-
Blokowanie reklam: Polacy dobrze wiedzą, jak to robić
... sprawił, że karierę zaczęły robić programy unieszkodliwiające wszędobylskie reklamy w przeglądarce. „Oglądalność” czy „widzialność” reklamy jest dla reklamodawców niezwykle istotna. Statystyczny internauta zatrzymuje wzrok na reklamie przez 4 sekundy. Już w tak krótkim czasie jest w stanie zorientować się czy reklama trafia w jego gusta, czy ...
-
E-commerce: klient bardziej wymagający
... internetowych z branży AGD RTV, laureata rankingu sklepów internetowych Money.pl/Wprost 2009. Oprócz poziomu bezpieczeństwa witryny poprzez odczytanie adresu URL, doświadczony Internauta zwraca uwagę również na umieszczony na stronie regulamin, ilość wymaganych w formularzach zakupu danych osobowych oraz możliwość reklamacji. Już chyba nikt ...
-
Zabezpiecz smartfon zanim trafi w obce ręce
1/3 europejskich użytkowników urządzeń mobilnych udostępnia je swoim bliskim, nie podejmując jednocześnie żadnych kroków w celu zabezpieczenia przechowywanych na nich poufnych informacji. Taka niefrasobliwość może słono kosztować - warto mieć świadomość, że im więcej osób korzysta z urządzenia, tym większe prawdopodobieństwo "spotkania" z ...
-
Google będzie musiał usuwać dane internautów
... , który zwróci się z taką prośbą – zdecydował w wyroku Europejski Trybunał Sprawiedliwości. Jest to efekt trwającej cztery lata sprawy, wytoczonej przeciwko amerykańskiej firmie przez obywatela Hiszpanii. Zgodnie z wyrokiem wydanym przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości, każdy internauta będzie miał prawo wymagać od Google usunięcia linków do ...
-
Zwiększa się popularność gier sieciowych
Europejski sektor gier online wykazuje niezwykle silną tendencję wzrostową - tak można by w ... ilość czasu spędzanego na poszczególnych formach aktywności w Internecie, okazało się, że np. w Holandii każdy internauta spędza średnio 2 godziny miesięcznie na graniu. Dla porównania przeglądanie wiadomości i korzystanie z serwisów informacyjnych zajmuje ...
Tematy: gry online -
Internauci wolą lekarzy
... opublikowanego przez Komisję Europejską badania Eurobarometer wynika, że średnio prawie co czwarty europejski internauta poszukuje w Sieci informacji na temat zdrowia. Dane te są znacznie zróżnicowane jeżeli chodzi o poszczególne kraje, w Danii i Holandii odsetek ten rośnie ...
Tematy: badania internautów -
Pozytywne gry
... może mieć to negatywny wpływ na ich kontakty z rówieśnikami i stać się formą uzależnienia. Jednak statystycznie takie zagrożenie jest niewielkie: młody Internauta poświęca grom sieciowym średnio nie więcej niż 2 godziny 20 minut tygodniowo. Co ciekawe, dziewczęta grają prawie równie często, jak chłopcy ...
Tematy: wpływ gier na dzieci -
Społeczności internetowe przyszłością sieci
... EIAA, 45 proc. internautów w Europie korzysta z Internetu codziennie, co pokazuje jak dużą rolę odgrywa w naszym codziennym życiu sieć internetowa. Przeciętny europejski internauta spędza obecnie w sieci 11 godzin 20 minut tygodniowo w porównaniu do 10 godzin 15 minut w 2005 roku, co stanowi wzrost o 11 ...
-
Internauci wybierają podróż po Europie
... - tyle planuje przeznaczyć na wycieczkę organizowaną przez biuro podróży ponad połowa internautów. W okresie zimowym zakładane wydatki są niższe. Co drugi internauta planuje wyjazd w kwocie do 2000 złotych na osobę. Biorąc pod uwagę różnorodność sposobów płatności za wyjazd planowany z biurem podróży, zdecydowanie ...
-
Rejestracja domen europejskich: jakie korzyści?
... również sprawdzić czy wolna nazwa występuje w kilku rozszerzeniach. Pakiet domen z różnymi rozszerzeniami np. polskim, globalnym lub europejskim to gwarancja, że internauta bez przeszkód trafi do firmowego serwisu WWW. Zarejestrowanie kilku domen nie wiąże się z barierami finansowymi. Domeny w pierwszym roku użytkowania kosztują ...
-
Reklama online? Polacy mówią "stop"
... blokowania reklam w Polsce bez cienia przesady można już porównać do skali piractwa komputerowego z lat ’90 XX wieku. Jeśli co trzeci internauta blokuje u nas reklamę online, a raptem co piąty decyduje się wesprzeć wydawców niewielką opłatą za dostęp do treści online, która nie ...
-
Rośnie rynek reklamy online
... to 4,7% - na drugim miejscu zaraz po kolorowych czasopismach. Nawet jeśli, jak twierdzą analitycy, europejski rynek reklamy online przypomina rynek amerykański sprzed aż 10 lat, mamy ... narodowości odbierają reklamę w internecie jako irytującą i nudną. Mimo to co trzeci internauta uważa, że reklamy online są skuteczne, a 14 proc. przyznaje, że reklamy ...
-
Zakupy grupowe: trzecia fala Internetu
... m.in., jak liczna grupa musi wziąć udział w transakcji, żeby doszła ona do skutku. Internauta otrzymywał gotową propozycję – atrakcyjne usługi i duże rabaty, sięgające nawet do 90 ... przez amerykański Groupon. Dzięki tej transakcji Groupon wszedł na rynek europejski i polski. Oznacza to, że portal działa w 18 krajach, 140 miastach i zatrudnia ponad ...
-
Cyberzagrożenia to nie jest problem Polaka
Typowy polski internauta? Nieustraszony niczym główny bohater "Braveheart" albo też nieco lekkomyślny safanduła. Okazuje się bowiem, że - w przeciwieństwie do innych europejskich użytkowników sieci - ...
-
Infodemia: czy sztuczna inteligencja wyeliminuje fake newsy?
... informacji. Według badań Państwowego Instytutu Badawczego NASK co piąty polski internauta twierdzi również, że nie sprawdza wiarygodności internetowych informacji ani źródeł ... w walce z infodemią sięgnięto po sztuczną inteligencję, czego przykładem jest europejski projekt badawczy SocialTruth, w którym uczestniczy między innymi Uniwersytet ...
-
Reklama display znacznie powiększyła widoczność. To efekt pandemii
Każdego dnia przeciętny internauta napotyka w sieci potężną dawkę reklam. Jednocześnie okazuje się, że część treści publikowanych przez reklamodawców umyka uwadze adresatów. W II kwartale br. ...