-
Emerytura dla kobiet wciąż za niska
... ogranicza się do opłacania obowiązkowych składek – wynika z badania SMG/KRC dla Deutsche Bank PBC. Co więcej, jak pokazało marcowe badanie Instytutu Homo Homini dla Deutsche Bank PBC, kobiety w Polsce rzadziej od mężczyzn inwestują i oszczędzają długoterminowo. Fundusze inwestycyjne posiada zaledwie 5 proc. ankietowanych pań i 9 proc ...
-
Rośnie świadomość finansowa polskich rodziców
... powszechne. Chociaż analitycy rynku są powściągliwi, wciąż aż 45 proc. Polaków uważa, że nieruchomości to najpewniejsza inwestycja, wynika z sondażu Instytutu Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Deutsche Bank PBC. Jednak od czasu finansowego krachu, nie ma już łatwych wyborów. Jak pokazują najnowsze dane ...
-
Bankowość mobilna jeszcze niszowa
... BP, a do wdrożenia szykuje się między innymi skandynawska Nordea. Choć znajomość m-bankingu wśród ogółu klientów wciąż jest niewielka (wg badania Homo Homini dla mBanku tylko 18 proc. klientów wie co to jest), to banki przestały ociągać się z rozwojem, aby w kluczowym momencie nie ...
-
Studia za granicą to atut na rynku pracy
... . - mówi Krzysztof Bartosik z Polish Open University. Informacje o badaniu Badanie na zlecenie Polish Open Universtiy zrealizowane zostało przez Instytut Badania Opinii Homo Homini w lipcu 2011 roku na losowej próbie polskich maturzystów (rocznik 2011) oraz studentów (I i II rok studiów). Wielkość próby to 1100 osób ...
-
Polscy pracownicy mało mobilni
... Działu Rozwoju Rynków w Work Service SA. Informacje o badaniu Badanie zlecone przez Work Service SA zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini w dniu 5 sierpnia 2011r. na losowej, liczebnie reprezentatywnej próbie dla ogółu dorosłych mieszkańców Polski. Wielkośćć próby wyniosła 1100 osób, a błąd oszacowania ...
-
Co 4 Polak nie ma czasu na posiłki w pracy
... 9% pracowników decyduje się na spożywanie w pracy niezdrowych fast foodów. Większość przygotowuje posiłek w domu (61%). Z tegorocznych badań Instytutu Badania Opinii Publicznej Homo Homini wynika, że 39,7% pracowników żywi się kanapkami. Zaledwie 5% ankietowanych przez Praca.pl respondentów zamawia do pracy lunch dbając o to, by ...
-
Aplikacja na iPada w mBanku
... współpracy z Centrum Technologii Mobilnych Mobiltek SA, firmą specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu bankowości mobilnej oraz mobilnych płatności. "Według badania Instytutu Homo Homini, przygotowanego w czerwcu na zlecenie mBanku, zaledwie 3,5 proc. polskich Klientów banków korzysta z usług bankowości mobilnej. Spośród nich największą grupę ...
-
Utrata pracy niestraszna Polakom
... Działu Rozwoju Rynków w Work Service SA. Informacje o badaniku Badanie zlecone przez Work Service SA zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini w dniu 17 września 2011r. na losowej, liczebnie reprezentatywnej próbie dla ogółu dorosłych mieszkańców Polski. Wielkość próby wyniosła 1041 osób, a błąd ...
-
Poszukiwanie pracy trwa miesiąc albo rok
... się oficjalne ogłoszenie – dodaje Krzysztof Inglot. Informacje o badaniu Badanie zlecone przez Work Service SA zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini w dniu 17 września 2011r. na losowej, liczebnie reprezentatywnej próbie dla ogółu dorosłych mieszkańców Polski. Wielkość próby wyniosła 1041 osób, a błąd ...
-
Filantropia w Polsce
... wynikają z badania postaw filantropijnych wśród najzamożniejszych Polaków - "Filantropia w Polsce. Jak pomagają najzamożniejsi Polacy?" - przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Homo Homini na zlecenie Fundacji dla Polski. Wśród pobudek powodujących postawy filantropijne badani darczyńcy najczęściej wymieniają: chęć niesienia pomocy, satysfakcję ...
-
Świąteczne przygotowania Polaków
... do miejsca pracy zamiast do domu pozwala odebrać przesyłkę odpowiednio wcześniej. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzone przez Instytut Badań Opinii Homo Homini. Metoda badawcza: Standaryzowane wywiady kwestionariuszowe, realizowane technice CATI- wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo. Jednostka badania: populacja dorosłych mieszkańców ...
