-
Polski konsument lojalny w kryzysie
... i Opinia. Klient nasz Pan. Naprawdę. W obecnej sytuacji gospodarczej, widać wyraźnie, że konsument w „kryzysie” jest wygranym. Wbrew pozorom, sytuacja „kryzysowa” nie oznacza pustek przy ... konsumenci sprawdzają formułę: „Klient – nasz Pan”. Kryzys dla polskich konsumentów stał się szansą. Złoty kryzys, czyli instynkt konsumenta Czy promocja traci na ...
-
Kryzys w gospodarce wg CASE
... niewypłacalności. Już o kilku takich przypadkach słyszeliśmy. Dość duża liczba firm zaczyna odczuwać poważne problemy z płynnością - dodaje Kompowska. Przedsiębiorcy pytani w ankietach o kryzys w większości twierdzą, że jeszcze nie odczuwają jego skutków, ale się go boją. Według sondażu przeprowadzonego jeszcze w październiku ub. roku przez ...
-
Kryzys w Grecji a kredyty w euro
... w jednej organizacji, np. Unii Europejskiej. Należy się zatem spodziewać, że kryzys w Grecji nie pozostanie bez echa. Wręcz przeciwnie, z pewnością przełoży się na zmianę ... Kurs EUR/USD spadł od początku roku już o ponad 12 procent. Kryzys grecki a nasz portfel Kryzys finansów publicznych w Grecji poprzez rynek walutowy dotknie także Polskę. ...
-
Polski konsument nie jest pesymistą
... ich zamrożenia. Niewątpliwie duży wpływ na nastroje w tym kraju mają reformy gospodarcze, które są reakcją na coraz bardziej postępujący i odczuwalny kryzys gospodarczy. Takie działania w rzeczywistości oznaczają cięcia wydatków rządowych oraz wzrost podatków, co z kolei odbija się negatywnie na nastrojach konsumenckich i w dużym ...
-
Handel detaliczny w Polsce odporny na kryzys
... proc. W UE-27 rok do roku sprzedaż spadła o 2,5 proc., podczas gdy poprzednio spadła o 1,6 proc. - Polski konsument praktycznie nie przejął się globalnymi zawirowaniami finansowymi. Nie zamierzamy specjalnie zaciskać ... w tym roku wydać więcej na świąteczne zakupy, niż w 2008 r., gdy kryzys dopiero się zaczynał i nie wiadomo było jak długo potrwa. ...
-
Produkty prozdrowotne coraz popularniejsze
... gotować w domu. Według przedstawicielki Tesco, sytuacja szybko się zmieni i krajowy konsument będzie częściej kupował bardziej zaawansowane produkty. We francuskich sklepach ... Sylwia Piskulska. Trudnej sytuacji gospodarczej nie ignoruje także przedstawicielka Tesco. Oczywiście kryzys niesie pewne ryzyko. Jednak w przypadku produktów pod marką własną ...
-
Podstawowe prawa konsumentów
... przypadku odstąpienia od umowy konsument musi zwrócić towar w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Oznacza to, że konsument ma prawo rozpakować ... tak samo, jak przyjaciołom i rodzinie, ufają stowarzyszeniom konsumentów. Korzyści i globalny kryzys Oczywiście Certyfikat SKP jest korzystny nie tylko dla ...
-
Rozwija się rynek napojów prozdrowotnych
... innowacyjne opakowania. Jednocześnie klienci, uwzględniając w planach swoich codziennych wydatków obecny kryzys, przy wyborze produktów w znacznym stopniu kierują się ich ceną. ... firma Dodoni, są sprawdzone, najbardziej popularne: pomarańczowy i cytrynowy, po które konsument chętniej sięgnie. O udziały w rynku walczy też spółka Hoop Polska, która ...
-
Światowy Dzień Konsumenta 2009
... stacjonarnym (wyjątkiem jest np. UK). Tylko w niektórych krajach Unii Europejskiej konsument ma prawo do zwrotu zakupionego towaru. W Polsce obowiązuje szczególna sytuacja ... bądź cechy charakterystyczne towaru – wtedy konsument może powoływać się na „złamanie” konkretnych zapisów umowy. W przypadku sporu, konsument jako słabszy uczestnik rynku ...
