-
Rynek reklamy telewizyjnej zyskuje na wartości
... na zamówienie "Gazety Prawnej" danych cennikowych AGB Nielsen Media Research wynika, że do połowy kwietnia trzy największe telewizje w Polsce - TVP, TVN i ... w porównaniu z 17,13 proc.), nie zdołała przekuć tego sukcesu na wpływy z reklamy. Firmy zwiększyły w niej wydatki na reklamę zaledwie o 2,6 proc, przez co Polsat musiał się zadowolić ...
-
Reklama w telewizji I-VI 2007
... wpływy reklamowe i tym samym wyprzedziła Polsat - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVN zarobił w pierwszym półroczu 2007 roku na reklamach 1,05 mld zł, czyli ... obroty reklamowe stacji telewizyjnych. - Przyczyn możemy się dopatrywać w tym, iż z jednej strony firmy mają coraz więcej funduszy na działania reklamowe, a z drugiej wzrasta ogólny ...
-
Oglądalność telewizji rośnie dzięki DVR
Kolejny raport firmy Nielsen wskazuje, że mimo ogromnej popularności Internetu spędzamy coraz więcej czasu przed telewizorem. Dzieje się tak dzięki rosnącej popularności DVR, czyli ...
-
Portale społecznościowe: bądź ostrożny
... - podała firma Trend Micro. Użytkownicy wspomnianych serwisów niekoniecznie muszą być w wieku szkolnym bądź uniwersyteckim. Często jest wręcz przeciwnie ― według raportu firmy Nielsen z marca 2009 roku ― portale społecznościowe lub serwisy blogerskie odwiedza dwie trzecie wszystkich osób korzystających z Internetu na świecie i spędza w nich prawie ...
-
Jak hipermarkety wpływają na ceny żywności?
... najwyższe. Obserwacje te potwierdza GUS, który zbadał, że np. mięso wołowe najdroższe jest w tradycyjnie rolniczym województwie podlaskim, a ziemniaki w lubuskim. Według firmy Nielsen ceny w najmniejszych sklepach są niemal o 30 proc. wyższe niż w przypadku sieci dyskontowych. to nie tak drastyczna różnica, jak w opinii Rzeczpospolitej ...
-
Małe sklepy spożywcze zagrożone przez dyskonty
Według danych firmy Nielsen na koniec 2009 r. było w Polsce 54 045 małych sklepów spożywczych, czyli takich, których powierzchnia sprzedaży nie przekracza 40 mkw. Liczba ...
-
Sprzedaż detaliczna w Polsce wzrośnie nieznacznie
... , że szansę na największe zwyżki ma sprzedaż żywności i paliw. W ubiegłym roku kryzys najmniej odczuwalny był m.in. w branży handlu spożywczego. Według firmy Nielsen w Polsce łączna sprzedaż dóbr szybkozbywalnych wzrosła w 2009 r. o ponad 6 proc. Natomiast w 2008 r. wzrost był na poziomie 16,5 proc. - Kryzys, a głównie wzrost ...
-
Polski konsument lubi promocje
... się do miejsc, gdzie robią zakupy znacznie bardziej niż do marek produktów wkładanych do koszyka - wynika z badania Shopper Trends 2010 firmy ACNielsen, która analizuje postawy i zachowania konsumentów w 50 krajach. Statystycznie w Polsce równie chętnie robimy zakupy w hipermarketach, jak i w tradycyjnych, osiedlowych sklepach (udział ...
-
Bankowość mobilna czeka na boom
... "Mobilny konsument w świecie mobilnej bankowości i mobilnych płatności" prezentuje najważniejsze przyczyny takiego stanu rzeczy. Zgodnie z opublikowanymi niedawno wynikami badań firmy Nielsen, w chwili obecnej w USA ma miejsce niezwykle ciekawe wydarzenie – udział smartfonów w rynku zrównał się z udziałem „tradycyjnych” telefonów komórkowych (równo ...
