-
Coraz więcej niezapłaconych faktur. Jak eliminować zatory płatnicze?
... oraz know-how do tego, by skontaktować się w naszym imieniu z zadłużonym podmiotem czy konsumentem. W ten sposób pomaga zadbać o płynność finansową przedsiębiorstwa. Ma to istotne znaczenie, kiedy opóźnione płatności stanowią duży odsetek dochodów danej firmy, a wszystkie wystawione i niezapłacone faktury wpływają na pogorszenie się ...
-
Laureaci Konkursu "Dobroczyńca Roku" 2021 nagrodzeni!
... platforma komunikacyjna https://pomagamyszpitalom.pl/ Za jej pośrednictwem oddziały szpitalne zgłaszają konkretne potrzeby, a firmy oferują swoje wsparcie. Fundacja Urtica Dzieciom ma doświadczenie we wspieraniu służby zdrowia - od 24 lat jest dobroczyńcą małych pacjentów z 18 oddziałów onkologii i hematologii w Polsce. O konkursie "Dobroczyńca ...
Tematy: Dobroczyńca Roku, zaangażowanie społeczne -
Millenialsi i pokolenie Z generują dla firm dodatkowe zyski. Jak o nich dbać?
... , w porównaniu z 82% pracowników z pokolenia Z oraz mMillenialsami. Cel to przywilej, nie priorytet: tylko 30% młodych pracowników opuściłoby organizację, która nie ma określonego celu biznesowego, w porównaniu z 69% kadry zarządzającej. I tylko 28% młodych pracowników zrezygnowałoby z zajmowanego stanowiska, gdyby uważali, że kultura firmy nie ...
-
Górny Śląsk liderem nierzetelności
... , błędów w zarządzaniu, utraty klientów, a w minionym roku także z powodu epidemii koronawirusa. Tę tezę potwierdza województwo świętokrzyskie, które pod względem średniego zadłużenia ma najgorszy wynik, ale pod względem liczby zadłużonych firm plasuje się na 13. miejscu (8,27% zadłużonych firm). Przed nim są województwa ...
-
Zwrot akcyzy na zarejestrowany samochód?
... terytorium kraju, dokonujący dostawy wewnątrzwspólnotowej albo eksportu tego samochodu osobowego, lub jeżeli w jego imieniu ta dostawa albo eksport są realizowane, ma prawo do zwrotu akcyzy na wniosek złożony właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego w terminie roku od dnia dokonania dostawy wewnątrzwspólnotowej albo eksportu ...
-
Samochód sportowy w kosztach podatkowych firmy?
... kosztów amortyzacji opisanego pojazdu oraz wydatków eksploatacyjnych do kosztów uzyskania przychodu. W ocenie wnioskodawcy odpowiedź powinna być pozytywna, tj. podatnik ma prawo do zaliczenia całości odpisów amortyzacyjnych oraz wydatków eksploatacyjnych do kosztów uzyskania przychodów. W ocenie Dyrektora KIS stanowisko podatnika jest prawidłowe ...
-
Firmy budowlane na torze przeszkód. Problemem nie tylko pandemia
... i sprzedażą maszyn (37 mln zł). Wzajemne długi branży (czyli zobowiązania wobec innych firm budowlanych) wynoszą natomiast 158 mln zł. Budownictwo ma też swoich dłużników, którzy są mu winni łącznie blisko 372 mln zł. Niemal jedną trzecią tej kwoty (112,6 mln zł ...
-
Jawność wynagrodzeń. Jak przygotować firmę?
... systemu wynagrodzeń w firmie. W pierwszej kolejności powinniśmy przeanalizować dotychczasowy system wynagradzania wewnątrz firmy pod kątem spójności i sprawiedliwości. Jeśli firma nie ma systemowego podejścia, powinna go opracować. Przy czym warto dodać, że w analizie należy wziąć pod uwagę wynagrodzenia pieniężne i rzeczowe pracowników (czyli ...
-
25 Najlepszych Miejsc Pracy na świecie 2021. Triumfuje DHL Express
... co najmniej pięciu listach Najlepszych Miejsc Pracy w Azji, Europie, Ameryce Łacińskiej, Afryce, Ameryce Północnej lub Australii. Tegoroczny zwycięzca DHL Express ma na koncie aż 38 wyróżnień na krajowych listach Najlepszych Miejsc Pracy na 5 kontynentach. Spółka Cisco zakwalifikowała się uprzednio na 22 ...
