-
Franklin Templeton: prognozy na 2018 rok
... podatkowym oraz spodziewane zmniejszanie bilansu przez Fed może zwiększyć zmienność i rotację sektorową na rynkach akcji w Stanach Zjednoczonych. Wciąż jednak widzimy szanse na reformę podatku od przedsiębiorstw w Stanach Zjednoczonych, która może ułatwić sprowadzanie do kraju zysków wypracowanych zagranicą, co z kolei skłoniłoby amerykańskie ...
-
Węgiel ma wciąż przyszłość?
... surowców. – Polska powinna iść w tym samym kierunku – mówi prof. Marek Ściążko, główny specjalista Centrum Energetyki Akademii Górniczo-Hutniczej i wieloletni szef Instytutu Chemicznej ... nim energii. Dwie europejskie elektrownie na gaz z węgla zostały zamknięte, a w Stanach Zjednoczonych przestano budować kolejne. Wodorowa szansa JSW Nie znaczy to ...
-
Polski branding narodowy w powijakach
... proc. PKB. Udział wydatków na R&D w PKB wynosi w: Szwecji 4 proc., Japonii 3,2 proc., Stanach Zjednoczonych 2,6 proc." – przyznaje Jan Mazurek. Jego zdaniem wiedza o Polsce ... zajmują marki Zelmer i Amica, często przed światowymi gigantami. Obie mają potencjał marek światowych. Większość wymienionych produktów jest obecnych na pólkach sklepów w całej ...
-
Outsourcing w Polsce 2011-2012
... marek i nową, jeszcze lepszą ofertą, dopasowaną do potrzeb klientów. 3. Konsolidacje – budowanie silnych marek Wzrost konkurencyjności w skali globalnej oraz ekspansja znanych marek ... Wzrost mimo kryzysu Spowolnienie gospodarcze, zwłaszcza w krajach strefy euro oraz Stanach Zjednoczonych, które obserwujemy już od drugiej połowy 2011 r. przybierze na ...
-
Jak zostać królem customer experience?
... 100 najlepiej ocenionych przez konsumentów marek w obszarze zarządzania doświadczeniami klientów znalazło się stosunkowo dużo marek o polskich korzeniach. Aż połowa docenionych ... czasu i wysiłku oraz oczekiwań. Analizy KPMG pokazują, że marki w Stanach Zjednoczonych osiągnęły najwyższe wyniki w pięciu z Sześciu Filarów™ Customer Experience, ...
-
Fuzje i przejęcia firm a renaming
... bezpośrednio na 45 kierunkach w Brazylii oraz 18-tu w Ameryce Południowej, Europie i Stanach Zjednoczonych. Firma powstała w roku 1976 i ma obecnie prawie 40% ... portfelu holdingu są już cukierki, przyprawy, napoje, czekolady, ciastka i wafle. Portfolio marek jest pokaźne: Jutrzenka, Ziołopex, Grześki, Wafle Familijne, Appetita, Hellena, Siesta Jeżyki, ...
-
Polscy kierowcy największymi entuzjastami samochodów w Europie
... jednak poniżej średniej dla badanych krajów (odpowiednio 29 proc. i 12 proc.). Postrzeganie marek samochodów i zużycie paliwa wciąż ważnym kryterium Kierowcy w Polsce wykazują ... 15 krajach: Belgii, Niemczech, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Polsce, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Japonii, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Chinach, Meksyku, Turcji oraz ...
Tematy: kupno samochodu, zachowania konsumentów -
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2018
... i Rzym Jeszcze do niedawna działalność marek luksusowych skupiał się głównie na rynkach europejskich i Stanach Zjednoczonych. Jednak od kilku lat ... nawet luksusowe alkohole. Przykładem jest właśnie koncern LVMH, w skład którego wchodzi kilkadziesiąt marek – mówi Katarzyna Sermanowicz-Giza, Dyrektor w Dziale Doradztwa Finansowego Deloitte. O raporcie ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w III kw. 2016 r.
