-
Koszmar komórkowców
Informacje o wyjątkowych promocjach, materiały pornograficzne, czy wołanie o pomoc z dalekiej Nigerii, które będą przychodzić na telefon komórkowy w kinie, metrze i wszędzie tam, gdzie tylko będzie zasięg - taka koszmarna perspektywa grozi Amerykanom. Obecnie aż trzy czwarte całej przesyłanej poczty elektronicznej stanowi spam. Już wkrótce podobna ...
Tematy: spam -
Koniec pop-upów?
Pop-upy, czyli reklamy otwierające się w osobnych okienkach, to z punktu widzenia użytkownika jedno z najbardziej irytujących zjawisk Internetu. Pop-upy to jednak również jeden z najbardziej efektywnych i dochodowych działów sieciowego marketingu. Dlatego branża reklamowa z coraz większymi obawami oczekuje zapowiadanej na lato "łaty" Service Pack ...
-
Lojalność e-klienta
Handel wirtualny stanowi obecnie jeden z najistotniejszych aspektów Internetu. Zajmuje nowe segmenty i nisze rynkowe. Imponująca dywersyfikacja produktów i usług zachęca e-klientów do dokonania zakupów. Dodatkowym impulsem stymulującym sprzedaż sieciową są zróżnicowane programy lojalnościowe. Mają one na celu przywiązanie klienta do określonej ...
Tematy: -
Duże marki silniejsze
W ostatnim kwartale 2003r. zmniejszył się rynkowy udział lokalnych firm komputerowych z regionu Europy, Środkowego Wschodu i Afryki (EMEA) na rzecz dużych i znanych marek - podaje firma analityczna Gartner. Na koniec 2002r. udział małych firm komputerowych w ogólnym rynku wyniósł 62,5%, podczas gdy rok później było to już tylko 57,6%. Zasadniczy ...
Tematy: badania marek, marki -
Tajemniczy produkt Ery
Z nieoficjalnych informacji serwisu smsbox.pl wynika, że Polska Telefonia Cyfrowa operator sieci Era, uruchomi nową markę Heja (pojawi się również strona heja.pl), skierowana ona jest głównie do młodszych użytkowników telefonów komórkowych. Obecnie sieć rozpoczęła kampanie reklamową "z łapą" pod hasłem "co to za łapa ?" widoczną na czołowych ...
-
Przydatne, ale awaryjne
Ciekawą ankietę wśród użytkowników zaawansowanych telefonów komórkowych - tzw. smart phone'ów - przeprowadziła firma Intuwave. Intuwave przepytało biznesmenów korzystających z inteligentnych telefonów komórkowych, co sądzą o tych urządzeniach. Jak się okazało, pomimo dużych możliwości smart phone'ów, rozczarowują one swoich użytkowników. Zaledwie ...
-
Problemy wydajności systemu IT
Wyniki niezależnego raportu z badań przeprowadzonych na zlecenie VERITAS Software przez firmę Dynamic Markets pokazują, że polscy menedżerowie IT nie są w stanie przewidzieć problemów związanych z wydajnością systemu. Pogorszenie wydajności systemów informatycznych dotyka większość przedsiębiorstw, ale działy IT nie potrafią zidentyfikować ...
Tematy: wydajność systemu, systemy informatyczne -
(Nie)dobra Idea
Jaka jest Polska rzeczywistość kryjąca się pod reklamami telefonii komórkowej... Czego się wystrzegać aby oszczędzić sobie nerwów i niepotrzebnych kłopotów? Co rusz zasypywani jesteśmy reklamami roześmianych ludzi rozmawiających przez telefony komórkowe, jeżdżących wózkami w hipermarkecie (oczywiście z słuchawką przy uchu). Obrazy ludzi ...
-
Szwedzki rekord
Pod względem popularności telefonów komórkowych, Szwecja jest absolutnym rekordzistą. Jak donosi branżowy serwis Telekommarknaden, w ciągu ostatniego roku liczba abonentów telefonii komórkowej w tym kraju wzrosła o 10% i obecnie jest tam więcej "komórek", niż mieszkańców. Pod koniec pierwszego kwartału bieżącego roku Szwedzi opłacali abonamenty za ...
