-
Sztuczna inteligencja w edukacji - szansa czy zabójca kreatywności?
... temu, proces nauczania stanie się bardziej efektywny i dostosowany do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku pracy. Nauka oparta na doświadczeniach Eksperci z firmy McKinsey szacują, iż średnia skuteczność tradycyjnej nauki opartej na wykładach wynosi zaledwie 10%, podczas gdy nauka poprzez doświadczenia może pochwalić ...
-
Inteligencja organizacji - klucz do przewagi przedsiębiorstwa
... to, że decyzje są oparte na rzetelnych danych i analizach, a nie na instynkcie lub domysłach. Wykorzystując moc inteligencji organizacyjnej, firmy mogą uzyskać znaczną przewagę konkurencyjną. Korzyści z inteligencji organizacyjnej Inteligencja organizacyjna jest kluczem do osiągnięcia zwinności i przewagi konkurencyjnej. Pozwala organizacjom ...
-
AI a AGI - czym się różnią?
... modele są bardziej skuteczne w wykonywaniu określonych zadań niż ogólne mechanizmy AI. Zwiększenie produktywności pracy to kolejny ważny trend rozwoju AI. Firmy coraz częściej wykorzystują AI do automatyzacji zadań, usprawniania procesów i podejmowania decyzji. Wzrasta także dostępność modeli AI open source, czyli takich ...
-
Laptopy Acer Chromebook Plus Spin 714 oraz gamingowy Acer Chromebook Plus 516 GE
... i Chrome Education Upgrade, nowy Acer Chromebook Plus Spin 714 wspiera firmy i instytucje sektora edukacyjnego. Umożliwia to działom IT korzystanie z usprawnionej ... Spin 714 (CP714-1H) to kompaktowy, wytrzymały i wydajny notebook. Napędzany przez procesory Intel Core Ultra 71, Acer Chromebook umożliwia użytkownikom korzystanie z aplikacji Google i ...
-
Sztuczna inteligencja może zyskać zaufanie. Są jednak warunki
... ankietę we współpracy z YouGov od 20 marca do 3 kwietnia 2024 roku. Wzięło w nim udział prawie 6000 pełnoetatowych pracowników reprezentujących firmy różnej wielkości i z różnych sektorów w dziewięciu krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Australii, Francji, Niemczech, Indiach, Singapurze i Szwajcarii. Ankieta ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania I-III 2006
... Sensacyjne doniesienie o tym, że nowe wersje MacOS będą działały z procesorami Intel, spowodowało, że wiele osób ujrzało przyszłość tradycyjnych komputerów osobistych w ... , autor książek na temat bezpieczeństwa oraz dyrektor generalny AirScanner, niewielkiej firmy tworzącej oprogramowanie antywirusowe dla telefonów komórkowych. Peikari stał się znany ...
-
Najlepsi pracodawcy 2010
... (BNP) w Polsce. Zwycięzcą w kategorii dużych firm został Intel Technology Poland Sp. z o.o., a w kategorii małych i średnich - Toyota Katowice & Toyota Częstochowa (M.G. Centrum ... 89 firm łącznie. 53% uczestników badania to duże firmy (powyżej 250 pracowników), zaś 47% to firmy małe i średnie. Badanie kwestionariuszowe przeprowadzone zostało na ...
-
Spółki giełdowe a własność intelektualna
... strony koncernów międzynarodowych. Po raz kolejny okazuje się, że zagraniczne firmy „cywilizują” nasz rynek. Jak czytamy w raporcie, najmniej znaków zgłasza branża ... finansowej i telekomunikacyjnej, podaje raport. Mała liczba zgłoszeń zagranicznych pokazuje, że te firmy są słabe i wobec tego nie planują ekspansji międzynarodowej. Zadowalają się ...
-
Jakość obsługi klienta a pokolenie Y
... potwierdzenie tego rozdźwięku w stanowiskach respondentów, badanie wykazało, że kilka firm utwierdziło się w swoim przekonaniu albo już wprowadziło strategię w życie. Jak firmy przygotowały swoje strategie? Badanie wykazało, że 75% firm wierzy, że w przeciągu następnych 3 lat będzie musiało posiadać strategię skierowaną do przedstawicieli ...