... gospodarczego Chin, kryzys migracyjny w Europie, a także, wybory w Stanach Zjednoczonych i zaostrzanie w wielu krajach polityki podatkowej względem korporacji. ... zamierza wspierać rozwój AmRestu poprzez przejęcia nowych marek i konceptów, rozwój nowych produktów i usług, a także istniejących marek i konceptów na obecnych i nowych rynkach ...
-
Jak Rich Kids of Instagram zabijają marki luksusowe
... inwestorowi giełdowemu. Na Instagramie pozuje z dziewczętami, bronią palną albo w prywatnym odrzutowcu. W Stanach Zjednoczonych jest wzorem dla wielu studentów. Jego majątek ... badawczej China Market Research Group. Prada odnotowała 44-procentowy spadek zysków, a właściciel marek Gucci, Alexander McQueen oraz Stella McCartney – grupa Kering zaliczyła ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 6/2018
... sprzedania od 2009 roku co najmniej 210 tys. pojazdów w Europie i Stanach Zjednoczonych. Te samochody były wyposażone przez niedozwolone oprogramowanie umożliwiające ... najwyższe w Europie). Social media są wpływowymi narzędziami promocji nowych marek i produktów branży kosmetycznej. Przykładowo, Inglot prowadzi osobne profile dla poszczególnych ...
-
Rynek mieszkaniowy. 10 prognoz, które mogą szokować
... lat. W Stanach ... Stanach Zjednoczonych powstało miasteczko Ave Maria, w którym tylko w 2020 r. sprzedano ponad 400 nowych domów. W Stanach Zjednoczonych, ale też m.in. w Hiszpanii, Niemczech, Francji i Szwajcarii powstały już bądź powstają osiedla dla osób (seniorów) z grupy LGBT. Czy tego typu inwestycje pojawią się także i w naszym kraju? Marek ...
-
Pop up store: rozwiązanie na czas pandemii czy długotrwały trend?
... , a styczniu tego roku poznaliśmy szczegóły wyczekiwanej przez rynek kolekcji kapsułowej Gucci i North Face. Efekty kolaboracji obu marek można było oglądać do 14 lutego w wybranych lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie. Część tymczasowych sklepów otworzono również w istniejących salonach Gucci w formule „sklep w sklepie”. To dość ...
-
Co czeka Chiny, czyli chińska gospodarka w roku smoka
... , stały się nowymi, dobrze znanymi siłami w Chinach. Na rynku krajowym sprzedaż marek krajowych odnotowała CAGR na poziomie 23,4% w ciągu ostatnich trzech lat ... 43% droższymi od samochodów benzynowych. W rzeczywistości prawie wszystkie oferty pojazdów elektrycznych w Europie i Stanach Zjednoczonych były wyceniane powyżej 20 000 EUR w 2022 r., podczas ...
-
Product placement w grach wideo
... znacznie większą popularnością niż znane filmy. Jak donosi Nielsen Entertainment, w Stanach Zjednoczonych mężczyźni wydają dużo więcej pieniędzy na gry wideo niż na płyty ... Równocześnie gracz doświadcza zmiennych emocji. Percepcja świata gry, a zatem również produktów i ich marek, za każdym razem może być inna. Tymczasem marka umieszczona w ...
-
Konsumenci i podejmowanie decyzji
... wpływ na postawy i zachowania w kwestii ważnych spraw i problemów, oraz marek i produktów – jednak dla rzeczników największe znaczenie ma Internet. Media ... 21 lat i więcej, w dziewięciu krajach: Australii, Chinach, Hiszpanii, Japonii, Niemczech, Singapurze, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Badanie przeprowadzone zostało online przez KRC ...
-
Wybieramy polskie produkty
... konsumenckie wynikają m.in. z oceny światowej gospodarki. Kryzys finansowy w Stanach Zjednoczonych i wizje narodowej plajty, jakie stanęły przez Grekami, ... zysk ze sprzedaży danego produktu. Pozostając w kręgu artykułów spożywczych większość uznanych marek dawno trafiła do zagranicznych właścicieli. Wedla przejmuje japońsko-koreańskie Lotte. Winiary ...
-
Inwestycje bardzo alternatywne
... mogą stać się pewne ubrania i modowe akcesoria. Unikatowe kolekcje wielkich marek mogą być atrakcyjną formą lokowania kapitału. Choć brzmi to okrutnie ... obiektami – mówi Maciej Kossowski, ZFDF. Najdroższa kolekcja została sprzedana w ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych za 2,3 mln dolarów. W jej skład wchodziła między innymi ręcznie wykonana, ...
-
Transakcje M&A w Europie 2012
... świadczyć o większej świadomości stron i braku chęci wdawania się w spory o często niewielkiej wartości – mówi Marek Sawicki. Pozostałe wnioski wynikające z analizy transakcji M&A na rynku w 2012 ... nie mniejsza niż połowa ceny kupna. Interesującym jest fakt, iż limity w Stanach Zjednoczonych są raczej dużo niższe niż w Europie. Kupujący są bardziej ...
-
Ocena ryzyka krajów wg Coface 2014
... ; produkty konsumpcyjne z wyższej półki – dzięki skłonności chińskich konsumentów do luksusowych marek; turystyka – ze względu na dużą liczbę obywateli chińskich podróżujących do ... stopą procentową osiągnął 55% w porównaniu z jedynie 10% w Stanach Zjednoczonych w 2009 r. Ponadto, nadmierne zadłużenie spowodowane zbyt dynamicznym udzieleniem ...
-
Centra handlowe 2012-2016
... wyniesie ponad 53,3 mln mkw. GLA, czyli prawie pięciokrotnie więcej niż w Stanach Zjednoczonych. James Hawkey, dyrektor działu powierzchni handlowych w regionie Azji i Pacyfiku, ... i miejscu – zarówno online, jak i w sklepie, czy z wykorzystaniem obu tych kanałów”. Marek Noetzel, Partner, Dyrektor działu powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield w ...
-
Obrona konieczna do zmiany, ale czy to potrzebne?
... kk, będzie w każdym, co do zasady, stanie faktycznym wdarcie się do mieszkania (A Marek Obrona konieczna w prawie karnym. Teoria i orzecznictwo, Warszawa 2008, s. 161.). Inni ... należy, że przywołane wyżej opracowania jak również orzeczenia sądów powszechnych zapadające w stanach faktycznych, gdzie badany był problem obrony koniecznej i jej granic, w ...
-
Marki kosmetyczne tną wydatki na reklamę. Wzrost jeszcze nie w tym roku
... na reklamę w sektorze Beauty and Personal Luxury? Jaką rolę dla marek kosmetycznych odgrywa TikTok? Które z krajów są liderami wzrostu wydatków na reklamę ... wydatków na reklamę Beauty w Kanadzie, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych na poziomie 1%-2% rocznie. Wzrost wydatków reklamowych w sektorze Beauty and ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... Chinach, Francji, Niemcach, Indiach, Włochach, Rosji, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych. Patrząc z perspektywy rynku polskiego to piwo w największym ... 2020) lub muzyczne. Pandemia wymusiła globalne przeniesienie budowania doświadczenia marek alkoholowych do internetu Marki alkoholowe często nie mogą bezpośrednio ...
-
Inflacja niweczy eko-zachowania konsumentów?
... zaobserwowano w Hiszpanii (-8%), Portugalii ( 5%), Irlandii ( 5%) i Indiach (-5%). Z kolei we Francji, Stanach Zjednoczonych i Kolumbii odnotowano albo brak zmian, albo wręcz wzrost udziału ... i z dużą rezerwą podchodzi do działań podejmowanych przez marki i faktycznej troski marek o środowisko. O badaniu Badanie Who Cares, Who Does? to jedno z ...
-
Dobra luksusowe: Louis Vuitton ponownie na czele
... ostatnie miesiące okazały się pod wieloma względami wyjątkowe trudne. W Stanach Zjednoczonych mówi się o zjawisku „richcession”, czyli spowolnieniu gospodarczym, które dotyka ... mówi Bartosz Bobczyński. Wstępne dane sugerują, że w 2023 roku część firm i marek luksusowych odnotowało pewne spadki. Tak jest w przypadku spółki Kering SA, której marki ...
