-
Branża farmaceutyczna a polska gospodarka
... różnego rodzaju opłat, zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio poprzez swoich pracowników, firmy współpracujące, itd. Wyniki ankiety PwC pokazują, że cała branża farmaceutyczna zasiliła budżet państwa kwotą ok. 1,0 mld PLN. Innowacyjne firmy pokryły blisko 60% tej kwoty. Innowacyjne przedsiębiorstwa farmaceutyczne poprzez swoją działalność ...
-
Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. debiutuje na Catalyst
... a także świadczeniem usług dla aptekarzy i producentów farmaceutycznych. Polska Grupa Farmaceutyczna działa na polskim rynku od 1990 roku i obecnie ... Farmaceutyczna współpracuje z ponad 850 dostawcami produktów farmaceutycznych, a ponad 20% dostaw leków w kraju dociera do aptek z magazynów PGF. O emitencie Nazwa spółki: POLSKA GRUPA FARMACEUTYCZNA ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2017 r.
... farmaceutyków i parafarmaceutyków. 3% nakładów stanowiła reklama usług zdrowotnych (41% wzrostu rdr) a za 1% odpowiadała promocja sprzętu medycznego. Po raz kolejny już branża farmaceutyczna najchętniej promowała środki przeciw przeziębieniu (30% udziału), przy czym nakłady te zmalały o 6% rok do roku i wyniosły ponad 94 miliony złotych ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... farmaceutyczna wydała na reklamę przeszło 278 milionów złotych, co jest wynikiem o około 14 mln wyższym od ... mln złotych i wzrosła o 21% w porównaniu do ostatniego kwartału 2014 roku. To drugi kanał, w którym branża farmaceutyczna lokowała największe budżety. Zdecydowanie najwyższy wzrost przypadł w czwartym kwartale 2015 reklamie outdoorowej. To ...
-
Branża kosmetyczna i farmaceutyczna to najlepsze miejsca pracy
... branży decydowała najczęściej jej dobra kondycja finansowa. Oprócz niej, trzy najlepiej ocenione sektory wyróżniało bezpieczne środowisko pracy w okresie Covid-19 (branża farmaceutyczna i kosmetyczna) oraz bardzo dobra reputacja firm z sektora (AGD, motoryzacja). Trzy najlepsze branże cechowała także stabilność zatrudnienia. Również w pozostałych ...
-
Branża farmaceutyczna w dobrej kondycji
... badaniu zatytułowanym "Branża farmaceutyczna na świecie: nadal w dobrej formie, lecz potrzebuje wsparcia" ("The pharmaceutical sector worldwide: still robust but in need of care") ekonomiści i ...
-
Pacjenci a opieka farmaceutyczna
... farmakologicznym. Niewiele jest również osób przewlekle chorych - głównych adresatów nowej usługi - którzy o tej możliwości wiedzą (9%) - informuje TNS OBOP. Opieka farmaceutyczna to stosunkowo nowy rodzaj usługi proponowanej przez farmaceutów pacjentom przewlekle chorym. W ramach opieki farmaceutycznej aptekarze mają za zadanie upewniać się, ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2012
Koncerny farmaceutyczne, w pierwszej połowie 2012 roku, zainwestowały w reklamę ponad 1,5 mld zł licząc w cenach cennikowych. Jednak pierwsze półrocze 2012 roku pokazuje, spadek dynamiki wydatków reklamowych w branży farmaceutycznej 5,1% vs. 20,8%, załamanie sprzedaży w I kwartale 2012 roku coraz bardziej daje się we znaki koncernom ...
-
Branża farmaceutyczna potrzebuje ochrony
Pacjenci będą częściej pytać o tańsze zamienniki, ograniczą wykup nie tylko leków, ale i innych produktów dostępnych w aptece – wynika z badania „Barometr Nastrojów Farmaceutów NEUCA 2013”, przeprowadzonego przez firmę badawczą PBS. A jak w otaczającej rzeczywistości rynkowej i prawnej widzą swoją działalność właściciele niezależnych aptek, co ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2013
... wydatków całej branży. Takie wnioski płyną z najnowsze analizy przeprowadzonej przez dom mediowy Equinox Polska. To juz kolejny raz, kiedy branża farmaceutyczna znalazła się w czołówce największych reklamodawców. Gdyby nie niski udział w wydatkach na reklamę online, firmy famaceutyczne miałyby szansę zająć wyższą pozycję ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
... pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku branża farmaceutyczna wydała na reklamę przeszło 262 miliony złotych, co jest wynikiem o 5 proc. wyższym od zanotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku – wynika z najświeższej ...
