-
Branża PR w mediach 2007
W 2007 roku w mediach pojawiło się 1967 publikacji nawiązujących do zagadnień public relations. To o 489 więcej niż rok wcześniej, kiedy to ukazało się 1478 takich materiałów. Media coraz częściej pisały o samej branży PR, o jej reprezentantach, powoływały się też na ich opinie i prosiły o PR-owskie komentarze na temat bieżących wydarzeń. Medialne ...
-
Medyczna marihuana: social media zdecydowanie na tak
Aż 80% Polaków wypowiadających się w mediach społecznościowych na temat medycznej marihuany przychylnie odnosi się do pomysłu na jej legalizację – wynika z monitoringu internetu w IMM. Zwolennicy leczenia olejem konopnym są najgłośniejsi na Facebooku i Twitterze. Gorące dyskusje toczą się również na forach dyskusyjnych poświęconych używkom i ...
-
Medyczna marihuana: chcemy czy nie legalizacji?
Po dramatycznym apelu byłego rzecznika SLD Tomasza Kality, do mediów powrócił temat medycznej marihuany. Tylko za pośrednictwem serwisów społecznościowych informacja o leczniczych właściwościach oleju konopnego trafiła w sierpniu do ponad 8 mln Polaków - wynika z badania IMM. Analizy trwającego od roku monitoringu serwisów społecznościowych ...
-
Najpopularniejsze blogi w polskim Internecie
Zespół NewsPoint przygotował raport na temat najbardziej znanych blogów poruszających tematykę mediów online oraz ich autorów. Od początku roku w mediach internetowych najczęściej pisano o Dominiku Kaznowskim (Kaznowski.blox.pl), Tomaszu Karwatce (webusability.pl) oraz o Arturze Kurasińskim (blog.kurasinski.com). Blogerem najczęściej obecnym w ...
-
Lewandowski pobił Wasyla
Popularność Roberta Lewandowskiego stała się niezaprzeczalna już wcześniej, ale to, co stało się przed Euro 2016, przerosło najśmielsze oczekiwania - jego sława wzrosła niemal dwukrotnie. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” porównał ilość materiałów medialnych na temat Lewego i Wasyla, czyli Marcina Wasilewskiego. Wystarczy jeden rzut oka, aby ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2012
W połowie lipca Puls Biznesu ujawnił zapis rozmowy szefa kółek rolniczych Władysława Serafina z byłym prezesem Agencji Rynku Rolnego Władysławem Łukasikiem. Efektem afery jest dymisja ministra rolnictwa Marka Sawickiego, zmiana układu sił w PSL oraz powszechne medialne śledztwo w innych spółkach, w których mogło dojść do nadużyć. Publikacja z ...
-
Polscy PR-owcy a social media
PR-owcy w sieci. Działają w mediach społecznościowych, ale przyznają, że nie wiedzą, jak sprawdzić efekty swojej pracy. Chcą łatwiej zarządzać kryzysem przez komunikację w Internecie, ale nie przygotowują scenariuszy komunikowania w sytuacji kryzysowej. Media społecznościowe jawią się specjalistom od PR jako atrakcyjne, tanie i modne medium ...
-
Kadra zarządzająca w social media XII 2011
Najbardziej medialnymi "Bossami polskiej gospodarki" w grudniu byli - jednocześnie już dosłownie byli - szefowie dwóch firm energetycznych: Tomasz Zadroga z PGE i Michał Szubski z PGNiG. Na trzecim miejscu Dariusz Lubera (Tauron). Przedstawiciele sektora energetycznego zajęli pierwsze trzy miejsca wśród najbardziej popularnych prezesów polskich ...
-
Pracodawcy a świadczenia zdrowotne dla pracowników
Średnie koszty ponoszone przez pracodawców na opiekę medyczną i ochronę zdrowia pracowników wzrosły w Europie o 3,3% w 2010 roku. Na ich wzrost wpływają podwyżki cen świadczeń medycznych, zwiększone wykorzystanie usług, demografia oraz złożoność procedur medycznych. W Polsce koszty związane z opieką medyczną utrzymywały się na poziomie średniej ...
