-
Jaki program lojalnościowy w restauracji i hotelu?
... emocje związane z lokalem wpływ może mieć również program lojalnościowy. Dzięki niemu klient ma poczucie, że wracając w jedno ze swoich ulubionych miejsc, dostaje coś ekstra. Programy lojalnościowe w gastronomii Jakiego typu programy są stosowane w gastronomii? Pieczątki – chyba najprostszy system. Gość otrzymuje kartonik, a za każde zamówienie ...
-
Praca w obsłudze klienta: dominuje stres czy satysfakcja?
... bezpośrednio z klientami w sklepach, punktach sprzedaży, na recepcji, w sekretariatach oraz w gastronomii. Wyniki pokazują nie tylko, jakie plany zawodowe i płacowe mają badani, ale także, jak postrzegają zachowania klientów i swoje własne poczucie wartości w miejscu pracy. Klient nie taki straszny – choć stresujący Na podstawie odpowiedzi osób ...
-
Gastronomia: rosnące kłopoty i 700 mln zł do oddania
... już dziś jest bardzo delikatna. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaka część gastronomii zdecydowała się na zawieszenie działalności gospodarczej? Jak rośnie kwota zaległości w gastronomii? Ile mają do oddania rekordziści? Problemy polskiej gastronomii znajdują wyraźne odzwierciedlenie w statystykach. Z danych Bisnode Polska wynika, że na początku ...
-
BIG InfoMonitor: restauracje z długami na 647 mln zł, a klienci nie pomagają
... , w połączeniu z mniejszym popytem na ich usługi, w znacznym stopniu ograniczać będzie ich przychody. Szacunki Polskiego Instytutu Ekonomicznego wskazują, że zamknięcie stacjonarnej gastronomii zmniejszyło obroty branży o potężne 80-90 proc. W świetle tego nie jest zaskoczeniem, że wiele placówek zmuszonych było zamknąć swoją działalność. Z kolei ...
-
Praca w obsłudze klienta. Co mówią pracownicy?
... głównymi ambasadorami pracodawcy, jego wartości i marki. Przez pryzmat współpracy z przedstawicielem firmy klient często wyrabia swoją opinię na temat danej marki i od ... 600 ofert pracy w obsłudze klienta. Z kolei w II kwartale 2022 r. w hotelarstwie, gastronomii i turystyce pojawiło się w serwisie o 8% więcej ogłoszeń, niż w I kwartale. Te dane ...
-
Ulice handlowe odporne na pandemię
... handlowych. Podobnie było, gdy wprowadzano zakaz handlu w niedzielę. Przy każdej z tych zmian właściciele lokali przy ulicach handlowych, zarówno sklepów jak i gastronomii, mieli więcej możliwości podtrzymywania swojego biznesu niż prowadzący działalność w dużych centrach zakupowych. Łatwiej było im też przyciągnąć do siebie klientów ...
-
Lojalność klientów - rodzaje
... obsługi klienta w połączeniu z dostosowaniem osobowości usługodawcy do potrzeb usługobiorcy mogą sprawiać, że klient zaczyna wykazywać postawę i zachowania lojalnościowe względem marki i produktów konkretnej firmy. Funkcjonowanie sklepów, gastronomii, punktów usługowych wiąże się z uzyskaniem od klientów wysokiego udziału w ich wydatkach oraz ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 25/2017
... najczęściej dotyczą biletów lotniczych i zakwaterowania, związanych z wyjazdem zakupów i jedzenia w lokalnej gastronomii. Ankieta potwierdza też, że polscy turyści coraz więcej ... chroni klientów przed skutkami nieautoryzowanych transakcji, tj. zakupami, których klient nie dokonał. Warunkiem jest jednak przestrzeganie podstawowych zasad bezpieczeństwa ...
-
Odpowiednia polityka cenowa to wyższe zyski
... nieodróżniających się od konkurencji istnieje wiele innych czynników determinujących to czy klient wybierze tę czy inną ofertę. Wpływ na tę decyzję ma m.in. ... jak np. model pre-paid wprowadzony przez operatorów komórkowych, oferowanie zestawów w gastronomii, dodatkowe opcje finansowania dóbr trwałego użytku, leasing / wynajem maszyn, zwiększanie ...
