-
Polska: wydarzenia tygodnia 20/2019
... lotnisko ma mieć początkowo dwa, a docelowo cztery pasy startowe. Koncepcję CPK zaprezentowano podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Komentarz do wydarzeń gospodarczych POLSKA SIĘ STARZEJE. JUŻ 1,7MLN POLAKÓW JEST ... , która została wdrożona po raz pierwszy w Polsce w Domu Opieki Józefina w Józefowie pod Warszawą.” – mówi Marek ...
-
Outsourcing na polskim rynku. 20 lat doświadczeń, dobre prognozy na przyszłość
... biorący udział w debacie o trendach na rynku pracy zorganizowanej wiosną podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Debata ta zresztą była kolejnym potwierdzeniem istotnej ... NDG Medical ma również w dorobku projekty realizowane dla doskonale znanych konsumentom marek takich jak Colgate czy Johnson & Johnson. Grupa prowadzi też usługi ...
-
Majątek wspólny może darować jeden z małżonków
... i 4b stosuje się, jeżeli w chwili nabycia nabywca posiadał obywatelstwo polskie lub obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub miał miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub na ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 44/2019
... Tiffany & Co., wówczas francuski koncern uzupełni o wartościową firmę portfolio swoich 70 marek luksusowych, w którym ma już m.in. Christian Dior, Givenchy i Tag Heuer. ... Donald Tusk, a także szef KE Jean-Claude Juncker, przewodniczący Parlamentu Europejskiego David Sassoli i szefowa unijnej dyplomacji Federica Mogherini oraz premier Włoch ...
-
Reklamy przyspieszają: 2,9% wzrostu po 9. miesiącach br. Są szanse na 3,5%
... były silne kampanie PKN Orlen oraz marek samochodów Toyota, Fiat i Jeep. Wydatki reklamowe w sektorze pozostałe wzrosły głównie za sprawą kampanii społecznych Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ministerstwa Sprawiedliwości oraz kampanii związanych z wyborami do Parlamentu Europejskiego. Oprócz wydatków branży motoryzacyjnej oraz ...
-
W nieruchomości komercyjne w Polsce zainwestowano rekordowe 7,8 mld euro
... . W ubiegłym roku na polskim rynku pojawiło się co najmniej kilka nowych marek, natomiast wyzwaniem dla kolejnych może się okazać ograniczona dostępność powierzchni handlowych ... w nowym formacie XBRL, który został wybrany w związku z wprowadzeniem jednolitego europejskiego formatu raportowego - ESEF (ang. European Single Electronic Format). Celem ...
-
Automotive straci na koronawirusie 7 mld USD. Jakie skutki dla Polski?
... , 20% części zamiennych i podzespołów do samochodów produkowanych jest w Chinach. Dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) mówią z kolei, że na Chiny przypada ... Carsmile, zajmującej się wynajem oraz leasingiem pojazdów online, współpracujący z większością marek samochodowych, kreślą możliwe scenariusze dla Polski. Początek roku ...
-
Dzięki COVID-19 fiskus wie więcej o transakcjach finansowych firm
... silnie naruszy prawo ochrony danych osobowych, a dokładnie art. 5 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób ... każdy ruch jej użytkownika. Na początku sierpnia Minister Cyfryzacji Marek Zagórski w rozmowie z Onetem poinformował o stworzeniu, w ramach przeciwdziałania ...
-
Rosną odpisy na ryzyko kredytowe. Banki obawiają się, że korporacje przestaną płacić
... płynących z konferencji „Zarządzanie ryzykiem i kapitałem w bankach” w ramach Europejskiego Kongresu Finansowego, której partnerem strategicznym była firma doradcza Deloitte. Banki ... kredytowych, szczególnie, gdy nie będą już objęte pomocą z Tarczy PFR – mówi Marek Lusztyn, wiceprezes zarządu mBanku SA. Część z nich, na skutek braku przychodów i ...
-
Elektromobilność: inwestycje generują popyt na specjalistów
... europejskiej produkcji komponentów do tego typu pojazdów. Dodatkowo Polska uchodzi za europejskiego lidera we wdrażaniu e-busów do flot transportu publicznego. W naszym kraju jest ... crossover marki Jeep, który ma być produkowany w fabryce w Tychach, wraz z podobnymi autami marek: Alfa Romeo oraz Fiat. Inwestycja w tym zakładzie wyniesie ponad 755 mln ...
-
Elektromobilność: 12 sposobów na odrobienie zaległości
... przy tym do załamania w branży motoryzacyjnej. Zgodnie z decyzją Parlamentu Europejskiego, od 2035 r. mamy wstrzymać rejestracje nowych aut z tradycyjnym napędem. 12-krotny ... marketingowego dla segmentu spalinowego Dealerzy korzystają z obfitego wsparcia marketingowego marek motoryzacyjnych. Według danych Publicis Groupe, wydatki reklamowe branży ...
-
Wino bezalkoholowe - czy można je reklamować?
... w mediach różne komunikaty, których celem może być reklama konkretnych marek tych napojów. Punktem wyjścia musi zatem być definicja reklamy. Prawną jej definicję można odnaleźć ... . akt II FSK 988/11 art. 119 rozporządzenia nr 1308/2013 (ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1308/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólną ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego - nie dla małoletnich?