-
Kadra zarządzająca w social media I kw. 2011
"Bossowie" polskiej gospodarki zagościli w social media. Największym zainteresowaniem mediów społecznościowych cieszą się prezesi banków, a najmniejszym - prezesi z branży ubezpieczeniowej. Najczęściej omawianą postacią był Zbigniew Jagiełło z PKO, najwięcej pozytywnych uczuć wzbudził Jarosław Bauc z Polkomtelu, a "czarnym charakterem" w oczach ...
-
Kadra zarządzająca w social media II 2012
Gdy Zbigniew Solorz - Żak objął formalne dowodzenie Polkomtelem, zaowocowało to natychmiast trzecią pozycją w rankingu "Bossów polskiej gospodarki" według Instytutu Monitorowania Mediów. Najbardziej medialnych szefem drugi miesiąc z rzędu jest Maciej Witucki kierujący Telekomunikacją Polską. W najnowszym zestawieniu branża telekomunikacyjna ma ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2011
W grudniu 2011 roku pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów przypadło Rzeczpospolitej. Druga pozycja należy do Gazety Wyborczej. Na podium jest też radio RMF FM, a tuż za nim: Dziennik Gazeta Prawna i telewizja TVN24 - wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. W ścisłej czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły ...
-
Najczęściej cytowane media I 2012
Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów stycznia 2012 roku należy do Rzeczpospolitej. Drugą pozycję zajęła Gazeta Wyborcza. Na podium jest też Dziennik Gazeta Prawna, a tuż za nim: telewizja TVN24 oraz radio RMF FM - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W mediach najczęściej komentowano sprawę katastrofy smoleńskiej. ...
-
Najczęściej cytowane media II 2012
W lutym 2012 roku pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zajęła Rzeczpospolita. Druga pozycja należy do Gazety Wyborczej. Na podium jest też radio RMF FM. Za nimi Dziennik Gazeta Prawna oraz telewizja TVN24 - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W mediach najczęściej komentowano sprawy związane z polityką wewnętrzną ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2012
W grudniowych mediach powrócił temat trotylu. Na szczycie zestawienia najczęściej cytowanych mediów pojawiła się Rzeczpospolita, a tuż za nią Gazeta Wyborcza - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Jednak najwięcej wiadomości, na które powoływały się inne media odnosiło się do polskiej polityki, w której w grudniu sporo się działo. ...
-
Najczęściej cytowane media I 2013
Rzeczpospolita i Perspektywy, ale też Przegląd Sportowy i Dziennik Gazeta Prawna – te i inne media opublikowały w styczniu różnego rodzaju rankingi i wyniki sondaży, co jest świetnym posunięciem w zakresie cytowalności. Właśnie publikacja rankingu szkół ponadgimnazjalnych zapewniła Rzeczpospolitej tytuł najbardziej opiniotwórczego medium miesiąca, ...
-
Najczęściej cytowane media III 2014
Marcowe przekazy mediowe zostały zdominowane przez tematy z zakresu polityki - podaje comiesięczna analiza Instytutu Monitorowania Mediów. Wśród mediów, na które powoływano się najczęściej, znalazły się Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza oraz Dziennik Gazeta Prawna. Najczęściej cytowaną telewizją okazał się TVN24, rozgłośnią radiową - RMF FM. ...
-
Deregulacje w mediach klasycznych i społecznościowych
Ogłoszone w lutym przez premiera Donalda Tuska plany deregulacyjne odbiły się szerokim echem w mediach. Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował wszystkie publikacje dotyczące tematu "deregulacja gospodarki", które ukazały się w mediach od 10 lutego - czyli dnia rządowej konferencji - do 10 marca br. Gdzie pojawiło się najwięcej wzmianek? ...