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej przez Internet
... w ściśle oznaczonym okresie, usług w zakresie zakwaterowania, transportu, rozrywek, gastronomii (np. zarezerwowaliśmy przez Internet bilet na koncert lub mecz, pokój w ... się na prenumeratę i zmieniamy zdanie). Jednocześnie Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, że klient i przedsiębiorca mogą umówić się, iż od danej umowy (np. wynajmu ...
-
Zakupy przez Internet: kiedy możliwy zwrot towaru?
... informacyjne nałożone na przedsiębiorców trudniących się handlem w sieci. Chodzi o to, by klient dokonujący zakupów on-line wiedział z kim ma do czynienia, jaki ... ), świadczenia, w ściśle oznaczonym okresie, usług w zakresie zakwaterowania, transportu, rozrywek lub gastronomii. DEFINICJA: Umowy zawierane na odległość to umowy zawierane z konsumentem ...
-
Zadbaj o ubezpieczenie lokalu restauracyjnego
... przebywania w lokalu doznali uszczerbku na zdrowiu. Szczególne znaczenie ma to w sprzyjającym gastronomii sezonie turystycznym. Statystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki pokazują, że Polacy na krajowe ... zdrowiu i mieniu gości jego restauracji. Po odszkodowanie może zgłosić się np. klient, który skręcił kostkę na mokrej podłodze lub schodach przed ...
-
3 top trendy na rynku centrów handlowych
... obecnie mamy do czynienia z trzema kluczowymi trendami. Mowa tu o ekspansji gastronomii, która powoli zaczyna zawłaszczać zewnętrzne przestrzenie obiektów, rozwoju stref ... kolei ogromna oferta e-commerce wywiera na sklepy stacjonarne presję rozszerzania listy produktów – klient widząc rzecz w internecie chce ją sprawdzić na żywo, co nie zawsze ...
-
Napiwki a podatek VAT
... z dnia 17.03.2010 r. nr ILPP1/443-20/09-2/AK. Jakie wątpliwości wyjaśnił organ podatkowy? Wnioskodawca wskazał, że prowadzi działalność gospodarzą w zakresie hotelarstwa i gastronomii. Jego pracownicy (kelnerzy, barmani itp.) obsługując klientów otrzymują od nich drobne kwoty tytułem napiwków, które trafiają do kasy wnioskodawcy (płacone ...
-
Trzeci MAKRO Punkt otwarty w Słupsku
... , zupki), artykuły sypkie, kawa, herbata, słodycze, chemia i kosmetyki, nabiał i tłuszcze. Dodatkowo w MAKRO Punkcie w Słupsku asortyment został rozszerzony o 110 artykułów dla gastronomii. W hali będzie dostępnych około 4300 pozycji i w przeciwieństwie do dużej hali nie będzie tam stoiska rybnego i mięsnego. Powierzchnia MAKRO Punktu wynosi ...
-
MAKRO Punkt w Radomiu
... . sosy, przyprawy, zupki), artykuły sypkie, kawa, herbata, a także świeża żywność: nabiał, owoce i warzywa. Dodatkowo w ofercie hali znajdą się produkty dla gastronomii, tak by klienci z branży HoReCa mogli szybciej zaopatrywać się w produkty do codziennego prowadzenia biznesu. W hali w Radomiu będą również dostępne podstawowe ...
-
Centrum Dystrybucji Korczowa Dolina otwarte
... elektromarket Domex o powierzchni 590 mkw. Z kolei propozycje dla domu znajdziemy w salonie Witek’s o powierzchni 570 mkw., specjalizującym się w kompleksowym wyposażeniu gastronomii. Branżę zdrowia i urody reprezentują: drogeria QLU, salon perfumeryjny FM Point oraz apteka Lawenda. Na Klientów czekają też liczne punkty usługowe: ...