-
Polska bankowość elektroniczna w tyle Europy
... odbywa się bezpośrednio w oddziałach – czytamy w raporcie. Prawidłowość tę potwierdza badanie przeprowadzone niedawno w Polsce na zlecenie Deutsche Bank PBC przez Instytut Homo Homini. Wykazało ono, że równie chętnie korzystamy z bankowości internetowej (taką odpowiedź deklarowało 55 proc. badanych klientów banków), jak odwiedzamy oddziały naszego ...
-
Produkty finansowe a sektor MSP
Najlepszym źródłem informacji o produktach finansowych dla większych firm sektora MSP jest doradca banku - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie Deutsche Bank PBC. Dla firm małych i mikroprzedsiębiorstw kluczowym źródłem informacji jest Internet. W dalszej kolejności przedsiębiorcy czerpią informacje o produktach ...
-
28% Polaków liczy na podwyżkę wynagrodzenia
... Inglot, Dyrektor Działu Rozwoju Rynków w Work Service S.A. Informacje o badaniu Badanie zlecone przez Work Service S.A. zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini w dniu 17 stycznia 2012 roku na losowej, liczebnie reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski. Wielkość próby wyniosła 1100 osób, a błąd oszacowania ...
-
Spóźnienie do pracy to problem 20% Polaków
... 10 boisk typu Orlik – podsumowuje Krzysztof Inglot. Informacje o badaniu Badanie zlecone przez Work Service S.A. zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini w dniu 17 stycznia 2012 roku na losowej, liczebnie reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski. Wielkość próby wyniosła 1100 osób, a błąd oszacowania ...
-
System emerytalny - co wiedzą Polacy?
Jak wynika z badania Deutsche Bank PBC zrealizowanego przez Instytut Homo Homini, większość Polaków ma świadomość zmian planowanych w systemie emerytalnym (70,2 proc.). To samo badanie pokazało jednak, że respondenci, niezależnie od wieku ...
-
Polskie kobiety a piłka nożna
... się wielkimi krokami Mistrzostwa Europy.” Informacje o badaniu Badanie polskich kibiców zostało przeprowadzone na zlecenie firmy MasterCard przez Instytut Homo Homini w dniach 13-15 marca 2012 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej, liczebnie reprezentatywnej próbie ...
-
Oszczędności Polaków większe w kryzysie
... , Polacy przezornie decydowali się zwiększyć bieżące oszczędności. Na co oszczędzają Polacy? Jak pokazują badania Deutsche Bank PBC zrealizowane przez Instytut Homo Homini, zdecydowanie najważniejszym celem jest edukacja dzieci. Z myślą o niej pieniądze odkłada 30 proc. Polaków. Najgorętszy temat ostatnich miesięcy – emerytura – znalazła się ...
-
Kim jest polski kibic?
... komórkowymi w technologii MasterCard Mobile.” Informacje o badaniu Badanie polskich kibiców zostało przeprowadzone na zlecenie firmy MasterCard przez Instytut Homo Homini w dniach 13-15 marca 2012 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej, liczebnie reprezentatywnej ...
-
Polscy pracownicy a Majówka 2012
... Inglot, Dyrektor Działu Rozwoju Rynków w Work Service S.A. Informacje o badaniu Badanie zlecone przez Work Service S.A. zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini w dniu 7 maja 2012 roku na losowej, liczebnie reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski. Wielkość próby wyniosła 1076 osób, a błąd oszacowania 3%. Wyniki ...
-
Rośnie mobilność zawodowa Polaków
... , Dyrektor Działu Rozwoju Rynków w Work Service S.A. Informacje o badaniu Badanie zlecone przez Work Service SA zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini w dniu 7 maja 2012 roku na losowej, liczebnie reprezentatywnej próbie dla ogółu dorosłych mieszkańców Polski. Wielkość próby wyniosła 1076 osób, a błąd ...
-
Jak Polacy wybierają fundusze inwestycyjne?
... 40 proc. Polaków, inwestując w fundusze, najchętniej wybrałoby ten rekomendowany przez doradcę finansowego, wynika z badania Deutsche Bank PBC przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini. - Zakup funduszy to indywidualna decyzja każdego klienta i dobrze, żeby orientował się, w co lokuje swoje pieniądze, ale oczywiście łatwiej jest dokonać ...
-
Utrata karty lub dokumentów na wakacjach: jak postąpić?
... . - Nagła strata powoduje dezorientację, dlatego warto wcześniej przemyśleć, jak się na taką trudną ewentualność przygotować - dodaje Majtkowski. Wyniki badania Homo Homini dla Expandera nie pozostawiają wątpliwości: własna lekkomyślność pozbawia nas pieniędzy 3 razy częściej niż wakacyjni kieszonkowcy. – Podczas pierwszych dni mistrzostw EURO ...
-
Czy istnieją bezpieczne fundusze inwestycyjne?
