-
Polacy wybierają polskie marki
... od 2005 r. jako „Soki i woda"). Marka Onet wygrywała 6 razy w ciągu 10 lat w kategorii „Firma internetowa" (2001-2006 r.). Warto dodać, że ankietowani Polacy, częściej niż ankietowani Europejczycy, zwracali ... jak bank to PKO BP, jak producent żywności to Winiary, jak firma ubezpieczeniowa to PZU, jak stacja telewizyjna to TVN, jak stacja benzynowa to ...
-
Firmowe strony www a zakładka "kariera"
... nie umieściło informacji o możliwościach awansów lub ścieżkach kariery. Zaledwie jedna firma pokusiła się o opisanie wynagrodzenia – wprawdzie bez konkretów, ale ... procesu rekrutacyjnego), automatycznego sprawdzenia statusu przesłanej aplikacji nie oferuje żadna firma - nawet te, które posiadają formularze rekrutacyjne (jest ich 15%). Nowoczesne ...
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010
... Trzy czwarte badanych firm (75,9 %) posiada tylko jedną linię telefonii stacjonarnej, a co szósta badana firma (15,5 %) użytkuje dwie linie stacjonarne. Średni miesięczny rachunek za korzystanie z ... ważnym kryterium wyboru aktualnego operatora dla 33,9 % badanych firm. Co piąta firma (22 %) korzysta z usług swojego operatora ze względu na dobrą ...
-
Usługi typu "mashop" zyskują na znaczeniu
... osobami, którym ufają, oraz dostępu do wiarygodnych informacji. W ramach badań przeprowadzono ankietę z udziałem 1000 kupujących ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Firma Cisco chciała się dzięki niej dowiedzieć, jak kupujący wykorzystują technologię jako pomoc w zakupach, a także określić zainteresowanie klientów instalowanymi w sklepach ...
-
Dobry czas na własną działalność
... zatorami płatniczymi. Mogą również wystąpić tzw. upadłości transgraniczne, gdy upada firma matka to przeważnie podobny los czeka lokalne oddziały spółek córek. ... z bezrobociem w Holandii – 8,4 proc. czy Niemczech – 8,6 proc. Dla wielu młodych ludzi własna firma to alternatywa na rosnące bezrobocie, niedopasowanie kwalifikacji do wymogów rynku pracy, ...
-
Edelman Trust Barometer 2011
... Neal Flieger, prezes StrategyOne, firmy badawczej Edelmana, która przeprowadziła badanie Edelman Trust Barometer 2011. – Powszechność informacji zmieniła zasady komunikacji korporacyjnej. Firma, która chce coś przekazać światu, nie może być tylko obecna – musi być wszechobecna – dodał. Technologia pierwsza, usługi finansowe ostatnie Zaufanie ...
-
Wzrasta rola HR w firmach
... . Z roku rok rośnie odsetek firm prowadzących szkolenia z wykorzystaniem e-learningu. : Podczas gdy dwa lata temu tę formę szkolenia wykorzystywała co trzecia firma, w tym roku już blisko dwie trzecie firm przeprowadza szkolenia z wykorzystaniem elektronicznych platform. Ponad połowa firm organizuje programy zarządzania talentami. : Liderem ...
-
Służby ratunkowe a technologie komunikacyjne
... nich (61 proc.) jest zainteresowanych usługami mobilnej łączności szerokopasmowej następnej generacji, takimi jak sieci Long Term Evolution (LTE). NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE: Firma IDC na zlecenie Motoroli przeprowadziła w 2010 r. sondaż wśród 105 organizacji bezpieczeństwa publicznego z regionu EMEA (obejmującego kraje leżące na obszarze Europy ...
-
Komunikacja wewnętrzna w firmie 2011
... możliwości innowacji (swobodny przepływ wiedzy i doświadczeń, łatwość testowania nowych idei) Zwiększają atrakcyjność firmy jako pracodawcy w oczach młodego pokolenia pracowników (firma jest otwarta, można w niej korzystać z narzędzi komunikacji, do których jest się przyzwyczajonym poza firmą) Argumenty przeciw mediom społecznościowym Sprzyjają ...
