-
Ubezpieczenie mieszkania po polsku
Czy Polacy dbają o ubezpieczenie nieruchomości? Jakie pobudki kierują nimi przy wykupowaniu polisy? Ile wydają na ubezpieczenie i gdzie je kupują? Jakie czynniki przy zakupie są dla nich najważniejsze? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali autorzy raportu „Polak na swoim. Ubezpieczenia nieruchomości w Polsce”. Co i jak ubezpieczamy? Z badania, ...
-
Monitoring mediów: cytowania II 2016
W lutowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (282). Drugie miejsce zajmuje Rzeczpospolita (163), a trzecie – Super Express (77). W rankingu tygodników ogólnopolskich tytuł lidera należy do Polityki (76). Dzienniki ogólnopolskie W lutym liderem zestawienia w ...
-
Monitoring mediów: cytowania III 2016
W marcowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań została Rzeczpospolita (226), która wyprzedziła Gazetę Wyborczą (214). Trzecie miejsce zajął Fakt (77). W rankingu tygodników ogólnopolskich ponownie zwyciężyła Polityka (63). Dzienniki ogólnopolskie W marcu liderem zestawienia w grupie ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce 2016
Poligrafia w naszym kraju ma się całkiem dobrze - usługi i produkty oferowane przez polskich przedstawicieli tego sektora cieszą się rosnącą popularnością za granicą. To jeden z wniosków wyłaniających się z najnowszej edycji raportu KPMG i Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga nt. branży poligraficznej w Polsce. Tylko w minionym roku wartość ...
-
Monitoring mediów: cytowania X 2016
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media w październiku 2016 roku wynika, że liderem cytowań wśród dzienników ogólnopolskich ponownie została Gazeta Wyborcza. Dziennik Polska The Times był najczęściej cytowanym dziennikiem regionalnym, natomiast wśród tygodników ogólnopolskich liderem został Newsweek Polska. RANKING CYTOWAŃ Dzienniki ...
-
Monitoring mediów: cytowania XI 2016
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w listopadzie 2016 roku liderem cytowań wśród dzienników ogólnopolskich ponownie została Gazeta Wyborcza. Dziennik Polska The Times był najczęściej cytowanym dziennikiem regionalnym, natomiast wśród tygodników ogólnopolskich liderem została Polityka. RANKING CYTOWAŃ Dzienniki ogólnopolskie ...
-
Monitoring mediów: cytowania XII 2016
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w grudniu 2016 roku liderem cytowań wśród dzienników ogólnopolskich ponownie została Gazeta Wyborcza. Głos Wielkopolski był najczęściej cytowanym dziennikiem regionalnym, natomiast wśród tygodników ogólnopolskich liderem podobnie jak w listopadzie została Polityka. RANKING CYTOWAŃ Dzienniki ...
-
Monitoring mediów: cytowania 2016
Newton Media przeprowadził analizę cytowań, z której wynika, że w całym 2016 roku liderem wśród dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (2563). Najczęściej cytowanym dziennikiem regionalnym został Polska The Times (202). Natomiast wśród tygodników ogólnopolskich liderem minionego roku była Polityka (775). RANKING CYTOWAŃ Dzienniki ...
-
Monitoring mediów: cytowania II 2017
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w lutym 2017 roku nastąpiła zmiana na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich. Na pierwszym miejscu uplasowała się Gazeta Wyborcza, a Rzeczpospolita spadła na drugą pozycję. Zmiana także wśród dzienników regionalnych, gdzie liderem został Polska The Times. Nowym liderem wśród ...
-
Jakość powietrza w Polsce: smog to żadne novum
W ostatnich tygodniach jakość powietrza w Polsce była tematem, któremu krajowe media poświęcały sporo uwagi. Negatywnym "bohaterem" codziennych doniesień był przede wszystkim szkodliwy pył zawieszony (PM 2,5 oraz PM 10). Potężny smog w Warszawie czy Krakowie zwrócił uwagę Polaków na kwestię czystości powietrza i stał się nawet orężem walki ...
-
Monitoring mediów: cytowania IX 2017
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że we wrześniu 2017 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich na pierwszym miejscu podobnie jak w sierpniu była Gazeta Wyborcza. Na pozycji drugiej także bez zmian Rzeczpospolita. Zmiana na miejscu trzecim, na którym pojawił się Dziennik Gazeta Prawna. Wśród dzienników ...
-
Monitoring mediów: cytowania XI 2017
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w listopadzie 2017 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich na pierwszym miejscu podobnie jak w październiku była Gazeta Wyborcza. Zmiany na miejscu drugim i trzecim. Dziennik Gazeta Prawna spadł z miejsca drugiego na trzecie, a Rzeczpospolita wróciła na miejsce drugie. ...