-
Branża farmaceutyczna łowi na świadczenia pozapłacowe
Branża farmaceutyczna stawia na świadczenia pozapłacowe - wynika z opracowanego przez Antal badania „Polityka zarządzania świadczeniami pozapłacowymi w sektorze farmacji i sprzętu medycznego”. Dla 91% firm z ...
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
Miniony rok okazał się kolejnym, w którym najbardziej aktywnym reklamodawcą telewizyjnym okazała się farmacja - wynika z najnowszej analizy domu mediowego Codemedia. Na miejscu lidera ponownie znalazł się Aflofarm, a tuż za nim uplasowali się Polpharma oraz awansująca z 4. miejsca US Pharmacia. W czołowej "10" zestawienia znalazła się również dość ...
-
Farmaceutyczna polityka cenowa wg OECD
Farmaceutyczne polityki cenowe Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (ang. Organization for Economic Co-operation and Development - OECD) na rynku światowym, przedstawiają szczegółowo różnice w zażywaniu i kosztach lekarstw oraz nakreślają sposób w jaki ceny są ustanawiane, badając zarazem zalety i wady różnych regulacji i praktyk. Wydatki ...
-
Dystrybucja farmaceutyczna 2009
Spadek liczby aptek w Polsce, w Czechach, na Węgrzech i w Bułgarii, procesy konsolidacyjne pomiędzy czołowymi polskimi dystrybutorami, a także dopuszczenie sprzedaży internetowej leków na Słowacji to najważniejsze wydarzenia w segmencie dystrybucji farmaceutycznej w regionie Europy Środkowej w 2009 r., jak wynika z najnowszego raportu firmy ...
-
Dystrybucja farmaceutyczna w Polsce 2011
Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR pt. "Dystrybucja na rynku farmaceutycznym w Polsce 2011", rok 2010 był czasem zmian dla hurtowni i aptek. W segmencie hurtowym zarysował się zwłaszcza trend dywersyfikowania działalności przez hurtownie farmaceutyczne. Jednocześnie liczba aptek przestała spadać, a coraz więcej placówek ...
-
Branża farmaceutyczna bez optymizmu
Opublikowane 13 grudnia br. wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Grupy NEUCA ujawniają nienajlepsze nastroje aptekarzy - właścicieli aptek. Wyliczony przez badaczy wskaźnik optymizmu w tej grupie zawodowej wynosi -45 (na skali od -100 do +100). Dlaczego? Badanie, zrealizowane dwa tygodnie temu na reprezentatywnej grupie właścicieli niezależnych ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę
Jak wynika z analizy Equinox Polska, w 2011 rynek farmaceutyczny notuje silne wzrosty wydatków na reklamę pomimo dużo niższej dynamiki sprzedaży. Obecnie dynamika sprzedaży branży farmaceutycznej prognozowana jest na poziomie 4%, a sama sprzedaż ma wynieść 31 mld zł. Pomimo większych wzrostów w kategorii OTC, na poziom dla całego rynku wpłynie ...
-
Branża farmaceutyczna - nastroje 2012
Coraz trudniej farmaceutom jest prowadzić aptekę, ponad połowa aptekarzy jest zdania, że w nowym roku pacjenci częściej będą zmuszeni rezygnować z terapii, bo nie będzie ich stać na leki - dowodzą wyniki badania Barometr Nastrojów Farmaceutów Neuca 2012, zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie NEUCA SA. Aptekarze narzekają na zapisy ustawy ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
W pierwszych trzech kwartałach minionego roku wydatki na reklamę w branży farmaceutycznej były o 14% wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku wcześniejszego i wyniosły niemal 670 mln złotych - wynika z analizy domu mediowego Codemedia. 18% tej sumy pochłonęła promocja leków przeciw przeziębieniu. Ulubionym medium reklamodawców okazała się ...
-
Firmy farmaceutyczne - wyzwania 2014
... reform służby zdrowia ma zamiar zmienić swój model sprzedaży. Branża farmaceutyczna zmaga się także z koniecznością ciągłej innowacyjności i inwestycji w badania i rozwój ... to już 10,3 proc. W 2012 roku w wyniku wygaśnięcia ochrony patentowej branża farmaceutyczna straciła 38 mld dolarów. W Polsce udział w sprzedaży leków generycznych sięga prawie 60 ...
-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
... telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków tym razem okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w ... np. branża telekomunikacyjna wydała niewiele ponad 893 tys. zł. Z kolei branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę w TV ponad 280,5 mln zł. Handel: marki o ...
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
... lutowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszymi reklamodawcami okazała się branża farmaceutyczna, które odpowiadała za 44% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede wszystkim na reklamę telewizyjną. Ciekawostką ...
-
Reklama leków nie trafia w target?