-
Ubezpieczenia assistance na wakacjach 2012
... , a miesiącem, kiedy najczęściej potrzebowaliśmy pomocy, był lipiec. Takie wnioski płyną z raportu firmy Mondial Assistance podsumowującego sezon wakacyjny 2012. Dane zebrane w czasie ... badaniami wakacyjnych planów Polaków przeprowadzonymi w maju tego roku przez AC Nielsen na zlecenie Mondial Assistance. Na pytanie o miesiące wakacyjnych wojaży ...
-
Szczepienia a ubezpieczenie turystyczne
... dniach 6-14 maja 2013 przez Nielsen Polska na zlecenie Mondial Assistance, podczas rozpoczynających się wakacji na wypoczynek wybiera ... z całego świata doniesienia o pojawiających się ogniskach chorobowych. Pozwala na to skala wielkości firmy – jesteśmy obecni w 29 krajach, na 5 kontynentach – dodaje Tomasz Brożyna. Koronawirusy powodują zakażenie ...
-
Zakupy w Chorwacji: co warto wiedzieć?
... Tak też ma być i w tym roku - wyniki badania przeprowadzonego przez firmę AC Nielsen Polska pokazują, że w obecnym sezonie większość Polaków wybierze ten kraj na miejsce ... zostawić kartę kredytową lub pewną kwotę pieniędzy w ramach depozytu za wynajem samochodu. Firmy wypożyczające samochody wymagają również ważnego dokumentu prawa jazdy oraz dowodu ...
-
Płatności za wakacje: chargeback daje bezpieczeństwo
Według danych firmy Nielsen, Polacy wyjeżdżający na wakacje zagraniczne średnio ponoszą koszt 2315 zł. Zapewne wielu z nich decyduje się na zakup wymarzonej wycieczki z jednym w ...
-
Chevrolet Orlando 1.4T LT+ vs Dacia Lodgy 1.2 TCE Prestige
... swoich pieniędzy. Najpierw było łatwo, wystarczyło po prostu zaoferować tani produkt i interes sam się kręcił. Do czasu. W opublikowanych niedawno badaniach firmy Nielsen okazało się, że 80% z nas dokonując zakupu zwraca przede wszystkim uwagę na jakość. Co to oznacza dla producentów i sprzedawców samochodów ...
-
Telekomunikacja a wydatki na reklamę w 2013
... firmy telekomunikacyjne tną wydatki na reklamę. Okazuje się, że nie inaczej dzieje się w przypadku ... globalnych, które w sektorze telekomunikacji wzrosły za 9 miesięcy ostatniego roku tylko o 0,9 proc. (dane za firmą badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse). Operatorzy skarżą się, że na ujemną dynamikę przychodów lub ich ograniczony wzrost ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 16/2015
... ATM Grupa, producenta programów telewizyjnych. – Mniejsze anteny mają już większy udział w rynku niż te cztery główne. Według danych badającej rynek firmy Nielsen Audience Measurement w marcu pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych należało do TVP1. Udział tego kanału w porównaniu z marcem 2014 roku zmniejszył ...
-
Na wakacjach za granicą sięgamy chętnie po karty płatnicze
... coraz większe grono amatorów. Polskie miasta opustoszały, a to najlepszy dowód na to, że sezon urlopowy ruszył już pełną parą. Szacunki firmy Nielsen Polska wskazują, że w tym roku na wakacje uda się ponad 15,8 mln Polaków, a więc o ponad milion więcej niż w minionym roku ...
-
Wakacje 2016: polski kurort czy zagraniczna wycieczka?
... cel przeznaczy więcej niż jedną miesięczną pensję. Zamożni Polacy szukają egzotyki, wyjątkowych wrażeń i luksusu – mówi Katarzyna Fatyga z Diners Club. Z danych firmy Nielsen Polska wynika, że destynacje preferowane przez najzamożniejszych Polaków to przede wszystkim wyspy na Pacyfiku, Karaibach i Oceanie Indyjskim (m.in. Seszele, Malediwy ...
