-
Zmiana etatu a informacja o warunkach zatrudnienia
... nowej informacji o warunkach zatrudnienia? Informacja zawsze konieczna Przekazanie pracownikowi informacji o warunkach zatrudnienia jest nieodzownym elementem nawiązania stosunku pracy. Przesądza o tym art. 29 § 3 K.p., w myśl którego pracodawca w ciągu 7 dni od zawarcia umowy o pracę musi przekazać podwładnemu informacje dotyczące: obowiązującej ...
-
Informacja o warunkach zatrudnienia obowiązkowa
... warunkach zatrudnienia. Nie zawsze będzie to taka sama informacja jak ta, którą już wcześniej otrzymał, gdyż wraz z zawarciem nowej umowy może ulec zmianie np. długość okresu wypowiedzenia. Pamiętaj! Obowiązek poinformowania pracownika o warunkach zatrudnienia ... wskazówki dotyczące prawa pracy, najświeższe interpretacje przepisów, informacje ...
-
Obowiązek informacji o warunkach zatrudnienia
... objęty. Ponadto, jeżeli nie masz obowiązku wprowadzania regulaminu pracy, w/w informacje musisz także powiadomić o: obowiązującej w zakładzie porze nocnej, miejscu, terminie i czasie ... odesłać do niego), aby następnie nie było trzeba ponownie aktualizować informacji o warunkach zatrudnienia w chwili, gdy np. pracownik nabędzie prawo do 26 dni urlopu? ...
-
Zmiana warunków zatrudnienia a umowa o pracę
... warunkach zatrudnienia nie później niż przed upływem miesiąca od chwili jej zaistnienia. Przykład: Pracownik w chwili podejmowania zatrudnienia otrzymał od pracodawcy informację o dodatkowych warunkach zatrudnienia ... - Serwis specjalistów ds. personalnych. Praktyczne wskazówki dotyczące prawa pracy, najświeższe interpretacje przepisów, informacje ...
-
Warunki zatrudnienia a wypłata pracownika
... dokonuje wypłaty zatrudnionym tam pracownikom. W jaki sposób wskazać w informacji o warunkach zatrudnienia miejsce i czas dokonania wypłaty? Wskazując miejsce i czas wypłaty wynagrodzenia ... wypłaty wynagrodzenia. W zależności od wielkości zatrudnienia w zakładzie pracy, pracodawca określa te informacje w układzie zbiorowym pracy, regulaminie pracy ...
-
Świadectwo pracy a kontynuacja zatrudnienia
... świadczył pracę na identycznych warunkach jak dotychczas. Czy ma rację? Przypomnijmy, co do zasady rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy rodzi po stronie pracodawcy obowiązek niezwłocznego wydania pracownikowi świadectwa pracy, czyli dokumentu zawierającego informacje dotyczące przebiegu zatrudnienia w danej firmie. W przypadku, o którym ...
-
Praca w warunkach uciążliwych w systemie równoważnym
... pracowników? Odpowiedź: Tak, w odniesieniu do pracowników zatrudnionych w warunkach szczególnie uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia możesz ... w okresie rozliczeniowym, co w konsekwencji może oznaczać konieczność zatrudnienia większej liczby pracowników. Przy przekroczeniach najwyższych stężeń lub ... , najświeższe interpretacje przepisów, informacje ...
-
Optymalizacja kosztów zatrudnienia a utrzymanie kadr
... zatrudnienia, sprzyjały więc pojawieniu się trudności i wyzwań, co stymuluje rozwój pracowników. Zarządzanie zmianą i mierzenie efektów prowadzonej polityki personalnej wyznacznikami sukcesu W trudnych warunkach ... Jan Karasek, Dyrektor w dziale Management Consulting w KPMG. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie KPMG ...
-
Praktyki absolwenckie: zasady zatrudnienia
... osoby pełnosprawne lub mężczyzn, nie mając ku temu uzasadnienia w warunkach wykonywania pracy czy jej rodzaju lub gdy przy takich samych warunkach odbywania praktyk pracodawca umawia się z praktykantem na świadczenie ... - Serwis specjalistów ds. personalnych. Praktyczne wskazówki dotyczące prawa pracy, najświeższe interpretacje przepisów, informacje ...
