-
30 września debiutują nowe instrumenty pochodne
... pochodne. 30 września zadebiutują bowiem nowe kontrakty terminowe, dla których instrumentami bazowymi będzie, grupujący spółki zajmujące się produkcją i wydawnictwem gier komputerowych, indeks WIG.GAMES oraz indeksy makrosektorowe, w tym: WIG.MS-FIN (grupujący spółki z sektorów: banki, ubezpieczenia, rynek kapitałowy, wierzytelności), WIG.MS-BAS ...
-
Łatwiej o gwarancje kredytowe z programu Kreatywna Europa
Dobra wiadomość dla wydawców, galerii artystycznych czy organizatorów pozaszkolnych form edukacji artystycznej. Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) poinformował właśnie o podpisaniu aneksu do umowy z Europejskim Funduszem Inwestycyjnym (EFI), w efekcie czego znacznie rozszerzyło się grono beneficjentów, którzy mogą wnioskować o gwarancje kredytowe w ...
-
12 benefitów, które docenią pracownicy
... wiązać się z nakładami pieniężnymi. Można na przykład zorganizować pracownikom po godzinach pracy i na terenie firmy wieczór filmowy, turniej planszówek lub gier komputerowych czy pub quiz. Z pewnością takim benefitem będą zainteresowani młodzi pracownicy, którzy nie mają jeszcze obowiązków rodzinnych i chętnie spędzą czas ze ...
-
Nowe umiejętności w CV? Właśnie jest okazja na rozwój osobisty
... znaleźć wiele profesjonalnych kanałów, tłumaczących zawiłości programów graficznych. Warto pamiętać, że umiejętności graficzne przydają się nie tylko w wytwórniach gier komputerowych. Osoby potrafiące obsługiwać programy graficzne dostaną pracę w drukarniach, wydawnictwach, agencjach reklamowych, ale też w każdym małym i średnim przedsiębiorstwie ...
-
Monitor gamingowy Acer Predator X38
... o rozdzielczości 3840 × 1600, który został wyposażony w panel 2300R. Obsługuje standard NVIDIA G-SYNC, gwarantujący płynność rozgrywki. Dzięki Predatorowi X38 miłośnicy gier komputerowych mogą odbierać treści o realistycznych kolorach. Wszystko dzięki odwzorowaniu barw z dokładnością na poziomie Delta E < 1 i pokryciu 98% przestrzeni kolorów DCI-P3 ...
-
Wyniki finansowe GPW: II kw. 2020 rekordowy mimo pandemii
... (łącznie na rynku regulowanym oraz NewConnect) wyniosła 27,0 mln zł. Jedynym debiutantem na Głównym Rynku warszawskiego parkietu był producent i wydawca gier komputerowych Games Operators S.A. – spółka zadebiutowała w kwietniu 2020 roku i pozyskała w ramach przeprowadzonej oferty 24,2 mln zł. Sprzedaż produktów informacyjnych Przychody ze sprzedaży ...
-
Licencje oprogramowania komputerowego: rodzaje i możliwości licencjobiorcy
Oprogramowanie na potrzeby działalności gospodarczej czy użytkowane prywatnie, od gier komputerowych przez programy do edycji zdjęć czy filmów aż po bazowe programy jak Microsoft Office, czy w końcu sam system operacyjny Microsoft ...
-
Wrocławski rynek biurowy z szansą na odbicie?
... jest jego różnorodność. To nie tylko silny ośrodek nowoczesnych usług dla biznesu, ale również polska stolica start-up’ów, branży R&D i gier komputerowych. Profil najemców inwestujących we Wrocławiu to zatem w dużej mierze firmy technologiczne oraz IT, a wiele z nich w czasach pandemii może wręcz mówić ...
-
Jakie benefity pracownicze oferują firmy w czasie pandemii?
... którym pracownicy mogą oglądać filmy i seriale online. Innym świadczeniem dodatkowym zapewniającym rozrywkę pracownikom może być benefit w postaci kodów aktywacyjnych do gier komputerowych. Według badań aż 1/3 polskiego społeczeństwa poświęca swój czas wolny na graniu w ulubione gry. Pandemia wprowadziła dużo zmian w życiu społeczeństwa ...
