-
Zakupy świąteczne: o jakich prezentach huczą social media?
... książki, blisko jedną trzecią prezentów – zabawki (30%), 18% przypadłoby na galanterię i dodatki, 11% – kosmetyki pielęgnacyjne, a 7% – perfumy i wody toaletowe. Dlaczego Święty Mikołaj ma konto na Facebooku? Rodzaj dyskutowanego produktu ma wpływ na to, w jakim kanale społecznościowym rozmawiają internauci. W przypadku wyłonionych przez Instytut ...
-
Czytelnictwo kwitnie na Facebooku
... w Polsce. Tradycyjna forma książki drukowanej musi mierzyć się z nowoczesnymi technologiami i licznymi tekstowymi komunikatami, które docierają do nas każdego dnia za pośrednictwem wielu różnych nośników. Przebicie się przez taki gąszcz informacyjny może być trudne nawet dla e-booków. Dlatego Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jak ...
-
Polski Internet a literatura
... razy. „Mam pytanie, jakie polecacie książki? fantasy? z nowości coś? by oderwać się od tej zakichanej codzienności” – internauci polecają sobie książki na chyba wszystkich ... , że film jest ekranizacją książki. Informacje o badaniu Analizę wykonano na podstawie 55 592 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, ...
-
Wydawnictwa literackie i ich wizerunek w mediach
... , Wydawnictwo Sonia Draga, Wydawnictwo Agora, Wydawnictwo Media Rodzina, Burda Książki / G+J Książki, Wydawnictwo Jedność, Wydawnictwo Iskry, Wydawnictwo Zakamarki, MDPL / ... Olesiejuk, Wydawnictwo Bukowy Las, Media Service Zawada, Dom Wydawniczy Rafael, Instytut Wydawniczy PAX, Wydawnictwo Czerwone i Czarne, Hachette Polska, Wydawnictwo Wiatr od ...
-
Moda na ebooki: tylko chwilowy trend?
... przez Virtualo oraz Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia dowodzi, że już 6 na 10 Polaków jest przekonanych o nastaniu mody na cyfrowe czytelnictwo. Co sprawia, że tak chętnie sięgamy po elektroniczne książki? Czy ... z użytkowaniem ebooków i audiobooków”, zostało zrealizowane metodą CAWI na próbie 1107 respondentów na zlecenie Virtualo przez Instytut ...
-
Za co lubimy audiobooki i ebooki?
... transportu publicznego lub dłuższych podróży. Po książki drukowane respondenci sięgają najczęściej w sytuacjach bardziej intymnych: w domu lub na łonie natury. Czytaj także: - Książki na wakacje? A może czytnik e-booków? - ... związane z użytkowaniem ebooków i audiobooków”, zostało zrealizowane metodą CAWI na próbie 1107 respondentów, przez Instytut ...
-
Co kupujemy w Internecie?
... Polsce dynamicznie rozwija się rynek e-handlu; najczęściej kupowanymi produktami w sklepach internetowych są książki, filmy i muzyka; coraz więcej Polaków kupuje przez Internet także ... o jakości firmowych stron internetowych” zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na ...
-
Audiobooki. Czego chcemy słuchać?
... Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Virtualo. Czytelnictwo w Polsce ciągle nie zachwyca. Badania Biblioteki Narodowej wskazują, że w minionym roku aż 63% Polaków nie przeczytało żadnej książki ... od bliskich. Audiobook stał się wygodnym zamiennikiem tradycyjnej książki, który powoli, ale konsekwentnie zdobywa swoich fanów. Sprawdza się ...
-
Pół Polski czyta pirackie e-booki
... . Jak sytuacja wygląda w Polsce? Wyniki wspólnego badania zrealizowanego przez firmę Virtualo i Instytut GRAPE Wydziału Nauk Ekonomicznych UW dowodzą, że nad Wisłą skala ... udział w badaniu Virtualo i Instytutu GRAPE odpowiadali, iż ich zdaniem z nielegalnych źródeł pobiera książki elektroniczne co drugi kupujący ebooki. Zdajemy sobie sprawę, iż ...
-
Czym nas kuszą księgarnie internetowe?
... stacjonarnych księgarni na rzecz internetowych. Najważniejszy wybór tytułów i promocje Badanie, które Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia zrealizował na zlecenie Virtualo, dowodzi, ... na rok, a obecnie większość ebooków jest wprowadzana do oferty wraz z premierą książki papierowej. Przystępne ceny książek elektronicznych, które są średnio o 20-30% ...
-
Polski Internet a matura 2013
... . Czy to uniwersalna recepta gwarantująca maturalny sukces AD 2013? Zanim zakwitły kasztany Instytut Monitorowania Mediów szukał w sieci odpowiedzi na pytania, które dręczącą umysły ... matur? Czy np. całe wakacje po 2 klasie poświęciliście nauce? Kupowaliście książki kształcące? Jakie polecacie?" - pyta internauta w serwisie zapytaj.onet.pl. I – jak ...
-
Polski Internet: najczęstsze błędy językowe
... czas by pomyśleć nie tylko o jakości obrazu, ale też o poprawności słowa? Instytut Monitorowania Mediów w ramach raportu Kompas Social Media sprawdził, jakie błędy językowe ... dyktował, jak się mamy ubierać, do jakich szkół posyłać nasze dzieci, jakie książki czytać i jakie hasła skandować?” – pyta Bańko. Zdaniem profesora, w ocenie błędów językowych ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce II 2007
... (NATO – przyp. IMM) o dobrej reputacji (good standing member) oraz długotrwałym członkiem koalicji (long member of coalition). W doniesieniach na temat książki ks. T. Isakowicza-Zaleskiego, poświęconej współpracy duchownych z bezpieką, odbiorcy mogli usłyszeć, że ostatnie zamieszanie wokół polskiego Kościoła nie spowodowało żadnego kryzysu wśród ...
-
Rodzina 500 plus zaszaleje w Boże Narodzenie?
... Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS po raz kolejny pochylił się nad kwestią wydatków ... zamiarem zakupu elektroniki: telefonu, tabletu, konsoli lub komputera. W gospodarstwach domowych z dziećmi rzadziej kupowane będą książki (29 proc.), a znacznie częściej zabawki (58 proc.) i kosmetyki (50 proc.). Niespodzianki kontra „listy do ...
-
Najczęściej cytowane media I 2008
... , a Dziennik utrzymuje pozycję lidera. Od 1 do 31 stycznia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8746 przekazów mediowych. Dziennikarze odnosili się do ... WSI, wypadek samolotu CASA, pojawienie się na rynku księgarskim nowej książki Jana T. Grossa „Strach”, dalszy ciąg śledztwa w sprawie strzelaniny w Afganistanie, ...
-
Najczęściej cytowane media III 2009
... Borkowskiego, prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, kontrowersji wokół nowej książki o prezydencie Lechu Wałęsie oraz śledztwa w sprawie porwania i śmierci Krzysztofa Olewnika. Informacje o badaniu Od 1 do 31 marca na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 9698 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów ...
-
Polski Internet a przemoc domowa
... opinia ta została powtórzona prawie 20 razy w Internecie przy okazji omawiania książki. Dosyć zaskakujące – w opinii internautów – podejście do bicia ma profesor Janusz Czapiński. W marcu 2011 ... . Informacje o badaniu Analizę wykonano na podstawie 1 502 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów. Raport obejmuje okres ...
-
Nieodpowiednia technologia
Instytut Biznesu, Technologii i Etyki promuje hasło: "dobry biznes poprzez odpowiednią technologię i ... roku (noszenie dwóch kalendarzy, przepisywanie umówionych spotkań z jednego do drugiego itd.) Może być podłączony do książki adresowej i gotowy, aby pobrać inne informacje (numery telefonów, adresy, itd.). Istnieje proste rozwiązanie problemu ...
Tematy: -
Przedświąteczny okres a zakupy online
... przez Millward Brown SMG/KRC. Największym powodzeniem cieszą się kosmetyki, odzież, książki i filmy, biżuteria, płyty oraz sprzęt i oprogramowanie komputerowe. W mijającym 2007 roku zakupów ... do nowych technologii. Realizowane jest na zlecenie firmy D-Link przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC. Badanie D-Link Technology Trend na temat zaufania do ...
-
Jazda samochodem a rozmowy przez telefon
... które pozwolą zwiększyć bezpieczeństwo jazdy. W ramach kampanii w listopadzie 2009 roku instytut MillwardBrown SMG/KRC przeprowadził badania z których wynika, że 59% polskich kierowców ... samochodem? Jak pokazują wyniki badań, polscy kierowcy w czasie jazdy czytają książki, palą papierosy, rozmawiają przez radio CB, zdarzają się również przypadki, ...
-
Polska liderem handlu detalicznego
... a konsumenci są chętni do robienia zakupów i próbowania nowinek - wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Outsourcingu, Pracodawców RP i firmę Target BPO. Wyróżniamy się w tym zakresie ... sprzedaż ubrań i butów, mebli, sprzętu RTV i AGD. Wydajemy też coraz więcej na książki i artykuły piśmiennicze, leki oraz kosmetyki. Jak wiele ma nasz rynek ...
-
Świąteczne zwyczaje internautów
... Instytut Badań Rynkowych (IIBR)/Grupa Gemius, zdecydowana większość polskich użytkowników sieci planuje w święta obdarować ... w Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych. W tym roku najchętniej kupowanymi w sieci prezentami pod choinkę były książki, odzież i biżuteria, gry i zabawki a także kosmetyki. Z kolei najpopularniejszą formą płatności – przelew ...
-
Najczęściej cytowane media I 2012
... z obozu w Auschwitz. Według informacji Radia Wrocław, Mieczysław Bojko zaprzeczył jakoby doszło do znalezienia akt, a całą sprawę wymyślił na potrzeby swojej książki. Na drugim miejscu sklasyfikowano śląską TVS - to pierwsza stacja telewizyjna w historii badania, która uplasowała się tak wysoko w rankingu mediów regionalnych ...
