-
Dobra komunikacja wewnętrzna to wyższa efektywność firmy
... zdania, że firma nie osiągnie sukcesu rynkowego bez otwartej i partnerskiej komunikacji wewnętrznej. Wśród najważniejszych działań prowadzonych w przedsiębiorstwie i wpływających na efektywność biznesową znajdują się: skuteczna komunikacja wewnętrzna (42% wskazań), jawność celów stawianych osobom i zespołom (35%) oraz możliwość zgłaszania pomysłów ...
-
Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie
... pominąć również faktu, iż pracownikom należy wyjaśnić, dlaczego zmiany są wprowadzane. Komunikacja w trakcie wprowadzania zmian pomoże również na kontrolę podejmowanych działań oraz ewentualne ograniczenie ryzyka błędów. Efektywna komunikacja z pracownikami może przynieść dla organizacji szereg korzyści oraz ograniczenie niepokoju wśród pracowników ...
-
Sieci intranet w Polsce w 2009 r.
... funkcje jakie intranet spełnia w firmie, to w ponad 50% przypadków komunikacja wewnętrzna kierownictwa do pracowników i gromadzenie wiedzy. Wystarczające w ich ... zapytane o to, w jakim stopniu ich aktualny intranet realizuje poszczególne zadania w przedsiębiorstwie. Najczęściej narzędzie to umożliwia gromadzenie i zarządzanie wiedzą organizacji, oraz ...
-
Motywowanie pracowników: podział zysku i świadczenia pozapłacowe
... kiedy pracownicy poszczególnych działów mieszają się ze sobą, następuje bardzo dobra komunikacja. Poza tym po prostu nikt nie jest głodny. Ludzie są ... stopa zwrotu Wiele systemów podziału zysków ustala próg, określający poziom zysku zatrzymywanego w przedsiębiorstwie. Tylko kwota podstawy podziału zysku powyżej tego progu przypada do podziału ...
-
W stronę jakości informacji
... w przedsiębiorstwie. Teluk.net jest agencją interaktywną specjalizującą się w tworzeniu zawartości internetowych serwisów korporacyjnych. "Klienci wymagają kompleksowych usług, nie tylko dostarczania treści, ale przede wszystkim planowania strategii komunikacji z partnerami" - przyznaje Tomasz Teluk, prezes firmy. "Odpowiednia komunikacja ...
Tematy: teluk.net, firmowe strony www -
Zarobki w Łodzi w 2010 roku
... ta zaobserwowana w firmach z dominującym kapitałem zagranicznym. Na pozostałych szczeblach zarządzania wspomniane dysproporcje były już nieco mniejsze. Przykładowo starszy specjalista w polskim przedsiębiorstwie mógł liczyć na zarobki rzędu 3 800 PLN, podczas gdy jego odpowiednik w firmie z przewagą kapitału zagranicznego – na 5 500 PLN. Już po ...
-
5 sposobów na efektywne zebranie w firmie
... pory, a raczej modelujemy nowe zachowania i zwyczaje, które pomogą w realizacji celów – podkreśla trenerka Effect Group. A to oznacza, że aby zebrania – i szerzej: komunikacja – w przedsiębiorstwie dobrze służyła wszystkim, w dążenie do pozytywnych zmian włączyć powinni się zarówno menedżerowie, jak i ich podwładni.
-
Zarządzanie przedsiębiorstwem: gra do wspólnej bramki
... komunikacja z inną fabryką koncernu w takiej sytuacji, dzięki czemu można wykonać dany asortyment. Komunikacja staje się wartością dla klienta również wtedy, kiedy wymaga się wiedzy na temat tego, co się dzieje z towarem w danej części kanału dystrybucji. Wiedza taka pozwala odpowiednio zaplanować i dostosować procesy w przedsiębiorstwie ...
-
Motywowanie pracowników: narzędzia i metody
... awansów w firmie, stwierdzić istnienie luk kompetencyjnych oraz potrzeb szkoleniowych. W przedsiębiorstwie system ścieżek karier może też przejąć część funkcji programu podwyżek i ... firmy połączoną czasem z publicznym wyróżnieniem pracownika. Komunikacja wewnętrzna Prawidłowa komunikacja wewnętrzna, komunikowanie pracownikom celów i sytuacji firmy, ...
