-
Menedżerowie firm a rozwój biznesu
... było niemal równie częste jak zrywanie sojuszy istniejących. Oznacza to, że firmy na całym świecie niezwykle intensywnie szły w kierunku optymalizacji swojej działalności, ... , nie stanowiąc dodatkowego obciążenia dla sektora publicznego. Kluczowy pozostaje jednak dobór odpowiednich projektów i właściwe rozłożenie ryzyka pomiędzy partnerem prywatnym ...
-
Sektor MSP zaczyna działać globalnie
... za pośrednictwem internetowych platform i sieci biznesowych, niż firmy z Ameryki Łacińskiej (50%) i firmy uzyskujące ujemną stopę zysku operacyjnego. Przetwarzanie w chmurze ... do rynku. Technologia jest bardzo ważna dla małych i średnich przedsiębiorstw i stanowi kluczowy element transformacji. Inwestycje w nowe technologie wydają się być dla małych ...
-
Jak wygląda informatyzacja sektora MSP?
... co szósta z komunikatorów wideo (16 proc.). Zabezpieczenia IT w pracy Małe i średnie firmy najczęściej nie stosują wielowarstwowych zabezpieczeń IT, wybierają tylko podstawowe programy antywirusowe ... częściej stosują podmioty, które nie uważają bezpieczeństwa IT za obszar kluczowy dla swojej działalności. Większość badanych firm z sektora SME określa ...
-
30 najlepszych firm polskiego automotive
... w branży motoryzacyjnej. Polska, jako kluczowy eksporter wyrobów przemysłu motoryzacyjnego na równi z działalnością produkcyjną powinna być inicjatorem rozwiązań z zakresu B+R i skutecznie je wdrażać. To szansa dla polskich dostawców części i komponentów. Ważne jest abyśmy wszyscy: firmy, ośrodki badawczo-rozwojowe oraz administracja państwowa ...
-
Walka o customer experience musi trwać
... które pozwalałyby im na efektywną współpracę pomiędzy wszystkimi działami wewnątrz firmy, co znacząco utrudnia zarządzanie customer experience. Ponad połowa (52%) konsumentów z pokolenia Y ... . High performers 1,9 razy częściej uznają customer experience za kluczowy wyróżnik konkurencyjności, a także 3,9 razy częściej prowadzą inicjatywy ...
-
System wynagrodzeń to element strategii
... talenty są dla firmy najcenniejsze, jakie potrzeby firmy należy realizować w pierwszej ... firmy bądź jej element np. strategia komercyjna, gdy dochodzi do fuzji lub restrukturyzacji albo wówczas, gdy problemem staje się utrzymanie pracowników w przedsiębiorstwie. Wówczas strategia w zakresie wynagrodzeń może mieć kluczowy wpływ na przyszłość firmy ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy w Europie 2022. Wśród laureatów 15 firm z Polski
... firmy z branży IT. Na drugim miejscu (15%) uplasowały się firmy świadczące usługi profesjonalne, a za nimi (11%) firmy z sektora ... firmy muszą przede wszystkim uzyskać dobrą opinię od swoich pracowników. To ich głos wyrażony w anonimowej ankiecie jest kluczowy. Ankieta bada opinie pracowników o firmie pod kątem wielu aspektów, m.in.: zaufania do firmy ...
-
Czego boją się CEO? Wygrywa inflacja, ale zagrożeń jest więcej
... kluczowa pozycję Chin w wielu globalnych łańcuchach dostaw. W efekcie pandemii firmy mają narastające trudności w pozyskaniu wykwalifikowanych pracowników: 29% CEO wymienia ją jako czynnik hamujący wzrost przedsiębiorstwa. Wzrost napięć na poziomie geopolitycznym to kolejny kluczowy czynnik hamujący wzrost w oczach CEO – wskazuje na niego 35 ...
-
Rekordowa ilość niewypłacalności w Polsce
... w tym kanale)? Dlaczego upadają firmy MSP? Finansowanie jako podstawowy bieżący problem, a długofalowo – utrata konkurencyjności kosztowej Finansowanie, koniec taniego pieniądza – to bardzo ważny, jeśli nie kluczowy aspekt sytuacji wielu firm. Dlaczego? Dotychczas firmy korzystały z kredytu przy stopach bliskich zeru, firmy płaciły de facto marże ...
