-
Gemius SA na Litwie
... witryn oraz aplikacji internetowych na Litwie. W badaniu zastosowano znaną w Polsce metodologię gemiusAudience. W litewskiej edycji badania udział wzięło ponad 50 ... wzięły udział w badaniu. 50,61% litewskich internautów w sierpniu stanowiły kobiety, a 49,36% mężczyźni. Kobiety są generalnie mniej aktywne w Internecie – przeciętnie spędzają one w ...
-
Polacy i okulary
... noszą głównie osoby starsze, kobiety oraz mieszkańcy miast - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP. Niewielką popularnością cieszą się w Polsce soczewki kontaktowe – stosuje ... okulary korekcyjne. Podobne różnice widoczne są w przypadku płci. Kobiety bowiem częściej niż mężczyźni używają szkieł korekcyjnych - okulary nosi 47% ...
-
Polskich internautów portret własny
... " - podkreśla Sylwia Szmalec z Gemius SA. Młodzi, wykształceni i aktywni… Liczba internautów w Polsce systematycznie wzrasta. W marcu br. z internetu korzystało 12,2 mln osób, ... do zaskakujących wniosków. Przykładowo, na witrynach poświęconych budownictwu i nieruchomościom kobiety spędzają przeciętnie nieco więcej czasu niż mężczyźni oraz wykonują ...
-
Podział ról w polskich domach
... podział ról przy wykonywaniu obowiązków domowych jest nadal w Polsce bardzo popularny - wynika z ostatnich badań wykonanych przez CBOS. Takie czynności, jak: pranie, prasowanie, przygotowywanie posiłków, sprzątanie oraz codzienne zakupy, w większości domów zazwyczaj wykonują kobiety. Odsetki mężczyzn, którzy zajmują się tymi zadaniami, są ...
-
Kto boi się utraty pracy?
... zbadać kto w Polsce boi się utraty swoich miejsc pracy. Kobiety, mieszkańcy małych miast i wsi oraz osoby w przedziale wiekowym 26 - 35 lat to grupy, ... które obawiają się utraty pracy, przynosi zaskakujące wyniki. Aż 72% tych osób stanowią kobiety. Wynika to z obaw pracodawców przed koniecznością zatrudniania osoby, która ze względu na obowiązki ...
-
Slogan reklamowy a tożsamość marki
... z liberalizacją przestrzeni powietrznej nad naszym krajem, dzięki czemu działalność w Polsce rozpoczęli tzw. tani operatorzy, szybko zdobywając udziały w sektorze lotniczych ... Goplana i Xenna jednogłośnie przekonywały na przykład, że każdy z ich produktów „rozumie kobiety”, Itaka i PKN Orlen zachwalały „radość podróżowania”, a Kia i Chio Chips ...
-
Zakupy grupowe zyskują popularność
... grupowe zyskują w Polsce coraz więcej zwolenników. W listopadzie 2010 roku witryny oferujące specjalne deale odwiedziło już 3,2 ... zainteresowanie serwisami zakupów grupowych jest nieco niższe. Nieco częściej z serwisów zakupów grupowych korzystają kobiety niż mężczyźni. Kobiety stanowią 59% użytkowników serwisów być może także dlatego, że znaczna ...
-
Gospodarstwa domowe a ochrona zdrowia 2010
... r. Wyniki badania uogólniono na całą zbiorowość ludności i gospodarstw domowych w Polsce. Wstępne wyniki wskazują, że: Badane osoby najczęściej oceniały stan swojego ... w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (POZ). Częściej pacjentami lekarzy POZ były kobiety, które stanowiły prawie 59% tej populacji. Udział osób korzystających z porad lekarskich ...
-
Kobieta menedżer zarabia mniej
... analogiczną pracę. Tymczasem wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Diners Club Polska w ramach programu Talent Club potwierdzają smutną prawdę: kobiety na stanowiskach menedżerskich w Polsce zarabiają mniej od swoich kolegów po fachu. Dzieje się tak nawet pomimo powszechnego wśród przedstawicieli polskiej kadry kierowniczej przekonania ...
