-
Branża FMCG poszukuje pracowników
... Co szóste ogłoszenie rekrutacyjne zamieszczone w polskim Internecie jest ... jest w przypadku sprzedawców, przedstawicieli handlowych czy pracowników działów zajmujących się logistyką. Wyjątek stanowią stanowiska wymagające unikalnej i specjalistycznej wiedzy. W sektorze FMCG ...
-
Branża handlowa vs zakaz handlu. Jest 1:0?
... i wątpliwości. W końcu handel to jedna z najważniejszych gałęzi naszej gospodarki, odpowiedzialna za 0,5 proc. polskiego PKB oraz dająca zatrudnienie niemal co piątemu z nas (18 proc. ... mediach wydał najwięcej, bo blisko 282 mln zł (dane IMM). – Branża FMCG niewątpliwie jest w bardzo dobrej sytuacji, a pamiętajmy, że odpowiada ona za 35 proc. sektora ...
-
Franczyza sposobem na niepewne czasy?
... to w przypadku tych formatów i segmentów FMCG postrzegana jakość oraz świeżość produktu jest kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca zakupu kategorii świeżych. Wielu konsumentów jest ...
-
Krótkoterminowy wynajem samochodów czasem korzystniejszy
... bez tych atrybutów. Wśród klientów posiadamy przedstawicieli z sektorów FMCG, IT, farmaceutycznego, ubezpieczeniowego, assistance, finansowego, medialnego, usług; ... prezes Sixt rent a car Polska. Co to jest remarketing? Nieco zastanawiający jest fakt, że część pracowników firm rent a car nie wie co to jest remarketing. W odpowiedzi na nasze pytanie ...
-
Polacy kochają marki własne
... osiągnął tym samym 22,1 proc. udziałów w całym polskim rynku FMCG, co stanowiło wzrost o 1,4 p.p. w stosunku do roku poprzedzającego oraz o 3,9 p.p. w stosunku do analogicznego okresu ... o wizerunek sklepu z najniższymi cenami. Jest to walka o wysoką stawkę, bo segment nabywców „ekonomicznych” marek własnych jest obecnie największy na rynku – wskazuje ...
-
Globalny rynek fuzji i przejęć z rekordem
... FMCG. Pozytywny wpływ na rynek M&A wywierają m.in. korzystne warunki kredytowania oraz wzrostowy cykl koniunkturalny. Wsparciem dla globalnego rynku M&A jest ...
-
Rynek outsourcingu szybko się rozwija
... jest coraz częstsze przekazywanie części działów firmy klienta w zarządzanie firmom outsourcingowym. Bardzo często przejście to jest ...
-
Rynek reklamy i mediów w I poł. 2014 r.
... rynku jest dodatnie saldo wydatków na reklamę sektora FMCG (więcej o 1,6 mln złotych, dynamika +0,2%), choć to wciąż niewielki wzrost. Z czterech składowych sektorów wydatki zwiększył segment higiena i pielęgnacja (więcej o 3,6%) oraz napoje i alkohole (wzrost o 8,7%). Niestety drugi kwartał przyniósł obniżkę wydatków sektora żywność (o 6,2%), co ...
-
E-commerce: jak robimy zakupy online w nowej rzeczywistości?
... jest już 18% (vs 10% w 2020 roku) – komentuje Edyta Czarnota, Managing Partner w Zymetria. Moda, produkty farmaceutyczne oraz FMCG to kategorie, które w największym stopniu wpływają na zmiany nawyków kupujących. To ... emisji spalin oraz problematyczne reklamacje czy zwroty. Obniżanie śladu węglowego przy dostawie jest ważne dla nielicznych, co ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2016
... pakietem sportowym. FINANSE I KSIĘGOWOŚĆ - ZAPOTRZEBOWANIE BRANŻY FMCG NA FINANSISTÓW WIELOWYMIAROWA ROLA WSPÓŁCZESNEJ ... się na sprzedaż lub leasing zwrotny, co jest jednoznaczne z rosnącym zapotrzebowaniem na utalentowanych sprzedawców. ... której mamy do czynienia ze zmianą stanowiska, nawet jak to jest awans poziomy na równorzędną posadę, pracownik ...