... farmaceutyczna to jeden z liderów pod względem wielkości budżetów reklamowych. Taka sytuacja nie ... wpływające na ich popularności. Intensywna reklama w mediach to kolejna przyczyna tak dużej sprzedaży w tej kategorii. Branża farmaceutyczna jest jednym z największych reklamodawców na rynku, na jej kondycję nie wpłynął nawet kryzys gospodarczy. Od ...
-
Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
... na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszymi reklamodawcami okazały się branże handlowa oraz farmaceutyczna, które odpowiadały łącznie za 64% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede wszystkim na reklamę telewizyjną ...
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
... w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków w Q1 okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w podziale na branże Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu ...
-
PGF będzie sprzedawać leki na Litwie
... w latach 2007-2011 wartość litewskiego rynku leków będzie rosła w tempie dwucyfrowym. Wpływ będzie miała wyższa refundacja i rosnące dochody społeczeństwa. Polska Grupa Farmaceutyczna 23 lipca zarejestrowała celową spółkę zależną, która przejmie większościowe udziały w kilku litewskich firmach – największe z nich to Limedika (trzecia co do ...
-
Wydatki na reklamę w I kw. 2013 r.
... pesymistyczne. Z analizy wydatków reklamowych w poszczególnych sektorach, dokonanych przez ekspertów Equinox Polska, wyraźnie wynika, iż niekwestionowanym liderem w 2013 roku pozostanie branża farmaceutyczna, która mimo kryzysu zwiększyła wydatki o 9%. Jej udział w torcie reklamowym wzrósł do ponad 18%. - To dowód na to, że opłacalność ekonomiczna ...
-
Wydatki reklamowe w sierpniu. Kto i co reklamował?
... na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszymi reklamodawcami okazały się branże handlowa oraz farmaceutyczna, które odpowiadały łącznie za 70% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede wszystkim na reklamę telewizyjną ...
-
Rusza sezon na reklamy środków na przeziębienie i grypę
... of Voice). Na drugim miejscu znalazło się radio z 14% wszystkich kontaktów reklamowych w branży. Miejsce trzecie należało do digitalu (zaledwie 7%). Branża farmaceutyczna, szczególnie jeżeli chodzi o kategorię środków na przeziębienie i grypę, cechuje się dużą sezonowością. Przyglądając się danym dotyczącym liczby kontaktów reklamowych od ...
-
25 Najlepszych Miejsc Pracy na świecie 2024. DHL Express liderem
... Miejsc Pracy na świecie. Na miejsce lidera po roku nieobecności powrócił DHL Express. Kolejne miejsca na podium zajęli Hilton oraz farmaceutyczna firma AbbVie. Badanie, na podstawie którego tworzony jest ranking World’s Best Workplaces, objęło w tej edycji konkursu blisko 7,5 miliona pracowników na ...
-
KIG: "Pracodawca godny zaufania" 2009
... elektroniczny. Całość uzupełniają wewnętrzne przepisy zapobiegające niewłaściwym zjawiskom w relacjach pracowniczych i wewnętrzny kodeks etyczny. Polska Grupa Farmaceutyczna SA – pomoc i integracja Polska Grupa Farmaceutyczna SA jest największym w kraju dostawcą usług w sektorze farmaceutycznym. Znajduje się w grupie sześciu największych polskich ...
-
Multiscreening w popularnych talent shows
... ), handel (Grupa Adeo i Metro Group), finanse (Getin Holding), branża farmaceutyczna (USP Zdrowie i Aflofarm), spożywcza (Ferrero) i kosmetyczna (L'Oréal). ... ), medialna (Grupa Pracuj Solutions), finansowa (PKO Bank Polski S.A. i Bank Zachodni WBK), farmaceutyczna (np. Aflofarm), elektroniczna (Grupa Samsung) i dziecięca (Nestle Polska). Najwięcej ...
-
Orlen znowu na szczycie Coface TOP 500 CEE
... między 5,0 proc. (drewno i meble) i 51,4 proc. (tekstylia, skóra i odzież). Najwyższe łączne zyski osiągnęły: branża mineralna, chemiczna, naftowa, tworzyw sztucznych oraz farmaceutyczna (9,5 miliardów euro). Branża budowlana ponownie zmagała się z trudnościami i jako jedyna odnotowała stratę netto (-118,6 proc.), chociaż jej przychody wzrosły o 16 ...
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
... (po 10 proc.). W minionym roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża farmaceutyczna wydała ponad 4 mld 215 mln zł, czyli o 4 mln zł więcej ... stawki cennikowe netto, bez uwzględniania rabatowania w mediach). Branża farmaceutyczna zainwestowała najwyższe kwoty w I i II kwartale, co odzwierciedla sezon zwiększonych zachorowań (przeziębienia ...