-
Napędzani innowacją, kierowani Cyfrową Transformacją: proALPHA ERP+ i nowe horyzonty przemysłu.
... . Dlatego firmy, które jeszcze nie zdecydowały się na tę transformację, powinny jak najszybciej rozważyć jej wprowadzenie, aby skorzystać z licznych możliwości. Państwa firma wprowadziła niedawno mobilne rozwiązanie internetowe proALPHA ray. Jakie jest jego zastosowanie? Nasz najnowszy produkt, proALPHA ray, stanowi kluczowy element w naszej ...
Tematy: -
6 zasad skutecznej obsługi klienta
... że zostaje z nią na dłużej.” Empatia to kluczowy element skutecznej obsługi. Klient powinien poczuć, że jest dla firmy kimś więcej niż tylko liczbą w tabeli Excela. ... reputacja jest jednym z najcenniejszych aktywów. Obsługa klienta to strategia na przyszłość Najlepsze firmy traktują obsługę klienta nie jako konieczność, ale jako element strategii ...
-
Co dzieje się na rynku motoryzacyjnym i transportowym? Branża odkrywa karty
... kluczowy jest też rozwój sytuacji na Ukrainie. To wszystko są czynniki, na które nie mamy żadnego wpływu. W związku z tym przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych czy rozwojowych firmy ... niskich stawek przewozowych, w pewnym stopniu generowanych poprzez nadużywanie przez firmy ukraińskie preferencyjnych warunków na transport towarów związanych z wojną ...
-
Opowieść chirurga mózgu
... z równowagi. Zmieniasz pracę. Szef ma wypadek samochodowy. Kluczowy klient rezygnuje ze współpracy. Historia opisuje subiektywne ... firmy Sunfon, która opracowała telefony komórkowe z akumulatorami czerpiącymi energię z energii słonecznej. Przedstawiciele firmy na spotkaniu z bankowcami pokazują na slajdach pozycję firmy na rynku, schemat firmy ...
-
Jak zostać CEO?
... tobie również szef twojego szefa wypada dobrze, twoje szanse rosną. Kluczowy jest zawsze szef szefa. To często on jest bardziej zainteresowany twoją ... , aby twoimi współpracownikami zostali najlepsi ludzie. Przyciągaj, motywuj, szkol i nagradzaj najlepszych. Firmy, które "oszczędzają" i zatrudniają tylko tych, na których "mogą sobie pozwolić", są ...
-
Elektroniczna gospodarka w Polsce 2006
... do całej populacji przedsiębiorstw wskaźnik ten wyniósł 9 proc. (wzięto pod uwagę tylko firmy, których przychody ze sprzedaży online wyniosły co najmniej 1 proc.), ... 16 projektów na kwotę ok. 2,2 mld zł. Plan Informatyzacji Państwa stanowi kluczowy element mechanizmów absorpcji środków Unii Europejskiej przewidzianych na informatyzację i rozwój ...
-
Obsługa klienta w opinii zarządu
... firmy: Na przykład, 55% wyższej kadry zarządzającej twierdzi, że szybkość reagowania na telefony jest używana jako miara krytyczna. Ten sam pogląd wyznaje 70% specjalistów związanych z obsługą klienta. Na świecie 67% organizacji uznaje ten wskaźnik za kluczowy ... of Customer Service" na zlecenie firmy Genesys przeprowadzone było w dniach 1 kwietnia – 9 ...
-
Branża mięsna i rozwiązania IT
... są ściśle monitorowane, marża może sięgnąć wspomniane 3 procent. Czas oszczędności Obecnie firmy, również z branży mięsnej, poszukują rozwiązań, które będą dla nich źródłem ... Lawson Software Polska, wskazuje na zdolność do sprawnego przetwarzania informacji jako kluczowy element rozwiązań IT w sektorze mięsnym. Według niego, systemy informatyczne ...