-
Monitoring mediów: cytowania XII 2017
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w grudniu 2017 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich na pierwszym miejscu podobnie jak w listopadzie była Gazeta Wyborcza. Kolejne miejsca na podium także bez zmian. Na drugim Rzeczpospolita, a na trzecim miejscu - Dziennik Gazeta Prawna. Wśród dzienników regionalnych ...
-
Monitoring mediów: cytowania 2017
Newton Media przeprowadził analizę cytowań, z której wynika, że w całym 2017 roku liderem wśród dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (1831, w 2016 roku - 2563). Najczęściej cytowanym dziennikiem regionalnym został Polska The Times (336, w 2016 roku - 202). Natomiast wśród tygodników ogólnopolskich liderem minionego roku była Polityka ...
-
Polska kuchnia oczami Polaków
Boom na kulinaria trwa w najlepsze, czego najlepszym dowodem może być chociażby oglądalność programów kulinarnych. Popularnością cieszy się m.in. kuchnia włoska, francuska i azjatycka, a także smaki Bałkanów czy Izraela. Polska tradycja kulinarna bywa niekiedy traktowana nieco po macoszemu. Postanowili zmienić to autorzy programu Polskie Skarby ...
-
Monitoring mediów: cytowania III 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w marcu 2018 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich na pierwszym miejscu zadebiutował Super Express. Na kolejnych miejscach podium także zmiany. Na miejsce drugie spada z pierwszego Gazeta Wyborcza. Na pozycji trzeciej uplasowała się Rzeczpospolita. Wśród dzienników ...
-
Ile będą kosztować wakacje 2018 bez deszczu?
Wakacje nad polskim morzem to coś na kształt pogodowej loterii. Statystyki z ostatniej dekady nie pozostawiają złudzeń - w lipcu i sierpniu nad Bałtykiem deszcz pada przez pół miesiąca (od 14 do 17 dni). Dla porównania, średnia dla najbardziej "deszczowej" Bułgarii. I to właśnie sprawia, że bezdeszczowy urlop w Polsce jest o wiele droższy niż w ...
-
Monitoring mediów: cytowania IV 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w kwietniu 2018 roku mamy zmianę na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich - tym razem jest to Rzeczpospolita. Na kolejnych miejscach podium także zmiany. Na miejscu drugim uplasował się Fakt, a Gazeta Wyborcza spadła na pozycję trzecią. Wśród dzienników regionalnych liderem ...
-
Co jest największą zaletą open source?
Elastyczność, brak uzależnienia od pojedynczego dostawcy rozwiązań IT, efektywność kosztowa, wysoka jakość rozwiązań oraz ich bezpieczeństwo. To 5 głównych powodów, dla których warto korzystać z otwartego oprogramowania - twierdzą respondenci badania Polski Rynek Open Source 2018 zrealizowanego przez Linux Polska przy okazji Open Source Day 2018. ...
-
Monitoring mediów: cytowania VIII 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w sierpniu 2018 roku mamy zmianę na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich - tym razem jest to Gazeta Wyborcza. Rzeczpospolita spadła na pozycję drugą. Na miejscu trzecim uplasował się Dziennik Gazeta Prawna. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji Polska The Times, ...
-
Monitoring mediów: cytowania IX 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że we wrześniu 2018 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Zmiany zaszły na kolejnych miejscach podium. Rzeczpospolita spadła na pozycję trzecią. Na miejscu drugim uplasował się Super Express. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji ...
-
Monitoring mediów: cytowania XI 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w listopadzie 2018 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Rzeczpospolita bez zmian na miejscu drugim. Na trzecie wskoczył Super Express. Fakt z trzeciego miejsca spadł na pozycję piątą, wyprzedził go Przegląd Sportowy. Wśród dzienników ...
-
Monitoring mediów: cytowania I 2019
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w styczniu 2019 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Rzeczpospolita bez zmian na miejscu drugim. Na trzecim nadal Super Express. Przegląd Sportowy na miejscu czwartym. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji uplasował się ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
Jakość, cena oraz ekologiczne walory to kwestie, na które polscy konsumenci zwracają podczas zakupów szczególną uwagę. Na kolejnej pozycji uplasowało się pochodzenie. Jak przekonuje Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, patriotyzm konsumencki to trend, który zatacza wśród Polaków coraz szersze kręgi. Potwierdzeniem tego jest ...