-
Mobilna reklama WP
Wirtualna Polska wysyła SMSy reklamowe do użytkowników bezpłatnej poczty WP, którzy zgodzili się na udostępnianie swoich numerów telefonów komórkowych dla celów marketingowych. Są to krótkie wiadomości tekstowe do 150 znaków kierowane od nadawcy Wirtualna Polska. Reklama może być adresowana do ściśle określonej grupy docelowej. Portal targetuje ...
-
Skype i Motorola razem
W poniedziałek Motorola i Skype Technologies SA ogłosiły zamiar nawiązania współpracy marketingowej, celem której ma być rozszerzenie opcji komunikacyjnych dla użytkowników Skype i uzyskanie dostępu do ponad 25 mln zarejestrowanych użytkowników. Porozumienie ma wykorzystywać potencjał obydwu firm, opierając się na doświadczeniu Motoroli w ...
-
Mobilny podpis elektroniczny
One-2-One, SignForm i PWPW opracowały projekt wprowadzenia na rynek Bezpiecznego Mobilnego Podpisu Elektronicznego, który przedstawiono podczas konferencji 8 marca 2005r w Warszawie. Po raz pierwszy w Polsce na przykładzie gminy Zielonka zaprezentował to Jan Kowalski składając do Urzędu Miasta wniosek o otwarcie działalności gospodarczej za pomocą ...
-
Nowa oferta Sami Swoi
Cena połączenia w cenie SMS-a, jednolita stawka na SMS-y w sieci i poza siecią, tani zestaw startowy, szeroka dostępność produktów Sami Swoi w dodatkowych kanałach sprzedaży - to nowe atrybuty telefonii komórkowej Sami Swoi, działającej od czerwca 2004 r. w systemie przedpłaconym jako marka Polkomtel S.A. We wprowadzonej 9 marca br. nowej stałej ...
-
Branża PR w mediach III 2005
W mediach w marcu ukazała się rekordowa liczba informacji o public relations. Najwięcej materiałów opublikowały Gazeta Prawna, Radio PiN i TVN24 - to wyniki siódmego raportu PRoto o wizerunku branży PR w mediach. Najczęściej wzmiankowaną i cytowaną osobą w kontekście PR był Piotr Tymochowicz. Marcowe badanie przekazów o branży PR objęło 69 ...
-
Lepszy SUSE Linux czy RedHat?
Firma analityczna Gartner opublikowała pod koniec marca br. raport pt. "Wybór strategii w dziedzinie korporacyjnego Linuksa: Novell/SUSE czy RedHat?" (Choosing an Enterprise Linux Strategy: Novell/SUSE or RedHat?), w którym podsumowuje najważniejsze kwestie, jakie należy wziąć pod uwagę decydując się na skorzystanie z ofert dostępnych na rynku. ...
-
Nowości Bluetooth Passus'a
Firma Passus wprowadza dwa nowe produkty Bluetooth marki Anycom przeznaczone do użytku domowego. Pierwszym z nich są bezprzewodowe słuchawki stereofoniczne, które można połączyć z odtwarzaczem MP3, urządzeniem PDA czy telefonem komórkowym. Kolejne to Anycom Blue TV-Adapter - specjalna przystawka do telewizora umożliwiająca przesyłanie plików ...
-
Polski rynek IT 2004/2005
Rynek IT w Polsce uległ znaczącej transformacji w roku 2004 oraz na początku 2005 - czytamy w raporcie "Rynek IT w Polsce 2004/2005" sporządzonym przez firmę badawczą GfK. Najbardziej istotnym czynnikiem mającym wpływ na rynek IT było wejście Polski do Unii Europejskiej w maju 2004 roku. Oznaczało ono konieczność uzyskania znaku CE (certyfikat ...