-
Usługi gastronomiczne a koszty uzyskania przychodu
... iż w sytuacji, gdy pogląd zaprezentowany w przywołanym wyroku NSA zostałby powszechnie zaakceptowany przez orzecznictwo sądowe, konieczna będzie korekta rozliczeń. Refaktura gastronomii Innym przykładem wątpliwości w zakresie kwalifikacji do kosztów może być zapłata za usługi gastronomiczne świadczone poza biurem na spotkaniach z klientami, podczas ...
-
13 sytuacji, w których odstąpienie od umowy nie jest możliwe
... dwunaste, konsument nie może odstąpić od umów o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi – ale tylko wtedy, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi. Nie ...
-
Centra handlowe a gastronomia, czyli jak jemy w galerii
... proc.) oraz szybkość obsługi (54 proc.). Kilka wskazówek na deser W przeprowadzonej ankiecie eksperci CBRE zapytali również o oczekiwane zmiany w zakresie gastronomii w obiektach handlowych. Niemal 40% respondentów chętnie widziałoby więcej innowacyjnych konceptów gastronomicznych, a 30% Polaków przyznało, iż brakuje im wysokiej jakości restauracji ...
-
Jak HoReCa walczy o doświadczenia konsumentów?
... dostępu do aktywności, to tylko niektóre przykłady tego globalnego trendu. Tworzenie restauracji na nowo Ze względu na ogromny rozwój rynku gastronomii dostarczającej jedzenie do domu, tradycyjne restauracje zmuszone są tym bardziej kreować customer experience na nowo – tak, by dać klientom dobry ...
-
Startupy: kto ma szansę na sukces w czasach pandemii?
... . Pracownicy o niskich kwalifikacjach będą coraz częściej zastępowani przez maszyny. Stanie się tak nie tylko w branży produkcji przemysłowej, ale także w handlu, gastronomii czy nawet marketingu. Coraz bardziej potrzebne będą zastępujące pracę człowieka rozwiązania wykorzystujące roboty i sztuczną inteligencję. Startupy, które skupią się na ...
-
Omnichannel w obliczu pandemii: z ewolucji w rewolucję
... przedstawicieli polskich oraz zagranicznych sieci i marek działających na polskim rynku handlu detalicznego. Najliczniejszą grupę badanych stanowili przedsiębiorcy z branży gastronomii, zdrowia i urody, mody oraz elektroniki, których placówki funkcjonują zarówno w centrach i parkach handlowych, jak i przy ulicach handlowych. Cyfrowa rewolucja ...
-
Wakacje 2020: płatności kartą pokazują, gdzie i jak odpoczywają Polacy
... , marketach i dyskontach jest o 50% wyższy niż przed rokiem i przebija granicę 300 mln zł. Od połowy maja br. rośnie wolumen transakcji w gastronomii, średnie z 2019 r. zostały przekroczone z początkiem czerwca, a obecnie wolumen transakcji jest już o 30% wyższy niż w najlepszych tygodniach minionego roku. Na przestrzeni ...
-
Ile kosztuje kredyt hipoteczny? Sprawdzamy marże i oprocentowanie
... osób zarabiających na umowach cywilnoprawnych i w ramach działalności gospodarczej, a także w tych sektorach gospodarki, które mogą ucierpieć na kolejnym lockdownie – m.in. w gastronomii, fryzjerstwie czy turystyce. W analizowanym okresie średnia marża ofertowa kredytu hipotecznego wyniosła 2,25%, a WIBOR pozostawał na poziomie 0,26 proc. Jak jest ...
-
Rynek pracy specjalistów I poł. 2021
... firm na działania z obszaru digital marketingu, dynamicznie rozwijające się w czasach pandemii. Wzrost liczby ofert pracy dotyczył również turystyki, hotelarstwa i gastronomii (67%), a także budownictwa (59%). Niższa, ale wciąż wyraźnie dodatnia dynamika liczby rekrutacji obserwowana była w przypadku rekrutacji pracowników fizycznych i specjalistów ...
-
Rynek handlowy 2021 i prognozy na rok 2022
... lokali użytkowych, zlokalizowanych w tego typu inwestycjach. Obserwować będziemy wzrost popytu na te powierzchnie ze strony najemców sieciowych, szczególnie z sektora spożywczego, gastronomii oraz usług z zakresu zdrowia i urody. Konsumenci coraz częściej robią zakupy w pobliżu swojego miejsca zamieszkania - na rozwój tego trendu wpływ mają ...