-
#ZostańWDomu i przenieś biznes do sieci. Jak (legalnie) otworzyć sklep internetowy?
... WWW sklepu internetowego. Przyznanie takiego uprawnienia wyniknęło z faktu, iż Konsument dokonując zakupu na odległość nie ma możliwości zbadania rzeczy tak, ... zamiast ubolewać warto skorzystać z zasobów, które mamy, zarządzać zmianą i przekuć kryzys w szanse. Pamiętaj: Wybieraj doświadczonych specjalistów do kreowania swojego biznesu w sieci i ...
-
Kredyt hipoteczny w końcu przejrzysty?
... , w której konsument uzyskuje większość swoich dochodów lub podsiada większość środków finansowych. Po wejściu w życie przepisów nie będzie możliwości uzyskania, tak kiedyś popularnego, kredytu we frankach szwajcarskich lub euro, jeżeli kredytobiorca nie będzie uzyskiwał dochodu w tej walucie. Zważywszy na ostatni kryzys oraz możliwość ...
-
Rynek czekolady a święta
... i ekskluzywności produktu. Obecne podejście do ceny może jednak ulec zmianie, w momencie gdy kryzys finansowy dotrze mocniej do Polski. Marek Moczulski, prezes ZPC Mieszko ... kategorii dzięki zróżnicowanej ofercie, wśród której każdy, nawet najbardziej wybredny konsument, znajdzie coś dla siebie. Najbardziej dynamicznie rozwija się segment premium (11 ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2012
... roku. Zdaniem prezesa Toyota Motor Poland, odpowiadają za to nastroje konsumentów. – Jeżeli będziemy się obawiać, że nastąpi kryzys i będziemy mniej konsumować, to sami ten kryzys wywołamy – przestrzega Jacek Pawlak. – Sprzedaż samochodów jest bardzo ściśle związana ze współczynnikiem zaufania konsumentów. Jeżeli konsumenci nastawieni ...
-
Odbudowa i rozwój gospodarki. Pandemia to nie wszystko
... z perspektywy globalnej wyraźnie wyhamowało po roku 2008, kiedy miał miejsce ogólnoświatowy kryzys finansowy. Ze względu na fakt, że więzi gospodarcze pomiędzy państwami ... się również w czasie innych kryzysów, można przypuszczać, że trwający obecnie kryzys wywołany pandemią, nie pozostanie bez wpływu na procesy globalizacyjne. Istnieje szansa ...
-
Smart shopping po polsku
... nauczyć się oszczędzania, które może przynieść znaczne korzyści. – wyjaśniaDaniel Szewieczek, Dyrektor Departamentu Oszczędności z ING Banku Śląskiego. Badanie pokazuje, że polski konsument to mądry konsument, tylko trzeba mu pokazać jak może dodatkowo zarobić, by odczuł z tego korzyści finansowe.
-
E-commerce ważny dla ekologii?
... czasach pandemii Polacy myślą o ekologii? Dlaczego e-commerce może być eko-pozytywnym zjawiskiem? Jak kryzys zdrowotny wpłynął na zachowania konsumentów? O ekologii… pomyśli się potem ... produkty dla dzieci i kosmetyki. W przypadku kosmetyków, składem kieruje się co 4. konsument. Podobnie, co 4., zwraca uwagę na to, a jaki sposób kosmetyk powstał. Co ...
-
Komunikacja banków z klientem: social media szansą
... , analityk Bankier.pl. „To dość kruchy fundament do rozwoju współpracy z klientami w pokryzysowych czasach. Rozwiązaniem może być lepsza komunikacja w Internecie” – dodaje. Kryzys pokazał, że Internet może posłużyć jako pas transmisyjny złych informacji, a co gorsza, może również zachwiać stabilnością finansową nawet największego banku ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... na poziomie -7,3%. Natomiast jeśli na skutek wzrostu zachorowań restrykcje zostaną zaostrzone wartośc rynku reklamowego może spaść nawet o 14%. Najłagodniej kryzys obejdzie się z mediami cyfrowymi, a największe spadki w ujęciu procentowym odnotują prasa, kino i outdoor – komentuje Anna Bartoszewska, Dyrektor Generalna Zenith Polska. Rynek ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... : rekreację, kulturę, zakwaterowanie i gastronomię (wzrost o niecałe 4 pkt. proc.). Polski konsument wydawał w 2019 r. realnie 1,4 razy więcej niż w 2003 r., a jego średni ... Analiza zmian udziałów poszczególnych wydatków w czasie pozwoliła wskazać branże odporne na kryzys pandemiczny. To przede wszystkim sektor spożywczy, który notował regularne ...