-
Ochrona danych a urządzenia przenośne
... informacje poufne. Ponad 55% badanych przedsiębiorstw potwierdziło, że obawia się utraty danych, a ponad jedna trzecia respondentów utraciła dane przynajmniej raz. Firmy, wśród najczęstszych i najpoważniejszych konsekwencji utraty danych, wymieniają: straty finansowe (27%), utratę klientów (prawie 25%) oraz utratę dobrego wizerunku (17%). W związku ...
-
Zagrożenia internetowe II kw. 2010
... pobierania i wykonywania programów, wykonywania zrzutów ekranu i wiele więcej. Został napisany w języku RealBasic i może działać na komputerach firmy Apple opartych zarówno na procesorach PowerPC jak i Intel. Jak dotąd nie stwierdziliśmy masowego wykorzystywania tego szkodliwego oprogramowania, mimo to pozostaje on bronią w rękach cyberprzestępców ...
-
Przestępstwa gospodarcze - raport 2011
... phishing i pharming oraz kradzież danych osobowych np. danych dotyczących kont bankowych i kart kredytowych) znalazły się w grupie czterech najczęściej raportowanych przez firmy przestępstw. 37% polskich firm zauważyło wzrost ryzyka cyberprzestępczości w ciągu ostatniego roku, podczas gdy tylko 10% dostrzega tendencję odwrotną. Percepcja w zakresie ...
-
Komunikacja z klientem: rośnie popyt na nowe kanały
... kanały, które oferują zrównoważony bilans wszystkich powyższych czynników… pod warunkiem oczywiście, że są one dostępne” – powiedział Marcin Grygielski. Wizytę w placówce firmy klienci oceniają jako najmniej wygodny, ale najbardziej skuteczny sposób komunikacji. E-mail, telefon, formularz internetowy są wygodne, ale wymagają poprawy w zakresie ...
-
Technologie mobilne w contact center
... pod kątem zapewnienia największej wartości dla klienta; elastyczność technologiczna wybranego rozwiązania oraz pełna integracja procesów komunikacyjnych i systemów back-office. Według badań firmy analitycznej IDC* w 2013 roku na rynek trafiło już ponad miliard smartfonów, co stanowi 38,4 proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Interactive ...
-
Najlepsi pracodawcy CEE 2013
... w jaki sposób postawione im cele wiążą się z celami firmy. Pokazuje to, że firmy kładą nacisk na zarządzanie efektywnością w organizacji. Węgry oraz ... Debreceni Hőszolgáltató Zrt. (Węgry), AbbVie s. r. o. (Słowacja), Link4 (Polska), Cisco (Rosja), Intel Technology (Polska), Ritz Carlton (Turcja), Telerik (Bułgaria) i AB Lietuvos draudimas (Litwa), ...
-
O co chodzi w rozporządzeniu GDPR?
... w jakich firmy będą mogły dysponować danymi. Z kolei dane, które mają być chronione przez firmy, staną się trudniejsze do śledzenia. Oznacza to, że jeżeli firmy nie postawią ... wyciek danych i informacje muszą zostać wymazane na podstawie komend zdalnych. Podobnie firmy, które zastanawiają się nad umieszczeniem swoich danych w chmurze, powinny zachować ...
-
6 najważniejszych trendów technologicznych 2017. Chatbot i co jeszcze?
... które działają na globalnych platformach, takich jak Salesforce.com, oferujących swoim użytkownikom dostęp do wielu aplikacji biznesowych i zintegrowanych usług. Ponadto firmy będą również korzystać z mobilnych platform aplikacyjnych, np. obsługiwanych przez program partnerów w zakresie mobilności dla urządzeń Apple - Apple Mobility Partner Program ...
-
Trendy HR: nowe technologie i pracownik jak klient
... HR 2017. Zmiana zasad w erze cyfryzacji” wskazał 10 najważniejszych obszarów, w których firmy muszą niwelować luki pomiędzy rozpędzoną technologią a wyzwaniami w zakresie zarządzania pracą i talentami ... zależało, czy uda się im pozyskać niezbędne talenty, czy też firmy będą nadal borykać się z trudnościami, jakie nastręcza im znalezienie kandydata i ...
