-
Firmy transportowe, czyli kłopotów ciąg dalszy
... także rosnąca konkurencja, która wzmaga parcie na niskie marże, sprawia, że polskie firmy transportowe są zmuszone stawiać czoła wielu problemom jednocześnie. ... przedsiębiorstwo. Bardziej ryzykowne od firm transportu drogowego są również m.in. hurtownie napojów alkoholowych, metali czy paliw. Łączna wartość nieopłaconych zobowiązań firm transportu ...
-
Działania promocyjno-reklamowe a koszty firmy
... większe firmy są zainteresowane tym typem promocji- pozwala im to bowiem na prezentację swoich produktów i bardziej osobisty ... do kosztów uzyskania przychodów wydatki ponoszone na artykuły spożywcze (z wyłączeniem napojów alkoholowych) podczas organizowanych spotkań promocyjnych dotyczących dystrybuowanych przez niego produktów leczniczych, ...
-
MF: Usługi gastronomiczne w koszty podatkowe firmy
... podatkowych jako przykładowych kosztów reprezentacji wydatków na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych, nie oznacza, iż wydatki tego rodzaju zawsze muszą zostać wyłączone z kosztów ... nie bierze się pod uwagę tego, czy poczęstunki odbywają się w siedzibie firmy, czy też poza nią. Dla oceny takich wydatków nie są także ...
-
Producenci napojów a kryzys
... Rosnąca popularność napojów mlecznych nie jest tylko specyfiką naszego rynku. Według ubiegłorocznych wyników analizy firmy badawczej Zenith International, światowe spożycie napojów mlecznych wzrosło ... piwo jest nieproporcjonalnie wysoka w stosunku do innych wyrobów alkoholowych i przewidujemy, że będzie miała negatywny wpływ na rozwój całej branży ...
-
Zagospodarowanie terenu wokół firmy a podatki
... oraz napojów, w tym alkoholowych. Zgodnie z definicją zawartą ... firmy. Ważne pismo US (...)Zgodnie z obowiązującym od dnia 01.01.2007 r. brzmieniem art. 16 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych ...
-
Poczęstunek dla kontrahentów a koszty firmy
... szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. W przedmiotowej sprawie kluczową kwestią jest rozstrzygnięcie, czy poniesione ... jest to okazałość, wystawność, a w przypadku firmy „dobre" jej reprezentowanie, które może polegać na wystroju firmy, interesującym logo, tablicach informacyjnych, ...
-
Gadżety z logo dla klientów a koszty firmy
... reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Z uwagi na fakt, iż przepisy prawa podatkowego nie definiują ani pojęcia ... , mimo iż będą one oznakowane logo firmy, gdy celem wydatku jest tworzenie pozytywnego wizerunku firmy i budowa odpowiednich relacji z klientami, wydatki takie ...
-
Gadżety z logo firmy a koszty podatkowe
... koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. W ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych nie zostało zdefiniowane ... mimo, iż będą one oznakowane logo firmy, gdy celem wydatku jest tworzenie pozytywnego wizerunku firmy i budowa odpowiednich relacji z klientami wydatki ...
-
Spotkanie biznesowe a koszty podatkowe firmy
... reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Przepis ten dotyczy jednak takich zakupów żywności, które stanowią ... o podatku dochodowym przyjąć należy, że reprezentacja to występowanie w imieniu firmy wiążące się z okazałością, w celu wywołania dobrego wrażenia. Problem w ...
-
Kiedy upominki świąteczne w koszty firmy?
... poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Należy więc sięgnąć do słownika języka polskiego, w którym reprezentacja rozumiana jest jako „okazałość, wystawność, związana ze stanowiskiem czy pozycją społeczną”. Będzie to zatem występowanie w imieniu firmy wiążące się z „okazałością”, mające na celu ...
-
Prezenty świąteczne od firmy. Kiedy można zaliczyć w koszty firmowe i kto musi zapłacić podatek?
... żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Inaczej jest w przypadku kosztów reklamowych, których celem jest promocja marki, produktu czy usługi i zachęta do skorzystania z oferty. Najczęściej są to niewielkie, mało kosztowne przedmioty np. długopisy, kalendarze czy kubki. Ważne, aby były one oznaczone logo firmy i zostały przekazane ...