-
Specjalista, kierownik czy asystent? Kogo poszukują pracodawcy?
... FMCG (334 ogłoszeń). Największy odsetek ofert praktyk i staży w II kwartale 2016 r. skierowano do osób specjalizujących się w HR/zasobach ludzkich – wśród wszystkich ogłoszeń skierowanych do osób tej specjalizacji 8% stanowiły te adresowane do najmłodszych uczestników rynku pracy. W jakich specjalizacjach jest ...
-
Umowa dystrybucyjna niezgodna z prawem konkurencji
... FMCG. Dzięki nim przedsiębiorcy współpracujący na różnych szczeblach obrotu mogą ustalać między sobą zasady cyklicznej sprzedaży towarów wprowadzanych na rynek. Jednak w praktyce ogromna ich ilość zawiera postanowienia sprzeczne z prawem konkurencji. Co to ... i prowadzić do obniżenia ceny dostarczanych towarów. Istotne jest jednak czy taka premia ...
-
Największe sieci handlowe walczą o wyniki
... zysku netto w branży była równa 2,8 proc. (rok wcześniej było to 3,4 proc.), co potwierdza tezę, że sektor handlowy wciąż znajduje się w trudnej ... rekreacyjnych, odpowiednio o 6,7 i 6,5 proc. Dla porównania w przypadku FMCG było to 4,1 proc. Wciąż najbardziej rentownym z działów handlowych jest moda i akcesoria. Średnia marża zysku netto tego ...
-
Product placement w Internecie?
... Na takie wydatki nie może sobie pozwolić większość producentów branży FMCG. Pieniądze to też bariera dla promocji sklepów, zwłaszcza tych mniejszych, ... porady dotyczące sztuki gotowania. Produkty promujemy w ich naturalnym kontekście, co bardziej przemawia do widza. Jeżeli jest to nowa linia garnków pokazujemy dlaczego warto je mieć, czym ...
-
Cyfrowa reklama zewnętrzna wychodzi na pozycję lidera
... z tego formatu można podzielić na kilka sektorów. Pierwszym z nich jest handel, w tym również produkty z kategorii FMCG. Kolejny to branża telekomunikacyjna, a dokładniej znane marki telefonii komórkowej, ... zwraca uwagę na reklamy zewnętrzne związane z obszarem ich zainteresowania. Co więcej, 83% kierowców ma styczność z reklamą OOH, podczas gdy z ...
-
Rekrutacje pracowników wcale nie zamarły. Kto potrzebuje specjalistów?
... FMCG oraz Farmacja i sprzęt medyczny. „Branża farmaceutyczna i medyczna w czasach pandemii koronawirusa ma się dobrze. Firmy biją rekordy sprzedaży. Mimo to, organizacje musiały zmienić swoje sposoby działania, gdyż bezpośredni kontakt z klientami stał się niemożliwy. Co ... potrzeby rynków zagranicznych, przez co zagrożona jest stabilność ich łańcuchów ...
-
Reklama wyrobów medycznych - duże zmiany od 1 stycznia 2023
... to zmienić, w projekcie znalazły się ostrzeżenia w trzech różniących się od siebie wersjach, z powtarzającym się w każdej z nich głównym przekazem w brzmieniu "To jest ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2003
... za dane pochodzące od poszczególnych portali. Praca - Branże W grudniu – co nie jest niczym zaskakującym, pracodawcy rekrutowali znacznie mniej pracowników, niż przed miesiącem. ... eksport rośnie i wszystko wskazuje na to, że w roku 2004 ta tendencja się utrzyma. Do pierwszej trójki wróciła w grudniu branża FMCG – ogłoszenia z tego sektora stanowiły ...