-
Dział finansowy coraz istotniejszy
... i analizy. W dalszej kolejności znalazły się takie kompetencje jak: komunikacja i umiejętność wywierania wpływu. Zarządzający finansami są także świadomi potrzeby poznawania ... się będą co pół roku. Zadaniem cyklu jest obserwacja jak rola finansistów w przedsiębiorstwie zmienia się w czasie, a dokładniej jak zmieniają się ich priorytety, wyzwania, ...
-
7 czynników sukcesu firmy rodzinnej
... na kolejnego prezesa. Taka zmiana miała miejsce w rodzinnym przedsiębiorstwie Suempol. Firma została założona w 1989 roku w Bielsku Podlaskim przez Urszulę ... współpracuje, by osiągnąć wspólne cele. Komunikacja Respondenci badania EY przyznają, że metodą rozwiązywania pojawiających się konfliktów jest komunikacja. 90% odbywa regularne spotkania, ...
-
5 sposobów na skuteczny plan ciągłości działania
... incydentu każda chwila jest ważna. Plan B, czyli co robić, gdy przedsiębiorstwo doświadczy kryzysu a) Transparentna komunikacja W przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej, kluczowa jest jasna i zrozumiała komunikacja ze wszystkimi podmiotami, których dotknęła nieoczekiwana sytuacja. Korzyści z transparentnego przekazu będą o wiele większe niż ...
-
CRM - czy to się opłaca?
... szkoleń itp. Część elementów mających wpływ na koszty istnieje już w przedsiębiorstwie, niektóre wymagają tylko drobnych adaptacji. Należy też wziąć pod uwagę ... najbardziej krytyczny w przypadkach implementacji CRM z zakresu sprzedaży. Głównym problemem jest komunikacja i synchronizacja bazy danych. Zbytnie zaufanie niesprawdzonym metodom - Jeżeli ...
Tematy: -
Sygnaliści w firmach - jak stworzyć skuteczny system zgłaszania nieprawidłowości?
... materiałów edukacyjnych. Interesujące, że polityka może regulować funkcjonowanie w przedsiębiorstwie systemu zachęt do korzystania z niej, w przypadku gdy naruszeniu prawa ... z przeglądów powinny być wykorzystywane do ciągłego doskonalenia systemu. Komunikacja, kultura otwartości i zaufania Skuteczny system zgłaszania nieprawidłowości opiera się ...
-
Między rewolucją a ewolucją, czyli...o zmianie w pracy menedżera
... na zaufaniu klientów firm takich jak np. Nestle, o którym to przedsiębiorstwie kierujący nim Peter Brabeck mówi: „Nie chcemy być seksowną 20-latką, ... najmniejszym oporem od razu realizować. Szczególnie ważna jest więc dokładna komunikacja zamiaru wprowadzanych zmian i wcześniejsze zaznajomienie pracowników z planami, celami i korzyściami, które ...
-
Polscy pracownicy nie ufają szefom
... pracowników, może skutecznie zniszczyć zaufanie i poprawne relacje panujące w danym przedsiębiorstwie. Co ciekawe w Polsce na zaufanie wpływa również wiek i charakter ... wiekiem a więc wraz kolejnymi doświadczeniami życiowymi. Pokazuje to jasno, że zła komunikacja z pracownikiem kontynuowana przez lata może znacznie podważyć jego zaufanie do firmy ...
-
Ścieżki karier sposobem na rozwój firmy
... przyszłych potrzeb kadrowych, możliwość pozyskania specjalistów; lepsza komunikacja wewnętrzna, wzrost poczucia sprawiedliwości organizacyjnej, wzrost lojalności ... i zdobywają nowe doświadczenia. Dzięki temu szybciej awansują i otrzymują lepsze warunki pracy w przedsiębiorstwie – mówi Justyna Wolska. Jeśli zaś z powodu zmian gospodarczych będzie ...
-
Narzędzia PR w Internecie
... elementem budowania relacji użytkowników witryny firmowej z komórkami PR i marketingu w przedsiębiorstwie jest możliwość rejestracji użytkowników i personalizowania witryny. Część witryny może ... razu wyświetlają się na stronie. Warto jednak pamiętać, żeby komunikacja zwrotna była dostępna raczej dla zarejestrowanych użytkowników serwisu, w przeciwnym ...