-
Coface TOP 500 CEE 2021: pozycja Orlen niezagrożona
... . Na trzecim miejscu w rankingu znalazł się handel z 70 firmami (o 3 mniej niż rok wcześniej). Polska, największy rynek konsumencki w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ma tu największy udział (35,7 proc.), z Polski pochodzą także największe podmioty: Jeronimo Martins Polska i Eurocash. Według Jarosława Jaworskiego, CEO Coface w Regionie ...
-
Czego biznes chce od CFO? Nowe wyzwania dyrektora finansowego
W czasach, gdy jedynym pewnikiem pozostaje zmiana, każda firma powinna być przygotowana na zagrożenia i szanse, jakie wiążą się ze zmienną sytuacją rynkową. Odpowiedzialność za powodzenie tych przygotowań w dużej mierze spoczywa na barkach CFO, czyli dyrektora finansowego. Badanie PwC CFO Compass Survey 2021 dowodzi jednak, że dojrzałością funkcji ...
-
Opóźnione płatności blokują polskie firmy
... razy mniej takich raportów o kontrahentach niż firmy duże. Wniosek? 4-5 razy bardziej ryzykują współpracę z nierzetelnym klientem – dodaje prezes KRD. Nie ma rozwoju bez finansowania Ankietowani zostali zapytani również o to, co jest największym impulsem rozwojowym dla firm. Ponad polowa przedsiębiorców wskazała, że ...
-
Organizacje rządowe i wojsko w Polsce odpierają cyberataki
... 2020 roku. Sytuacja ta może być jedną z przyczyn obowiązywania pierwszego stopienia alarmu dotyczącego zagrożeń terrorystycznych w cyberprzestrzeni, czyli ALFA-CRP. Alarm ma charakter prewencyjny i – jak ogłosił koordynator Służb Specjalnych - wynika z cyberataków, które przeprowadzone zostały w ostatnich dniach przeciwko kilku ukraińskim agencjom ...
-
Bezrobocie, inflacja, zmiany klimatu i hakerzy. Tego boją się polscy CEO
... organizacjami, które powiązały wyniki niefinansowe ze wynagrodzeniem zarządu. Około połowa prezesów, którzy przewodzą organizacjom najwyżej ocenianym pod względem zaufania, ma wskaźniki zadowolenia klientów (51%) i zaangażowania pracowników (46%) powiązane z osobistą premią lub planem motywacyjnym. PwC dokumentuje i bada nastroje wśród prezesów ...
-
Nowoczesna Gospodarka: usługi mocno w dół
... Barbachowska, HR Manager w ADP Polska. – Chociaż wydaje się, że niektóre sektory gospodarki odradzają się po długiej stagnacji, to jednak nie ma pewności, że ten trend utrzyma się w kolejnym kwartale. Presja kosztowa, niedobór surowców mogą sprawić, że firmy bardzo szybko osiągną szczyt ...
-
Polski Ład: własny samochód w firmie mniej opłacalny
... trwałych po cenie 100 tys. zł i od tej kwoty dokonywać odpisów amortyzacyjnych. - W obecnym stanie prawnym, obowiązującym od 1 stycznia 2022 r., podatnik ma obowiązek sprawdzić, ile ten samochód jest wart w dniu wprowadzenia go do działalności – informuje Piotr Juszczyk. Przydatne linki: - Amortyzacja - stawki amortyzacji ...
Tematy: wartość początkowa środków trwałych, wartość rynkowa, środki trwałe, amortyzacja środków trwałych, jednoosobowa działalność gospodarcza, koszty firmy, majątek firmy, majątek prywatny, wycofanie środka trwałego, samochód firmowy, sprzedaż samochodu, samochód osobowy w podatkach, leasing samochodu, wykup poleasingowy, samochód w leasingu, samochód prywatny w firmie, wynajem długoterminowy, Nowy Ład, Polski Ład, rok 2022 -
5 cyberataków, na które trzeba uważać w 2022 roku
... zagrożenia dla ludzkiego życia, to użycie tego terminu jest zasadne, ponieważ złośliwe oprogramowanie, które zakłóca pracę szpitali i innej infrastruktury krytycznej, ma bezpośredni wpływ na ludzi. Cyberprzestępcy prowadzą ataki na infrastrukturę OT w taki sposób, aby miały one znaczący wpływ na świat fizyczny ...
-
Jak zmienić formę prowadzenia działalności?