-
Marketing pod znakiem AI. Poznaj najważniejsze trendy 2017
... trend. Dalsze zmiany jakie nastąpiły w skali jednego roku to: rosnąca rola personalizacji kontaktów z klientami segmentu B2B i udział marketingu w budowaniu wizerunku firmy, jako odpowiedzialnej społecznie. Sztuczna inteligencja w służbie marketingu Sztuczna inteligencja (AI) nabiera dziś znaczenia w każdej branży i marketing nie jest tu wyjątkiem ...
-
Sztuczna inteligencja nie odbiera pracy handlowcom
... lepsze wyniki finansowe firm, tym wyższy poziom współpracy wewnątrz organizacji. Należy jednak pamiętać, że dla uzyskania pełnego 360-stopniowego obrazu klientów, firmy muszą sięgać po rozwiązania zdolne integrować, przetwarzać i udostępniać w wygodnych interfejsach dane pochodzące z różnych źródeł. Obecnie niespełna połowa (49%) zespołów sprzedaży ...
-
Wysoka jakość obsługi klienta nowym źródłem przychodów
... integrowanie obiegu informacji we wszystkich kanałach komunikacji, ponieważ klienci niezależnie od sposobu kontaktu widzą zawsze jedną firmę. Oczekują więc od firmy takiego samego zaangażowania. Cyfrowe kanały kontaktu zdecydowanie wypierają wszystkie inne. Media społecznościowe, SMS-y oraz aplikacje takie jak WhatsApp i Facebook Messenger ...
-
Jak przebiegać będzie transformacja cyfrowa 2020?
... zrównoważonego świata Według ankiety przeprowadzonej przez Equinix 40% decydentów IT w Polsce (i 42% na świecie) zgadza się, że ”świadomość ekologiczna” dostawców firmy ma bezpośredni wpływ na ich decyzje zakupowe. Transformacja cyfrowa może stopniowo ustabilizować światową gospodarkę w kontekście eksploatacji światowych zasobów naturalnych oraz ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... " Customer Experience jeszcze ważniejszy – dla 84% klientów i konsumentów doświadczenia dostarczane przez firmy są równie ważne jak ich produkty i usługi (to wzrost o 4% w stosunku do badania ... zwiększa się średnia liczba źródeł informacji o klientach wykorzystywanych przez firmy – w 2019 r. było ich 8, w 2020 r. już 10, a prognozy na 2021 r. mówią o ...
-
Sprzedaż, marketing, technologie i cyfrowa transformacja - trendy 2023
... automatyzacji i większe tempo cyfrowej transformacji. Należy się także spodziewać wzrostu roli sztucznej inteligencji, zarówno w obsłudze klienta, jak i obsłudze procesów wewnątrz firmy. Przyszły rok będzie także rokiem, w którym trend "total experience" (TX) najbardziej zyska w podejściu do obsługi klienta. Prognozy dotyczące informatyki, które ...
-
Przemysłowy metaverse i sztuczna inteligencja, czyli TOP trendy w technologiach
... wzrostu Odkąd sztuczna inteligencja zaczęła zyskiwać na popularności, wiele przedsiębiorstw zaczęło zastanawiać się, jakie korzyści mogą z niej czerpać dla siebie. Firmy mogą wykorzystać tę technologię do obniżania kosztów, przyspieszania procesów, zmniejszania złożoności, wzrostu zaangażowania klientów czy rozwijania innowacji i budowania zaufania ...
-
Sztuczna inteligencja wyrównuje szanse między MŚP a dużym biznesem
... się z tym stwierdzeniem. Sztuczna inteligencja wyrównuje szanse między małymi i średnimi firmami, a większymi przedsiębiorstwami - powiedział Kris Billmaier, EVP, Salesforce. - Małe i średnie firmy korzystające z AI widzą realne zyski w swoich operacjach, od poprawy wydajności, aż po silniejsze relacje z klientami. Ci, którzy zbyt długo zwlekają ...