-
Praca zdalna jest efektywna
... wykorzystania i popularności zdalnej pracy w Polsce. Badanie pokazało, że zarówno firmy jak i ich pracownicy dostrzegają pozytywne aspekty pracy ... kiedy obecność w biurze jest konieczna. Chodzi tutaj przede wszystkim o spotkania biznesowe. Kobiety znacznie częściej (15% w stosunku do 8 % mężczyzn) twierdziły, że są bardziej produktywne, kiedy pracują ...
-
Polski Internet a poszukiwanie pracy
... w ramach raportu Kompas Social Media opinie internautów na temat rynku pracy w Polsce. Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował publikacje na temat szukania pracy, które ... wieku emerytalnego. W mediach społecznościowych znacznie bardziej dostrzegalne są jednak kobiety planujące powrót do pracy po ciąży – zarówno w kontekście dotychczasowej ...
-
Jacy są polscy gracze komputerowi?
... wyższe niż przeciętny Kowalski. To tylko niektóre z wniosków płynących z największego w Polsce badania graczy komputerowych #jestemgraczem, które IPSOS zrealizował dla SAPPHIRE ... ). Gracze zwykle są stanu wolnego, co koresponduje ze średnią wieku. Kobiety częściej niż mężczyźni mieszkają z partnerem. Edukacja i poziom wykształcenia Polski gracz ...
-
Walentynki 2016: co planują zakochani?
... w Polsce świąt. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PAYBACK, 57% Polaków planuje na ten dzień coś specjalnego ... (29%). Panowie po prezent wybiorą się do kwiaciarni (47%), a 1/3 mężczyzn zrobi zakupy online (32%). Kobiety najczęściej będą klientkami centrów handlowych (68%) oraz małych wyspecjalizowanych sklepów (27%). A jak wygląda ...
-
Polki na zakupach. Gdzie szukają inspiracji?
... firmę badawczą PMR na zlecenie Westwing Home & Living było znalezienie źródeł inspiracji, do których sięgają polskie kobiety, planując zakup różnych dóbr i usług. Analiza zachowań Polek dowiodła, że przy zakupie ubrań, kosmetyków oraz ... korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce ...
-
Premie domeną mężczyzn
... wyniosła znacząco mniej: 2563 zł brutto, co odpowiada ok. 7% całkowitego rocznego wynagrodzenia. „Te dysproporcje wynikają z dwóch czynników. Przede wszystkim kobiety w Polsce nadal zarabiają mniej, a to przekłada się również na wysokość otrzymywanych premii. Drugi aspekt wynika z uwarunkowań psychologicznych. Mężczyznom nadal łatwiej przychodzi ...
-
Przelew natychmiastowy: kto z niego korzysta?
... 46 proc. kobiet. Jednak wśród osób potencjalnie zainteresowanych skorzystaniem z usługi dominują kobiety – w stosunku 58 proc. do 42 proc. Przydatne linki: Sesje elixir Z ankiety ... płatności przy użyciu karty i telefonu może zmienić preferencje płatnicze także w Polsce. – Postęp technologiczny i coraz bardziej aktywny tryb życia wpływa na zmianę ...
-
Pożyczki? Tak, ale nie od rodziny
... serwisu pożyczek społecznościowych Kokos.pl, wynika, że najbardziej skłonne do tego są kobiety oraz mieszkańcy mniejszych miast. Okazuje się również, że po pożyczki ... zobowiązania finansowe wobec banków niż wobec najbliższych. Tym bardziej, że sektor bankowy w Polsce cieszy się niezmiennie dobrą reputacją – zauważa Joanna Tokarska z Kokos.pl. ...
-
Kredyt konsumpcyjny. W 2017 będziemy zaciągać na potęgę?
... (+ 25 p.p.). O wiele bardziej zdeterminowane niż w zeszłym roku są również kobiety (+ 20 p.p.), które deklarują chęć pożyczenia pieniędzy niemal trzykrotnie częściej niż mężczyźni ( ... płac i skłonności do konsumpcji. – Obecna struktura portfela kredytowego w Polsce wskazuje jednak, że trend ten dotyczy raczej osób średniozamożnych i zamożnych ...