... nierentownej części przedsiębiorstwa, co może zwiększyć szansę na pozyskanie nowych inwestorów. W zależności od wybranej formy, na którą działalność ma zostać przekształcona, przedsiębiorca uzyska określone korzyści w zakresie możliwości rozwoju, pozyskania kapitału, opodatkowania, zarządzania i ponoszonej odpowiedzialności. W dobie Polskiego Ładu ...
Tematy: formy działalności gospodarczej, działalność gospodarcza, prowadzenie działalności gospodarczej, przekształcenie spółki, spółka handlowa, spółka cywilna, spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, prosta spółka akcyjna, spółka akcyjna, podział spółki, aport przedsiębiorstwa -
Pracownicy z Ukrainy: czy specjaliści i menedżerowie mają szansę na etat?
... w znalezieniu pracy odpowiadającej im kompetencjom jest bardzo istotna. Otrzymujemy informację, że część wykwalifikowanych pracowników nawet nie wie, że w szybkim czasie ma szansę otrzymać pracę wykorzystującą ich kompetencje i dlatego szukają prostych prac dorywczych. Tymczasem wykorzystanie tej wiedzy nie dość, że pozwoli Ukraińcom ...
-
Internauci nawołują do bojkotu firm wciąż działających w Rosji
... próbował załagodzić sytuację - 11 marca na jego oficjalnym facebookowym profilu pojawiła się informacja o organizacji pomocy dla Ukraińców i zapewnienie, że nie ma żadnego wpływu na decyzje spółki-matki. Jednak ta wypowiedź tylko rozzłościła Internautów i zyskała ponad 12 tys. reakcji wyrażających gniew oraz zaledwie ...
-
Sprzedaż przez Internet skutecznym lekiem na kryzys?
... . Jednak dynamiczny rozwój, jeśli chodzi o liczbę firm kurierskich, nie idzie w parze z dobrą kondycją finansową sektora, mniejsze lub większe kłopoty finansowe ma w sumie ¾ podmiotów. W dobrej sytuacji finansowej są firmy duże i znane, ale w branży dominują małe i jednoosobowe działalności i to one przede wszystkim borykają ...
-
Czy firmy planują rekrutacje pracowników w III kw. 2022?
... obostrzeń pandemicznych i jeszcze odrabiają poniesione straty – podsumowuje Tomasz Walenczak. O badaniu: „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” to kwartalne badanie, które ma na celu zmierzenie intencji pracodawców związanych ze zwiększeniem lub zmniejszeniem całkowitego zatrudnienia w ich oddziale w najbliższym kwartale. Raport wydawany ...
-
E-commerce w Czechach w rozkwicie. To szansa dla polskich firm
... niedawno tamtejszy bank centralny, po wzroście wskaźnika inflacji do 14,5 proc. (w II kw.), pozostanie on dwucyfrowy do końca 2022 r. Inflacja ma spowolnić dopiero w 2023 r. Podsumowując, obecnie zarówno otwartość czeskich klientów na zakupy e-commerce, jak i utrzymujący się od lat korzystny dla polskich ...
-
Wojna i pandemia w biznesie, czyli jak polskie firmy reagują na kryzysy?
... pogłębiła poczucie niepewności w przedsiębiorstwach. Z badania PIE przeprowadzonego 1 marca 2022 r., a więc w 6. dniu rosyjskiej inwazji na Ukrainę, wynikało że 42 proc. firm ma poczucie dużego lub bardzo dużego zagrożenia, a tylko co dziesiąta firma uważa, że zagrożenie dla jej działalności jest bardzo małe. Doświadczenia ...
-
Randstad: rekrutacje pracowników już hamują, widmo recesji?
... odpływ pracowników ukraińskich od momentu wybuchu wojny w Ukrainie, a 15 proc. odczuwa obawę, że do takiego odpływu może dojść lub nie ma pewności co do rozwoju sytuacji. Badanie realizowane przez ekspertów Gfk Polonia metodą CATI (indywidualne wywiady kwestionariuszowe wspomagane komputerowo) i CAWI (indywidualne ...
-
Firma odporna na wyciek danych - jak to zrobić?
... informacji. Wykonaj audyt i znajdź wszystkie swoje wrażliwe dane. Dobrze wiedzieć z jakimi danymi działa Twoja firma, gdzie dane są przechowywane, kto ma dostęp do pracy z nimi i może je edytować. Wdrażaj zasady które określają w jaki sposób można postępować z danymi wrażliwymi, kto może uzyskać ...
-
Na czym polegają ataki na łańcuchy dostaw?