-
Na czym polega zarządzanie przez cele?
... przedsiębiorstwa. Pracobiorcy muszą być informowani o założeniach firmy i jej sytuacji. Tutaj komunikacja na linii kierownictwo – podwładni musi być jasna i klarowna. Pracownicy ... na drodze do ZPC są: konieczne, znaczne reorganizacje strukturowe w przedsiębiorstwie, które wymagają czasu i zaangażowania. Szkolenia dla pracowników szczebla zarządzania, ...
-
Przemysł: zasoby ludzkie ważniejsze niż nowe technologie
... element motywowania i premiowania pracowników); niewłaściwa komunikacja w organizacji – w firmach produkcyjnych komunikacja między działami ma silny wpływ na ... ugruntowujące zarządzanie wiedzą o procesach produkcyjnych, zasadach i regułach pracy w danym przedsiębiorstwie. Po jego wdrożeniu liderzy grup i pracownicy uczą się nawzajem standardów, ...
-
Rada nadzorcza w obliczu pandemii. Jakie realia i wyzwania?
... . Oznacza to, że rady nadzorcze poczuły potrzebę, by poznać nastroje panujące w przedsiębiorstwie. Taki przepływ informacji powinien być zachowany również po zakończeniu pandemii – ... konsumpcyjne i usługi, usługi finansowe, nieruchomości, energia, zasoby i przemysł, technologia, media i komunikacja, opieka zdrowotna oraz usługi publiczne. Najwięcej ...
-
Motywacja do pracy: 6 sposobów na zaangażowanie pracowników
... środowiska czy aktywnego wdrażania idei różnorodności oraz integracji w przedsiębiorstwie. Podzielanie wartości organizacji oraz udział w akcjach z obszaru ESG i CSR ... pracy przy jednoczesnym zachowaniu swobody działań personelu. Kluczowa w tym procesie jest komunikacja, pozwalająca jasno i precyzyjnie delegować zadania oraz poznawać potrzeby i ...
-
Restrukturyzacja firmy. Jak zadbać o pracowników?
... przedsiębiorstwie. Pracownicy muszą podjąć dodatkowe zadania lub przenieść się do innych działów firmy. Trwająca dłuższy czas restrukturyzacja będzie potęgowała strach o zwolnienie, co wpłynie na motywację i produktywność pracowników. Dlatego w interesie wszystkich istotne jest, aby w procesie restrukturyzacji uwzględnić czynnik ludzki. Komunikacja ...
-
Po co firmie intranet?
... , wyjazdach firmowych. • Komunikacja między pracownikami - poczta korporacyjna – umożliwia wewnętrzną komunikację pomiędzy wszystkimi lub wybranymi użytkownikami Intranetu. - forum dyskusyjne. • Publikacja informacji z działów - dodawanie bieżących informacji o bieżącej pracy i sukcesach danego działu w przedsiębiorstwie. • e-learning – systemy ...
Tematy: intranet, dzielenie się wiedzą -
Relacje z klientem w e-biznesie
... zakresie relacji z klientami? E-biznes można określić jako sposób kreacji wartości w przedsiębiorstwie, w którym zastosowanie internetu lub/i technologii teleinformatycznych odgrywa kluczową rolę. ... , niemniej również inne elementy marketingu, jak cena czy komunikacja z klientem, mogą podlegać indywidualizacji. Istnieje wiele pojęć oznaczających ...
-
Nowe produkty Microsoft dla firm
... projektami, rozszerzona praca grupowa i zintegrowana komunikacja (Unified Communication) oraz przebudowany pakiet Office 2007. Pojawia się także nowy Office Sharepoint Server umożliwiający zarządzanie obiegiem dokumentów. Office Project Portfolio Server pozwala na zarządzanie portfelem projektów w przedsiębiorstwie. Nowy Office Forms Server 2007 ...
-
Redukcja zatrudnienia: jak ją przeprowadzić?