-
Na prezenty świąteczne wydamy mniej. Nie tylko z powodu inflacji
... samodzielne ich wykonanie. Nie bez znaczenia pozostaje tu także globalny kryzys gospodarczy oraz inflacja - wynika z raportu opracowanego przez międzynarodową firmę doradczą ... nie tylko zmiana upominkowych trendów. Plany zakupowe konsumentów zweryfikowały także globalny kryzys i galopująca inflacja. Już ponad połowa pytanych (54 proc.) wyda w tym ...
-
5 globalnych makrotrendów dla biznesu i konsumentów
... w szczególności powinni brać pod uwagę nowe postawy konsumentów, demokratyzację sztucznej inteligencji oraz kryzys kreatywności. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Do czego skłaniają przedsiębiorców bieżące wyzwania ekonomiczne? Na czym polega kryzys kreatywności? Czy nowe technologie mogą utrudniać nam życie? Zmiany światopoglądowe konsumentów ...
-
Powrócił dobry sentyment do dolara
... fakt, że w obecnym projekcie realne wydatki wzrastają szybciej niż wzrost PKB co oznacza, że jest to kolejny nieodpowiedzialny budżet przybliżający kryzys finansowy w naszym kraju. USD/PLN Dzisiejsze dane na temat sprzedaży domów na rynku pierwotnym są kolejną serią danych, które mogą istotnie ...
-
Wskaźnik optymizmu X 2008
... gospodarczego najprawdopodobniej wpłynęły doniesienia o globalnym kryzysie finansowym oraz sytuacja na polskiej giełdzie. Najwyraźniej część osób jest przekonana, że kryzys może zaszkodzić polskiej gospodarce. W porównaniu z poprzednim miesiącem Polacy częściej spodziewają się pogorszenia sytuacji gospodarczej w ciągu najbliższych 12 miesięcy ...
-
KRD: długi Polaków 2008
... jest zlokalizowanych dużo eksporterów oraz firm z branż wrażliwych na kryzys (przemysł samochodowy, elektroniczny i AGD). Najmniej dłużników mieszka w województwach podlaskim, świętokrzyskim ... 1. a 2. wydaniem KRoD wyniosła niespełna 10%. Jednocześnie najbardziej zadłużony z tego tytułu konsument jest winny dostawcy energii prawie 21 tys. zł, podczas ...
-
Wskaźnik optymizmu XII 2009
... Wskaźnik optymizmu konsumentów WOK obniżył się o 2 pkt. do 84,8 pkt. Pogorszyły się zarówno oceny klimatu gospodarczego jak i skłonności do zakupów. Kryzys gospodarczy jest dobrze widoczny w nastrojach Polaków od początku 2009 roku. Od stycznia WOK nie przekracza 90 pkt. Duży wzrost obaw ...
-
Wskaźnik optymizmu V 2011
... na złą sytuację polityczną w tym: 10% - politycy i konflikty polityczne 2% - zły rząd/zły system rządzenia. 5% - zła sytuacja gospodarcza Polski/ kryzys gospodarczy 3,5% - deficyt budżetowy/zła sytuacja w finansach publicznych 2,3% - problemy ze służbą zdrowia/ z dostępnością usług medycznych 1,8% - niskie emerytury/zły system emerytalny Jak ...
-
Jakie metody płatności wybierają Polacy?