... się do napoju alkoholowego np.: reklama piwa bezalkoholowego (w przypadku marek, które na rynek wprowadzają również piwa o zawartości powyżej 0,5% alkoholu)” (6). ... i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1119 z późn. zm.); (Art. 119 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1308/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ...
-
Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki. Aktualizacja harmonogramu naborów na 2023
... czy wsparciu projektów bezpośrednio przyczyniających się do realizacji celów Europejskiego Zielonego Ładu. Celami program są: zwiększenie potencjału w zakresie badań ... tworzenie miejsc pracy w tym sektorze. Działania objęte dofinansowaniem to: promowanie polskich marek produktowych z sektora MŚP poprzez Markę Polskiej Gospodarki, wsparcie w realizacji ...
-
Analiza EY: Szczyt inflacji jest już za nami, ale inflacja bazowa jeszcze długo pozostanie podwyższona
... przyszłym roku będzie bliska celom inflacyjnym banków centralnych. W strefie euro osiągnie ona cel Europejskiego Banku Centralnego na poziomie 2 proc. już w pierwszej połowie 2024 r., choć ... w kierunku ograniczenia wzrostu wydatków konsumpcyjnych i inwestycji prywatnych – mówi Marek Rozkrut, Partner i główny ekonomista EY na Europę i Azję Centralną. ...
-
Gdzie znajdziemy informacje o przebiegu samochodu?
... samodzielnie uzyskać można dane co do historii serwisowej pojazdu, które każda z marek producentów pojazdów zapisuje we wspólnym systemie. O ile dane te nie są zawsze ... posiadają jedynie bazę krajową, a inne posiadają wspólną bazę danych na cały obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub sięgającą nawet dalej. Baza taka powinna być dostępna z ...
-
Jednolity rynek UE: trwa walka o konkurencyjność
... to ryzyko dla Europy Środkowo-Wschodniej a także Południowej, zniwelować – podkreśla Marek Wąsiński, kierownik zespołu gospodarki światowej PIE. ŚRODKI Z NOWYCH FUNDUSZY ... działające na terenie UE. Subsydia Chin, USA są z kolei wyzwaniem dla europejskiego rozwoju branży OZE. Z jednej strony działania protekcjonistyczne państw trzecich domagają się ...
-
Ile średnich pensji potrzeba na nowy samochód elektryczny? A ile na używany?
... trzeba pracować na używany samochód elektryczny? Z najnowszych danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów wynika, że zainteresowanie Polaków autami elektrycznymi słabnie. W ... 000 zł) – wciąż są to jednak koszty konkurencyjne w stosunku do popularnych marek aut elektrycznych, np. Tesli, gdzie najniższe ceny oscylują w okolicy 200 000 ...
-
Marki odzieżowe vs moda na Temu i Shein: jakie strategie przyjmują?
... rezultaty. Firma ma ambitne plany wzrostu, dążąc do zdobycia 15 proc. europejskiego rynku mody, ale pozostaje ostrożna w kwestii rentowności, prognozując wzrost na poziomie ... Współpraca firmy z Authentic Brands Group w celu wprowadzenia do swoich sklepów marek takich jak Reebok sygnalizuje inteligentną dywersyfikację w kierunku oferty premium, ...
-
IPO na świecie: III kwartał 2024 roku z największą liczbą debiutów
... Warszawie. Nie brakuje innych, nawet największych spółek, które chcą pójść w ślady rozpoznawalnych marek, które już tylko czekają na dźwięk giełdowego dzwonu. Być może oznajmi ... we wrześniu, po raz pierwszy od ponad trzech lat schodząc poniżej celu inflacyjnego Europejskiego Banku Centralnego, ustalonego na poziomie 2 proc.). Tylko te dwa czynniki ...
-
Spada konkurencyjność polskich firm. Kosztami pracy już nie wygramy?
... końcowe, których są częścią. Obecny kryzys przemysłu europejskiego, uderzający także w zamówienia polskiego przemysłu, może być paradoksalnie szansą na większe usamodzielnienie i dywersyfikację sprzedaży polskich firm. Szansą na szukanie i wchodzenie na nowe rynki zbytu, na budowanie własnych marek produktów końcowych. To jedno z ostatnich zadań ...
-
Konkurencyjność przemysłu wśród 10 kluczowych wyzwań dla UE
... neutralność technologiczną, konkurencję pomiędzy firmami i zróżnicowanie geograficzne – komentuje Marek Wąsiński, kierownik zespołu gospodarki światowej w PIE. UE MUSI ... wzmocnić pozycję firm telekomunikacyjnych, ale także stanowi szansę na rozwój europejskiego przemysłu, zwiększenie konkurencyjności oraz stworzenie platform działających na bazie ...
-
Usługi HR: agencje zatrudnienia czeka trudny rok
... ubocznych w postaci rosnących niepokojów, gdy mówimy o likwidacji zakładów produkcyjnych znanych marek to wpływa na emocje znacznie bardziej - komentuje Anna Wicha, ... o kilkanaście procent. Polscy pracownicy od wielu lat stanowią integralną cześć europejskiego ekosystemu rynku pracy. W ubiegłym roku odnotowaliśmy jednak znaczący spadek jeśli chodzi o ...