-
Polska liderem handlu detalicznego
... proc. w roku 2011). Optymistyczne doniesienia docierają również z rynku FMCG, który, choć sam wzrost oscyluje w granicach 1%, mocno nastawia się na wprowadzanie nowych produktów, marek i wariacji. "Firmy FMCG ... komercyjnych i liczymy na to, że ten trend się wzmocni w 2011 roku" – podsumowuje Agnieszka Baczyńska, Dyrektor Działu Najmu Plaza Centers ( ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... reklamodawców z branż lokujących znaczną część budżetów w telewizji – FMCG i telekomunikacyjnej. Dlatego w 2012 roku spodziewany jest spadek wydatków ... rekordowego poziomu 40,4%. Internet rośnie szczególnie kosztem prasy. Między 2001 a 2011 rokiem udział Internetu w globalnym media miksie wzrósł o 14 p.p., w tym samym czasie udział gazet spadł ...
-
Emperia i Eurocash: dojdzie do przejęcia?
... ”. Istotnie, połączenie dwóch firm o tak dużej pozycji na rynku dystrybucji i handlu detalicznego FMCG przyniesie zyski choćby w postaci lepszych warunków zakupu towarów od producentów oraz ... 2,37 zł na akcję (zysk na akcję powinien wynieść 5,93 zł). Z zysku za 2011 r. akcjonariusze dostaną 3,56 zł za akcję (szacowany zysk na akcję to 8,89 zł), a z ...
-
Rekrutacja pracowników głównie online
... 16 sierpnia – 7 września 2011. Badaniem objętych zostało 240 losowo wybranych przedsiębiorstw z województw małopolskiego, mazowieckiego oraz śląskiego. Wszystkie badane firmy zatrudniają przynajmniej 50 pracowników i działają w jednej z ośmiu wskazanych branż: IT, sprzedaż, finanse, telekomunikacja, księgowość, przemysł, FMCG, inżynieria. W każdym ...
-
Rynek pracy nie przekreśla absolwentów
... 16 sierpnia – 7 września 2011. Badaniem objętych zostało 240 losowo wybranych przedsiębiorstw z województw małopolskiego, mazowieckiego oraz śląskiego. Wszystkie badane firmy zatrudniają przynajmniej 50 pracowników i działają w jednej z ośmiu wskazanych branż: IT, sprzedaż, finanse, telekomunikacja, księgowość, przemysł, FMCG, inżynieria. W każdym ...
-
Strategia zarządzania marką: co-branding i licencjonowanie
... i akcesoria odzieżowych, artykuły szkolne, artykuły papiernicze elementy wyposażenia wnętrz produkty szybkozbywalne (FMCG), w tym także żywność. Firmy planujące zakup licencji na markę lub współpracę marketingową ... Jorku szacowana jest na ponad 40 mld dolarów USD (stan na 2011 rok). Disney jest według rankingu Interbrand 9 najdroższą marką na świecie. ...
-
Największe sieci handlowe walczą o wyniki
... w dziale konsultingu Deloitte potwierdza, że jest to pozytywny sygnał po odnotowanym w 2011 roku spadku przychodów w tym sektorze. Na huraoptymizm jest jednak zdecydowanie za wcześnie ... których operują sieci wyniosła 10,4. Podobnie jak w poprzednim roku sektor FMCG stanowi ponad 50 proc. wszystkich detalistów w zestawieniu. Jednak największy wzrost ...
-
Agencje reklamowe i domy mediowe 2012
... tych kanałach TV w czwartym kwartale 2011 roku zanotowano spadek na poziomie - 9,8 procent, głównie za sprawą znacznych redukcji budżetów w sektorze FMCG. - Powodem tak niewielkiego ... nadal napędzana była wydatkami na SEM, które urosły w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku o równe 10 procent. Cały online - jak szacuje Starlink - zaliczył w tym ...
-
Polski eksport ma się dobrze
... meblowego oraz materiałów POS dla sieci handlu detalicznego oraz producentów FMCG na rynku polskim oraz środkowoeuropejskim. Z danych InfoCredit wynika, że Standis Polska w ... Gromniak. Somfy Sp. z o.o. w 2012 r. handlowała z 18 krajami. To istotny wzrost od 2011 r. (o 12). Jacek Gromniak podkreśla, jak ważne jest wsparcie właścicieli. - Poprzez ...
-
Szara strefa a wyroby akcyzowe 2010
... 260 mln zł . W sytuacji, kiedy udział sprzedaży papierosów w przychodach całej branży FMCG sięga ok. 13% , tak znaczne straty istotnie obciążają sektor ... obrotów towarami rolno-spożywczymi. Wartość wyrobów tytoniowych sprzedanych na eksport tylko w I kwartale 2011 r. wyniosła ponad 1 mld zł . Należy jednak podkreślić, iż produkcja eksportowa nie ...
-
Upadłości firm w Polsce I-IX 2012 r.