... najlepszych funduszy dostępnych na rynku jest trudnym i czasochłonnym zadaniem. Nic dziwnego, że najnowsze badania Deutsche Bank PBC przeprowadzone przez Instytut Homo Homini wskazują, że Polacy najchętniej powierzyli by dobór funduszy specjalistom. Taką odpowiedź wskazało aż 4 na 10 ankietowanych. - Fundusze są produktami przeznaczonymi ...
-
Oszczędzanie na emeryturę nieodzowne
... jest jednym z najważniejszych celów, na które warto oszczędzać w długoterminowej perspektywie. Jednak jak pokazało badanie Deutsche Bank PBC zrealizowane przez Instytut Homo Homini, tylko co piąty badany faktycznie odkłada pieniądze z myślą o starości. Nie ZUS, a procent składany i systematyczność zapewnią emeryturę Jakie formy oszczędzania na ...
-
Oszczędzanie na emeryturę - raczej nie w IKZE
... ... inne inwestycje. Emerytura z lokaty Polacy raczej niechętne odkładają na jesień życia. Wedle badania „Słabe filary polskiej emerytury” wykonanego przez instytut Homo Homini dla agencji On Board PR Ecco Network poza obowiązkowym przy umowie o pracę OFE kapitał emerytalny gromadzi 41% osób. Najczęściej robi ...
-
Polskie media a Euro 2012
... znalazły się: Orange (68) Castrol (63) Hyundai-Kia (42) Continental (24) Sharp (20) Canon (13) Warto w tym miejscu przytoczyć wyniki raportu Homo Homini dla Dziennika Gazety Prawnej (02.07.12, str. 1), według którego marką najbardziej kojarzoną z Euro2012 jest Biedronka (sponsor reprezentacji Polski). Na ...
Tematy: Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, sport, internet, monitoring mediów, stadiony, prasa -
Ceny transakcyjne nieruchomości VII 2012
... , ale z drugiej nieruchomości uważane są przez 40 proc. Polaków za bezpieczną inwestycję na czas kryzysu. Takie przynajmniej wynika z badania instytutu Homo Homini wykonanego na zlecenie Deutsche Bank PBC. Dopiero na drugim miejscu znalazła się lokata bankowa, na którą przypadło 27 proc. odpowiedzi ...
-
Polacy a kieszonkowe dla dzieci
... swoim budżetem” – podsumowała wyniki badania Luiza Derek. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone w pierwszym tygodniu czerwca 2012 przez Instytut Homo Homini, metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na próbie losowej, liczebnie reprezentatywnej dla ogółu mieszkańców Polski ...
-
Zdolność kredytowa a ceny mieszkań VIII 2012
... się, ale z drugiej nieruchomości uważane są przez 40% Polaków za bezpieczną inwestycję na czas kryzysu. Tak przynajmniej wynika z badania instytutu Homo Homini wykonanego na zlecenie Deutsche Bank PBC. Dopiero na drugim miejscu znalazła się lokata bankowa, na którą przypadło 27% odpowiedzi. Uwaga! ...
-
Polscy pracownicy niepewni o miejsca pracy
... Działu Rozwoju Rynków w Work Service SA. Informacje o badaniu Badanie zlecone przez Work Service SA zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini w dniu 30 lipca 2012 r. na losowej, liczebnie reprezentatywnej próbie dla ogółu dorosłych mieszkańców Polski. Wielkość próby wyniosła 1100 osób, a błąd ...
-
Polski Internet a "drugie exposé" premiera
... tematu we wrześniu – gdy przedstawili prognozę najważniejszych zagadnień, które powinny pojawić się w wystąpieniu oraz opublikowali wyniki badań przeprowadzonych we współpracy z Homo Homini na temat oczekiwań Polaków, a także w październiku, gdy data expose oraz zarys zagadnień przedostały się do mediów. Do czterech wybranych do ...
-
Inwestycje giełdowe oczami Polaków
... w prezentacjach dostępnych na stronach Deutsche Bank PBC i Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych. Badanie na grupie reprezentatywnej Deutsche Bank PBC zrealizowane przez Instytut Homo Homini Badania przeprowadzone na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków wskazują na to, że Polacy dysponują małą wiedzą na temat podstawowych pojęć związanych ...
-
Jakie samochody firmowe w Polsce?
... w pierwszym roku trwania umowy – komentuje Tomasz Sudaj. Metodologia badania Badanie „Samochody firmowe: portret i finansowanie” zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing w dniach 12-20 września 2012 r. na celowej próbie mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Wielkość próby wyniosła 300 ...
-
Plany finansowe Polaków 2013
... jest łatwiej, jeśli mają oszczędności - dodaje. Informacje o badaniu Dane zawarte w raporcie pochodzą z badań Deutsche Bank PBC przeprowadzonych przez Instytut Homo Homini między grudniem 2011 r., a grudniem 2012 r. Badania ogólnopolskie, na losowej lub losowo-kwotowej próbie stanowiącej liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu ...