceniają te pierwsze – supermarkety wygrywają zarówno pod względem cen, jak i obsługi. Do obszarów najmniej satysfakcjonujących zaliczono organizację ...