-
Bojkot Euro 2012: kto za a kto przeciw?
... ma dla nich cena i jakoś, a nie znaczek EURO. Reklama nie tylko w tym kontekście stała się bolączką internautów – na forach internetowych znaleźć można głosy oburzenia: „Euro się zbliża, a reklama zwymiotowała na miasto” – piszą warszawiacy. Najczęściej komentowaną reklamą na EURO stał się spot Coca-Coli prezentowany w Hiszpanii. W reklamie ...
-
Reklama telewizyjna nadal działa
... , by z nadzieją patrzeć na przyszłość reklamy telewizyjnej.” – podkreśla Dorota Żurkowska-Bytner, Vice-President, Ad Sales Development w Discovery Networks CEEMEA Główne wnioski raportu: Reklama telewizyjna działa Ponad 50% konsumentów z krajów CEEMEA ogląda telewizję przez co najmniej 3 godziny dziennie, a jeden na sześciu ogląda ją przez ...
-
Sponsorzy EURO 2012 zrobili dobry interes
... ją w kontekście mistrzostw piłki nożnej. Piwna rywalizacja Sponsorem, który w trakcie EURO 2012 zrezygnował z masowej kampanii reklamowej, była marka Carlsberg. O swoim wsparciu dla mistrzostw ... prasowych wyniósł zaledwie 300 tysięcy złotych. Dobra reklama tynfa warta Okazuje się, że dobra reklama może być warta więcej niż sponsoring – piwo Tyskie, ...
-
Inteligentna reklama w Internecie zwiększy sprzedaż e-sklepu
... euro, można zauważyć dwa wiodące trendy. – Przede wszystkim rośnie świadomość istnienia reklamy inteligentnej, w tym np. real-time biddingu połączonego z retargetingiem oraz możliwością analizy smart data – inteligentnie wyselekcjonowanych danych na temat potencjalnych klientów. Na znaczeniu zyskuje również kanał mobilny, a co za tym idzie reklama ...
-
Kredyt "Stookrotka" Getin Bank: chwytliwa reklama
... kwietnia Getin Bank rozpoczął kampanię nowego kredytu hipotecznego o nazwie „Stookrotka”. Reklama ma za zadanie przyciągać w zupełnie inny sposób niż w przypadku ... zamieniona na tańsze ubezpieczenie (3,25 proc. kwoty kredytu). Rozważając zaciągnięcie kredytu w euro należy pamiętać o najwyższym na rynku spreadzie walutowym. Różnica między kursem ...
-
Reklama wideo. Jakie trendy w Europie Wschodniej?
Reklama wideo zrewolucjonizowała światowe rynki digital marketingu. W Polsce cały czas pnie się w ... w segmencie reklamy Smart TV liderem jest branża motoryzacyjna z wynikiem 14%. Tak jak w Polsce, również w Europie Wschodniej, reklama wideo jest skuteczna na każdym etapie ścieżki sprzedaży. Format ten zyskał popularność wśród reklamodawców z niemal ...
-
Reklama online w Polsce: viewability nieco niższe, ale nie jest źle
... Nowością najnowszej edycji opracowania są również rankingi przyczyn decydujących o tym, że reklama online pozostaje niewidoczna dla odbiorców. Jak wynika z raportu “Meetrics ... i 41,1 sekund). Co do formatów mobilnych, to zdecydowanie bezkonkurencyjna okazała się reklama typu Mobile Banner 6:1 (320x50) z Viewability na poziomie 72 proc. i czasem ...
-
Reklama display mniej skuteczna. Jej widoczność znowu spada
... spadek. Podobna sytuacja miała miejsce również w Europie. Spadków nie uniknęła również reklama wideo. Po wzroście w pierwszej połowie roku, w III kwartale wskaźniki widoczności reklam ... w jakości i efektywności reklamy mogą być bardzo duże w zależności od tego gdzie dana reklama wideo jest wyświetlana. Różnic tych nie można zidentyfikować, obserwując ...
-
Reklama w internecie - irytująca i skuteczna
... , Ukraina i Węgry. Jak możemy przeczytać w raporcie "Postawy internautów wobec reklam internetowych" - Polacy częściej niż przedstawiciele innych badanych narodowości twierdzą, że reklama w internecie jest irytująca i nudna; dużo rzadziej natomiast zgadzają się ze stwierdzeniem, że dostarcza ona ważnych informacji i jest interesująca. Mimo raczej ...
-
Reklama porównawcza nie zawsze legalna
... ale nie można mówić, że jakiś napój smakuje jak Coca-Cola czy Pepsi. Reklama porównawcza ma swoje granice. Twierdzenie, że jakiś produkt posiada cechy innego, ... znane marki należące do koncernu L'Oreal. Powoływali się przy tym na to, że reklama porównawcza jest dozwolona w Unii. Owszem, jest dozwolona, ale w przypadku, gdy jeden znany produkt ...