-
Problemy z rekrutacją pracowników z pożądanymi kwalifikacjami zgłasza 7 na 10 firm
Poziom niedoboru talentów w Polsce wrócił do stanu sprzed pandemii. Problemy z rekrutacją pracowników z pożądanymi obecnie umiejętnościami ma 7 na 10 firm - wynika z raportu ManpowerGroup "Niedobór talentów". Najtrudniejsze do znalezienia umiejętności to te z obszaru IT & analizy danych, logistyki & operacji oraz obsługi klienta. Z tego tekstu ...
-
Centra handlowe wybierane dla promocji i wyprzedaży
... internecie (30% wskazań), a także od znajomych i rodziny (28%). Co piąty klient zasięga informacji ze strony internetowej centrum handlowego lub z oficjalnego ... Jednak nie dotyczy to wszystkich: młodzi klienci nadal chętnie korzystają z gastronomii, rozrywki i innych elementów oferty, które sprzyjają spotkaniom. – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska ...
-
Kryzys gospodarczy a rynek kawy
... sklepów fi rmowych. Oferuje za to szeroką gamę produktów skierowaną do gastronomii, w której szczególne miejsce zajmują kawy ziarniste - świeże, prażone pod zamówienie, według ... Dutkiewicz, prezes zarządu Segafredo Zanetti Poland Sp. z o.o. Naszym celem jest, aby klient pijący kawę w swojej ulubionej kawiarni chciał się napić takiej kawy również ...
-
Centra handlowe muszą się zmieniać
... lat centra handlowe kreują nowoczesną przestrzeń dla handlu, rozrywki i gastronomii. Wielu sieciom i ich markom dały możliwość rozwoju i zbudowania kompletnej i ... pełnego i satysfakcjonującego doświadczenia zakupowego, niezależnie od kanału sprzedaży, czyli omnichannel. Klient może rozpocząć zakupy w jednej przestrzeni, a skończyć w innej. By się ...
-
Zakupy grupowe jako technika sprzedaży?
... firmy. A to rodzi szczególnie wiele nieporozumień na linii firma (usługodawca) – klient (zleceniodawca) – konsument (beneficjent). Trzeba przecież podkreślić, że gros firm, które decydują się skorzystać z tej formy, to mikrobiznes – drobne usługi w gastronomii, kosmetyce, hotelarstwie, rozrywce… Plusy i minusy Obecnie wiele można już przeczytać ...
-
Ceny mieszkań: ile jesteśmy w stanie wydać na zakup nowego lokalu?
... , stąd powołanie Angel Management, zajmującej się kompleksową obsługa nieruchomości. Klient segmentu premium nie jest klientem posiłkujący się kredytem mieszkaniowym. ... dostęp dla osób pracujących w sektorach najbardziej dotkniętych efektami pandemii, np. w gastronomii czy turystyce. W drugim kwartale 2020 banki udzieliły o prawie 20 proc. ...
-
Grill po polsku: jaka żywność króluje?
... w Agro-Smaku, uważa, że jeśli chodzi o produkcję mieszanek przyprawowych dla przemysłu mięsnego oraz gastronomii, nie ma odzwierciedlenia trendu grillowego w zyskach. - Paradoksalnie, kiełbasa wcale nie sprzedaje ... starają się udoskonalać ofertę produktów na grilla. Tym bardziej że klient nie zadowoli się już zwykłą kiełbasą położoną na ruszt, jak ...
-
Zakupy przez Internet a odstąpienie od umowy
... świadczenia, w ściśle oznaczonym okresie, usług w zakresie zakwaterowania, transportu, rozrywek, gastronomii. Rezygnacja z rezerwacji - Zgłosił się do nas konsument, który chciał żonie ... do nas często – mówi Elżbieta Seredyńska, prawnik z Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Klient i przedsiębiorca mogą umówić się, iż od danej umowy (np. wynajmu ...