-
Nowelizacja ustawy o komornikach do kosza
... branż gospodarki pokazują jednoznacznie, że najmniejsze, zatrudniające do 49 osób firmy, najgorzej radzą sobie z zatorami płatniczymi. O ile w przypadku dużych przedsiębiorstw, ... autorzy nowelizacji, bardzo duży wpływ na kształt nowelizacji, o ile nie kluczowy, miało… Ministerstwo Zdrowia. Według resortu zdrowia, nakład pracy komorników w czasie ...
-
Prowadzenie sklepu internetowego - logistyka
... wzbudza poczucie pewności i zaufania klienta. Warto także, już przy wyborze firmy kurierskiej, pomyśleć o takiej, która wprowadziła już system śledzenia przesyłek na ... , wiele elementów sklepu internetowego wpłynie na szybki przepływ informacji, a to z kolei kluczowy element logistyki. Aspekty logistyczne sklepu internetowego Przed właścicielem ...
-
Zarobki specjalistów i menedżerów w I poł. 2011 roku
... tylko mogących się pochwalić wynikami, ale także stylem zarządzania dopasowanym do kultury organizacyjnej firmy i odnajdujących się w zespole, są bardzo wysokie i stale rosną. Dobry menedżer jest kluczowy dla sukcesu firmy” – podkreśla Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia. Finanse ...
-
Europa a globalny rynek fuzji i przejęć 2012
... firmy nadal są niedofinansowane" – mówi jeden z niemieckich respondentów. W podobnym tonie wypowiada się polski inwestor ratujący firmy przed upadkiem, który wyjaśnia: "Kupujemy firmy z ... będzie bardziej widoczny w 2012 roku. 45 proc. respondentów oceniło konsolidację jako kluczowy czynnik stymulujący rozwój na rynku fuzji i przejęć w przyszłym roku ...
-
Odzyskiwanie danych po awarii może się nie powieść
... dwa dni robocze w wyniku awarii systemów informatycznych. Dla firmy zatrudniającej około 2000 pracowników oznacza to stratę 28 391 osobogodzin.„Tworzenie kopii zapasowych i odtwarzanie po awarii ma fundamentalne znaczenie dla przedsiębiorstw i stanowi kluczowy element zarządzania informacjami” – stwierdza Neil Fisher, wiceprezes instytutu ...
-
Globalne inwestycje w nieruchomości 2012
... Greg Vorwaller, dyrektor działu rynków kapitałowych na świat firmy Cushman & Wakefield, powiedział: „Kluczowy wpływ na skalę ożywienia aktywności inwestycyjnej mają dane ... może stopniowo pobudzać popyt najemców na efektywną i nowoczesną powierzchnię, ponieważ firmy zaczną realizować wstrzymywane plany ekspansji. To z kolei przełoży się na wzrost ...
-
Najlepsze Międzynarodowe Miejsca Pracy na Świecie 2013
... w tym przynajmniej 40% poza granicami kraju, w którym mieści się siedziba firmy. Dodatkowe punkty firmy otrzymują za liczbę krajów, w których firma brała udział w konkursie ... , Trust Index©). O pozycji danej firmy na Liście decyduje łączna ocena obu aspektów, ale wyniki ankiety pracowniczej stanowią aż 2/3 końcowej oceny. Kluczowy dla badania Great ...
-
Budowanie osobistej marki
... z nich nie korzysta. Marka pracuje nad ważnymi projektami. Jeśli projekt nie jest kluczowy, czyni go kluczowym lub porzuca na rzecz nowego. Pracownik ... nauczyć. Przy okazji możesz zostać zauważony i doceniony. Organizuj prezentacje wewnątrz firmy i poza nią. Prowadź wykłady na konferencjach i spotkaniach networkingowych. Dziel się podsumowaniami ...
-
Big Data w Polsce: szanse i wyzwania
... na decyzję o transformacji infrastruktury informatycznej polskie firmy najczęściej wymieniają lepsze zarządzania danymi i większe możliwości analizy (40%) oraz innowacje w zakresie opracowywania rozwiązań i produktów (40%). 61% respondentów uważa inwestycje w technologie za kluczowy czynnik warunkujący osiągnięcie celów biznesowych. 66% jest ...
-
Czego szef wymaga od asystentki?