-
Reklama online: w Polsce banery przegrywają z rich media
... formie tapety, link przenoszący na stronę docelową produktu czy usługi). Okazuje się, że reklama banerowa jest dużo mniej skuteczna, niż formaty rich media, które ... to głównie świadomości domów mediowych, agencji reklamowych oraz wydawców, w jakim kierunku zmierza reklama online. Dużo częściej sięga się po formaty, które angażują internautów, ...
-
Reklama internetowa: wideo dostrzegane częściej niż display
... kwartale. Jednocześnie odnotowano, że średni czas kontaktu z reklamą display (tzw. Viewable Viewtime) nieco się podniósł. Bardzo dobry wynik zanotowała natomiast reklama internetowa wideo, której widoczność wzrosła 69 do 74%. Jako najbardziej popularne przyczyny braku widoczności reklamy internetowej raport wskazuje: nieoptymalną pozycję ...
-
Reklama display znacznie powiększyła widoczność. To efekt pandemii
... , że najczęściej problemem jest nieoptymalne pozycjonowanie. Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla ...
-
Marketing telefoniczny a reklama SMS
... W następnej kolejności znajduje się kategoria ubrania/moda - 38% oraz restauracje - 37%. Reklama restauracji i żywności osiągnęła również najwyższy poziom, jeśli chodzi o odpowiedź ... być coraz bardziej znacząca," zaobserwowała Alistair Hill - analityk w comScore. "Reklama telefoniczna zaczyna wykazywać dużo większą finezyjność, jeśli chodzi o jej cel ...
-
Opinie klientów lepsze niż reklama
... kupić produkt właśnie pod wpływem pozytywnej opinii innych. Rekomendacja lepsza niż reklama? Chyba tak. 24 miliardy złotych ― dokładnie tyle wynosi roczna wartość naszych ... więc dwukrotnie mniej niż opinia. Można więc śmiało zaryzykować stwierdzenie, że już nie reklama, a opinia staje się powoli dźwignią handlu. Obecnie, żeby utrzymać silną pozycję ...
-
Reklama online potrzebuje inteligentnych Big Data
... większą liczbę reklam, co nie jest zbytnio pożądane przez użytkowników. Wpłynie również na polepszenie ich jakości. Według IAB, to właśnie reklama osobista (ang. programmatic) będzie teraz najdynamiczniej rozwijającym się narzędziem w marketingu online. Co ważne, to ona spotyka się, według ResearchNow, z aprobatą ...
-
Reklama online? Polacy mówią "stop"
... również drugą, równie istotną funkcjonalność. Potrafi przetworzyć kreację reklamową i wyeliminować dużą część operacji obliczeniowych z przeglądarki użytkownika. Dzięki temu odblokowana reklama w żaden sposób nie spowalnia ładowania witryny. Choć UnBlock jest w stanie odblokować reklamę w praktycznie dowolnym formacie, to zachęcamy wydawców do ...
-
Reklama w Google: znaki towarowe konkurencji możliwe
... serwisów internetowych. Nadal pozostaje jednak problem przestrzegania polskiego prawa. Na blogu Lege Artis prawnik Olgierd Rudak zwraca uwagę, że w Polsce reklama, w której korzysta się z oznaczeń przynależnych innym przedsiębiorcom, nie jest dozwolona. Podkreśla również, że dotyczy to nawet oznaczeń nie stanowiących zastrzeżonego ...
-
Reklama internetowa w Europie Śr.-Wsch. II poł. 2011
... one mniejszą liczbę kliknięć niż nowoczesne i bardziej interaktywne rozwiązania. Gemius prezentuje wyniki raportu gemiusAdMonitor za II półrocze 2011 roku. Reklama internetowa jest przyszłością globalnego marketingu, a region Europy Środkowo-Wschodniej potwierdza ogólnoświatowy trend. Chociaż na preferencje w zakresie reklamy online wpływ mają ...
-
Skuteczna reklama online czyli jaka?
... samych miejscach. Rozkładając reklamy dla strony „w desktopie”, zawsze należy sprawdzić jak docelowo będą wyglądały również w wersji mobilnej. Umiejętnie rozlokowana, nieagresywna reklama nie powoduje porzucenia strony przez użytkowników. Dobrym przykładem są tutaj serwisy społecznościowe. Stosowane w nich w 79 proc. reklamy natywne, idealnie ...
-
Polacy i Ukraińcy o Euro 2012
... Euro 2012 jest wyraźnym sygnałem dla organizatorów imprezy w obydwu krajach. Reklama powinna być postrzegana w kategoriach podejmowanej dużo wcześniej inwestycji. Pora zająć się projektowaniem nie tylko dróg i stadionów, ale także działań promocyjnych.” – uważa Magda Czaja, dyrektor zarządzająca San Markos Agencja Reklamowa. Raport „Euro ...
-
Rynek reklamy przed Euro 2012
... EURO 2012. „Wyniki czwartej fali ‘Monitoringu reklam na EURO 2012’ pokazują, że sam fakt bycia oficjalnym sponsorem nie jest gwarancją sukcesu. Ważniejsza jest koncepcja i dobra reklama ...