-
Produktywność pracy w Polsce: wyprzedzamy nie tylko USA
... produktywność w naszym kraju wzrosła na przestrzeni całego okresu o 9,6%, Dla porównania - w Stanach Zjednoczonych produktywność wzrosła w tym czasie o 7,3%. Wypadamy też dużo lepiej niż ... poziom inwestycji, wzrost produktywności mógłby być jeszcze większy - mówi Marek Rozkrut. GenAI a produktywność w Polsce – czy sztuczna inteligencja jest kluczem ...
-
Franczyza w gastronomii 2010-2011
... większą rolę na polskim rynku gastronomicznym, podobnie jak dzieje się to w Stanach Zjednoczonych czy krajach Europy Zachodniej. Obecnie w naszym kraju funkcjonuje niewiele ... właściciel sieci, spółka Sfinks Polska zapowiedziała ok. 40 otwarć w ramach dwóch marek: Sphinx i Wook. Z raportu wynika, że czołówka największych sieci gastronomicznych ...
-
Zakup domen internetowych a projektowanie nazwy
... American Farm Bureau Federation (AFBF), amerykańskiej organizacji zrzeszającej gospodarstwa rolne w Stanach Zjednoczonych. Po co korporacji Marka Zuckerberga taka domena, skoro firma ... projektowania nazewniczego jeszcze się nie docenia. Projektowanie nazw dla marek: ORLEN, COGNOR, AXTONE obejmowało wszystkie konieczne do działania rynkowego ...
-
Powody zmiany nazwy firmy
... Jednym z podawanych przez firmę powodów jest informacja, że utrzymywanie dwóch marek jest kosztowne. Trochę sprzeczne z taką argumentacją wydaje się inne uzasadnienie. ... Pantanal operuje bezpośrednio na 45 kierunkach w Brazylii oraz 18 w Ameryce Południowej, Europie i Stanach Zjednoczonych. Firma powstała w roku 1976 i ma obecnie prawie 40% udziałów ...
-
Centra handlowe na świecie 2012
... ofertę międzynarodowych sieci handlowych wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Wiele marek otworzyło swoje sklepy flagowe przy głównych ulicach dzielnic handlowych, ... wyraźnie wpływa na kształt formatów centrów handlowych na świecie. W Stanach Zjednoczonych dominują starsze i bardziej dojrzałe ponadregionalne centra handlowe na przedmieściach ...
-
Strategia marki: Alternative Brand Currencies
... podrzucenia go w pożądane miejsce. Akcję opartą na podobnym schemacie przeprowadziła w Stanach marka Oscar Mayer (produkty mięsne), która wysłała w podróż z Nowego Jorku ... ze spójnymi, przemyślanymi działaniami, wpisującymi się w pozycjonowanie marki. Jednak wiele marek realizuje akcje, które, moim zdaniem, są raczej strzałami jednorazowymi. ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 21/2013
... o ponad 31 proc. r/r. Jednak ten wzrost tegorocznych zbiorów w ograniczony sposób wpłynie na rynkowe ceny w Stanach Zjednoczonych, bo w roku ubiegłym były bardzo duże straty będące konsekwencją ubiegłorocznej suszy, niskie są zapasy i niezbędne będzie odbudowanie zapasów. Jacek Okularczyk, Marek Dobrowolski - NEW GENERATION TEAM-KONSORCJUM
-
Co czeka social media w 2014 r.?
... , będzie miał dostęp do marek i będzie mógł oczekiwać szybszej niż dotąd reakcji, jak również (w przypadku już dojrzałych socialowo marek) stałego kontaktu, relacji, ... pierwsze serwisy powstały głównie ze względu na odbiorców i na umożliwienie im komunikacji. W Stanach już mówi się o nastolatkach, którzy znudzili się Facebookiem i przechodzą ...
-
Strefa euro wychodzi z kryzysu
... Marek Rozkrut, Partner, Główny Ekonomista EY. Inflacja zbyt niska, bezrobocie zbyt wysokie Stopa inflacji w strefie euro wciąż kształtuje się na bardzo niskim poziomie. W 2014 roku wyniesie ona zaledwie 0,5%, podczas gdy w Stanach ... od polityki wewnętrznej danego kraju, ale i kształtu instytucjonalnego samej strefy euro – zwraca uwagę Marek ...