-
Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media
Prasa, radio i telewizja coraz chętniej korzystają z treści zamieszczanych w mediach społecznościowych. Social media traktowane są niczym agencja informacyjna oferująca: darmowe materiały wideo, natychmiastowe newsy i gotowe „human stories”. Instytut Monitorowania Mediów zaobserwował znaczący wzrost zainteresowania mediów tradycyjnych „user ...
-
Kadra zarządzająca w social media VI 2012
Wieloletni prezes Lotosu Paweł Olechnowicz, debiutujący w rankingu bossów gospodarki, od razu znalazł się na trzeciej pozycji zestawienia - informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie o medialności szefów największych polskich firm. Najbardziej medialnym prezesem czerwca był Zygmunt Solorz-Żak, a wszystko dzięki różnorodności ...
-
Polskie media a mocne alkohole
Okazuje się, że mimo wielu ograniczeń dotyczących form promocji alkoholu, mocniejsze trunki są stale obecne w mediach. I to na wysokim poziomie. Nazwy wódek pojawiały się w mediach średnio tysiąc razy miesięcznie! Sprawdził to Instytut Monitorowania Mediów biorąc pod lupę ponad 60 marek alkoholi obecnych na polskim rynku. Trunki w mediach ...
Tematy: media, prasa, internet, media społecznościowe, monitoring mediów, mocne alkohole, alkohole, whisky, wódka -
Sieci handlowe w mediach XII 2012
Tesco było w grudniu najbardziej medialną siecią handlową, na drugim miejscu znalazła się Biedronka, która zwyciężyła w kategorii dyskonty, głównie dzięki wyraźnej dominacji w mediach społecznościowych. Lidl zajął trzecie miejsce, mimo iż w badanym miesiącu poniósł największe wydatki reklamowe, jak wynika z danych admonit. Również w sektorze ...
-
Kadra zarządzająca w social media I-III 2013
Branża telekomunikacyjna wzbudzała największe zainteresowanie mediów w pierwszym kwartale 2013 roku - informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie. Spośród firm telekomunikacyjnych najczęściej wspominane było Orange, a najbardziej medialnym prezesem był Maciej Witucki. Cena popularności była wysoka - na czołówki gazet firmę ...
-
Na jakim etapie znajduje się informatyzacja służby zdrowia?
FORTINET prezentuje raport o stanie przygotowań polskich placówek medycznych do realizacji założeń projektu nowelizacji Ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia. Na kilka miesięcy przed planowanym startem platformy P1, mającej w założeniu udostępnienie szpitalom możliwości elektronicznego raportowania zdarzeń medycznych do Centrum Systemów ...
-
Multiscreening w popularnych talent shows
Multiscreening to nadal niezgłębiony w pełni obszar, na który użytkownicy nowych technologii wkraczają chętnie, a nieco ostrożniej czyni to szeroko pojęta branża komunikacyjna. Do kogo docierać i gdzie szukać multi-ekranowych odbiorców komunikatów reklamowych, czy PR-owych – dokładnie wskazuje kompleksowy monitoring mediów, obejmujący zarówno nowe ...
-
Wybory prezydenckie 2015 w mediach
Kampanie wyborcze dobiegają końca, coraz mniej czasu zostało by zadecydować, na kogo głosować. Sondaże wskazują coraz dokładniejsze prognozy, a media komentują każdy krok kandydatów na prezydenta Polski. Główni bohaterowie natomiast wykorzystują ostatnie chwile na dodatkowe działania w kampaniach wyborczych. Ich popularność medialna jednak nie w ...
-
GPS obiera kierunek "media społecznościowe"
W mediach społecznościowych sportowcy i biegacze częściej dyskutują o sprzęcie GPS niż fani motoryzacji i kierowcy - wynika z monitoringu mediów w IMM. Wiosną we wszystkich mediach pojawia się coraz więcej informacji na ten temat. Wśród producentów sprzętu największe zainteresowanie uczestników dyskusji w social media i dziennikarzy wywołują marki ...