-
Które polskie seriale tracą widownię?
... przed rokiem - mówi Michał Bakalarczyk, telewizyjny ekspert MullenLowe MediaHub. O badaniu Analiza domu mediowego MullenLowe MediaHub przygotowana została na podstawie danych firmy Nielsen Audience Measurement, (widownia 16-49 lat, prime time, w latach 2015, 2016, 2017, 2018).
-
Palenie papierosów. Ile mieszkań puszczamy z dymem?
... palił prawie co trzeci dorosły obywatel), to wciąż przychody koncernów tytoniowych są ogromne. Ile Polacy wydają na wyroby tytoniowe? Szacunki firmy Nielsen, na które powołuje się portal hurt&detal sugerowały, że rynek ten wart był w 2017 roku 23,7 mld. W 2019 roku kwota ta ...
-
Leasing pracowniczy: rozwiązanie na miarę pandemii?
... . Zachodzącym tam procesom przygląda się Capgemini Invent. Jak chińskie firmy radzą sobie z kwestiami związanymi z zatrudnieniem? Czy wypracowane tam rozwiązania ... dni stycznia lider chińskiego rynku odnotował wzrost obrotu o ok. 374 proc. Według danych Nielsen'a we Włoszech sprzedaż internetowa wzrosła o 80 proc. Z tygodnia na tydzień ilość zakupów ...
-
Product placement w grach wideo
... – pochłaniają tej samej widowni średnio 20 godzin w tygodniu1. Badanie Nielsen Entertainment dowodzą, że w godzinach o największej oglądalności telewizja traci z grona ... (Activision)” była limitowana seria butów tej firmy. Grupą docelową konsumentów byli gracze szczególnie związani z grą firmy Activision. Ten wyjątkowy model tzw. sneakersów ...
-
Rynek czekolady a święta
... do okresu sierpień 2006 - lipiec 2007 r. wartościowo wzrósł o 19 proc. (dane Mieszko za Nielsen). Wzrost rozkłada się równomiernie we wszystkich znaczących segmentach rynku ... bieżącym roku wartościowe udziały firmy Mieszko na rynku pralin osiągnęły rekordowy poziom 6,5 proc. (dane za okres kwiecień - maj 2008 r., za Nielsen) - mówi prezes Moczulski ...
-
Rośnie rynek kawy w Polsce
... FMCG w Polsce, wart ok. 3 mld zł. Wartościowo wzrósł w ostatnim roku, według firmy badawczej AC Nielsen, o 16,2 proc., a jeśli liczyć w filiżankach kawy o 6,3 proc. Dzieje się to ... filiżanek kawy per capita, a dziesięć lat później już ponad 510 filiżanek. Badania AC Nielsen pokazują, że wśród wypijanej kawy coraz większy udział ma kawa rozpuszczalna ...
-
BIZ w Polsce: rośnie znaczenie Skandynawii
... – 16,3%. „Zainteresowanie skandynawskiego biznesu polskim rynkiem ciągle wzrasta. Firmy skandynawskie odgrywają dużą rolę w Polskiej gospodarce już nie tylko jako inwestorzy zagraniczni, ale także jako pracodawcy i odpowiedzialni obywatele” - mówi Peter Nielsen, Przewodniczący SPCC. „Patrząc w przyszłość, konstruktywne zaangażowanie Polski i jej ...
-
Czy małe sklepy przetrwają?
... . Pomocą mogą również służyć badania przeprowadzone przez instytuty i firmy badawcze. Z badań Pentora (Pentor Research – Zwyczaje zakupowe Polaków 2010) wynika, że Polacy nadal lubią małe sklepy. Potwierdza to analiza Shopper Trends 2010 przeprowadzona przez firmę Nielsen – Polacy najczęściej, spośród państw Europy Środkowo-Wschodniej robią ...
