-
System kadrowo płacowy - jaki wybrać?
... Właściwy program bez wątpienia powinien być dopasowany do indywidualnych potrzeb firmy, automatyzować powtarzalne czynności, zwiększać efektywność pracy oraz po prostu ułatwiać pracę. ... , wszystkich dokumentów kadrowych m. in. umów o pracę, aneksów itp. Ważne, aby podpis elektroniczny był zgodny ze standardami i miał moc prawną odpowiednią do rangi ...
-
Przymusowe elektroniczne deklaracje podatkowe?
... komputerowych. W wielu przypadkach przedsiębiorca będzie się też musiał zaopatrzyć w podpis elektroniczny (gdy jeszcze go nie ma). To może oczywiście spotkać się z ... źródła) będą musieli przesyłać urzędom skarbowym wyłącznie drogą elektroniczną. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte, firmy już dziś powinny zacząć przygotowywać się i dostosowywać ...
-
Nowoczesna uczelnia
... przyjazną i otwartą dla studentów" – powiedział Jacek Maciak, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy 4M. "Elektroniczna legitymacja może zawierać wiele dodatkowych funkcji jak np. mikropłatności, podpis elektroniczny, co daje niespotykane dotychczas możliwości wykorzystania informatyki i telekomunikacji w szkołach wyższych" – dodał Jacek ...
-
Kradzież danych: jak zapobiegać?
... do osób trzecich zupełnie przypadkowo w wyniku niedbałego posługiwania się danymi. W jaki sposób firmy mogą skutecznie chronić swoje dane? Utimaco przedstawia 10 wskazówek jak zapobiegać tego typu ... papilarnych. 9. Szyfrowanie wiadomości e-mail. Mało kto stosuje podpis elektroniczny i szyfrowanie poufnych wiadomości e-mail. Profesjonalne rozwiązania ...
-
Własna firma: jednoosobowa albo spółka z o.o.
... wynika ze stosunkowo niskich kosztów, ponoszonych przy tworzeniu firmy z o.o., oraz łatwości rejestracji. Przed lutym 2009 roku założenie spółki z ograniczoną ... . Wpisane login i hasło będą następnie służyć jako tzw. zwykły podpis elektroniczny, służący zarówno do rejestracji spółki, jak i do wypełniania innych dokumentów. Po rejestracji w ...
-
Sprzedaż mieszkań spada, ale nie wszędzie. Deweloperzy o sytuacji na rynku
... , kiedy sprzedaliśmy 904 lokale. Był to rekordowy wynik w historii firmy w ujęciu kwartalnym. Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w ... wprowadzając aplikacje do sprzedaży mieszkań oraz usług zdalnych, video chat i podpis elektroniczny. W tym okresie przeszliśmy na pracę zdalną, kontynuując działania i sprzedaż ...
-
Kolejne e-deklaracje bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego?
... niewymagających podpisu kwalifikowanego wzrośnie do 48. Warto jednak pamiętać, że z nowych rozwiązań mogą korzystać wyłącznie przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi. Firmy mające osobowość prawną oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej powyższe deklaracje muszą opatrywać bezpiecznym podpisem elektronicznym. Marek Siudaj,
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2007
... elektroniczny stosowało 17% przedsiębiorstw, 7% - otrzymywało faktury elektroniczne, a 3% - wysyłało faktury elektroniczne. Także w tym względzie wyróżniają się duże przedsiębiorstwa, z których 32% stosowało podpis elektroniczny, 10% otrzymywało, a 13% wysyłało faktury elektroniczne. Wśród małych przedsiębiorstw 14% stosowało podpis elektroniczny ...
-
Jak wysłać e-Deklarację do urzędu skarbowego?
... wyłącznie dla osób fizycznych. Skąd jednak wziąć podpis elektroniczny? Bezpieczny podpis elektroniczny można kupić obecnie w jednej z pięciu firm świadczących usługi ... punkty rejestracyjne na terenie całego kraju. W ramach zawieranych umów wskazane firmy z reguły dostarczają niezbędne narzędzia do korzystania z podpisu elektronicznego, a wskazane ...
-
Jak cyfryzacja wspiera polski biznes?