-
Technologie cyfrowe a działalność dużych firm
... te rozumieją potrzebę posiadania spójnej wizji w obszarze zarządzania jak i zaangażowania w działania wewnętrzne w celu zapewnienia rozważnego prowadzenia inwestycji. Rozumieją kierunek, w którym firma powinna iść i jak sprostać cyfrowym wyzwaniom, ale nie zawsze mają dość siły by zrealizować ambitny program. W rezultacie, mimo mądrego planowania ...
-
Polacy nie zważają na bezpieczeństwo w sieci
... ósmego międzynarodowego Dnia Bezpiecznego Internetu, ustanowionego przez Komisję Europejską. Celem tej inicjatywy jest podnoszenie świadomości bezpieczeństwa w sieci. Firma Microsoft opublikowała wyniki europejskiego badania dotyczącego bezpieczeństwa w sieci, przeprowadzonego za pośrednictwem portalu MSN. Badanie przeprowadzono na grupie ponad ...
-
EURO 2012 a zakupy Polaków
... Euro 2012. Jednocześnie 78 proc. rodaków deklaruje, że to czy dana marka lub firma sponsoruje polską reprezentację, nie wpływa na ich decyzje o zakupie produktu lub usługi - tak ... PR i Homo Homini Polaków do zakupów nie przekonuje również fakt, że dana firma lub marka sponsoruje polską reprezentację piłkarską. Dla 78 proc. nie jest to czynnik, ...
-
Polskie marki nie dbają o fanów?
... social media. Badanie wykazuje, że Personal Argentina, operator mobilny z Ameryki Południowej, jest najlepszym przykładem firmy zaangażowanej w social media, godnym naśladowania. Firma odpowiada na tysiące zapytań za pośrednictwem kanałów social media, a średni czas odpowiedzi wynosi zaledwie cztery minuty. Socialbakers udostępnia za darmo ...
-
Usługi bankowe: jakie są preferencje klientów?
... globalną (Global Enterprises) w firmie Cisco „Banki z całego świata modyfikują swoje modele biznesowe, uwzględniając w nich spersonalizowaną obsługę klienta. Dlatego właśnie firma Cisco rozbudowała swoje rozwiązanie Remote Expert Smart Solution for Retail Banking, koncentrując się na zapewnieniu łatwości obsługi, skalowalności i wysokiej klasy ...
-
Zbiory danych cyfrowych szybko rosną
Firma EMC przedstawiła wyniki badania IDC Digital Universe „Big Data, Bigger Digital ... roku 40 zettabajtów danych będzie oznaczać, że na każdego mieszkańca świata przypadnie 5247 GB danych. W tegorocznych badaniach firma IDC sprawdziła, skąd pochodzą informacje w cyfrowym wszechświecie, bądź gdzie zostały po raz pierwszy zgromadzone lub wykorzystane ...
-
Polskie firmy a wydatki na działania PR 2013
... strategicznych decyzji? Uzasadnienia redukcji budżetu marketingowego, w tym budżetu przeznaczonego na PR, wyraźnie dzielą się na dwie grupy: „firma, czyli my podejmujemy określone decyzje i działania”, „firma czyli oni podejmują decyzje, które my musimy realizować”. Oczywiście dominuje drugie podejście, które lokuje marketing i działania PR ...
-
Polskie firmy: rzetelność warto potwierdzić
... Fair Play” (Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”, patronat Ministerstwa Gospodarki), „Rzetelna Firma” (spółka „Rzetelna firma”, patronat KRD), „Biała Lista” (Wrocławska Izba Gospodarcza) czy „Solidna Firma” (Program Gospodarczo-Konsumencki). W lutym do tej grupy dołączył Idea Bank, który w ramach programu „Ideały ...
-
Pokolenie Y stawia na innowacyjność
... Deloitte w 18 krajach świata. Jedna trzecia respondentów zalicza innowacyjność do trzech najważniejszych celów biznesowych, które powinna stawiać sobie każda nowoczesna firma. Tylko dwa procent więcej wskazało zysk finansowy. Aż 87 proc. badanych uważa, że sukces w biznesie powinien być mierzony właśnie poziomem ...