-
Bezpieczeństwo finansowe odczuwa tylko co 3. Polka
... . Większym niepokojem może napawać fakt, że jeśli wziąć pod uwagę wyłącznie kobiety, to odsetek głosów spokojnych o swoje finanse sięga już tylko 35%. Dla ... stabilne i wysokie pensje pozwoliły przez lata zbudować poduszkę finansową, która daje poczucie bezpieczeństwa. W Polsce taki komfort budujemy dopiero teraz, ale musimy jeszcze trochę na niego ...
-
Wyprzedaże poświąteczne w tym roku nie budzą entuzjazmu
... Polsce cieszyły się w minionych latach sporą popularnością. Rok 2020 był jednak inny z uwagi na ... na wyprzedażach. Tylko 27 proc. z nich planuje skorzystać z poświątecznych promocji. Tegorocznymi wyprzedażami najbardziej zainteresowane są kobiety (32 proc. w porównaniu do 22 proc. mężczyzn), mieszkańcy metropolii (40 proc.) oraz osoby z wyższym ...
-
Polacy ruszyli na wakacje za granicą. Urlop jak przed pandemią?
... się całkiem nieźle. W planach mamy zarówno wakacje za granicą, jak i wojaże po Polsce. Wypoczynku w najbliższych tygodniach nie planuje niespełna co 4. z nas. Oto, co jeszcze udało ... osób, które zadeklarowały, że wybiorą się na wakacje za granicą przeważają kobiety (23,2 proc. w porównaniu do 12 proc. mężczyzn). Na taki wyjazd częściej decydują się ...
-
Społeczeństwo informacyjne 2004-2006
... itp.). 2. Od 2004 r. liczba poszukujących informacji na temat zdrowia wzrosła o ponad 50%. Najczęściej poszukiwały ich kobiety, osoby z wyższym wykształceniem oraz mieszkańcy dużych miast. "Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań z lat 2004-2006" jest pierwszą publikacją GUS prezentującą w syntetycznej formie analizę wyników wielu badań ...
-
Najlepsze sklepy z bielizną w Europie
... , Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Rumunia, Słowacja, Węgry). Łącznie klienci przeprowadzili 192 badania. Z uwagi na charakter badania 94,8% tajemniczych klientów stanowiły kobiety (w Polsce 100%).
-
Odżywianie i zdrowie Polaków
... częściej ze swego zdrowia zadowoleni są mężczyźni (54 proc.), niż kobiety (40 proc.), co się prawdopodobnie wiąże z większą troską i dbałością kobiet o swoje ... w okresie od maja do czerwca 2005 roku w Polsce, USA, Kanadzie, Argentynie, Chile, Szwecji, Hiszpanii. Badanie w Polsce w przeprowadzono w czerwcu 2005 na reprezentatywnej próbie ...
-
Odżywianie i zdrowie Polaków 2006
... kobiety (36 proc.), co się prawdopodobnie wiąże z większą troską i dbałością kobiet o swoje zdrowie i częstszymi wizytami u lekarzy. Zapytani o schorzenia, które są problemami w Polsce, ... przeprowadzone w okresie od maja do lipca 2006 roku w Polsce, Szwecji, Belgii, USA i Kanadzie. Badanie w Polsce w przeprowadzono w dniach 23.06 – 07.07 2006 na ...
-
Spalony bankier. Wywiad z Peterem Voglem
... kilka w miesiącu. Na znacznie poważniejsze kwoty i w znacznie bardziej skomplikowanych warunkach. W Polsce? Też, ale nie tylko. I tak to pana irytuje, że polscy ... Dochnala. Księgowa Dochnala była torturowana? A jak nazwać zatrzymanie kobiety w 9. miesiącu ciąży, a następnie przesłuchiwanie jej w trakcie akcji porodowej? Natomiast ja dostałem wyraźny ...
-
Ile zarabia pielęgniarka?
... fakt, że same pielęgniarki nie są zadowolone ze swojej sytuacji. Dostępność pielęgniarek w Polsce Pod koniec 2014 roku w Polsce zarejestrowanych było blisko 283 tys. pielęgniarek. Ponad 98% tej grupy zawodowej stanowiły kobiety. Na przestrzeni ostatnich lat liczba zarejestrowanych pielęgniarek nieznacznie wzrosła. W latach 2008-2014 liczba ...