Tematy: -
Praca tymczasowa
... jest wyższy niż „swojego”, bo oprócz wynagrodzenia trzeba również zapłacić prowizję agencji, to jest to rozwiązanie opłacalne. Choćby dlatego, że można mieć mniej liczny dział personalny. Rafał, pracownik jednego z koncernów FMCG ...
-
Well-being, czyli inwestycja w zdrowie pracownika
... , że w Polsce pojęcie to jest stosunkowo mało popularne - ... to firmy IT. Poza branżą informatyczną programy well-being wdrażane są także przez duży konsulting, instytucje finansowe i shared serwisy. Bardzo rozbudowany pakiet świadczeń z zakresu profilaktyki zdrowotnej oferują także niektóre firmy produkcyjne, głównie z branży FMCG i motoryzacyjnej. Co ...
-
Ekologiczna Toyota Auris Hybrid Touring Sports
... jest to na pewno najpiękniejszy samochód ze stajni Toyoty, bo tutaj według mnie prym wiedzie GT86. To jest moje skromne zdanie. Oczywiście o gustach nie będę dłużej dyskutował. Może tylko wspomnę, że jak na kombi auto nie jest ... FMCG ...
-
SEO copywriting
... jest Melchior Wańkowicz, a hasła „Coca – cola to jest to!” Agnieszka Osiecka. Także tylko wtajemniczeni wiedzą, że autorem jednego z lepszych haseł reklamowych ostatniej dekady jest sam Sławomir Mrożek („Jutro to dziś, tyle że jutro” - reklama funduszu emerytalnego PKO BP). Klasyczny copywriting to ...
-
Specjaliści a zadowolenie z pracy
... FMCG. Są to firmy, które nie mogą obecnie narzekać na stagnacje czy załamanie rynku. Planują nowe inwestycje, wprowadzają nowe rozwiązania. Wszystko to wiążę się zatem ze wzrostem zatrudnienia i koniecznością dbania o dobrych pracowników. Najwięcej głosów zebrała ostatnia odpowiedź. 37,7% ankietowanych nie jest ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2015
... jest wyraźne określanie lub poszukiwanie specjalizacji. Dowodem na to jest powstawanie w ostatnim czasie kancelarii butikowych. Tendencja taka jest związana z odłączaniem się z dużych kancelarii wysokiej klasy specjalistów w danej dziedzinie prawa, z własnymi portfelami klientów. Najczęściej są to ...
-
Rynek pracy spowolnił, ale ofert pracy nie brakowało
... co dziesiąte ogłoszenie w serwisie. Na trzecim miejscu, z takim samym udziałem rok do roku (7%) znalazła się produkcja FMCG i dóbr użytkowych. Widoczne było mniejsze niż w poprzednich latach zaangażowanie w rekrutację w branży IT. O ile w wyżej zaprezentowanym zestawieniu specjalizacji dostrzegalne jest ... czasie zmienić obecną. To stawia przed ...
-
Rozwój firm a kadra zarządzająca 2010
... , przemysł lotniczy, publiczny, farmaceutyczny i FMCG. Na bazie wywiadów ... Co ciekawe, dyrektorzy w Ameryce Północnej poświęcają mniej uwagi zarządzaniu ryzykiem w celu realizacji swoich celów strategicznych oraz są bardziej skłonni do wprowadzenia zmian w strukturach korporacyjnych, w porównaniu do dyrektorów generalnych w innych regionach. Jest to ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2013
... to w przemyśle chemicznym, było ich o 21% więcej. O 6% więcej ofert było w branży FMCG. ... jest za nami. Następują procesy restrukturyzacji zatrudnienia, które przez ostatnie lata charakteryzował przerost. Dodatkowo znacznie spadły obroty telekomów, co związane jest chociażby z regulatorami cen za połączenia. Jeśli chodzi o branżę chemiczną, to jest ...