-
Niekonkurencyjny system zachęt na badania i rozwój
... do 20 proc. przychodów z tytułu działalności B+R, pod warunkiem jednak, że firma posiada status Centrum Badawczo-Rozwojowego (podmioty o rocznych przychodach na poziomie, co ... – granty w Polsce są bardzo atrakcyjnym systemem wspierania B+R, jednak żadna firma nie oprze swojej długoterminowej strategii rozwoju kompetencji B+R w Polsce na niepewnym ...
-
Rynek biurowy w Polsce: trendy 2013
... firma doradcza w sektorze nieruchomości komercyjnych, w raporcie "What’s next - Badanie preferencji najemców ... ankietowanych firm planuje zwiększyć zatrudnienie i tyle samo zamierza utrzymać je na obecnym poziomie. W związku w tym firma CBRE oczekuje, że popyt na powierzchnie biurowe powinien utrzymać się na wysokim poziomie. Konrad Heidinger ...
-
Marki odzieżowe w social media
... społecznościowe. Facebook, YouTube, Twitter czy Pinterest zrewolucjonizowały branżę odzieżową. Za ich pośrednictwem firma dociera do adresatów swoich produktów, poznaje ich opinie, przekazuje informacje o kolekcjach i promocjach oraz bada emocje klientów. Najskuteczniejsze kampanie potrafią Tymi emocjami kierować. Liczba wzmianek W ramach badania ...
-
Działy HR stosują narzędzia informatyczne
... prognoz dotyczących zapotrzebowania w zakresie zasobów ludzkich oraz pilnowaniu, by firma i kierownicy wyższego szczebla byli na tyle elastyczni, by dostosować ... takiego narzędzia korzysta 42% firm w porównaniu do 51% na świecie. Co siódma firma w Ameryce Południowej (14%) zleca na zewnątrz zadania w zakresie organizowania imprez i komunikacji ...
-
Życie zawodowe i prywatne: równowaga pomaga
... dotrzymywanie obietnic przez pracodawców (wykres 2). Pracownicy ci mają także poczucie, że stanowią cenny zasób organizacji, odpowiednio wynagradzany i doceniany. Dostrzegają, że firma dba o zatrzymanie w firmie ważnych osób, a więc dba także o to, aby pracownicy mieli czas na odpoczynek i zachowywali właściwy poziom energii. Utrzymywanie ...
-
Rekrutacja pracowników: oczekiwania są odmienne
... zainteresowane tym, jak kandydaci oceniają procesy rekrutacyjne w ich firmach. Co piąta firma nie widzi potrzeby badania ich opinii, a 4 na 10 pyta kandydatów o ich ... że wystarczy wysłać informację zwrotną o dotarciu aplikacji kandydata, by być odbieranym, jako firma przyjazna kandydatom. Oczywiście cieszy nas fakt, że wiele firm dostrzega już ...
-
Usługi bankowe science fiction
... PayPal uzyskały znaczące udziały w systemach płatności P2P (elektroniczne transakcje bezpośrednie). Firma cały czas rozszerza zakres działalności o nowe obszary, takie jak płatności mobilne ... partnera – sieć sklepów z materiałami biurowymi Home Depot. Facebook bada rynek Niedawno Facebook ogłosił sukces w implementacji swoich rozwiązań w Commonwealth ...
-
Sektor MSP walczy o przeterminowane należności
... jest 2 razy w roku na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie małych i średnich firm zatrudniających od 10 do 250 osób. Obok śledzenia nastrojów i kondycji bada wybrane problemy i aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw w tym popularność i dostępność zewnętrznych źródeł finansowania. Badanie prowadzi firma Keralla Research z Wrocławia.
