-
„Lubię to” klikają wszyscy. A kto klika „kup”?
... proc.). Na Instagram, Google+, Twitter i Pinterest w tym kontekście wskazuje między 6 proc. a 10 proc. użytkowników social media. Zdecydowanym ulubieńcem marketerów w Polsce jest Facebook. Nic więc dziwnego, że skoro większość działań jest realizowana na tej platformie, użytkownicy Instagrama czy Pinteresta rzadziej się angażują zakupowo ...
-
Influencer marketing, czyli pieniądze łowione w sieci
... już 500 mln użytkowników i 300 mln wejść dziennie. W 2012 r. największy sieciowy gigant – Facebook – kupił ją za miliard dolarów. Wraz z rosnącą liczbą korzystających pojawiły ... kilku tysięcy złotych. IndaHash okazała się być sukcesem nie tylko w Polsce. Równolegle z wejściem na rynek krajowy zaczęła działalność w Niemczech i Wielkiej Brytanii, a na ...
-
Internauci naiwni jak dzieci, a cyberprzestępcy szczęśliwi jak nigdy
... problem, z którego najwięksi światowi dostawcy treści doskonale zdają sobie sprawę. Facebook podjął już kroki, by powstrzymać zalew nieprawdziwych informacji m.in. ... większość informacji o świecie czerpie z mediów społecznościowych. Ich rola rośnie również w Polsce. Styczniowy raport KRRiT wskazuje, że 86% Polaków w wieku 18-30 codziennie zagląda ...
-
10 sposobów na udany handel z Chinami
... wejdzie na kolejny szczebel – zauważa Paweł Szczepankowski, Dyrektor Zarządzający Atradius w Polsce. 4. Przestrzegaj chińskiego prawa konkurencji. Niezależnie od prawa i jurysdykcji ... cyfrowy rynek w Chinach to zupełnie inna sprawa. Zamiast portali takich jak Facebook czy Twitter, chińscy klienci korzystają z Renren, Sina Weibo, Tencent, Tudou i ...
-
Wirtualna rzeczywistość wkracza do hoteli
... ma dostęp do milionów stron przetwarzających dane, włączając w to ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane źródła takie jak: Facebook, Twitter, Instagram czy nawet wpisy na forach” – mówi Michał Rygiel z Deloitte Digital. W Polsce w 2016 roku 51 proc. stron internetowych zostało wyświetlonych na smartfonach i tabletach - jest to o 5 proc ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 19/2017
... premier w Chinach będzie służyć rozwojowi programu chińskich przedsięwzięć inwestycyjnych w Polsce. Globalny rynek paliw. Po okresie stabilnych cen ropy ( ... Walkę z fałszywymi informacjami zapowiedziały największe światowe koncerny technologiczne (w tym Google, Facebook, Wikipedia i Mozilla). Ta sytuacja niepokoi, bo fałszywe newsy obniżają zaufanie ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 38/2017
... niskich podatków do budżetów unijnych krajów. Przykładem takich firm są takie globalne firmy jak Google czy Facebook. W obecnym systemie podatki od tej grupy firm są w większości płacone tam, gdzie mają one swoją siedzibę. ... strony Fed, rynek może być bardziej wrażliwy na sygnały wskazujące, iż może dojść do wzrostu stóp w Polsce. Damian Rosiński, ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 4/2018
... jest ona warta 59 mld USD, mniej niż Boeing (200 mld USD), Facebook (ponad 500 mld USD) czy Amazon (ponad 600 mld USD). Musk zakłada, ... wyścigów mówi Artur Posłuszny z ITR CEE, firmy będącej oficjalnym dystrybutorem opon YOKOHAMA w Polsce. Technologie na rzecz bezpieczeństwa Dużym zainteresowaniem odwiedzających stoisko YOKOHAMA cieszyły się ...
-
4 główne trendy technologiczne w ubezpieczeniach
... za tym trendem. I tak np. One, jeden z największych międzynarodowych ubezpieczycieli, umożliwia zgłoszenie roszczenia z poziomu aplikacji. W Polsce tym tropem podąża Warta, której klienci mogą zgłaszać szkodę poprzez Facebook Messenger. O krok dalej poszedł amerykański Progressive Insurance, udostępniając na Messengerze chatbota, który pomaga ...