-
Oferty pracy dla inżyniera: co przyniesie 2021 rok?
... ze względu na popularność pracy z domu, rozwijają się aplikacje umożliwiające komunikację biznesową, prowadzenie telekonferencji itp. Wzrost widać także na rynku gier komputerowych, który w trzecim kwartale 2020 r. odnotowuje największe zyski w historii. Powstają coraz to nowe rozwiązania, jak aplikacje wychodzące naprzeciw aktualnym potrzebom, np ...
-
Zakupy online w styczniu 2021. Co kupimy taniej?
... pozostało bez zmian. Tańsze słodycze i laptopy, droższe zabawki oraz drobne AGD W poprzednich latach opłacało się poczekać z zakupem sprzętu elektronicznego lub gier komputerowych do noworocznych wyprzedaży. Jak było w tym roku? Okazuje się, że tym razem prawidłowość ta dotyczyła jedynie dronów i laptopów, trzeba jednak ...
-
Fiskus wyjaśnia: 50% koszty uzyskania przychodu
... 50% kosztów, należą w szczególności te uzyskane z działalności architektonicznej, literackiej, muzycznej, plastycznej, dziennikarskiej, aktorskiej, publicystycznej czy dotyczącej programów i gier komputerowych. Innym ograniczeniem ustawowym jest wymóg, w świetle którego wysokość 50% kosztów uzyskania przychodów nie może przekroczyć granicy kwotowej ...
-
Polskie firmy atakowane przez trojany bankowe
... pod względem bezpieczeństwa cybernetycznego. Nasz kraj wciąż mierzy się z częstymi atakami hakerskimi, o czym niedawno przekonał się CD Projekt RED, producent gier komputerowych i jedna z najlepiej wycenianych firm na polskiej giełdzie. Lutowy atak zakończył się zaszyfrowaniem większości danych należących do firmy oraz wykradzeniem kodów ...
-
Polski Ład: wybrane zmiany w podatkach dochodowych
... w zakresie opieki zdrowotnej - zgodnie z projektem stawka ryczałtu wyniesienie 14%, dla osób świadczących usługi w obszarze IT (np. wydawanie pakietów gier komputerowych, związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi itp. – stawka ryczałtu wyniesie 12%); uniemożliwieniu stosowania opodatkowania w formie karty podatkowej dla nowych ...
-
Inwestowanie w IPO. Jak nie stracić?
... , podkreśla, że nie należy inwestować w te branże, których się nie rozumie – jeśli, chociażby, ktoś nie ma się w ogóle rozeznania w rynku gier komputerowych, może lepiej niech nie kupuje akcji spółki gamingowej, tylko dlatego że jest o niej głośno i zapisał się już sąsiad. Należy też ...
-
IPO w Europie 2021. Inpost z największą ofertą
... . Dużą popularnością nieprzerwanie cieszyły się spółki z branży technologicznej – przede wszystkim gamingowe. Największym debiutem, na nieregulowanym rynku, było IPO producenta gier komputerowych Render Cube (wartość oferty wyniosła 16,3 mln zł). Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się spółki Creotech Instruments z branży przemysłu kosmicznego ...
-
7 trendów w IT na 2022 rok wg 7N
... platformy jak Netflix, Uber, Bolt czy HBO - przy intensywnym użytkowaniu aplikacja działa sprawnie, odwrotnie do np. przeciążonych serwerów stron czy gier komputerowych, gdy wiele osób jest nimi zainteresowanych w tym samym czasie. 3. mCommerce Pandemia znacząco zwiększyła popularność zakupów w sieci. Obecnie ponad 150 tys ...
Tematy: IT, trendy IT, cyberbezpieczeństwo, konteneryzacja, m-commerce, Big Data, AI, machine learning, NLP, automatyzacja -
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Kiedy się opłaca?
... 10% - dla przychodów z usług kupna i sprzedaży nieruchomości na własny rachunek; stawka 12% - dla przychodów z: usług dot. wydawania pakietów gier komputerowych, oprogramowania, usług związanych z doradztwem w zakresie kupna sprzętu komputerowego, instalacji oprogramowania, zarządzania siecią; stawka 14% - dla przychodów z: usług opieki zdrowotnej ...