-
Social media: jak banki wykorzystują swoje kanały?
... FMCG, motoryzacja czy moda). W tej kategorii tylko 28% postów to informacyjne o treści PRowej, dotyczące banków jako instytucji. Co ciekawe – takie posty wywołują najmniej komentarzy; banki mogą tutaj liczyć co najwyżej na to ... social mediowych. Czy to jest w ogóle ważne? Świadoma obecność banków w mediach społecznościowych to kwestia wyboru. Jednak ...
-
Czy małe sklepy przetrwają?
... obiekty mogą zaoferować. Czy to jest jedyny powód? I czy właściciele małych sklepików nie upraszczają rzeczywistości? Co trzeba zrobić, żeby przetrwać na rynku wielkich graczy? Na te pytania odpowiadają eksperci z Target BPO, dostawcy usług outsourcingu sprzedaży, pracującego na rzecz międzynarodowych koncernów FMCG. Firma Euromonitor International ...
-
Polski sektor bankowy: doświadczenia zakupowe klientów
... FMCG, który osiągnął wskaźnik najwyższy, a sieciami komórkowymi, ocenionymi w naszym badaniu najniżej. Wynik 71,1 pkt. wskazuje na to, że satysfakcja klienta została zaspokojona średnio w ok. 70%. Pozostałe 30% to ... To jest właśnie ten element, który zadecydował o dobrej ocenie branży. Nie oznacza to ...
-
Niewypłacalności firm w Polsce mocno w górę
... jest może zbyt znacząca (stanowi ok. 16%), lecz należy pamiętać, że to postępowania już prawomocnie umorzone, za którymi może kryć się znacznie większa liczba postępowań, co których postanowienie o umorzeniu jest ... mniejszych wydatków na wyjazdy wakacyjne. Dystrybucję detaliczną FMCG cechowała z kolei wysoka konkurencja ze strony dyskontów, w których ...
-
Shopper marketing
... to jest fantastyczną inspiracją. Mądry Polak nie przepłaca Cechą charakterystyczną społeczeństw rozwiniętych jest z całą pewnością bardzo racjonalny stosunek do zakupów produktów FMCG. Po ponad 20 latach wolnego rynku w Polsce zdecydowanie możemy mówić, że u nas również wykształciła się duża grupa osób żyjących co ...
-
Pracownicy fizyczni i specjaliści poszukiwani
... FMCG - pracowników fizycznych Prawie połowa badanych firm prowadziła rekrutację lub zatrudniała pracowników na stanowiska specjalistów. Dotyczy to przede wszystkim przedsiębiorców z branż: IT (77%) oraz finanse i księgowości (po 60%). Najmniej specjalistów zatrudnianych jest w przemyśle (23%) oraz w branży FMCG ...
-
GfK: w sklepach stacjonarnych wydajemy więcej niż Niemcy
... o 1 p.proc. Niewątpliwie jest to duża zasługa ... FMCG odpowiadał za 55 proc. obrotów detalicznych punktów stacjonarnych w 27 państwach UE. Segment ten stanowi 60,4 proc. całkowitego obrotu detalicznego w Chorwacji, co stawia ją na pierwszym miejscu wśród krajów objętych badaniem. Handel detaliczny w sektorze szybkozbywalnych dóbr konsumenckich jest ...
-
Tendencje na rynku pracy 2010 i prognozy 2011
... jest to już w zasadzie fakt. Początek roku to zdecydowany rynek pracodawcy, sytuacja wydawać by się mogło tak komfortowa dla przedsiębiorców, dla wielu z nich wcale taką nie była. Menedżerowie byli bowiem w dalszym ciągu zmuszeni dostosowywać zespoły do bieżących potrzeb, co ... takie osoby to: IT i Telekomunikacja, FMCG, Bankowość. „Obserwacje ...