... należności objętych ubezpieczeniem. Wzrost trwa nieprzerwanie od trzeciego kwartału 2011 roku, a wartość zgłoszeń w okresie ostatnich trzech miesięcy była ponad dwukrotnie ... kłopoty w handlu Rosną problemy płynnościowe firm handlowych działających w sektorze dystrybucji FMCG – mówi Marcin Siwa, dyrektor ds. oceny ryzyka w Coface Poland. Wynika to ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
... których pojawiały się zróżnicowane produkty, poczynając na słabo obecnym w reklamie internetowej sektorze FMCG, w którym zbadano dwie emisje promujące słodycze, poprzez telekomy, usługi finansowe, a ... życia. Zaproszenia do ankiety emitowano w dniach 22 sierpnia – 18 września 2011 w postaci top-layera, który pojawiał się na portalach gazeta.pl, ...
-
Ramówka TV na święta wg Polaków
... dzień Świąt 1992 roku. Na przestrzeni ostatnich 15 lat (tj. od 1997 do 2011) film towarzyszył nam już 22 razy, a sequel został wyemitowany do tej pory ... blisko 64 godziny na antenie. W Wigilię najczęściej emitowane są reklamy branży telekomunikacyjnej oraz FMCG. W tym okresie, w bloku reklamowym w paśmie prime time musimy zapłacić 23 tys. złotych za ...
-
Rozbudowa Wilanów Office Park
... biurowej budynku zainteresowanych jest kilka firm, m.in. z sektorów: FMCG, farmaceutycznego i finansowego. Spełniając oczekiwania najemców, którzy szukają oszczędności w ... firmę Pol – Aqua SA, który w prestiżowym konkursie Polska Architektura 2011 uznany został najlepszą realizacją 2011 w kategorii Biura i Przemysł. Wilanów Office Park to unikatowa ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2013
... to w przemyśle chemicznym, było ich o 21% więcej. O 6% więcej ofert było w branży FMCG. „Od II kwartału 2012 roku, wraz z odpływem inwestycji związanych z Euro 2012 ... branż przemysłowych a także w medycynie i farmacji. Nie możemy zapominać, że pod koniec 2011 roku przedstawiciele sektora chemicznego byli najmniej poszukiwani przez pracodawców w ...
-
Polskie firmy a ekspansja na rynki zagraniczne
... wśród firm handlowych – sieci detaliczne i hurtownie zajmujące się produktami z sektora FMCG działają raczej lokalnie, podczas gdy dystrybutorzy produktów farmaceutycznych (Farmacol ... 20,2% (CAGR 3,7%). Najbardziej spektakularny wzrost przychodów zagranicznych odnotowany został w roku 2011, kiedy to sprzedaż poza granicami Polski wzrosła aż o 32,6%. ...
-
Mapa Rynku Pracy - Wrzesień 2005
... we wrześniu w internecie w poszczególnych portalach: - Aaaby.pl - 2756 - Jobs.pl - 2011 - Jobpilot - 2374 - onet.pl - 6385 - pracuj.pl - 3717 - topbjobs - 500 ... , które odnotowały we wrześniu wzrost liczby ogłoszeń znalazł się sektor FMCG, który najwyraźniej rozpoczął wstępne przygotowania do okresu przedświątecznego i związanego z nim zwiększonego ...
-
Mapa Rynku Pracy - Październik 2005
... pojawiły się w październiku w internecie w poszczególnych portalach: - Aaaby.pl - 2858 - Jobs.pl - 2011 - Jobpilot - 2450 - onet.pl - 6912 - pracuj.pl - 4209 - topbjobs - 500 ... branże. Największy spadek liczby ogłoszeń - o 186 - zanotowała branża FMCG, która w związku z tym spadła z pierwszej piątki pracodawców rekrutujących najwięcej pracowników, ...
-
Opakowania produktów elementem kreacji marki
... opakowań. Niemal zawsze jednym z podstawowych elementów strategii wizerunkowej marek FMCG jest wygląd opakowań. Dobrze zaprojektowane pozwalają wyróżnić się na tle ... lat. Pierwsze produkty z opakowaniami z odnawialnego plastiku powinny pojawić się na półkach w 2011 roku. - Ta innowacja to zasługa konsumentek. Kiedy rozmawiamy z kobietami ze ...
-
Polska liderem handlu detalicznego w UE
... Target BPO, specjalizującej się w outsourcingu sprzedaży m.in. dla dużych koncernów branży FMCG. - Od naszych przedstawicieli handlowych w całej Polsce napływają optymistyczne informacje. Znacznie ... w sprzedaży może być znakiem, że zażegnaliśmy kryzys na dobre. Początek 2011 roku pokaże jak poradzimy sobie z podwyżką podatków i zapowiadaną ostrą ...
-
Polscy studenci a praca wakacyjna
... postawy. Informacje o badaniu Badanie pracodawców zostało przeprowadzone w maju 2011 roku przez AIESEC POLSKA i Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia. Opinie pracodawców uzyskano podczas 8 półustrukturyzowanych wywiadów z przedstawicielami różnych branż: produkcyjna, FMCG, bakowość, consulting. Respondenci zajmują stanowiska HR menedżerów w swoich ...