... dzięki którym wielcy tego świata mogą prawidłowo funkcjonować w prowadzonym przez ich firmy biznesie. To ona prowadzi kalendarz szefa, umawia spotkania, dba o kwestie ... , – dodaje przedstawiciel Manpower. Na stanowisku asystenckim kierunek wykształcenia nie zawsze jest kluczowy, choć pracodawcy zwracają uwagę na to, by kandydat miał ukończone ...
-
Pożyczki: rynek monopolizowany?
... projekt, który ma trafić do prac sejmowych jest bardzo korzystny dla firmy Provident, a bardzo niekorzystny dla innych uczestników rynku pożyczkowego, w szczególności dla firm z sektora online, które udzielają krótkoterminowych pożyczek przez internet. Kluczowy punkt – limit kosztów kredytu – był zmieniany już czterokrotnie. W efekcie tych ...
-
Infrastruktura drogowa ucierpi przez brak pracowników?
... – mówi Mirosława Jemioło, Senior Consultant Construction & Property w Adecco Poland. Część spośród planowanych przetargów została już rozstrzygnięta, a firmy rekrutują tzw. personel kluczowy. Zatrudnienie znajdują kierownicy i dyrektorzy kontraktów, kierownicy robót branżowych, planerzy projektów. Zdaniem ekspertów Adecco rok 2015 to jednak dopiero ...
-
4 błędy w Assessment Center
... Kluczowy koszt tej inwestycji to przygotowanie metodologii, logistyka oraz dobrze wyszkolony zespół asesorów oraz aktorów (osób podgrywających rolę w symulacjach). Niektóre firmy ... z oczekiwaniami szefa, kompetencjami zespołu, stojącymi przed nim zadaniami oraz kulturą firmy. Warto pokusić się o poznanie preferowanego stylu komunikacji („jak dobiera ...
-
Czy automatyzacja to jedyna droga do cyfrowej transformacji?
... firmie realne korzyści? Ponad połowa firm widzi korzyści z transformacji Wprawdzie firmy już od kilku lat zdają sobie sprawę, że przeprowadzenie transformacji ... też poczucie zmian w przedsiębiorstwie. I choć trudno go zmierzyć, często jest to czynnik kluczowy, który decyduje o tym, czy klient firm takich jak Capgemini, które przeprowadzają procesy ...
-
Dlaczego łatwiej znaleźć pracę niż dobrego pracownika?
... . Zaproponowanie przez konkurencję niewielkiej podwyżki może spowodować, że kluczowy pracownik odejdzie z naszej firmy. Jednak taka sama kwota może nie przekonać do ... Często takie elementy środowiska pracy jak realny wpływ na działanie firmy, samodzielność i partnerska relacja z przełożonymi, będą wystarczającymi profitami przechylającymi szalę na ...
-
Inteligentne przedsiębiorstwa rosną w siłę
... , na jakim etapie w drodze do „inteligentnego przedsiębiorstwa” znajdują się współczesne firmy. „Inteligentne przedsiębiorstwo” to pojęcie, którym określa się podmiot poprzez ... Rzeczy (IoT). Przedsiębiorcy coraz częściej uznają, że ten ostatni to kluczowy czynnik przyszłego rozwoju. „Technologie przekształcają formułę, w ramach której działa ...
-
Co rynek magazynowy sądzi o e-commerce?
... najemców e-commerce wyróżnia się cztery kategorie: międzynarodowe firmy działające wyłącznie w kanale internetowym (Zalando, Amazon, Answear.com), firmy działające w kanale detalicznym, które rozwijają strategię ... niezmienionym poziomie. Zarówno deweloperzy, jak i operatorzy logistyczni jako kluczowy trend na rynku magazynowym dla e-commerce wskazują ...
-
Zarządcy nieruchomości wychodzą na prostą, ich zadłużenie spada
... ? Kim są wierzyciele zarządców nieruchomości? Jak wygląda przyszłość zarządców nieruchomości? Firmy zajmujące się obsługą nieruchomości komercyjnych po dwóch latach pandemii, które ... wynosi 146,3 mln zł. Ale jeszcze niedawno osiągało rekordowe wartości. Wybuch pandemii miał kluczowy wpływ na wzrost zadłużenia w tym sektorze. Do roku 2020 sytuacja była ...