-
System operacyjny FireEye OS 7.1
Firma FireEye, Inc., lider w dziedzinie blokowania zaawansowanych cyberataków, poinformowała o wprowadzeniu na ... zagęszczeniami ruchu. Platforma FireEye EX analizuje wiadomości e-mail nie tylko pod kątem szkodliwych załączników ― bada także nagłówki wiadomości i zawarte w nich adresy internetowe prowadzące do podejrzanych obiektów, które można poddać ...
-
Najbardziej poszukiwane zawody 2014
... uwzględnić osoby, którym brakuje niektórych wymaganych umiejętności lub kwalifikacji, ale posiadają potencjał do ich zdobycia. Informacje o badaniu Na zlecenie ManpowerGroup firma Infocorp Ltd. przeprowadziła ponad 37 000 wywiadów telefonicznych w 42 krajach, w tym 751 w Polsce, z osobami odpowiedzialnymi z politykę HR w małych, średnich i dużych ...
-
Leasing w Polsce: jaką ma jakość?
... konto firmowe. - Obecnie istotna jest nie tylko atrakcyjna oferta cenowa, ale i jakość obsługi. Ten czynnik w głównej mierze decyduje dzisiaj, czy firma podejmie decyzję o skorzystaniu z oferty finansowania danego leasingodawcy. Przedsiębiorcy poszukują przede wszystkim sprawdzonego partnera, który oferuje stabilne warunki finansowania oraz jest ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego III kw. 2014
... wysoko ocenia zdolność swoich kontrahentów do rozliczania świadczeń. Ograniczenie ryzyka finansowego Najnowszy Raport BIG wskazuje również, że niemal co trzecia firma (32 proc.) w celu ograniczenia ryzyka finansowego w ostatnim kwartale sprawdzała klientów w Rejestrze Dłużników BIG. Najczęściej takie działania podejmowali dostawcy usług finansowych ...
-
Gdy płynność finansowa staje się problematyczna
... uzyskania pieniędzy z faktoringu nie jest wymagane żadne zabezpieczenie. Faktor nie bada też zdolności kredytowej firmy. Umowa cesji wierzytelności za wystawione faktury jest wystarczającym zabezpieczeniem transakcji. Będzie go natomiast czy firma miała zachowaną ciągłość współpracy z kontrahentami. Potrzebujesz pieniędzy na rozwój firmy? Sprawdź ...
-
Plany polskich pracodawców VI 2015
... Rezultaty najświeższej, 26. już fali badania „Plany Pracodawców”, które cyklicznie realizuje firma doradztwa personalnego Randstad i ośrodek badawczy TNS, dowodzą, że tegoroczny sezon ... na tym samym poziomie, a ich wzrost przewiduje mniej niż co piąta firma (18%). Pod tym względem sytuacja jest bardzo wyrównana zarówno regionalnie, jak i branżowo ...
-
Niedoceniana elastyczność cloud computing
... szybkiej reakcji na pojawiające się szanse biznesowe i sprawnego wprowadzania nowych produktów i usług. W Polsce panują jeszcze lepsze nastroje: o tym, że ich firma jest elastyczna przekonanych jest aż 71% respondentów - więcej niż w jakimkolwiek innym kraju europejskim objętym badaniem. Ankietowani potwierdzają, że zdają sobie ...
-
Obsługa klienta: czy polskie firmy IT są gotowe na obcokrajowców?
... klientem, ale w większości przypadków zupełnie niepotrzebnie - tłumaczy Marcin Wieczorek. Pomysłodawcy badania, firma Lizard Media z Bielska-Białej, zamierza zachęcać małe i średnie firmy IT w Polsce do zdobywania klientów z Zachodu. Firma chce również promować wizerunek polskich informatyków jako zaangażowanych fachowców godnych zaufania ...
-
Płynność finansowa firmy: jak nią zarządzać?
... przelewu natychmiastowego. Dla tych, którzy lubią, kiedy płatności realizują się same Jeżeli firma cieszy się bieżącą płynnością i ma na koncie bankowym stale dostępne ... większe szanse na uzyskanie atrakcyjnych warunków finansowania. Dzięki aktywnej linii kredytowej, firma ma swobodny dostęp do dodatkowych środków, kiedy ich potrzebuje. Koszty tej ...