-
Reklama internetowa rośnie najszybciej
... +4,3 proc.). Najsilniejszy wpływ na kondycję rynku reklamy online mają globalni gracze – Google i Facebook. Zainteresowanie reklamą SEM oraz reklamą w mediach społecznościowych wciąż rośnie. Są ... o 6,3 mln zł więcej niż rok wcześniej. W okresie od stycznia do grudnia sprzedano w Polsce 56,6 mln biletów, co było kolejnym rocznym rekordem pod względem ...
-
Organy kontroli coraz częściej ingerują w fuzje i przejęcia
... w wysokości 110 mln EUR nałożona przez Komisję Europejską na Facebook w związku z nabyciem WhatsApp. Spojrzenie sektorowe i wzrost zainteresowania koncentracjami ... , Stanach Zjednoczonych i Chinach. „Temat koncentracji wertykalnych jest również aktualny w Polsce, czemu dały wyraz panelowe dyskusje podczas lutowej konferencji współorganizowanej ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 10/2018
... zarabiałyby tyle samo co mężczyźni. Należy podkreślić, że największe firmy - w tym Apple, Facebook, Amazon, Pepsi, Cisco czy PwC - już w 2016 roku zadecydowały o zobowiązaniu się do wyrównania płac kobiet i mężczyzn. W Polsce jest nadzieja, że do 2021 roku wyrównają się zarobki kobiet i mężczyzn, ale ...
-
RODO z punktu widzenia konsumentów. Co warto wiedzieć?
... na miarę” rozwiązań zapewniających bezpieczne przetwarzanie danych osobowych. W Polsce unijne rozporządzenie zostanie wdrożone nową ustawą o ochronie danych – jej ... natrętnymi telemarketerami, mailowymi „okazjami“, ale nawet z takimi gigantami jak Google czy Facebook. Uregulowane profilowanie Profilowanie to w pewnym uogólnieniu analizowanie danych ...
-
Sztuczna inteligencja w biznesie. Wyzwania i możliwości
... obrazów oraz języka, wirtualni asystenci, automatyczne pojazdy i roboty. Inwestycje w AI w Polsce, w porównaniu do globalnych liderów w tej dziedzinie czyli USA i Chin, są ... czasu i był przez to zbyt kosztowny. - Giganci jak Google, Microsoft, Facebook, Amazon inwestują olbrzymie środki w badania i rozwój związany z wykorzystaniem AI. Warto ...
-
Smart Commerce przyszłością handlu
... w stanie angażować użytkownika w pozostałych kanałach kontaktu. – W implementacji rozwiązania Smart Commerce platformy takie jak Facebook Messenger stają się wygodnym sposobem na robienie zakupów. W przyszłości codziennością będzie sytuacja, w ... ewoluuje w stronę coraz szerszej implementacji założeń bycia „smart”. 1. Gemius, E-commerce w Polsce ...
-
Jeszcze centra handlowe, czy już centra doświadczeń?
... 1. Dwa pokolenia Milenialsi i pokolenie wyżu demograficznego to obecnie najliczniejsze grupy klientów w Polsce. Według Deloitte, w ciągu 10 lat pokolenie Y będzie stanowić 75% ... uwadze pewne różnice charakteryzujące oba pokolenia). 2. Media społecznościowe jako platformy zakupowe Facebook i Instagram to coś więcej niż social media: oba kanały stają ...
-
RODO, czyli dlaczego ochrona danych jest ważna
... , a nie jakie będą konsekwencje – wskazuje Jolanta Malak, regionalna dyrektor Fortinet w Polsce. Za intensywnym postępem technologicznym oraz upowszechnieniem się szybkiego internetu nie szły właściwie żadne regulacje. Tymczasem modele biznesowe takich firm jak Facebook czy Google bazowały w głównej mierze na gromadzeniu i analizie danych swoich ...
-
Dlaczego warszawski rynek biurowy ciągle jest na szczycie?
... sprawia, że Warszawa znajduje się w centrum zainteresowania zarówno gigantów technologicznych (Facebook, Google, Samsung), jak i globalnych firm doradczych (Deloitte, EY, KPMG, PWC ... PKB rok do roku, znaczącym zmianom infrastrukturalnym i największej puli talentów w Polsce, Warszawa nadal z powodzeniem przyciąga międzynarodowe firmy. Warto przy tym ...