-
Długi Polaków przekroczyły 81 mld zł
Z raportu InfoDług wynika, że na koniec roku 2020 zadłużenie Polaków sięgnęło 81,4 mld zł. Kwota ta urosła w ciągu roku o 3,69 mld zł (4,7 proc.). Natomiast wzrost liczby dłużników był symboliczny (0,3 proc.). Obecnie z długami boryka się 2,8 miliona Polek i Polaków. A jaki wpływ na sytuację finansową rodaków miał COVID-19? Z tego tekstu dowiesz ...
-
Zmiany klimatyczne dostrzega 3/4 Polaków
Polacy są coraz bardziej świadomi zmian klimatycznych. Tak wynika z badania "Postawy ekologiczne Polek i Polaków", przeprowadzonego dla Blue Media. 3/4 Polaków jest zdania, że mamy do czynienia z kryzysem klimatycznym, a tylko 1/5 wierzy, że uporamy się z nim w ciągu kolejnych 20 lat. Świadomość kryzysu klimatycznego jest większa wśród kobiet, ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
Przed nami wyniki kolejnego już badania zrealizowanego dla Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. Deklaracje jego respondentów ponownie wskazują, że podczas zakupów dla Polaków nadal liczą się przede wszystkim jakość i cena. Na trzecim miejscu konsumenci wymieniają kraj pochodzenia, wskazując przy tym, że mając wybór, kupują polskie ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2023. Rzeczpospolita, Wirtualna Polska oraz Gazeta Wyborcza na podium
Rzeczpospolita, Wirtualna Polska oraz Gazeta Wyborcza to podium lipcowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Rzeczpospolita była cytowana 3,2 tys. razy, Wirtualna Polska - 3,1 tys. razy, a Gazeta Wyborcza - 2,9 tys. razy. Najwyższy wzrost liczby powołań Rzeczpospolita odnotowała w ...
-
79% Polaków robi zakupy online, social commerce mniej popularny
Najświeższa odsłona raportu „E-commerce w Polsce 2023”, którego partnerami merytorycznymi są Polskie Badania Internetu oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, potwierdza, że zakupy online cieszą się wśród Polaków rosnącą popularnością. Przez internet kupuje już blisko 80% badanych. Rośnie również rzesza osób decydujących się na ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2023. Rzeczpospolita, Wirtualna Polska oraz RMF FM
Rzeczpospolita, Wirtualna Polska oraz RMF FM to podium sierpniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Rzeczpospolita była cytowana 3,1 tys. razy, Wirtualna Polska - 3 tys. razy, a RMF FM - 2,8 tys. razy. Sierpniowe badanie zostało rozszerzone o ranking mediów o tematyce sportowej, ...
-
Najczęściej cytowane media 2023. Rzeczpospolita liderem
Rzeczpospolita, TVN24 i Wirtualna Polska znalazły się na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w 2023 roku, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Rzeczpospolitą zacytowano w ubiegłym roku łącznie 33,9 tys. razy. Informacje TVN24 podawano w innych mediach przeszło 33 tys. razy. Wirtualna Polska cytowana była ponad 32 ...
-
Polacy chcą konkurencji Poczty Polskiej
Obniżki cen usług pocztowych to główne korzyści, jakie widzą Polacy w przełamaniu monopolu Poczty Polskiej. Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP wynika, że aż 64% respondentów chciałoby tańszych usług. Jednocześnie aż 73% Polaków wysłało w ciągu ostatniego roku list lub kartkę za pośrednictwem Poczty Polskiej. Na drugim miejscu wśród korzyści ...
-
Stopy procentowe bez zmian
Nie było niespodzianki. Rada Polityki Pieniężnej nie zmieniła stóp procentowych w Polsce. W komunikacie powtórzono, że trzeba liczyć się z zacieśnieniem polityki monetarnej. "Rada ocenia, że wzrost inflacji będzie prawdopodobnie umiarkowany, o ile utrzyma się wysokie tempo wzrostu wydajności oraz niska dynamika cen zewnętrznych (...). ...
-
Rynki finansowe 26-30.03.2007
Agencja S&P podniosła długoterminowy rating dla Polski do A- z BBB+. Rada Polityki Pieniężnej nie zmieniła stóp procentowych. PKB w Stanach Zjednoczonych wzrósł w IV kwartale o 2,5 proc. Zadłużenie zagraniczne Polski na koniec IV kwartału wyniosło 126,7 mld euro – o 4,8 mld euro więcej, niż na koniec września. Wydatki i dochody Amerykanów wzrosły ...
-
Branża PR w mediach III 2007
Marcowe zestawienie publikacji na temat public relations zdominował jeden temat - PR Polski. Wśród siedemdziesięciu publikacji o tej tematyce znalazły się fragmenty raportu PricewaterhouseCoopers na temat wizerunku siedmiu największych polskich miast oraz rozważania dotyczące wizerunku Polski. W marcu 2007 roku zostało opublikowanych 156 artykułów ...