... niepotrzebne plotki i świadczy o szacunku szefostwa do podwładnych. Otwarta i rzetelna komunikacja zmniejsza niepewność i potwierdza więź psychologiczną między pracownikami a firmą, a także ... pozostających w firmie jest tym większy, im dłuższy staż w przedsiębiorstwie ma zwalniany pracownik i im trudniejsza jest jego sytuacja życiowa. Niezwłoczne ...
-
Racjonalizacja wydatków: jak oszczędzać w kryzysie?
... przeprowadzić. "Niezależnie od szybkości wdrażania zmian ich podstawą niech będzie komunikacja z pracownikami. Gdy trudna sytuacja firmy zmusza do zwolnień należy ... optymalizację, czy możliwość renegocjacji warunków z dostawcami. Zmiany kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie można oprzeć o silną orientację na cele, dyscyplinę pracy, otwartą ...
-
Serwisy społecznościowe a biznes
... kluczowych obszarach łańcucha tworzenia wartości, takich jak marketing i komunikacja, działy HR i obsługi klientów. W marketingu i komunikacji ... co piąta firma wdrożyła wybrane reguły postępowania w związku z wykorzystywaniem w przedsiębiorstwie technologii opartych na konsumenckich serwisach społecznościowych. W badanych przedsiębiorstwach nadzorem ...
-
Zmiany organizacyjne w firmie to konieczność
... jako szansę na rozwój. Kiedy najczęściej zmiany są wprowadzane? Wprowadzanie zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie jest procesem potrzebnym każdej firmie. Mózgiem operacji, zawsze jest kierownictwo, jednak by ... komentuje Jacek Bochenek Dyrektor Generalny Diners Club Polska. – Jeśli dodatkowo zachowana jest skuteczna komunikacja planowanych i ...
-
Udana Wigilia firmowa
... najbardziej popularnym. Wynika to z ich uniwersalności – niezależnie od tego, czy w przedsiębiorstwie pracują osoby w podobnym czy różnym wieku, kierownictwo ma gwarancję, że ... międzykulturowych. Aby takie przedświąteczne spotkanie zakończyło się sukcesem, konieczna jest dobra komunikacja między pracownikami a kierownictwem, dzięki czemu łatwiej ...
-
Praca w małej firmie ma wiele zalet
... są bardzo rozbudowane, a szefa znasz jedynie ze zdjęcia. W mniejszym zespole komunikacja jest ułatwiona – obieg informacji szybszy, a pracownicy dobrze się znają i są ze ... małej firmie jest wbrew pozorom bardzo dynamiczna. Rozpoczęcie pracy w małym przedsiębiorstwie jest także idealnym startem dla absolwentów. Zwłaszcza, jeśli nie są oni do ...
-
5 pułapek utrudniających zarządzanie zmianą
... i wiąże się z niemałym ryzykiem. Najczęściej u jego źródeł leży kryzys w przedsiębiorstwie lub chęć dalszego rozwoju. Zagrożenie dla kondycji organizacji pojawia ... najważniejszych aspektów w procesie przygotowywania pracowników do zmiany jest sprawna komunikacja. Najgorszym rozwiązaniem jest nieinformowanie zespołu o zachodzących procesach. To idealne ...
-
Działalność budowlana na Białorusi bez licencji
... urządzenia do badań i kontroli; warunki pracy (pomieszczenia, transport, komunikacja, itp.); przepisy prawno-techniczne; dokumenty systemu kontroli jakości. Wszystkie ... ” i innych przepisów prawa, które muszą być opracowane i udokumentowane w przedsiębiorstwie. 5. Wykwalifikowani specjaliści Wymóg zatrudnienia wykwalifikowanych specjalistów jest nie ...
-
Kultura organizacyjna nie tylko w gestii szefa
... Postaraj dowiedzieć się, co osoby zarządzające zasobami ludzkimi myślą o kulturze panującej w przedsiębiorstwie, jak komunikują jej założenia pozostałym pracownikom – w końcu założenia powinny mieć ... Zachowujmy się tak, jak chcielibyśmy by robili to inni. Jeżeli chcemy, by komunikacja w firmie była oparta na szczerości, sami mówmy otwarcie, jakie ...
Tematy: kultura organizacyjna, atmosfera w pracy