-
W dużej firmie łatwiej o awans pracownika
... 16 sierpnia – 7 września 2011. Badaniem objętych zostało 240 losowo wybranych przedsiębiorstw z województw małopolskiego, mazowieckiego oraz śląskiego. Wszystkie badane firmy zatrudniają przynajmniej 50 pracowników i działają w jednej z ośmiu wskazanych branż: IT, sprzedaż, finanse, telekomunikacja, księgowość, przemysł, FMCG, inżynieria. W każdym ...
-
Do ŁSSE dołączyli trzej inwestorzy
... z o. o. to dynamicznie rozwijająca się polska firma serwisowa (powstała w 2011 r.), oferująca pełen zakres prac związanych z poszukiwaniem i udostępnianiem złóż gazu ziemnego ... system magazynowy i zakłada składowanie, kompletację, co-packing i spedycję towarów z obszaru FMCG, czyli produktów szybko zbywalnych tj. artykuły spożywcze, alkohole ...
-
Rynek detaliczny liczy na e-commerce
... konkurencji” – tłumaczy Antoine de Riedmatten. Jak wynika z listy TOP 250 sektor FMCG stanowi ponad 50 proc. wszystkich detalistów w zestawieniu. Dominuje on także w pierwszej ... grupuje firmy na podstawie danych za ostatni zamknięty rok finansowy tj. FY 2011 (obejmujący rok podatkowy kończący się najpóźniej w czerwcu 2012 r.). Aby znaleźć się na ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... te zmiany zmniejszając inwestycje w media. Spadły wydatki na reklamę firm z branży telekomunikacyjnej i FMCG. Na stabilnym poziomie utrzymują się wydatki branży finansowej i farmaceutycznej. ... reklamodawców, a tym samym wzrost rynku w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. W 2011 rynek skurczył się o 14,9%, a w 2012 wzrósł zaledwie o 1,4%. Od ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... i pielęgnacji. Spadają natomiast wydatki reklamowe największych graczy z branży FMCG – Unilevera i P&G, oraz firm telekomunikacyjnych. Nakłady na reklamę ... Wiosny w grudniu 2010 i niepewna sytuacja społeczno-polityczna ograniczyły aktywność reklamodawców w tym regionie. W 2011 rynek skurczył się o 14,9%, a w 2012 wzrósł zaledwie o 1,4%. Od początku ...
-
Rynek pracy specjalistów 2013
... . O poprawie nastrojów konsumenckich może też świadczyć 11% przyrost liczby ofert w sektorze FMCG. KOGO SZUKANO Wśród poszukiwanych specjalistów prym wiodą niezmiennie handlowcy i specjaliści ... przypisane maksymalnie do dwóch branż i dwóch kategorii. Od I kwartału 2011 analizie poddawane są oferty pracy z działów: administracja biurowa oraz ...
-
Największe sieci handlowe na świecie 2014
... ostatnich lat, głównie w wyniku wydzielenia sieci dyskont Dia w lipcu 2011 roku. Tesco, które w tym roku wskoczyło na drugie miejsce także odczuło skutki ... z rynków zagranicznych” – wyjaśnia Marcin Diakonowicz. Podobnie jak w poprzednim roku sektor FMCG stanowi ponad 50 proc. wszystkich detalistów w zestawieniu. Sektor ten pod względem wzrostu ...
-
Polacy lubią gotowe ciasta
... proszku w całym rynku cukierniczych wyrobów piekarniczych wyniósł 4,3 proc. w ujęciu ilościowym i 3,4 proc. w ujęciu wartościowym. Od 2011 roku obserwowany jest trend spadkowy w zakupach tej podkategorii. Polskie gospodarstwo domowe zakupiło w 2013 roku średnio ... za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG ...
-
Rynek pracy specjalistów II kw. 2014
... ci specjaliści poszukiwani byli przez inne sektory, przede wszystkim: handlowy, FMCG oraz telekomunikacyjny. W sumie ofert dla marketingowców było o 14 proc. więcej ... pracodawców przypisane maksymalnie do dwóch branż i dwóch kategorii. Od I kwartału 2011 analizie poddawane są oferty pracy z działów: administracja biurowa oraz szkolenia/edukacja. Nie ...
-
Pijemy coraz więcej wina
... GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.
-
Diesel kończy karierę?
... u nas spadek jego udziału jest jeszcze bardziej dynamiczny. Z prawie 40 proc. w roku 2011 obniżył się do poziomu 30 proc. w roku 2016. - Pierwsze półrocze ... lub nie - wjazdu do miasta, dostępność miejsc parkingowych i działania lobby konsumenckiego, skłaniającego firmy FMCG do użytkowania aut ekologicznych. Pomóc mogą unijne fundusze lub inne źródła ...
-
Praca tymczasowa w dół, etaty w górę
... w obszarach takich jak księgowość, IT, produkcja i łańcuch dostaw, obsługa klienta, sprzedaż w FMCG oraz B2B. Zauważalny był również zwiększony popyt na specjalistów ds. digital marketingu i ... 1 stycznia 2018 roku). To o 12% więcej niż w roku poprzednim. Od 2011 roku liczba agencji zatrudnienia nieprzerwanie rośnie, czemu towarzyszy wysoki poziom ...
1 2