-
Dwie nowości Siemensa
Firma BenQ, aktualny producent telefonów komórkowych marki Siemens, wprowadza na rynek dwa nowe modele - AX72 i AP75, dedykowane na rynek podstawowy. Do telefonu Siemens AX72 dostępny jest opcjonalnie cyfrowy aparat fotograficzny IQP-500, podłączany przez złącze QuickPic Camera. Urządzenie posiada ekran LCD o rozdzielczości 128 x 128 pikseli, ...
-
Tydzień 45/2005 (07-13.11.2005)
Wiele wskazuje na to, że Europejski Trybunał Sprawiedliwości wkrótce rozstrzygnie, czy zgodne z zasadami wolnego rynku jest odliczanie sobie strat poniesionych w jednym kraju unijnym od podatku płaconego w kraju, w którym firma ma siedzibę. Przypadkiem, nad którym ETS będzie ten problem rozpatrywał jest spór prawny z brytyjskim urzędem podatkowym ...
-
Samochody dostawcze X 2005
Wynik październikowej sprzedaży samochodów dostawczych w wysokości 3 tys. 233 sztuki wykazał wzrost w stosunku do września o 11,5 procent - podaje Instytut Samar, analizujący polski rynek motoryzacyjny. Październikowy wynik jest drugim tak dobrym miesięcznym wynikiem od początku roku. W okresie od stycznia do końca października sprzedano w Polsce ...
-
Produkcja samochodów 2005
Całkowita produkcja samochodów osobowych w Polsce w grudniu 2005 roku zamknęła się liczbą 45 tysięcy 906 sztuk, o 14,1 proc. większą w porównaniu do grudnia 2004 roku - podał Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Całkowita produkcja samochodów osobowych wyniosła w ciągu całego 2005 roku 527 tysięcy 20 sztuk, co jest wynikiem o ...
-
Ochrona urządzeń przenośnych
Na targach 3GSM w Barcelonie firma McAfee zaprezentowała rozwiązanie pozwalające na ochronę urządzeń przenośnych, w tym telefonów komórkowych, smartphone'ów i PDA, przeznaczone dla operatorów, producentów aparatów telefonicznych, firm oraz użytkowników końcowych. Rozwiązaniem tym jest platforma do zabezpieczania urządzeń przenośnych. Platforma ...
-
Wizerunek firmy podstawą sukcesu
Zalewa nas fala obrazów - reklamy, tv, gazety, filmy itd. - cywilizacja obrazkowa. Wszystko podporządkowane jest zwizualizowaniu w mniejszym, lub większym stopniu ułatwiając dotarcie do naszej świadomości. Ostra walka konkurencyjna w tej sferze toczy się nie tylko przy pomocy reklam - wielkie firmy dawno już odkryły wartość dobrego, spójnego ...
-
Samsung: sprzedamy 1,2 mln komórek w Polsce
Samsung Electronics Polska ogłosił w grudniu ubiegłego roku, że planuje sprzedać w Polsce milion komórek w 2006 roku. Ta prognoza uległa zmianie. Zgodnie z deklaracją Wojciecha Wasilewskiego - dyrektora ds. sprzedaży i marketingu telefonów komórkowych - Samsung sprzeda do końca br. 1,2 miliona telefonów komórkowych. Bardziej optymistyczna prognoza ...
-
Zwrot nadwyżki VAT wg Ministerstwa Finansów
Ministerstwo Finansów udzieliło odpowiedzi na pytanie Rzecznika Praw Obywatelskich (RPO) dotyczące zasad dokonywania zwrotu nadwyżki VAT. Zwrot różnicy podatku następuje na rachunek bankowy podatnika, w terminie 60 dni od dnia złożenia rozliczenia przez podatnika (art. 87 ust. 2 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, Dz.U. nr 54, ...
-
Spadł napływ kapitału do USA
Czwartkowe dane o napływie kapitału do USA w kwietniu były znacznie gorsze od oczekiwań rynkowych. Analitycy spodziewali się zakupu netto na poziomie około 64 mld. dolarów, a w rzeczywistości wyniósł on 46,7 mld. dolarów i spadł o 34% w porównaniu z marcem (70,4 mld.). Warto podkreślić, iż zakup netto amerykańskich aktywów finansowych były ...