-
Co warto kupić w Wielkiej Brytanii, a za co przepłacimy?
... Polsce, zamierzają także tutaj rodzić. – W mojej opinii chodzi przede wszystkim o względy medyczne, nie o pieniądze. Postęp, jaki dokonał się u nas w dziedzinie położnictwa, jest olbrzymi. W porównaniu do nas, w wielu krajach Europy Zachodniej panują wręcz przestarzałe poglądy na temat zdrowia kobiety ...
-
PARP: stopą bezrobocia Polska może się pochwalić?
... kobiety (blisko 54%) - wynika z ostatniej odsłony raportu PARP „Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań. Listopad 2020”. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentuje się stopa bezrobocia w Polsce ... koronawirusa. We wszystkich 10 analizowanych aglomeracjach w Polsce w październiku br. pojawiło się mniej ofert pracy niż w ...
-
Uchodźcy z Ukrainy a polska gospodarka
... ich ojczyźnie. Co ciekawe, ponad 1/5 badanych planuje zostać w Polsce nawet w sytuacji zakończenia wojny. Chęć pozostania w Polsce, nawet jeżeli wojna się skończy, jest większa wśród ... matek, bo to kobiety stanowią 91% wszystkich uchodźców przybyłych do naszego kraju. 71% Ukraińców deklaruje, że utrzymuje się w Polsce z własnych środków, w przypadku ...
-
Polacy o spożyciu, dostępie i zakazie sprzedaży alkoholu. Jesteśmy liberalni?
... alkoholu w kraju. 63% Polaków uważa, że w Polsce pije się dużo alkoholu, a w tej grupie dominują kobiety, które częściej oceniają spożycie jako wysokie. ... liczy ok. 20 % społeczeństwa - niezmiennie od lat. Niepokój wyrażony chęcią zmiany sytuacji w Polsce poprzez ograniczenie liczby reklam (62%), zakaz sprzedaży w opakowaniach wprowadzających w błąd ...
-
Internet wg IAB w 2004
... (22 proc.). W ostatnich latach zmieniała się także proporcja korzystania z sieci przez kobiety i mężczyzn. W połowie 1999 roku wśród internatów było 2 razy więcej mężczyzn niż kobiet ( ... obecnie najszybciej rozwijającym się medium reklamowym w Polsce. Na koniec 2004 roku wartość rynku reklamy w Polsce szacowano na 4,39 mld złotych, oznacza ...
-
Sprzedaż bezpośrednia niedoceniana
... 700 tysięcy. Liczba sprzedawców zarejestrowanych w sektorze stanowi aż 4,5 proc. ogółu pracujących w Polsce. Dla około 140 tysięcy osób przychody z pracy w sektorze stanowią podstawowe lub jedyne źródło dochodów. W sprzedaży bezpośredniej niezmiennie dominują kobiety – najprawdopodobniej ze względu na elastyczny czas pracy. Sektor ponadto stwarza ...
-
Europejczycy a mobilny Internet 2011
... 75% w Hiszpanii i i 75% w Polsce ... Polsce odsetek użytkowników mediów mobilnych wśród właścicieli telefonów komórkowych wzrósł z 14% w 2010 r., do 18% w 2011 r. Mimo to Polskiego rynku wciąż nie można uznać za dojrzały, penetracja utrzymuje się na stosunkowo niskim. 55% użytkowników mediów mobilnych stanowią mężczyźni (62% w 2010 r.), a 45% to kobiety ...
-
Narodowy Spis Powszechny 2011 - wyniki wstępne
... ludności faktycznej (stosowanej dotychczas w spisach ludności i badaniach demograficznych) w Polsce w dniu 31 marca 2011 roku w Polsce mieszkało prawie 38,3 mln osób, tj. o 0,3 % ... Większe zmiany natomiast zaobserwowano w wieku produkcyjnym niemobilnym (45-59 - kobiety i 45-64 lata - mężczyźni) gdzie widoczny jest wzrost o ok. 2,4 pkt procentowego. ...