... pięciu osób. Aby w pełni korzystać z tych udogodnień, trzeba zaopatrzyć się w bezpieczny podpis elektroniczny. O ile posiadanie profilu zaufanego może być wystarczające do kontaktów z administracją publiczną poprzez platformę e-PUAP i do rejestracji firmy w CEIDG, to warto wiedzieć, że ograniczenia jego funkcjonalności uniemożliwiają już m.in ...
-
E-podatki czyli deklaracje elektroniczne dla początkujących
... elektroniczny podpis Zgodnie z art. 3b § 1 Ordynacji podatkowej deklaracja przedkładana fiskusowi za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna zawierać po pierwsze dane w ustalonym formacie elektronicznym (zawarte we wzorze deklaracji), po drugie jeden podpis elektroniczny ... to być np. prokurent, pracownik firmy czy doradca podatkowy. ...
-
Zasady wystawiania faktur (VAT) w roku 2013
... czym oprócz tych danych mogą również podać nazwę lub nazwę skróconą firmy. Natomiast w przypadku podatnika niebędącego osobą fizyczną dane identyfikacyjne stanowią przede wszystkim ... do osoby składającej ten podpis, jest sporządzany za pomocą podlegających wyłącznej kontroli osoby składającej podpis elektroniczny bezpiecznych urządzeń służących do ...
-
Elektroniczna obsługa celna bardziej przyjazna dla przedsiębiorców
... posiada konto na platformie ePUAP oraz kwalifikowany podpis cyfrowy lub bezpłatny profil „zaufany” (zastępuje podpis elektroniczny) ma możliwość skorzystania z tego udogodnienia. Im krócej ... jest potrzebna promocja nowoczesnych rozwiązań elektronicznych. Oprócz szkoleń firmy mogą skorzystać z indywidualnych spotkań, które są równie pomocne w ...
-
Nie wiesz, jak założyć konto na ePUAP? To bardzo proste
... elektroniczny podpis potwierdzający naszą tożsamość w internecie, w pierwszej kolejności trzeba założyć konto użytkownika. Na stronie epuap.gov.pl wybieramy opcję „Zarejestruj się” w prawym górnym rogu. W tym momencie następuje podział przyszłych użytkowników. Jeśli posiadamy płatny bezpieczny podpis elektroniczny ...
-
Rozliczenie podatku dochodowego za 2017 r. - praktyczne informacje
... 500+ poza rocznym PIT Część podatników nie pracuje zawodowo, nie prowadzi firmy, a utrzymuje się jedynie z otrzymywanych świadczeń w postaci np. alimentów na dzieci, zasiłku ... (to podpis elektroniczny, który zapewnia autentyczność deklaracji opartych na danych autoryzujących) - nie jest tutaj wymagany certyfikowany podpis elektroniczny. Nadto ...
-
Dodatek energetyczny. Ile i dla kogo? Jak złożyć wniosek?
... podkreśla Paweł Poruszek, Prezes Zarządu Euros Energy, firmy będącej propagatorem nowoczesnej energetyki oraz ... podpis elektroniczny Zalogować się do portalu e-PUAP Z katalogu spraw wybrać „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” Wybrać odpowiedni urząd i rodzaj pisma Załączyć pobrany przez internet i wypełniony wniosek Złożyć podpis elektroniczny ...
-
JPK_VAT bez podpisu elektronicznego i profilu zaufanego?
... Podpis kwalifikowany nabywa się w firmach uprawnionych do wydawania kwalifikowanych certyfikatów i jest ważny przeważnie 2 lata. Weryfikacja profilem zaufanym Profil zaufany to z kolei darmowy wariant elektronicznego podpisu. Aby go „wyrobić”, należy zarejestrować się na stronie www.pz.gov.pl, wysłać elektroniczny ... w tym najmniejsze firmy, od 5 ...
-
Jak szybko założyć działalność gospodarczą?
... przedsiębiorcy oraz adresu jego zamieszkania (może być inny niż adres siedziby firmy) ewentualnie także imienia i nazwiska pełnomocnika, jeżeli został ustanowiony, przedmiotu ... zaś wniosek złożony w formie elektronicznej powinien zawierać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego, który zgodnie z ustawą ...