-
Sztuczna inteligencja w księgowości: Rewolucja w dekretowaniu dokumentów
... przez klientów. Pracownicy zyskali możliwość skupienia się na bardziej wartościowych i wymagających zadaniach, a sama Marta może poświęcić więcej czasu na rozwój firmy oraz realizację nowych projektów, takich jak doradztwo podatkowe i obsługa klientów VIP. Sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała codzienną działalność biura, stając się nieodzownym ...
-
Co dzieje się na rynku motoryzacyjnym i transportowym? Branża odkrywa karty
... . Z kolei rynek ciężkiego transportu drogowego będzie musiał nadal mierzyć się z problemem niskich stawek przewozowych, w pewnym stopniu generowanych poprzez nadużywanie przez firmy ukraińskie preferencyjnych warunków na transport towarów związanych z wojną, które rozciągane są też na zwykłe przewozy, co mocno uderza w przewoźników działających ...
-
Zrównoważony rozwój i AI Act, czyli o wyzwaniach sektora finansowego
... możliwości konkurencyjne. PSD3 nakłada obowiązek oferowania metod uwierzytelniania płatności dostępnych dla wszystkich użytkowników, w tym tych, którzy nie korzystają ze smartfonów. Firmy muszą ocenić wpływ tych regulacji na swoje strategie płatności mobilnych i odpowiednio dostosować podejście. Dostosowanie do dyrektywy PSD3 to przede wszystkim ...
-
Wspólna firma AMD i Fujitsu
... Fujitsu, firmy będą wytwarzać około 25% światowego wolumenu pamięci Flash, tyle samo co Intel. Im większy udział w rynku ma producent, tym posiada on lepsze warunki do jego kontrolowania i dyktowania polityki cenowej. Dodatkowo, inwestycja AMD w FASL LLC jest szansą na zwiększenie dochodów, co będzie miało korzystny wpływ na inwestorów firmy ...
-
Współpraca gigantów
... firmy. Giganci będą pracować nad nową generacją serwerów Fujitsu wykorzystujących linię procesorów Intel Itanium, dedykowanych pod systemy Windows Server 2003 oraz Windows Longhorn. Firmy ... Fujitsu, w pierwszej połowie 2005r. pojawi się na rynku nowy serwer firmy dla platformy Windows Server 2003, natomiast maszyna wykorzystująca potencjał Longhorna ...
-
Internet i bezpieczne komputery
... , Hewlett-Packard, Intel, Microsoft, PKO Bank Polski, RSA Security, Symantec oraz Telekomunikacja Polska, postanowiła ustanowić Dzień ... skierować atak na poszczególne komputery za pośrednictwem Internetu, nie wiedząc nawet o istnieniu atakowanej firmy, czy osoby. To tak jak wybieranie losowych numerów z książki telefonicznej. Jeśli użytkownik ...
-
Zarządzanie informacją: istotna strategia
... wkładowi przedsiębiorstwo może przygotować się na zmiany. Zarówno EMC, jak też EIU, stwierdzają, że zaangażowanie zarządu we wszystkich jednostkach biznesowych firmy pozwala zapewnić, że w ocenie powodzenia programu uwzględnione zostaną kluczowe wskaźniki, takie jak zarządzanie kosztami, bezpieczeństwo i wartość biznesowa. Programy, które odnoszą ...
-
Portale społecznościowe w biznesie
... na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence - ”Poniżej, na poparcie mojej teorii, chciałbym wymienić kilka przykładów zastosowania społeczności do prowadzenia firmy.” Obsługa klienta Obsługa klienta to pierwsze, co przychodzi każdemu do głowy. Społeczności to nowa forma komunikacji w Internecie, która właściwie wykorzystana ...
-
Konsumeryzacja IT szansą CIO?
... wiedzą z zakresu nowych technologii i potrafią przekuć ją na korzyści biznesowe dla firmy lepiej niż pracownicy generacji Y. „Występuje pewna różnica w znajomości technologii, ale jej znaczenie ... , których zysk wzrósł co najmniej 20 proc. rok do roku niż firmy, w których osoby zarządzające nie mają takiej wiedzy. Młodzi pracownicy mogą być bardziej ...