-
Rynek reklamy ma za sobą najlepszy rok od 2008 r.
... mln zł (+21,7%). Jeśli chodzi o wydawców, to najwyższą dynamikę wzrostu generuje Facebook. Już od kilku lat jest to lider pod względem ... 0,2 pkt proc. Komentarz Magdy Kolenkiewicz, Dyrektor Generalnej Starcomu: „W czwartym kwartale wartość rynku reklamy w Polsce wzrosła o 5,2%. Łącznie w całym roku reklamodawcy wydali o 688 mln zł więcej niż ...
-
Orange Flex, czyli włączasz i wyłączasz, co i kiedy chcesz
... SIM dostarczy kurier, lub można ją odebrać w dowolnym salonie Orange w Polsce. Można również zamienić zwykłą kartę SIM na jej wirtualny odpowiednik eSIM i ... zużywać pakietu danych. Do wyboru są: Social Pass do wykorzystania na platformach: Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, Twitter, Pinterest, Messenger, WhatsApp i Viber; Music Pass na Tidal ...
-
Szkodliwe treści w internecie ogląda co 3. nastolatek
... Ewa Dziemidowicz, terapeutka z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Maciej Budzich, autor bloga Media FUN, Jakub Turowski, kierownik ds. polityki publicznej w Polsce i państwach bałtyckich w Facebook oraz Marcin Olender, menadżer ds. polityk publicznych i relacji rządowych dla regionu centralnej i wschodniej Europy w Google. - Odpowiedzialność za to, czy ...
-
Rynek reklamy z korektą wzrostu
... i outdoorowych została przeniesiona do internetu. Jeśli chodzi o wydawców liderem wzrostów wciąż pozostaje Facebook, jednak porównując do poprzednich kwartałów, dynamika istotnie wyhamowała. Warto także zauważyć ... tego roku zabraknie dodatkowego bodźca, w postaci dużego wydarzenia sportowego. Prognozujemy, że rynek reklamy w Polsce zakończy 2019 rok ...
-
Dress code w pracy. Wolimy garnitur czy trampki?
... badanych do dress code’u pokazuje zmiany, jakie zachodzą w świecie zawodowym w Polsce i na świecie. Ujawniają się one szczególnie właśnie w takich okolicznościach, jak ... Bez wątpienia przykład idzie od prezesów i przedstawicieli wielkich zagranicznych firm, takich jak Facebook, Amazon czy Apple. Kilka lat temu styl ubioru Steve Jobsa – jeansy, ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 29/2019
... bez wpływu na decyzję Google były wypowiedzi prezydenta D. Trumpa, z tak Google jak i Facebook powinny być pozwane za stronniczość wobec konserwatystów. Utrzymuje się trudna sytuacja ... Jack Ma. Ten raport wskazuje też na liderów tej klasyfikacji w innych krajach. W Polsce podziwiamy wśród kobiet Annę Dymną, a wśród mężczyzn Jerzy Owsiak. Komentarz ...
-
Produkty finansowe mają być inkluzywne
... były za wykluczone, np. ludzi uboższych lub małych firm. Co prawda, w Polsce ubankowienie systematycznie rośnie, ale nadal pozostaje pole do popisu dla instytucji finansowych. ... Ogromne znaczenie natomiast będą mieć tzw. bigtechy, czyli np. Amazon, Apple, Facebook, Google, a także popularne dziś w Chinach Alibaba i Tencent, które uzyskując możliwość ...
-
Jak uwolnić potencjał m-commerce?
... – podkreśla Marcin Glogowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. – W Polsce tylko 12% małych i średnich przedsiębiorstw sprzedaje swoje produkty i usługi ... o typy platform, gdzie zakupy społecznościowe są najpopularniejsze to są to Facebook, Instagram i WhatsApp (35%). O czym jeszcze powinni pamiętać polscy sprzedawcy? ...
-
Jak banki mogą skorzystać na open API?
... kwotę poniżej 50 zł. Tymczasem za sprawą PSD2 upowszechniła się w Polsce otwarta bankowość, a wraz nią tzw. podmioty trzecie (TPP – Third Party Providers) ... którego obiekcje miały także same banki, jest kwestia bezpieczeństwa. Popularnym API jest Facebook, dzięki któremu można logować się w dziesiątkach tysięcy miejsc w sieci. A gdyby tak ...