... wartość transakcji wyniosła 13 zł. „Zgromadzone dane potwierdzają tezę, że polski konsument jest optymistą, ale stąpa po twardym gruncie. Świadczy o tym spadająca ilość ... nie zahamowały ani rosnące przez całą jesień 2011 r. ceny paliwa, ani kryzys strefy euro. Szczyt optymizmu przypadł w grudniu, gdy terminale marki Polcard zarejestrowały około 40 ...
-
Nadchodzą "nowi" klienci. Jakich doświadczeń zakupowych potrzebują?
... na popyt wywierają bieżące warunki rynkowe oraz odgórne regulacje. Analiza zmian, jakim uległ w ostatnich tygodniach statystyczny konsument, pozwoli zrozumieć detalistom, jakich doświadczeń zakupowych oczekuje "nowy" konsument. Deloitte podkreśla przy tym, że należy tu wykorzystywać najświeższe dane i założenia, ponieważ te, które obowiązywały ...
-
Sprzedawcy gotowi na nowe zachowania konsumentów. Co zrobili?
... dane, na których opierają swoje planowanie, są niedokładne ze względu na globalny kryzys wywołany pandemią. Jednocześnie tylko 14 proc. konsumentów spodziewa się wydać więcej niż ... (27 proc.) i osoby o wyższych dochodach (34 proc.). Mniej impulsywnych wydatków – dzisiejszy konsument planuje Prawie połowa kupujących (49 proc.) spodziewa się, że w tym ...
-
Od 1 lipca droższe pożyczki. Na co zwrócić szczególną uwagę?
... dla konsumenta. Ich maksymalna wysokość jest powiązana ze stopą referencyjną NBP i wynosi obecnie 7,2 proc. w skali roku. Oznacza to, że jeśli konsument pożycza na rok 1000 zł, po roku musi zapłacić nie więcej niż 72 zł odsetek. Jaka jest różnica między maksymalnymi ...
-
To influencerzy i social media kształtują zachowania konsumentów?
... mediów? Autorzy i autorki raportu podkreślają, że ostatnie dwa lata miały istotny wpływ na zachowania konsumenckie na całym świecie. Pandemia i obecny kryzys w Ukrainie zmieniły podejście do konsumpcji oraz źródła decyzji o zakupach. Dane pokazane w raporcie nie pozostawiają wątpliwości – influencerzy i influencerki silnie wpływają na ...
-
Lojalność klientów - rodzaje
... cały czas regularnie dokonują zakupów wydaje się ważniejsza niż wcześniej. Równocześnie kryzys pokazuje, że lojalność ma różne rodzaje - i że z pozoru nieprzewidywalne decyzje ... celów, wykorzystując do tego symbolikę marki. Ogólnie można powiedzieć, że przeciętny konsument w Polsce jest lojalny w stosunku do marek w większym stopniu w oparciu o poziom ...
-
Wskaźniki gospodarcze Q, WOK i MCSI
... w Stanach Zjednoczonych miała miejsce recesja. W większości wypadków poprzedza ją spadek indeksu MCSI. Najniższą wartość indeksu odnotowano podczas recesji w 1980 r. Kolejny kryzys miał miejsce na początku lat 90-tych - znów na krótko pogorszyły się nastroje konsumentów. Przez ostatnią dekadę minionego wieku indeks Uniwersytetu ...
-
Pomoc finansowa dla przedsiębiorców od KE
... muszą do 31 lipca 2009 r. zgłosić KE do akceptacji wykaz odpowiednich programów pomocowych - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Światowy kryzys spowodował poważne utrudnienia dla przedsiębiorców w dostępie do finansowania swojej działalności. W związku z tym Komisja Europejska opracowała „Tymczasowe wspólnotowe ramy prawne ...
-
Bezpieczeństwo żywności: Rentgen na linii
... , aby konsument znalazł w jej produkcie śrubę czy odłamek szkła. Taki wypadek niszczy markę firmy oraz może ... firmy, a przynajmniej bardzo jej zaszkodzić. Koszty utraty reputacji mogą być olbrzymie - podkreśla Adam Krynicki. Kryzys Firmy spożywcze różnie podchodzą do inwestycji, a także wszystkich niekoniecznych wydatków, w czasie kryzysu. Najwięcej ...