... , zwłaszcza w przypadku usług chmurowych, są częstym miejscem popełniania błędów. Tak jak w przypadku wewnętrznych systemów czy użytkowników, im mniejszy poziom dostępu ma konto używane do integracji z danym dostawcą, tym mniejsze straty spowoduje atakujący, który w jakiś sposób ten dostęp przechwyci. 3. Modelowanie zagrożeń Warto ...
-
Leasing samochodu dla obywatela Ukrainy? Potrzebny PESEL i udokumentowany dochód
... jest numer PESEL. Korzystnie na ocenę zdolności kredytowej wpływa także posiadanie pozytywnej historii w BIK. Jeśli leasingobiorca lub kredytobiorca jej nie ma, zostanie poproszony o przedstawienie informacji potwierdzających osiąganie dochodu w Polsce, na przykład dokumentów księgowych czy wyciągu z rachunku bankowego – wyjaśnia Robert Rodek ...
-
Luka w Microsoft Office 365 Message Encryption
... przepisach. Trzeba zadać sobie pytanie, jaki wpływ na działalność danego podmiotu będzie miała kradzież tych danych – podkreśla Sintonen. Ponieważ nie ma aktualizacji ze strony Microsoftu lub bardziej bezpiecznego trybu pracy dostępnego dla administratorów poczty elektronicznej lub użytkowników, WithSecure zaleca unikanie korzystania ...
-
5 zagrożeń i 5 porad, jak ochronić swoje dane na Twitterze?
... , że jego serwis społecznościowy jest w trudnej sytuacji finansowej. Kłopoty potęgowane są przez problemy kadrowe: wiarygodne raporty wskazują, że firma nie ma już pracowników zajmujących się kwestiami podatkowymi. W razie nieodprowadzania odpowiednich danin Twitter naraża się na podjęcie prawnych kroków przez rządy i urzędy ...
-
Wigilia firmowa z finansami w tle
... ostatecznie może być nawet więcej. Na początku grudnia br. ponad 1/5 respondentów nie wiedziała jeszcze, jakie plany świąteczne dla zespołu ma ich pracodawca. Część z nich organizację tego typu wydarzenia mogła odłożyć na ostatnią chwilę. Warto zauważyć, że z firmowych kalendarzy niemal całkowicie ...
-
Rekordowa wygrana i finał głośnej sprawy z fiskusem
... coraz liczniejszych innych historiach? Na pewno nie. Praktyka orzecznicza zarówno organów, ale przede wszystkim sądów administracyjnych pokazuje, że największe znaczenie ma tu należyta staranność, którą przedsiębiorca musi częstokroć dowieść w sporze podatkowym. Z pewnością kluczowe będą tu dobrze przemyślane procedury należytej staranności (w tym ...
Tematy: decyzja podatkowa, postępowanie podatkowe, karuzela podatkowa, należyta staranność, kontrola podatkowa, odpowiedzialność karna skarbowa, odpowiedzialność podatkowa, zobowiązanie podatkowe, odpowiedzialność członków zarządu, podatki spółki, business judgement rule, kodeks spółek handlowych, spółka, spółka kapitałowa -
Rynek nieruchomości mieszkaniowych 2022. Jak radzili sobie deweloperzy?
... . Private Rented Sector), które w ostatnich kwartałach wstrzymywały się z decyzjami ze względu na sytuację ekonomiczną i geopolityczną. To segment rynku, który wciąż ma ogromne perspektywy rozwoju. Biorąc pod uwagę wysoką inflację, która wpływa na koszty budów i koszty finansowania, małą liczbę gotowych lokali, rosnące ...
-
Czy warto nawiązać współpracę z freelancerem?
... 21,58 dni (mediana wynosi 14). W przypadku współpracy z freelancerami, znalezienie odpowiedniego specjalisty jest nie tylko szybsze do wykonania, ale także ma mniejsze konsekwencje finansowe, w przypadku nieudanego procesu. Pracodawca nie musi przeprowadzać długich rozmów kwalifikacyjnych, wdrażać pracowników ani ich szkolić. Wystarczy sprecyzować ...
-
4 sposoby na personal branding CEO
... jednocześnie sprawia, że CEO zyskuje silną pozycję na rynku. Istotne jest by wypowiadać się w mediach opiniotwórczych, branżowych i biznesowych. Media relations ma za zadanie informowanie opinii publicznej o tym, co robi dana marka. Jeśli mówimy o personal brandingu CEO, zadanie media relations jest nieco ...