Tematy: ryczałt ewidencjonowany, forma opodatkowania, zmiana formy opodatkowania, podatek dochodowy, działalność gospodarcza, podatek od firmy, formy opodatkowania, podatek dochodowy od osób fizycznych, podatek PIT, stawki ryczałtu, PKWiU, stawki ryczałtu ewidencjonowanego, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych -
Rynek IPO w Europie w I kw. 2022 roku z dużymi spadkami
... roku była oferta spółki z branży medycznej SDS Optic o wartości 11 mln zł (2,4 mln euro). Drugie i trzecie miejsce przypadło odpowiednio producentowi gier komputerowych Road Studio (oferta o wartości 2 mln zł) oraz Eco5Tech – spółce z sektora property technology (oferta o wartości 1,9 mln PLN). Podsumowanie europejskiego rynku ofert ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w III kw. 2023
... (14%) oraz FMCG (14%). Największą transakcją akwizycyjną w tym okresie było przejęcie studia Techland, wiodącej firmy z polskiej branży gamingowej, producenta serii gier komputerowych „Dying Light oraz „Dead Island”, przez chińską firmę Tencent. Wartość transakcji szacuje się na ok. 6,3 mld PLN i w dacie publikacji raportu ...
-
4 nowe monitory Philips serii E1 Line
... technologię Adaptive Sync. Oznacza to, że wyświetlacze sprawdzą się nie tylko w kontekście zawodowym – bez problemu można wykorzystywać je również do gier komputerowych. Szerokie możliwości podłączania urządzeń źródłowych i peryferyjnych Monitory wyposażono w dwuportowy hub USB ze złączami typu A, do którego można podłączyć urządzenia peryferyjne ...
-
IPO w Europie: I kw. 2024 oznaką ożywienia
... tym okresie była spółka Consoleway S.A., specjalizująca się w świadczeniu usług portowania, kompleksowej pomocy w wydawaniu oraz dodatkowym wsparciu marketingowym dla gier komputerowych. Główne polskie indeksy WIG i WIG20, w ślad za najważniejszymi indeksami europejskimi i światowymi, wzrosły w pierwszym kwartale 2024 roku o odpowiednio 7% i 6%, co ...
-
WCAG: uczelnie wyższe w Polsce nie dbają o dostępność stron www?
... dla osób niesłyszących). O wielomilionowe odszkodowania pozwane zostały także m.in. Nike, Domino’s Pizza, American Express i amerykański producent oraz wydawca gier komputerowych Electronic Arts (EA). Obecnie, monitorowanie przestrzegania przepisów oraz poprawności wdrożeń standardów WCAG prowadzi Ministerstwo Cyfryzacji, które tworzy coroczne ...
-
Bezpieczeństwo IT w 2030 roku
... tradycyjne konsole do gier. Zamiast tego będą kreowane wirtualne wszechświaty przy użyciu ogromnych systemów komputerowych rozproszonych w licznych miastach – częściowo zlokalizowanych w piwnicach dużych apartamentowców w celu skrócenia ścieżek transmisji. Będzie to ogromna szansa dla kogoś, kto potrafi stworzyć światy gier, które są wystarczająco ...
-
Product placement w grach wideo
... wygenerowała zysk ze sprzedaży na poziomie 125 milionów dolarów4. PP w grach komputerowych nie jest nowym zabiegiem, ale częstotliwość wykorzystania tego narzędzia w promocji produktów, ... kradzieży itp. PP to nowe źródło finansowania projektów gier, może pozwolić na obniżenie ceny gier przy zachowaniu marży na poszczególnych szczeblach kanału ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania I-VI 2007
... nadal są klienci różnych systemów bankowych oraz płatności, jak również gracze gier online. Nadal istnieją silne powiązania między spamerami i autorami szkodliwych programów. Celem ... spowodowanych przez robaki sieciowe przeprowadzające bezpośrednie ataki za pośrednictwem portów komputerowych jest brak nowych krytycznych luk w zabezpieczeniach systemu ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania I-III 2007
... miało wpływ na korzystanie z komputerów i użytkowników komputerowych. W 2007 roku twórcy wirusów nadal będą aktywni w tworzeniu i wykorzystywaniu trojanów przeznaczonych do kradzieży danych użytkownika. Głównym celem będą użytkownicy systemów bankowych oraz płatności elektronicznych, jak również gier online. Twórcy wirusów i spamerzy będą coraz ...