-
Język ciała konsumentów a reklama produktu
... nowych produktów. Nielsen przeprowadził analizę zachowania konsumentów, aby sprawdzić czy znają je marketerzy. Okazało się, że firmy tracą ogromne sumy na obniżki i promocje, podczas gdy, wcale na nich nie zarabiają. Inne natomiast za bardzo skupiają się na wyglądzie swoich produktów. Nielsen przestrzega: należy ...
-
Najlepsze konto z assistance
... pracować banki i firmy assistance, to budowanie świadomości wśród klientów. Wg badań w 2013 roku 80% respondentów widziało potrzebę korzystania z assistance, wobec 60% w 2011 roku. Wg przeprowadzonych przez Nielsen Polska na ... przez bank. Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Nielsen Polska w dniach ...
-
Akcyza na alkohol pogrąża sprzedaż
... spadła o 6% w ujęciu rok do roku (dane ZP PPS za AC Nielsen). Najbardziej niepokoi fakt, że spadki sprzedaży dotyczyły praktycznie wszystkich segmentów rynku, zarówno ... stworzenie i utrzymanie 93 tys. miejsc pracy, głównie w przemyśle, rolnictwie, handlu i gastronomii. Firmy zrzeszone w ZP PPS na zakup towarów i usług wydały ponad 2,67 mld ...
-
Pokolenie 55+ zwiększa zakupy w internecie
... dynamika wzrostu jest dużo mniejsza – mówi Marek Safiejko, CEO 9bits, firmy technologicznej specjalizującej się w tworzeniu aplikacji mobilnych i rozwiązań technologicznych dla e-handlu ... podczas gdy w grupie seniorów zaledwie 55,3 proc. Jak wynika z wyliczeń Nielsen Norman Group, przeprojektowanie strony internetowej, tak aby zapewniała równy ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe wyzwania branży
... dóbr konsumpcyjnych w coraz większym stopniu sprzedają bezpośrednio klientom końcowym. Dziś praktycznie wszystkie firmy (99%) inwestują w rozwój kanałów sprzedaży bezpośredniej (Direct to Customer). Wiąże się to z dużą szansą rynkową. Firma badawcza Nielsen donosi, że chociaż sprzedaż online stanowi jedynie 5% całego amerykańskiego rynku dóbr ...
-
Testy i badania w e-marketingu
... skutek jest taki sam jak poprzednio – porażka. Po drugie – pogorszenie wizerunku firmy. Niefunkcjonalna witryna www oraz błędna, nieczytelna kreacja nie sprzyjają pozytywnemu ... , jest niezależnym konsultantem e-marketingu. kontakt: www.k2.pl PRZYPISY: [1] Jakob Nielsen, www.usability.com [2] MwP nr 7 (77) 2004 „Testowanie funkcjonalności serwisu www ...
-
Skuteczna reklama w interncie
... około 30 lat, z wyższym wykształceniem i zarobkami powyżej średniej krajowej. Według Nielsen Entertainment1 76 proc. graczy gier na konsole i MMOG (Massively Multiplayer Online ... istniejących już gier, które tylko branduje się na potrzeby konkretnej firmy. Firmy o zasobniejszym portfelu mogą zdecydować się na przygotowanie gry według scenariusza ...
-
Skuteczny link sponsorowany
... Liderami na świecie w zakresie wprowadzania płatnych linków są Google i Overture. Pierwszej firmy nie trzeba chyba nikomu przedstawiać - to obecnie jedna z najbardziej znanych marek z internetowym ... Q2 2003, http: //www.iab.net/ 2 Raport Consumer Preferences to Paid Search, Nielsen Reel Research, czerwiec 2003, http://www.iab.net/ 3 za Google, więcej ...
-
Rośnie rynek słodyczy
... wafli w czekoladzie w ujęciu ilościowym jest Princessa (Nestlé) z udziałem 25,9 proc. (dane AC Nielsen JJ 08). Warto zwrócić uwagę, że wśród wafli impulsowych największą ... czekoladzie, które już obecnie należą do najprężniej rozwijających się segmentów rynku. Z danych firmy MEMRB wynika, że już od kilku lat kategoria batonów rośnie w dwucyfrowym ...