-
Monitor Rynku Pracy I kw. 2018 r.
... , 49% – że trwały w sam raz. Zbyt długie były dla 29%. Niemal 9 na 10 ankietowanych dostało wystarczające informacje o zakresie obowiązków na danym stanowisko, 85% – dostało pełne informacje o warunkach zatrudnienia, w tym pensji, typie umowy, czasie pracy i benefitach, a 84% – dowiedziało się dokładnie, jak wygląda rekrutacja i jakie są ...
-
Potwierdzanie obecności w pracy
... 20 pracowników) - odpowiednie postanowienia możesz zawrzeć w pisemnej informacji o warunkach zatrudnienia, którą doręczasz każdemu pracownikowi. Przyjrzyjmy się następujacej sytuacji: W regulaminie pracy ... .pl - Serwis specjalistów ds. personalnych. Praktyczne wskazówki dotyczące prawa pracy, najświeższe interpretacje przepisów, informacje ...
-
Brak pisemnej umowy o pracę
... powinien wystawić pracownikowi świadectwo pracy potwierdzające cały okres zatrudnienia. Obecnie pracodawca powinien na piśmie potwierdzić wszystkim pracownikom fakt zawarcia umowy (ze wskazaniem stron umowy, rodzaju umowy i jej warunków) oraz przekazać im informacje o warunkach zatrudnienia, jeśli takiego dokumentu dotychczas nie otrzymali. 1. Brak ...
-
Praca za granicą. 6 wskazówek dla zainteresowanych
... Jeszcze przed aplikowaniem, rozsądnie jest pozyskać informacje na temat lokalnego rynku pracy i gwarantowanych tam warunków zatrudnienia. Warto również poznać sposoby, dzięki ... możliwości niesie za sobą wyjazd do poszczególnych krajów. Informacje o warunkach pracy, płacy minimalnej, przysługującym urlopie, a także obowiązkach, które powinien spełnić ...
-
Umowa na czas określony a okres wypowiedzenia
... , iż jeśli w treści umowy strony przewidziały możliwość jej wcześniejszego rozwiązania za wypowiedzeniem, w takim przypadku pracodawca przekazując pracownikowi informacje o warunkach zatrudnienia, powinien był wskazać w tej informacji długość obowiązującego pracownika okresu wypowiedzenia (taki sam okres wypowiedzenia obowiązuje pracodawcę). Brak ...
-
Nowoczesna Gospodarka: zatrudnienie w I kw. 2017
... trudnością przedsiębiorstw. Pracodawcy ścigają się w coraz to atrakcyjniejszych warunkach zatrudnienia dla potencjalnych pracowników, począwszy od lepszego wynagrodzenia, szkoleń ... które będą chciały związać się z firmą i zaangażować czynnie w jej rozwój. Informacje o raporcie Raport „Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce Q1 2017” jest osiemnastym z ...
-
Wystąpienie po kontroli PIP - odpowiedź pracodawcy
... ujednolicenie ustaleń zawartych w regulaminie pracy oraz w podstawowej informacji dla pracowników o warunkach zatrudnienia, ustalenie w regulaminie pracy stałego terminu wypłaty wynagrodzenia za pracę ... .KadryOnline.pl - Serwis specjalistów ds. personalnych. Praktyczne wskazówki dotyczące prawa pracy, najświeższe interpretacje przepisów, informacje ...
-
Delegowanie kierowcy zawodowego za granicę - nowe obowiązki przewoźnika
... również przekazać kierowcy link do oficjalnej strony internetowej kraju, do którego kierowca został delegowany. Ważne jest to, aby strona zawierała informacje o warunkach zatrudnienia, którymi kierowca będzie objęty. Kamil Wolański, zaznacza, że co prawda, szczegóły dotyczące wyjazdu można przekazać w formie elektronicznej lub papierowej, ale ...