-
Cyberprzestępczość 2020. ESET wskazuje 4 główne trendy
... Podobny mechanizm był już raz wykorzystany w aferze Cambridge Analytica, kiedy Facebook musiał zapłacić 5 milionów dolarów kary za to, że informacje na ... . 4) Cyberprzestępczość zapoluje na inteligentne miasta Inteligenta infrastruktura miast to raczkujący w Polsce temat. Globalne statystyki mówią jednak, że ponad 80 procent nowych budynków ...
-
Tik Tok coraz popularniejszy. Wiek najstarszego użytkownika zaskakuje
... w efekcie czego okazało się, że swoją popularnością przebiła ona takich gigantów jak Facebook czy Messenger. Co to jest Tik Tok? To obecnie jedna z ... jako musical.ly). Chcąc lepiej poznać jej społeczność, w ubiegłym roku przeprowadziliśmy pierwsze w Polsce badania, które nam to umożliwiły. Jako pionierzy w prowadzeniu tego typu badań czuliśmy ...
-
Życie w czasie pandemii, czyli zagrożona prywatność
... żeby ich prywatność odstawiono na bok, akceptowały nigdy niesprecyzowaną umowę, w ramach której Facebook lub Google mogły zgromadzić o nich oszałamiającą ilość danych w zamian za ... światu. Potrzebna Cyfrowa Karta Praw W wielu krajach (niestety w małym stopniu w Polsce) toczy się debata nad aplikacjami do śledzenia osób chorych czy podejrzanych ...
-
Sky-Shop.pl: Jak szybko uruchomić sklep internetowy?
... następnie nakleisz na paczkę. Płatności w sklepie internetowym Jak wskazuje raport „E-commerce w Polsce 2020”, szybkie przelewy wybiera podczas zakupów aż 70% respondentów. Bramki ... np. wFirma bądź iFirma. Koszty marketingowe np. pozycjonowanie, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads. Zanim zdecydujesz się zlecić jakiekolwiek działania w tym zakresie ...
-
Phishing: Google i Amazon przynętą na ofiary
... Unicredit Web (61% phishingu Q2) Google Amazon WhatsApp Mobile (15% phishingu Q2) Facebook WhatsApp PayPal Wg analityków Check Pointa przyczyną wzrostów ataków może ... – przykładem mogą być Google, Amazon czy WhatsApp (drugi najpopularniejszy komunikator w Polsce, używany przez 13% użytkowników urządzeń mobilnych - przyp. red.). W minionym kwartale ...
-
Chatboty w oczach Polaków. Czy taka obsługa klienta nam odpowiada?
... boi się wielu zarządzających organizacjami. Co ciekawe, dziś obok takich marek jak Facebook Messenger, Google czy Apple z chatbotami uczestnikom badania kojarzą się także takie marki ... rozwiązań w różnych branżach oraz głos ich przedstawicieli ukazała stan rynku chatbotów w Polsce na koniec 2020 roku. Co wynika z analizy? Przede wszystkim, niezależnie ...
-
COVID-19 nasilił medialną dyskusję o fake newsach
... danych IMM wynika, że na przestrzeni dwóch ostatnich lat w mediach społecznościowych typu Facebook, Instagram, Twitter, czy YouTube najwięcej o dezinformacji pisano na Twitterze (76 ... w stosunku do roku 2019. Jak wynika z raportu „Problem fake news w Polsce”3 organizacji fact-checkingowej Demagog we współpracy z Funduszem Inicjatyw Obywatelskich aż ...
-
Sztuczna inteligencja w rekrutacji i poszukiwaniu pracy. Co na to Polacy?
... oddany ekwiwalent 64% czasu pracy w firmach produkcyjnych i 44% czasu działań finansistów w Polsce. Rzeczywiście, wsparcie robota czy algorytmu w procesach HR jest dziś ... . Badanie pokazuje rosnącą popularność w rekrutacji ogólnych mediów społecznościowych, takich jak np. Facebook czy Instagram. Sięga po nie 54% badanych poszukujących pracy – wynik ...