-
Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013
... na promocję ponad 31 mln zł, jest przedświątecznym liderem w kategorii handlu. Na jego budżet złożyła się m.in. aktywna promocja wydania książki kucharskiej autorstwa Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy (ponad 650 emisji w telewizji i ponad 400 w radiu) oraz seria reklam z serii "Celebruj te święta ...
-
Marketing i sprzedaż w sektorze MSP
... średnich przedsiębiorstw oraz rozdzielenie tych funkcji w dużych firmach - mówi Jacek Kotarbiński, autorytet świata marketingu, bloger, trener biznesu, autor książki „Sztuka rynkologii”. - Warto przypomnieć́, że to kompetencje marketingowe kształtują̨ charakter i strategię sprzedaży. Dlatego np. szef marketingu i sprzedaży małej czy średniej ...
-
500 zł na dziecko w mediach. Internauci za czy przeciw?
... MOWICIE” – czytamy w jednej z opinii zamieszczonych w mediach społecznościowych. „W realu ludzie bardzo czekają na te 500 zł bo to są nowe buty ,książki do szkoły ,kurtka ,drugie śniadanie a nie żadna wóda i piwo” - zaznacza kolejny internauta. 39% wpisów o zabarwieniu emocjonalnym, w których padają słowa „500 ...
-
Najczęściej cytowane media I 2016
Instytut Monitorowania Mediów przedstawił wyniki styczniowego zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów. Na ... pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tygodników znalazł się Newsweek, w związku z krytyką książki „Niebezpieczne związki Bronisława Komorowskiego” autorstwa Wojciecha Sumlińskiego, wyprzedzając Wprost oraz Politykę. Najczęściej ...
-
1/3 Polaków zakupy przez Internet robi min. raz w miesiącu
... tablecie. Cenną wskazówką na temat preferencji e-zakupowych Polaków jest deklarowany przez respondentów badania „koszyk” zakupowy. Przodują w nim: odzież (60-proc. wskazań), książki (32 proc.), sprzęt i akcesoria komputerowe (27 proc.), kosmetyki (27 proc.), sprzęt RTV/AGD (25 proc.), gry (15 proc.). Co skłoniłoby rodaków ...
-
Audiobooki i ebooki. Jak i co czytamy?
... towarzyszą czytelnikom sięgającym po audiobooki i ebooki. Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia przyjrzał się zwyczajom i zachowaniom Polaków sięgających po ebooki i audiobooki. Pod uwagę wzięto wyłącznie opinie osób, które na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy przeczytały minimum 3 książki w dowolnej formie. Celem, który przyświecał zleconemu ...
-
Czytelnictwo w Polsce według social media
... aż 63% z nich nie przeczytało w minionym roku ani jednej książki. Lekturę co najmniej jednej książki zadeklarowało 37% badanych. Jak wynika z raportu, liczba ... stycznia – 31 grudnia 2015 r. na temat deklaracji czytelnictwa użytkowników portali społecznościowych. Instytut Monitorowania Mediów zbadał frazy: „przeczytałem książkę” wraz z jej odmianami ...
-
Zakupy online: sprawdzaj sprzedawców, mają 92 mln długów
... . Przytoczone w raporcie „Bez granic – nowy wymiar handlu internetowego” – przygotowanego przez Instytut e-Gospodarki, badania NetTrack 2016 wskazują podobną statystykę: z internetu korzysta ... internetowego”, online kupujemy głównie odzież, akcesoria i dodatki (72 proc.), książki, płyty i filmy (68 proc.), a także telefony, smartfony, akcesoria GSM ...
-
Jak spędzamy czas wolny?
... osób ogląda telewizję, spotyka się z bliskimi, czyta książki i gazety lub pracuje na działce. Zapytani przez instytut badawczy RI Pentor o spędzanie czasu wolnego najczęściej wskazywali ... ; najczęściej są to słodycze (28%), kosmetyki (15%), odzież i obuwie (12%). Książki dla bliskich kupuje 6% badanych, kwiaty – 5%. Respondenci deklarują, że ...
-
E-booki - przyszłość książek?
... Potwierdzają to wyniki badania w ramach projektu iPiracy zrealizowanego w bieżącym roku przez Instytut GRAPE Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego we współpracy z Virtualo. W ... e-booka jako oddzielny „byt”, nie tylko jako wsparcie dla sprzedaży książki drukowanej. Ogromna większość książkowych nowości pojawia się jednocześnie w wersji ...
-
Polscy seniorzy nie płacą kredytów, bo wydają na leki?
... na emeryturze. 41 proc. najchętniej oglądają telewizję, niewiele mniej czyta książki, jedna trzecia zajmuje się działką lub ogrodem, a co czwarty spotyka się ... zadłużenie wynosi niespełna 106 mln zł. Informacje o badaniu *Badanie zostało wykonane przez Instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie BIG InfoMonitor, w listopadzie 2017, metodą wywiadów ...
-
Na platformach marketplace najczęściej kupujemy odzież, obuwie i kosmetyki
... . mężczyzn). Ponadto co czwarty użytkownik marketplace’ów kupuje na tych platformach książki (25 proc.). Co może niektórych zaskoczyć, wśród tych respondentów jest ... telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w styczniu 2023 r. W ...