-
Komputery osobiste - spadki, ale nie wszędzie
... Akcesoria dla graczy (np. myszy, klawiatury, słuchawki) zanotowały jednocyfrowy wzrost. Monitor do gier kosztuje przeciętnie 1,6 raza więcej niż zwykły, w przypadku komputerów stacjonarnych ... i premium. Podobny trend już teraz obserwujemy w kategorii monitorów komputerowych, gdzie większe przekątne wypierają mniejsze. Większy popyt wśród klientów ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania 2006
... jak gry online i serwisy społecznościowe (blogi i fora). Miliony użytkowników popularnych sieci gier, takich jak World of Warcraft czy Lineale, stały się celem ... przeglądarkach nadal będą stanowić główne wektory infekcji wykorzystywane do przenikania do systemów komputerowych. Zmniejszy się liczba bezpośrednich ataków na porty. Ataki te będą zależały ...
-
VAKOMTEK S.A. na NewConnect
... w szczególności akcesoriów komputerowych marki Vakoss, Verbatim, Xzero i Msonic. Emitent dystrybuuje towary elektroniczne do innych stacjonarnych wielkopowierzchniowych sklepów detalicznych w ilościach hurtowych. Do podstawowych towarów znajdujących się w ofercie Emitenta należą: akcesoria komputerowe, konsole do gier, słuchawki, głośniki, sprzęt ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania 2007
... do kradzieży danych użytkowników, w szczególności danych dotyczących kont popularnych gier online. Odzwierciedla to 200% wzrost liczby trojanów kradnących hasła. Podobnie ... modyfikowanie lub kopiowanie danych lub zakłócanie działania komputerów lub sieci komputerowych. Obecnie liczba programów RiskWare nie jest nawet równa liczbie programów z klasy ...
-
Notebooki DELL Alienware M18x i M14x
... dell.pl. Flagowy notebook Alienware M18x – jest realną alternatywą dla biurkowego komputera do gier. To idealne rozwiązania dla graczy, którzy nie tolerują kompromisów w kwestii ilości ... (7.1) Wbudowane głośniki marki Klipsch Alienware M18x i M14x są dostępne w sklepie internetowym lub w wybranych sklepach komputerowych. Cena M18x zaczyna się od 7999 ...
-
Nagrodzeni celnicy
... dla osób, które są poszkodowane w wyniku kradzieży ich praw. Zrzeszająca w swoim gronie przedstawicieli przemysłu muzycznego, producentów filmowych oraz gier i programów komputerowych Koalicja Antypiracka, w skład której wchodzą Związek Producentów Audio Video (ZPAV), Fundusz Ochrony Twórczości Audiowizualnej (FOTA) oraz Business Software ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania IV-VI 2007
... , że ich produkt jest narzędziem administracyjnym niezbędnym do testowania bezpieczeństwa systemów komputerowych. Viver W połowie maja eksperci z Kaspersky Lab znaleźli trzy warianty nowego ... tym, że nastąpił gwałtowny wzrost liczby trojanów atakujących użytkowników gier online. Zdaniem Kaspersky Lab zagrożenia nie stają się "inteligentniejsze". ...
-
ESET: zagrożenia internetowe XI 2011
... w Rosji. Przy okazji publikacji raportu dotyczącego najczęściej atakujących wirusów komputerowych ubiegłego miesiąca specjaliści z firmy ESET poinformowali o zagrożeniu, identyfikowanym przez ESET ... Gromadzą one loginy oraz hasła, za pomocą których gracze logują się do gier typu MMORPG, takich jak Lineage, World of Warcraft czy Second Life, a ...