-
Kandydaci do pracy chcą znać wysokość wynagrodzenia
... . Częściej informację o zarobkach podają pracodawcy zagraniczni, dla których informowanie kandydatów o wszystkich warunkach zatrudnienia jest już standardem. W przypadku niektórych krajów, na przykład Wielkiej Brytanii, ... , a to może ułatwić żmudny proces selekcji kandydatur. – dodaje Przemysław Gacek. Informacje o badaniu Sondę przeprowadzono ...
-
Zatrudnianie osób niepełnosprawnych. O co musi zadbać firma?
... zatrudnienia). Poza tym, dostarczenie przez pracownika orzeczenia o stopniu niepełnosprawności powoduje konieczność aktualizacji przekazanej mu przez wcześniej pracodawcę (przed tym orzeczeniem) informacji o warunkach zatrudnienia ...
-
Jak zredagować świadectwo pracy?
... zatrudnienia pracownika. Informacje te w głównej mierze powinny dotyczyć samego stosunku pracy i uprawnień pracownika ze stosunku pracy (np. okres zatrudnienia ...
-
Archiwizacja dokumentacji pracowniczej - przepisy
... warunkach zapewniających ochronę jego dóbr. Odbiór takiego odcinka, np. w sekretariacie i pokwitowanie tego faktu na zbiorczej liście płac sporządzonej przez pracodawcę, na której znajdowałyby się nazwiska wszystkich pracowników oraz przysługujące im kwoty wynagrodzenia stanowi naruszenie tej ochrony. Informacje ...
-
Kodeksowe obowiązki informacyjne pracodawcy
... warunkach zatrudnienia odnosi się nie tylko do stosunków pracy nawiązanych w oparciu o umowę o pracę, ale także do tych, które nawiązano na innej podstawie, a więc mianowania, powołania, wyboru oraz spółdzielczej umowy o pracę (por. art. 29 § 5 K.p.). Inaczej przy telepracy Warto także przypomnieć, że informacja o warunkach zatrudnienia ... informacje ...
-
Co powinna zawierać umowa o pracę?
... o pracę Umowę o pracę należy zawrzeć na piśmie. Powinna ona zawierać następujące informacje: nazwa i adres pracodawcy, imię i nazwisko oraz adres zamieszkania pracownika, ... wynikający z zapisów Kodeksu. Obowiązki pracodawcy przy zawieraniu umowy Informacja o warunkach zatrudnienia W ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę trzeba na piśmie ...
-
Akta osobowe pracowników a kontrola PIP
... przedstawia swoje dane personalne, informacje o przebiegu dotychczasowego zatrudnienia a także posiadanych przez siebie kwalifikacjach) ... zatrudnienia, w czasie pracy i na koszt pracodawcy. Bardzo ważne jest, aby w aktach osobowych znajdowała się pisemna umowa o pracę, a także pisemna informacja o poinformowaniu pracownika o warunkach zatrudnienia ...
-
Rynki finansowe - Strefa Euro w centrum uwagi
... (choć w mniejszym stopniu) informacje Komisji Europejskiej o pracach nad ... zatrudnienia i spadek bezrobocia w cieplejszej części roku (m.in. w budownictwie). Jednocześnie skalę spadku stopy bezrobocia z tytułu tych pozytywnych efektów sezonowych ograniczały czynniki cykliczne tj. stopniowe wyhamowanie poprawy sytuacji na rynku pracy w warunkach ...
-
Obowiązki informacyjne pracodawcy a delegacja poza UE
... granicami kraju, obejmujących zwrot kosztów przejazdu oraz zapewnienie zakwaterowania, warunkach jego powrotu do kraju. Informacje te należy przekazać podwładnemu na piśmie, jeszcze ... - nie później niż do dnia rozwiązania umowy. Zarówno informacja o warunkach zatrudnienia, jak i powiadomienie o ich modyfikacji może zostać dokonane poprzez pisemne ...