-
Likwidacja działalności gospodarczej krok po kroku
... www.ceidg.gov.pl – ale trzeba mieć zaufany profil lub podpis elektroniczny. Jeśli nie mamy dostępu do internetu, wniosek można wysłać pocztą, ale ... , w związku z likwidacją przedsiębiorstwa, należy przede wszystkim sporządzić wykaz i spis majątku firmy pozostającego na dzień likwidacji. I tak podatnik musi sporządzić: wykaz składników majątku ( ...
-
Lepsze zabezpieczenia dokumentów PDF
... zabezpieczających, które są trwale zapisane w dokumencie. Dzięki temu firmy mogą w pełni wykorzystać bezpieczniejszą i bardziej niezawodną wymianę dokumentów, zarówno wewnątrz ... utworzenia. Acrobat 6.0 i bezpłatny Adobe Reader pozwalają odbiorcom złożyć cyfrowy podpis na dokumencie, aby potwierdzić lub zaaprobować informacje, które otrzymali albo ...
-
Przetargi elektroniczne: rodzaje i sposób działania
... licytacji elektronicznej – mogą to być dotychczasowi kontrahenci zamawiającego, jak również firmy, które wyraziły chęć udziału w postępowaniu, po zapoznaniu się z ogłoszeniem o ... tego stanu rzeczy jest zbyt mała liczba firm posiadających bezpieczny podpis elektroniczny a także zbyt niskie wartości zamówień ustalone dla sektora rządowego i samorządów ...
-
Karty i transakcje internetowe: o czym warto pamiętać
... informuje, że są problemy z komputerem i proszą o weryfikację informacji. Nie ma zwyczaju by firmy dzwoniły prosząc przez telefon o numer karty. Jeżeli to my inicjujemy ... w oparciu o certyfikaty Kody wysyłane SMS’em Jednorazowe kody autoryzujące transakcje Podpis elektroniczny, funkcja skrótu i jej zastosowanie Karty mikroprocesorowe z zapisanym ...
-
Produkty Maxell w Zibi
... klientom światowej klasy nośniki do zapisu informacji. Japoński koncern elektroniczny Maxell powstał w 1961 roku, w 1964 połączył swoje siły z Hitachi. Od 1968 r. obecny jest na rynku amerykańskim, a od 1976 r. także w Europie. Obecnie w ofercie firmy znajdują się m.in. baterie, mikrobaterie, cyfrowe i magnetyczne nośniki audio ...
-
Dłużnicy telekomów mają do oddania 713 mln złotych
... Rejestrze Długów, składają się: typowe abonamenty, doładowania, raty za sprzęt elektroniczny i kary za niewywiązywanie się z umowy. - Do windykacji trafiają najczęściej ... mocno odczuwalna w domowym budżecie – wyjaśnia Jakub Kostecki, prezes Kaczmarski Inkasso, firmy windykującej m.in. długi telekomunikacyjne. Na początku marca w Krajowym Rejestrze ...
-
Co warto wiedzieć o e-ZLA?
... do swojej firmy. Lekarze nie mają problemu z ... elektroniczny wpływ zwolnienia do ZUS nie wystarczy by Zakład wypłacił pieniądze. Konieczne jest jeszcze złożenie wniosku w postaci formularza ZAS-53. Można zrobić to elektronicznie, jeśli mamy swoje indywidualne konto na platformie internetowej PUE ZUS. Nie jest do tego wymagany podpis elektroniczny ...
-
Wideorozmowy, wirtualny spacer i zdalne umowy. Sprzedaż mieszkań w czasie pandemii
... ROBYG wdrożyła także podpis elektroniczny za pośrednictwem platformy Autenti. Dzięki temu klienci mogą podpisywać umowy rezerwacyjne zdalnie. Podpis umożliwia identyfikowanie ... mówimy raczej o kontynuacji założeń, które towarzyszą nam niemal od początku istnienia firmy - podążamy za trendami. Nowością, której wcześniej nie stosowaliśmy, a na pewno ...
-
Rejestracja REGON VIII 2013
... , które posiadają albo zaufany profil na ePUAP, albo bezpieczny podpis elektroniczny. W ich przypadku do otrzymania statusu przedsiębiorcy wystarczy zalogowanie się i ... mniejsza od wyniku lipcowego i o 2% większa od liczby firm zarejestrowanych w lipcu 2012 r. Firmy znikają, ale wolniej Aby stworzyć pełny obraz ducha przedsiębiorczości w polskim ...
-
IT-System dla Kruka
... będą mogli po uprzednim zarejestrowaniu się otrzymywać elektroniczny newsletter. Umowa między firmami obejmuję także testowe wdrożenie autorskiego systemu firmy IT-SYSTEM do zarządzania relacjami z klientem pod nazwą iCRM. Jej głównym zadaniem będzie selekcja potencjalnych klientów firmy na podstawie odwiedzin serwisu internetowego. Ponadto system ...
-
Informatyczny optymizm przedsiębiorców
... w Polsce firmy zmniejszające wyposażenie w techniki informacyjne." - dodaje dr Michał Goliński, ekspert zespołu, kierujący Zakładem Gospodarki Informacyjnej i Społeczeństwa Informacyjnego SGH,. Pytanie dodatkowe w bieżącej edycji badania dotyczyło kwoty, którą firmy skłonne byłyby przeznaczyć rocznie na certyfikat (podpis) elektroniczny. Wyniki ...
-
OPTeam SA buduje centrum technologii
... GPW. „Systemy kart elektronicznych powoli stają się standardem w naszym codziennym życiu. Wykorzystujemy karty płatnicze, e-legitymacje, karty miejskie komunikacji publicznej. E-legitymacje firmy OPTeam są obecne już na ponad 80 polskich uczelniach, a liczba ich funkcji systematycznie wzrasta. Dlatego zdecydowaliśmy się na przeniesienie wszystkich ...
-
Rejestracja zbiorów danych w GIODO
... danych osobowych, jeżeli firma ma zamiar wykorzystywać w procesie przetwarzania danych także inne firmy (np. w przypadku hostingu, biura rachunkowego, call center) udostępniać dane osobowe zgodnie z wymogami ... za pośrednictwem poczty albo osobiście w Biurze GIODO). Natomiast jeśli przedsiębiorca posiada kwalifikowany podpis elektroniczny ...
-
KIG a sytuacja gospodarcza
... wykorzystania. Przeszkodą jest także brak dobrze przygotowanych ofert współpracy dla firmy ze strony świata nauki, słaba znajomość realiów biznesu i mała ... w Republice Czeskiej ponad 33 tysiące. Należy niezwłocznie wdrożyć powszechny podpis elektroniczny dla ludności, przy wykorzystaniu którego obywatele mogliby załatwiać większość spraw wymagających ...
-
Banki nie powinny się spodziewać, że hakerzy odpuszczą
... (6 tys. zł). Nic zatem dziwnego, że to właśnie małe i średnie firmy coraz częściej znajdują się na celowniku hakerów. „Duży zwrot z ... tablecie) przy dziesięciu dostępnych metodach autoryzacji. Są to m.in.: kody SMS, podpis elektroniczny, tokeny sprzętowe, tokeny programowe, kody jednorazowe, kody PIN, pytania kontrolne czy parametry biometryczne ...
-
Startup a ochrona własności intelektualnej. O czym pamiętać?
... pomysłodawcę przed nieuczciwym kontrahentem lub konkurencją, a po drugie zwiększając wartość firmy w oczach potencjalnych inwestorów. Znak towarowy jako klucz do wyróżnienia się ... przeniesienie autorskich praw majątkowych z pominięciem formy pisemnej (pamiętajmy że kwalifikowany podpis elektroniczny jest równoważny formie pisemnej). Forma ta nie jest ...
Tematy: start-up, start up, ochrona własności intelektualnej, prawo własności intelektualnej, prawa autorskie, prawo autorskie, ochrona praw autorskich, prawa autorskie majątkowe, autorskie prawa osobiste, prawo patentowe, patenty, zgłoszenie patentowe, własność intelektualna, znak towarowy, ochrona znaków towarowych, nabycie praw autorskich, know-how, tajemnica przedsiębiorstwa, umowa o zachowaniu poufności -
MIS wdraża w Atel Electronics
... znajdą się: pełna baza kontrahentów, korespondencja przychodząca i wychodząca, dokumenty wewnętrzne. "Liczymy na to, że efektywny, elektroniczny system zarządzania informacją wewnątrz firmy znacznie usprawni komunikację, wyeliminuje problemy wynikające z czasowych nieobecności pracowników, czy też odległości pomiędzy biurami" – wyjaśnia Andrzej ...