Tematy: prezenty dla pracowników, nieodpłatne przekazanie towarów, prezenty dla klientów, podatek dochodowy, nieodpłatne świadczenia, przychody z nieodpłatnych świadczeń, prezenty świąteczne, świadczenia rzeczowe, przychód pracownika, prezenty, darowizna, obowiązek podatkowy, koszty firmy, koszty reprezentacji, reprezentacja i reklama, koszty reklamy -
Wystrój firmy a koszty podatkowe
... reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. O ile przepisy podatkowe posługują się pojęciem reprezentacji, o tyle nie ... , wytworne, odpowiednio droższe, czy też poprawiały znacząco estetyczny wizerunek firmy. W związku z powyższym firma z omawianego przykładu może zaliczyć do ...
-
Rejestracja firmy
... (a wręcz nie możesz) występować o jego nadanie odrębnie dla swojej firmy. Jako przedsiębiorca masz obowiązek używać dotychczasowego numeru. Jest on nadawany dożywotnio i trzeba ... opodatkowaną akcyzą (jako producent, importer lub sprzedawca wyrobów akcyzowych np. napojów alkoholowych, paliw, samochodów osobowych) musisz też udać się do urzędu celnego ...
-
Konferencja a koszty uzyskania przychodów firmy
... (m.in. poprzez wskazanie na nią w różnych wywiadach i umieszczanie logo firmy na plakatach promujących konferencję) oraz realizować idee społeczne (przez ... kosztów reprezentacji, zwłaszcza poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Ważne pismo IS Koszty dotyczące pierwszego dnia konferencji, obejmujące ...
-
Likwidacja firmy i najem prywatny nieruchomości
... napojów alkoholowych ...
-
Studia podyplomowe nie zawsze w koszty firmy
... .2011 r. nr IPTPB1/415-232/11-2/KSU. Jakie wątpliwości wyjaśnił organ podatkowy? Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej napojów alkoholowych i bezalkoholowych a także wyrobów tytoniowych w wyspecjalizowanych sklepach. W czasie prowadzenia działalności gospodarczej powstały u niego problemy kadrowe, w związku ...
-
Wydatki na alkohol podczas spotkań handlowych poza kosztami firmy
... uczestniczących w niej osób – np. w wyniku zorganizowania występów kabaretów, wycieczki do sanktuarium, wodzireja, oprawy muzycznej, biesiady grillowej, kuligów czy też spożywania napojów alkoholowych. Zdaniem WSA Fiskusa poparł także WSA wskazując, że wniesiona skarga nie ma uzasadnienia. Jego zdaniem ilości alkoholu spożywane przez uczestników ...
-
Kawa, herbata i obiad a koszty podatkowe firmy
... , w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiuje ... organizująca spotkanie. A zatem ich charakter bezsprzecznie świadczy o kreowaniu pozytywnego wizerunku Firmy, czyli kształtowaniu lepszego postrzegania jej na zewnątrz. Mimo, że ...
-
Kawa dla kontrahenta a koszty podatkowe firmy
... poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów (w tym alkoholowych). Odpowiednikami powyższych w ustawie o podatku dochodowym od ... firmy, czyli takiego działania podmiotu, które ma na celu stworzenie i utrwalenie właściwego wizerunku firmy. W opinii Dyrektora Izby Skarbowej, w zakresie tworzenia właściwego czy dobrego wizerunku firmy ...
-
Bony towarowe a koszty firmy
... reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Zmienione od 1 stycznia 2007 r. przepisy całkowicie wyłączają zatem ... stworzenie pewnego wizerunku podatnika, stworzenie dobrego obrazu jego firmy, działalności itp., wykreowanie pozytywnych relacji z kontrahentami. Oceniając, ...
-
Wydatki na usługi cateringowe dla pracowników w kosztach firmy
... trakcie posiedzeń Zarządu są decyzjami najwyższej rangi, gdyż kreują politykę firmy, wyznaczają kierunki bieżącej działalności Spółki. Natomiast, spotkania pracownicze ... reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Wydatki na artykuły spożywcze, w tym m.in. na kawę, herbatę, ...
-
Impreza sportowa jako koszty podatkowe firmy?
... , w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Pamiętaj, że zwrot "w szczególności" oznacza, że nie jest to katalog zamknięty i stanowi jedynie przykładowe wymienienie niektórych wydatków związanych z reprezentacją firmy, które są wyłączone z kosztów uzyskania przychodów. Ponieważ przepisy ...
-
Piłka nożna sportem zmniejszającym podatek dochodowy od firmy
... , w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Zwrot ”w szczególności” oznacza, że nie jest to katalog zamknięty, a tylko przykładowo ustawodawca wymienia niektóre wydatki związane z reprezentacją firmy, które są wyłączone z kosztów uzyskania przychodów. Przepisy prawa podatkowego ...
-
Mecz piłki nożnej jako koszty uzyskania przychodu firmy?
... reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych ... jest stworzenie pewnego wizerunku podatnika, stworzenie dobrego obrazu jego firmy, działalności etc., wykreowanie pozytywnych relacji z kontrahentami (klientami). Oceniając ...
-
Spotkania szkoleniowo-integracyjne: koszty firmy
... poza nią. Głównym celem tych spotkań jest budowa dobrych relacji wewnątrz firmy. Zdaniem spółki wydatki poniesione na organizowanie tych spotkań są związane z ... koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. To nie jest demonstracja wystawności! Spółka zaskarżyła stanowisko ...
-
Wydatki na ozdoby świąteczne w koszty firmy
... czy okolicy, były nadzwyczaj wystawne, poprawiały znacząco estetyczny wizerunek firmy i zostały umieszczone wyłącznie w pomieszczeniach przeznaczonych do obsługi tylko określonych ... w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Konsekwencją takiego zapisu jest wyłączenie z kosztów uzyskania ...
-
Szkolenie kontrahentów jako koszty podatkowe firmy
... przychodów nie uważa się kosztów reprezentacji, do których w szczególności należą wydatki poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności czy też napojów, w tym także alkoholowych. Ze względu na to, że ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiuje terminu „reprezentacja”, warto w tym zakresie posłużyć ...
-
Koszty firmy: reprezentacja szeroko rozumiana
... na reprezentację, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Reprezentacja to już nie tylko okazałość i wystawność Wszystko zależy więc ... można bowiem mówić o reprezentacji, gdyż ta z natury jest skierowana na zewnątrz firmy, wobec osób trzecich. Jednak i w tym przypadku wydatków na alkohol ...
-
Promocja alkoholu w Polsce - czy to legalne?
... napojów alkoholowych. Ogólne zasady reklamy Zgodnie z przywołanym art. 13 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się na obszarze kraju reklamy i promocji większości napojów alkoholowych ... od godziny 13:00 – wskazuje Remigiusz Zdrojkowski z firmy XBS PRO-LOG zajmującej się logistyką produktów akcyzowych. Zresztą i ...
-
Wydatki na alkohol a koszty uzyskania przychodów
... Zatem celem wydatków na reprezentację jest m.in. stworzenie i utrwalenie właściwego wizerunku firmy. Właściwy wizerunek to taki, który może sprawić, że ... uzyskaniu przychodu. Natomiast, wydatki podmiotów gospodarczych na zakup napojów alkoholowych należy oceniać negatywnie. O negatywnym charakterze tych wydatków świadczy również treść ustawy ...
-
Ile pije statystyczny Polak?
... – przy jednoczesnym osłabianiu sprzedaży innych grup produktów, np. napojów gazowanych typu cola czy niegazowanych napojów owocowych. Co istotne, wszystkie firmy biorące udział w naszym badaniu są zdania, że ten trend będzie miał duże znaczenie dla rynku napojów bezalkoholowych w najbliższej przyszłości – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale ...
-
Polacy preferują polski alkohol
... wielbicieli drinków i aperitifów najbardziej przyciąga oryginalność i nowoczesność - wynika z raportu firmy doradczej On Board PR "Marki alkoholowe" opracowanego na ... poziomu wykształcenia respondentów. „Mimo pewnych różnic, najpopularniejsze kategorie napojów alkoholowych – piwa i wódki – trafiają do wszystkich grup społecznych” – mówi Tomasz ...
-
Przemysł spirytusowy a gospodarka UE
... napojów spirytusowych w 27 krajach Unii Europejskiej. RYNEK NAPOJÓW SPIRYTUSOWYCH UE Produkcja Kraje Unii Europejskiej odgrywają istotną rolę na światowym rynku napojów alkoholowych. Europejski przemysł spirytusowy jest największy na świecie. Z badań wynika, że w 2009 roku wyprodukował łącznie 39 milionów hektolitrów napojów ...
-
Poczęstunek dla gości a koszty uzyskania przychodów
... , koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Przepisy prawa podatkowego nie zawierają definicji reprezentacji. Zatem ... reprezentowaniu firmy. Celem wydatków na reprezentację jest m.in. kształtowanie i utrwalanie określonego wizerunku zewnętrznego firmy w oczach klientów ...
-
Sprzedaż alkoholu w Polsce wzrośnie
... , będzie rosła sprzedaż wyrobów spirytusowych, wina, piwa oraz napoi alkoholowych gotowych do spożycia. Najszybciej ma rosnąc w Polsce sprzedaż napojów alkoholowych gotowych do spożycia, tzw. RTD, wynika z badań firmy Euromonitor International. W 2010 r. Polacy kupią 6,5 mln litrów tych napojów, wydając na nie prawie 50 mln dolarów, o ponad ...