Tematy: GPS, nawigacja, smartwatch, bieganie, media społecznościowe, TomTom, Garmin, monitoring mediów -
Błaszczykowski i Milik detronizują Lewego
Na chwilę przed pierwszym gwizdkiem i meczem z Portugalią o półfinał Mistrzostw Europy w piłce nożnej 2016, w IMM przyjrzeliśmy się bliżej medialnej sile rażenia polskich piłkarzy biorących udział w Euro. Pod względem liczby wzmianek mecz wygrywa Arkadiusz Milik. Natomiast najwięcej emocji wśród internautów wzbudza obecny król strzelców – Jakub ...
-
Ile zarabiają pracownicy z Ukrainy?
Wśród pracowników płci męskiej mediana wynagrodzeń obywateli Ukrainy zatrudnionych w Polsce wynosiła 4 927 PLN brutto. Z kolei mediana wynagrodzeń Ukrainek równała się kwocie 4 200 PLN. Mediana zarobków Ukraińców z wykształceniem średnim to 3500 zł, a z wyższym magisterskim inżynierskim 5218 zł. Mediana zarobków Ukraińców zatrudnionych na ...
-
Które social media reklamują najlepiej? Nie tylko największe
Gemius przedstawia wyniki raportu „Social Media 2023” - zrealizowanego we współpracy z PBI oraz Grupą Roboczą Social Media przy IAB Polska, na podstawie badań gemiusAdReal oraz Mediapanel. Opracowanie rzuca światło na media społecznościowe, które są obecnie najlepszymi kanałami reklamowymi. Zdecydowanych liderów jest dwóch, ale czy oznacza to, że ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2010
Najnowsze badanie przeprowadzone przez Instytut Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" wskazuje dzienniki ogólnopolskie jako najczęściej cytowane media. Liderem rankingu pozostaje Rzeczpospolita, na którą w kwietniu br. media powoływały się 1089 razy. Pomimo spadku w stosunku do marca br., (o 491 pkt.) Rzeczpospolita nadal ...
-
Kadra zarządzająca w social media III kw. 2011
"Bossem Polskiej Gospodarki w Social Media" został Maciej Witucki z TP - wyliczył Kompas Social Media w najnowszym raporcie. Witucki to jeden ze 100 najbardziej wpływowych ludzi w Polsce według zestawienia tygodnika Wprost. Na drugim miejscu wśród "bossów" znalazł się Tomasz Zadroga (PGE), na trzecim - Cezary Stypułkowski (BRE Bank). Najnowszy ...
-
Kadra zarządzająca w social media XI 2011
Najbardziej medialnym "Bossem polskiej gospodarki" w listopadzie był Tomasz Zadroga z PGE - wyliczył Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media. Sukces w mediach nie przełożył się jednak na sukces zawodowy - już w grudniu Zadroga został odwołany z funkcji prezesa. Na drugim miejscu wśród "bossów" znalazł się Zbigniew ...
-
Rynek mediów i reklamy 2013-2017
Do 2017 r. globalne wydatki na rozrywkę i media przekroczą 2,1 bln USD. Rynek polski w nadchodzących latach będzie rósł w tempie 3,2% rocznie, osiągając w 2017 r. wartość 11,4 mld USD - wynika z najnowszego raportu firmy doradczej PwC "Global Entertainment and Media Outlook 2013-2017". Wprawdzie przez najbliższe pięć lat nadal dominować będą ...
-
Kopalnia Turów: jakie echa sporu w mediach?
Spór o kopalnię Turów odbija się szerokim echem zarówno w polskich, jak i w czeskich mediach. Jak policzył Instytut Monitorowania Mediów (IMM), na przestrzeni 12 miesięcy temat ten był podejmowany w Polsce i u naszych południowych sąsiadów aż 120 tys. razy. W mediach społecznościowych wzmiankowano go natomiast 75 tys. razy. Intensyfikacja ...