-
Zmiany w kodeksie pracy
... te informacje powinien otrzymać od przełożonego na piśmie. W ciągu tygodnia od podpisaniu umowy, pracownik powinien otrzymać na piśmie informacje mówiące o dobowej ... oraz prace dorywcze, sezonowe i wykonywane cyklicznie. Wchodzą w życie przepisy o warunkach zatrudnienia pracowników z państw Unii Europejskiej skierowanych do pracy w Polsce. DZIECI W ...
Tematy: wynagrodzenia, prawo pracy, kodeks pracy, praca, umowa o pracę, czas pracy, umowa czasowa, urlopy -
Pracownik niepełnoetatowy a norma czasu pracy
... warunkach zatrudnienia? Dodam, że pracujemy w równoważnym systemie czasu pracy. Zarówno zawarcie nowej umowy o pracę, jak i zmiana warunków zatrudnienia dokonana na piśmie w formie porozumienia stron (aneksu) w dotychczasowej umowie o pracę będzie właściwa. W informacji o warunkach zatrudnienia ... pracy, najświeższe interpretacje przepisów, informacje ...
-
Zmiany w przepisach o naliczaniu odpisu na ZFŚS
... skorygowanej w końcu roku – do faktycznego (wykonanego) średniorocznego zatrudnienia. 2. Od 15 stycznia 2009 praca w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze – w rozumieniu ustawy o emerytach pomostowych! ... Serwis specjalistów ds. personalnych. Praktyczne wskazówki dotyczące prawa pracy, najświeższe interpretacje przepisów, informacje ...
-
Zatrudnienie niani na urlopie macierzyńskim
... warunkach urlopu macierzyńskiego, dodatkowym urlopie na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopie ojcowskim oraz urlopie wychowawczym. W przypadku utraty przez rodziców albo rodzica samotnie wychowującego dziecko zatrudnienia ... dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. nr 45, poz. 235). PortalZus.pl - aktualne informacje, analizy i porady dla płatników wraz z ...
-
Gwarancje de minimis wspierają rozwój MSP
... kredytu obrotowego lub przyznania go na mniej korzystnych dla przedsiębiorcy warunkach był brak wymaganego zabezpieczenia – aż 38% respondentów borykało się z tym ... gospodarki (dla przykładu stanowi to około 0,3% przeciętnego zatrudnienia w gospodarce w pierwszym półroczu 2014). Informacje o badaniu Badanie ankietowe zrealizowano w okresie maj-lipiec ...
-
NBP: rynek pracy w Polsce w III kw. 2014
... Informacje miesięczne dotyczące zatrudnienia w SP (Wykres nr 8) potwierdzają kontynuację umiarkowanej, ale stabilnej tendencji wzrostowej zapoczątkowanej w kwietniu 2013 r. Według odsezonowanych danych poziom przeciętnego zatrudnienia ...
-
Delegowanie pracowników: od dziś zmiany w prawie, będzie chaos?
... z obowiązującym od 2016 roku prawem kraje członkowskie mają obowiązek publikowania informacji o obowiązujących na ich terytorium warunkach zatrudnienia oraz elementach składowych wynagrodzenia. Niestety, w wielu państwach te informacje są niekompletne lub dostępne tylko w języku danego państwa. Próżno też szukać informacji o zasadach, które zaczną ...
-
Błędne świadectwo pracy
... w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze, okresów nieskładkowych, przypadających w okresie zatrudnienia, którego dotyczy świadectwo pracy, uwzględnianych przy ustalaniu prawa do emerytury lub renty, danych, które są zamieszczane na żądanie pracownika. W świadectwie pracy na pewno nie powinny być umieszczane inne informacje, niż te ...
-
Rozwiązanie umowy a zwolnienie ze składek na Fundusz Pracy
... warunkach urlopu macierzyńskiego. Za powrót z urlopu macierzyńskiego należy traktować także powrót z urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego oraz dodatkowego urlopu na warunkach ... 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn.: Dz.U. z 2008 r. nr 69, poz. 415 ze zm.). Portal Kadrowo-Płacowy - aktualne informacje, analizy ...