-
Koszty i korzyści z Euro 2012
... strefę kibica w kraju. Sporym wydatkiem okazała się również promocja imprezy i reklama miast. Na ten cel miasta przeznaczyły 51 mln zł. Fundusze na ... „Oprócz zarobionych pieniędzy miasta zdobyły doświadczenie w zarządzaniu tak dużymi projektami jakim było Euro 2012. Był to sprawdzian dla służb administracyjnych oraz porządkowych, wyszkolono także ...
-
Ochrona własności intelektualnej a EURO 2012
... działalności marketingowej zapewniają wystarczający poziom ochrony w kontekście EURO 2012. Większość oznaczeń związanych z EURO 2012 podlega ochronie jako znaki towarowe ... z dobrymi obyczajami zagrażające lub naruszające interes innego przedsiębiorcy, w tym reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami lub wprowadzająca klienta w błąd oraz wprowadzające w ...
-
Euro 2012 a praca w hotelarstwie i turystyce
... pracy infoPraca.pl, jasno pokazują, że zbliżające się Mistrzostwa Euro 2012, mają znikomy wpływ na kształtowanie infrastruktury zatrudnienia w sektorze turystycznym. Większość ... politykę pozyskiwania klientów. Nie wystarczy już strona internetowa czy reklama w przewodnikach turystycznych. Stąd rośnie zapotrzebowanie na pracowników zajmujących się ...
-
Euro Net naruszył prawa konsumentów
... i nałożyła na nią karę ponad pół miliona złotych Spółka Euro Net jest właścicielem sklepu internetowego Euro.com.pl oferującego sprzęt RTV i AGD. Wątpliwości ... reklama darmowej dostawy. W ten sposób sklep starał się przyciągnąć klientów od czerwca 2012 r. aż do lutego 2013 r. Prezes UOKiK uznała, że była to nieuczciwa praktyka rynkowa, a spółka Euro ...
-
Bezpieczny wynajem mieszkania na Euro 2012
... reklama jest dźwignią handlu Jeśli masz mieszkanie lub dom, które w czerwcu możesz udostępnić kibicom koniecznie ogłoś to. Rozwiązania są trzy. Po pierwsze wynajem mieszkania na EURO ...
-
Reklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.
... pojawiły się nowe firmy, a wypadli reklamodawcy wcześniej zajmujący kluczowe pozycje w tabeli nr 3. Warto podkreślić, że aż 4 firmy z zestawienia były sponsorami EURO 2012. Rynek reklamy wielkoformatowej - wymiar geograficzny W II kwartale kontynuowane były trendy zmian alokacji geograficznej budżetów. W efekcie zaobserwowano dalszy spadek udziału ...
-
Reklama wielkoformatowa VII-IX 2012 r.
... to największy reklamowo sektor. Siłą napędową wzrostu inwestycji były kampanie promocyjne sponsorów EURO 2012 - firm Hyundai oraz KIA. W sumie te dwie firmy odpowiadają aż za 63 ... – z 7 do 14. Najważniejsze znaczenie miały kampanie Frugo oraz firm sponsorów EURO 2012; podróże i turystyka – głównym czynnikiem wzrostu znaczenia sektora była aktywność ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
... (0,956 mld kontaktów i 86,62% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Euro RTV AGD z 0,619 mld kontaktów reklamowych i 82,60% zasięgu w populacji 7-75. Wydatki ... 86,93% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (1,79 mld kontaktów reklamowych, 82,63% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,65 ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert atakuje
... do 81,8% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Euro RTV AGD (1,1 mld kontaktów reklamowych, 75,3% zasięgu), na trzecim – Lidl (386,3 mln ... reklamowych w radiu miała w kwietniu marka Media Expert (11,2%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (6,6%) oraz portalu podatki.gov.pl (2,35%). Na 10 miejscu zestawienia znalazł ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
... reklamowych, docierając do 85,16% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Euro RTV AGD (617 mld kontaktów reklamowych, 75,45% zasięgu), na trzecim – Allegro.pl (333,18 mln kontaktów ... Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w maju marka Media Expert (12,42%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (3,76%) oraz ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Duże roszady wśród reklamodawców?
... reklamowych, docierając do 86,04% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Euro RTV AGD (642 mld kontaktów reklamowych, 77,28% zasięgu), na trzecim – Lidl (339,9 mln kontaktów, 72,71 ... Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w czerwcu marka Media Expert (11,99%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (3,82%) oraz ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert bierze wszystko?
... reklamowych, docierając do 86,57% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (0,772 mld kontaktów reklamowych, 77,56% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,516 mld kontaktów, 75,02 ... Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w lipcu marka Media Expert (12,08%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (4,63%) ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: handel znowu na czele
... kontaktów reklamowych, docierając do 86,34% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (1 mld kontaktów reklamowych, 79,15% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,61 mld kontaktów, 76,41% ... udział w wydatkach reklamowych w radiu miała we wrześniu marka Media Expert (11,18%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (5,91%) oraz ...