-
Słaby rynek akcji
Oczekiwane spowolnienie gospodarcze w Stanach Zjednoczonych oraz podwyżki stóp procentowych jakich kolejno dokonują banki centralne to nie jedyne zmartwienie inwestorów. Do ograniczania płynności sektora bankowego przystąpiły również Chiny. Rząd Państwa Środka nakazał bankom podnieść rezerwę obowiązkową o 0,5% do 8%, aby tym samym przeciwdziałać ...
-
Telefon Netgear Skype WiFi
Firma NETGEAR, światowy dostawca zaawansowanych technologicznie, markowych produktów sieciowych, poinformowała o rozpoczęciu dostaw telefonu NETGEAR Skype WiFi (model SPH101), z certyfikatem Skype, udostępniającego mobilną telefonię internetową ponad 113 milionom zarejestrowanych użytkowników Skype. Aparat zacznie być w tym tygodniu dostarczany ...
-
Kamera IP Panasonic
Panasonic, czołowa marka koncernu Matsushita Electric Industrial, poinformował o wprowadzeniu na polski rynek sieciowych kamer IP, stanowiących łatwe w instalacji i obsłudze narzędzie monitoringu. Kamery są skierowane do tych, którzy chcą dbać o bezpieczeństwo domu czy biura, sprawdzając ich stan, nawet podczas swojej nieobecności, poprzez ...
-
Palit strategicznym klientem Nvidii
Wielu użytkowników sprzętu komputerowego zastanawiało się z pewnością, co wpływa na niskie ceny układów graficznych firmy Palit, mimo tego, że są produkowane w oparciu o komponenty marki Nvidia. Jak podają zestawienia finansowe, rozwijająca się firma Palit jest najważniejszym klientem Nvidii. Budująca dopiero swoją pozycję na rynku producentów ...
-
Wielomilionowa manipulacja na GPW
Warszawska sesja z dnia 14 marca 2007 na długo zapadnie inwestorom w pamięć. I to nie z powodu bardzo słabego otwarcia, zgodnego z fatalnym otoczeniem rynkowym, lecz z racji końcowego fixingu. WIG20 za sprawą wielomilionowej manipulacji zyskał skokowo ponad 60 punktów. Poranek przebiegał pod znakiem złych nastrojów, przeniesionych z USA i Azji, ...
-
Kto pobiera multimedia na komórki
W Polsce miesięcznie odnotowuje się od 7 do 9 mln pobrań multimediów na komórkę. Kim są użytkownicy aplikacji i produktów multimedialnych na telefony komórkowe? Jak wyglądają na tle populacji oraz Internetu? Jakimi telefonami się posługują? Odpowiedź na to i inne pytania daje nowy raport opracowany przez Telecom Media na podstawie danych ...
-
Przerwa reklamowa w komórce
Specjaliści od strategii marketingowych stale poszukują nowych obszarów działania. Telefony komórkowe prezentują się jako wyjątkowo obiecujące środowisko dla dostarczania wiadomości prezentujących produkty i usługi. Firma Global Mobile Technologies (GMTech) opracowała technologię o nazwie Push-It, która pozwala na wysyłanie multimedialnych reklam ...
-
Produkcja samochodów IV 2007
W kwietniu w polskich fabrykach wyprodukowano 62,5 tys. samochodów, o prawie 10 procent więcej niż rok wcześniej, ale o 12,8 procent mniej niż w poprzednim miesiącu - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Łącznie od początku roku z polskich fabryk wyjechało 261 tys. 107 pojazdów, o 10,6 procent więcej niż przed rokiem. ...
-
Nowa technologia produkcji diod LED
Naukowcy z Narodowego Instytutu Standaryzacji i Technologii, Uniwersytetu Maryland oraz Uniwersytetu Howarda opracowali technologie tworzenia miniaturowych wysokowydajnych diod LED. Można ich używać w różnego rodzaju nanotechnologiach, w tym także przechowywaniu danych. Proces produkcji opisany przez NIST oznacza duży krok w kierunku produkcji ...